Oostenrijk:1 wk Reisach, 2e week naar... tips?

15-08-2020 22:52 10 berichten
Volgend jr zomer...
Bij Reisach zitten geen meertjes begrijp ik.. we gaan daar 1 week naartoe..
Iemand tips voor de 2e week? Noord Italië of Salzburgerland? Is Salzburg zelf mooi?
We zoeken chaletje op camping of ergens zelfstandig. Zwembad voor kinderen 6-11 jr zou fijn zijn..een leuk meertje in de buurt ook.
Een knus dorpje of stadje, daar wordt ik altijd blij van... niet louter de bergen..
Alle reacties Link kopieren
Karinthië...ik weet niet of Rosenthal in Roz nog wat vrij heeft. Een zwembad hebben ze in de vorm van een meertje waar je kan zwemmen. Naast de camping staat nog een museum met natuurkundige experimenten die leuk is. Het dorp Gotsuchen stelt niets voor. Maar Klagenfurt is een leuke stad.
Reisach, wat leuk!

Maar ligt het niet redelijk dicht in de buurt van de Weißensee dan..? Ik ben er een paar jaar geleden tenminste op vakantie geweest toen ik een zeer budgetvriendelijke overnachting in de buurt van de Weißensee wilde, in mijn herinnering was het er maar ongeveer een half uur rijden vandaan.
Ya no puede caminar
Salzburg is leuk. Wij gingen van daaruit altijd naar de Mondsee en Wolfgangsee. En naar ijsgrotten, zoutgrotten en een zomerrodelbaan.
MrsDuck schreef:
15-08-2020 23:11
Karinthië...ik weet niet of Rosenthal in Roz nog wat vrij heeft. Een zwembad hebben ze in de vorm van een meertje waar je kan zwemmen. Naast de camping staat nog een museum met natuurkundige experimenten die leuk is. Het dorp Gotsuchen stelt niets voor. Maar Klagenfurt is een leuke stad.

Rosental roz.... hebben we ook ooit naar gekeken maar zit volgens mij aan een drukke weg? Ik zal nog eens kijken..
Voor mijn man moet het er doodstil zijn..
Willy0502 schreef:
16-08-2020 07:35
Rosental roz.... hebben we ook ooit naar gekeken maar zit volgens mij aan een drukke weg? Ik zal nog eens kijken..
Voor mijn man moet het er doodstil zijn..
Die weg is in een gebied dat erg rustig is. Wij vonden het er stil genoeg. Boodschappen moet je bijvoorbeeld in Feilach doen. Dat is ook de fijnste route om er te komen ipv Klagenfurt.
Salzburg is een prachtige stad! Op donderdag is er markt, ook erg leuk om te bezoeken. Daar komen nog oudere vrouwtjes met een mandje met eieren en wat bloemen en zelf gebreide sokken. Verder uiteraard naar de Getreidegasse, een hele mooie winkelstraat met prachtige uithangborden.

Vanuit omgeving Salzburg kun je de Wolfgangsee en Mondsee bezoeken.

Verder zijn er meer dan voldoende wandelmogelijkheden, zomerrodelbanen, zoutgrot, watervallen om te bezoeken. Oostenrijk is een heerlijk vakantieland!
Shine73 schreef:
17-08-2020 09:46
Salzburg is een prachtige stad! Op donderdag is er markt, ook erg leuk om te bezoeken. Daar komen nog oudere vrouwtjes met een mandje met eieren en wat bloemen en zelf gebreide sokken. Verder uiteraard naar de Getreidegasse, een hele mooie winkelstraat met prachtige uithangborden.

Vanuit omgeving Salzburg kun je de Wolfgangsee en Mondsee bezoeken.

Verder zijn er meer dan voldoende wandelmogelijkheden, zomerrodelbanen, zoutgrot, watervallen om te bezoeken. Oostenrijk is een heerlijk vakantieland!

Mocht je tip hebben voor camping met chalets of privé chalet... ik hoor het graag
Sorry, die heb ik niet voor je. Ik boek altijd hotels.... Je kunt ook aan de Wallersee zoeken maar nogmaals, ik heb geen ervaringen met campings.
Dank voor je moeite!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven