Wannneer en hoe begon jouw bevalling?

16-08-2020 15:32 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha!

Ik weet het, ik heb er totaal geen controle over en iedere bevalling is anders....maar toch ben ik benieuwd. Hoe en wanneer begon jouw bevalling?

Ik ben nu 40 weken en 2 dagen zwanger en hoewel ik ontzettend uitkijk naar mijn baby, denk ik bij voorweeën in de nacht: "Oh nee ik kan dit niet :-o !!" En "Moet ik nu de verloskundige bellen?"

En ik verveel me.....dat ook.
Ik was al eens in het ziekenhuis beland vanwege een dreigende vroeggeboorte met bijbehorende weeën en ik was nog geen halve dag thuis toen de vliezen ‘s nachts braken en er binnen een minuut een weeenstorm volgde.

Vervolgens voor de tweede keer binnen een week met gillende sirenes afgevoerd naar het ziekenhuis alwaar het dienstdoende personeel kennelijk besloot om het maar even aan te kijken, en mij te laten creperen, ondanks het verzoek om pijnstilling en de gynaecoloog te bellen - leek mij niet geheel overbodig in dit geval...

Een en ander had tot gevolg dat er de volgende ochtend, toen de gynaecoloog er eenmaal was, een spoedkeizersnede aan te pas moest komen, overigens nadat ik getuige was geweest van de gynaecoloog die gigantisch uit zijn stekker ging tegen iemand van de nachtploeg over het feit dat hij hierover niet gebeld was ‘s nachts....

Kind uiteindelijk met 32 weken geboren en in de couveuse verdwenen, om er pas weer drie weken later weer uit te komen...
eckano wijzigde dit bericht op 16-08-2020 19:58
Reden: Foute zin aangepast
1.11% gewijzigd
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Owja, die verveling.

Bij de eerste had ik er geen tijd voor: Ik voelde met 36+1 een enorme karatetrap in mijn buik 3.00 s nachts. Ik sta op, vliezen gebroken. Uurtje later was ik in het ziekenhuis en begonnen de weeën. Nog een uurtje later zat ik op 10cm. Om 6.00 was ze er.

Bij de 2e voelde ik op de uitgerekende datum vanaf 15.00 'iets' en gezien het de vorige keer zo snel ging gelijk de vlos geïnformeerd. Check gaf nog geen ontsluiting, oudste wel naar opa en oma. 18.00 werd het serieus, iets voor middernacht was ze er. Na de eerste voelde het wel als extra superlang...

Het doet ongelooflijk zeer, maar (als het goed gaat) is de pijn snel weer weg. Succes met de laatste loodjes!
kleinezon wijzigde dit bericht op 16-08-2020 17:05
7.87% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Bij de eerste was ik 39 w en 5 dagen zwanger en had ik een hele drukke ochtend gehad waarna ik even op bed wilde gaan liggen toen mijn vliezen braken. Het vruchtwater was troebel en dus naar het ziekenhuis, dochter bleek in stuit te liggen en was niet ingedaald met hasr hoofd, maar met haar heupen. Ik kreeg een infuus om weeën op te wekken en 3,5 uur na de eerste wee was ze er. Tussen wee 1 en 2 zat 45 seconden, tussen wee 2 en 3 30 seconden en daarna zat er geen tijd meer tussen.
Bij dochter 2 waren we met 39 w en 3 dagen op visite bij mijn schoonmoeder, daar aten we ook mee en ik voelde toen voorweeën, die had ik al twee weken, maar ze voelden net iets sterker, dus dacht ik al dat het wel eens zo ver kon zijn. Die voorweeën hielden aan en werden sterker, de verloskundige gebeld, maar die twijfelde nog. Toen het echte weeën waren was dochter 2 na 4,5 uur geboren, lekker thuis.
Zelfde verhaal bij dochter 3 met 39 w precies, voorweeën die sterker werden. In 4 uur thuis geboren.
Wat een leuk topic om te lezen!

Hier wilde ik de eerste met een thuisbevalling doen. Ik kreeg een onervaren verloskundige en ik vond de weeën niet te houden dus uiteindelijk naar het ziekenhuis vervoerd voor pijnbestrijding. Een helse ziekenautorit, en in het ziekenhuis aangekomen bleek het te laat voor pijnbestrijding. Wel lag in aan een medisch apparaat. Ik wilde op de baarkruk en dat werd met tegenzin toegestaan. De baby kwam maar niet, en de gynaecoloog was voortdurend geïrriteerd en gaf mij het gevoel dat ik er niks van bakte. Uiteindelijk heeft ze hem met een vacuümpomp eruit gehaald en is ze zonder iets te zeggen vertrokken en ik heb haar nooit meer gezien. Een verpleegkundige zei dat zoon met z’n vuistje vastzat en er daardoor niet snel uit kwam. Ik heb het als een traumatische bevalling ervaren.

De tweede bevalling begon met gebroken vliezen bij het opstaan. De rest van de dag gebeurde er niks, om 22 uur naar bed gegaan, waarna de weeën binnen tien minuten begonnen. Ik mocht meteen naar het bevalcentrum met de verloskundige. Daar in een groot bad wat top was, volledige ontspanning tussen de weeën door. Ik was best een beetje paniekerig, maar de verloskundige was zo vol vertrouwen en bleef rustig en stelde mij gerust dat het goed bleef gaan. Om 0:30 is de baby al geboren, op de baarkruk. Wel met de kraamverzorgster die op mijn buik moest duwen. Dit was een topbevalling.

Nu weer zwanger, en als alles goed gaat moet ik helaas weer in het ziekenhuis bevallen.

Apestaartje, heel veel succes! Ik hoop dat jij snel hier over jouw bevalling komt vertellen.
Bij de eerste draaide ik me s’nachts om en braken m’n vliezen en bij de tweede werd ik wakker van een wee. Beide keren had ik snel door dat het menens was en ze zijn alle 2 binnen 4 uur geboren.
Bij mij begon het spontaan met 41+5. De dagen ervoor leek er niks te gebeuren, ik was die dag ervoor nog in het ziekenhuis geweest om de inleiding te plannen en toen had ik nog geen ontsluiting.

Met 41+5 begon het rond 10 uur 's ochtends te rommelen. Toen ben ik gaan winkelen omdat mijn verloskundige had gezegd dat het sneller zou gaan als ik in beweging zou blijven, nou dat was geen succes. Stond ik daar met weeën bij de bakker :P Maar naar huis gegaan en toen leek het een hele tijd niet te vlotten, en ineens had ik persweeën en was de verloskundige nog bijna te laat voor de geboorte.

Dochter is om 22 uur thuis geboren, prima bevalling gehad, zonder knip of andere ellende.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Bij de eerste werd ik 's nachts wakker omdat ik dacht dat ik moest poepen en braken op de wc mijn vliezen. Ik man wakker geschreeuwd die meteen een ambulance belde maar toen kwam ze al en kon hij haar nog net opvangen.

Bij de tweede werd ik 's morgens wakker, ging naar de wc en zag wat bloed. Na de ervaring van de eerste meteen in paniek dus door naar het ziekenhuis en ik was inderdaad aan het bevallen. Acht uur later was kind er waarvan ik alleen het laatste uur echt wat van de bevalling gemerkt heb.

Bij de derde voelde ik me de hele dag al raar, geen pijn maar zo'n zenuwachtige kriebel in mijn buik. Het voelde heel overdreven maar we gingen voor de zekerheid maar naar het ziekenhuis, daar bleek ik al 8cm te hebben. Schoonmoeder is snel daarheen gekomen om kind op te vangen en een kwartier later kon man kind weer ophalen omdat de baby er was.

Ik ben benieuwd hoe het bij de vierde gaat, nog een week of 11 te gaan. :rolling:
Bij mijn enige niet ingeleide of vroegtijdige bevalling begon het in bed. Ik was 39,2 het begon met kramp en het gevoel alsof ik naar de wc moest. Ik ging slapen, 2 uur later werd ik wakker van de menstruatie krampen. Toen ging ik douchen en na het douchen ging ik de weeën timen. Toen ze regelmatig kwamen ging ik naar het ziekenhuis en binnen anderhalf na aankomst was ze geboren na 5 minuten persen. Ik had niet veel later naar het ziekenhuis moeten gaan. De eerste kramp begon rond 12 uur in de avond, en om half 6 ' s ochtends lag ze in mijn armen.

Spannend hoor! Hopelijk ligt je kindje snel in je armen.
Ik had al vruchtwater verloren en was onder controle van het ziekenhuis (heel fijn met een theedoek tussen je benen in de tram iedere dag) Dat verlies was op woensdag. Vrijdag nog wat licht aangelegd in de babykamerkast :D Toen wel moe en lekker op de bank gaan liggen. Nergens last van. Ja wat gerommel maar dacht meer aan darmen of te veel gedaan (moest ook op de grond liggen voor de bedrading) Aangezien mijn menstruatie altijd vreselijk was nooit geen erg in dat het weeën waren. Snachts ouders gebeld en om 1 uur naar het ziekenhuis. 11 uur persweeën en zoon kwam precies op de uitgerekende datum.
Bij het uitrekenen wist ik precies de datum en zij grapte nog dat ie om 11 uur in de ochtend zou komen, hij kwam iets later dus :D
In de ochtend (41wk) de slijmprop verloren, rond avondeten raar gevoel, om stipt half negen bij de start van een televisieprogramma braken mijn vliezen. Om één uur 's nachts regelmatige weeën en in de avond is ze geboren. Heftig, ja. Ruggenprik gekregen en deze zorgde voor genoeg energie voor de persfase van één uur. Wat een kracht, energie en - ja echt - toffe ervaring! In de middag was ik de helse pijn van de ochtend al bijna vergeten. Je lichaam kan dit. Jij kan dit. Zet 'm op! :-)
eckano schreef:
16-08-2020 16:46
Ik was al eens in het ziekenhuis beland vanwege een dreigende vroeggeboorte met bijbehorende weeën en ik was nog geen halve dag thuis toen de vliezen ‘s nachts braken en er binnen een minuut een weeenstorm volgde.

Vervolgens voor de tweede keer binnen een week met gillende sirenes afgevoerd naar het ziekenhuis alwaar het dienstdoende personeel kennelijk besloot om het maar even aan te kijken, en mij te laten creperen, ondanks het verzoek om pijnstilling en de gynaecoloog te bellen - leek mij niet geheel overbodig in dit geval...

Een en ander had tot gevolg dat er de volgende ochtend, toen de gynaecoloog er eenmaal was, een spoedkeizersnede aan te pas moest komen, overigens nadat ik getuige was geweest van de gynaecoloog die gigantisch uit zijn stekker ging tegen iemand van de nachtploeg over het feit dat hij hierover niet gebeld was ‘s nachts....

Kind uiteindelijk met 32 weken geboren en in de couveuse verdwenen, om er de drie weken daarna niet meer uit te komen...
Bedoel je nou te zeggen dat je je kindje hebt verloren??
Wat erg!
Hier beiden begonnen met 40+5. Bij peuter had ik vervelende pijn in mijn bekken, Google leverde op dat het weeën konden zijn. Na 22 uur keizersnede want vorderde niet.

Bij tweede begon het te rommelen terwijl ik bij mijn moeder aan het eten was. Appte dat ook naar mijn man. Thuis na 2 uur om de paar minuten maar ziekenhuis gebeld (medisch) en mochten meteen komen. Nu na 10 uur keizersnede omdat weeën niks deden en ruggenprik niet werkte.
Bij mij begon het drie keer toen ik in bed lag. De eerste keer begon het meteen met hevige weeën. Zoon was er ongeveer 7 uur later mbv vacuümpomp en verlostang. Ik zelf had een totaal ruptuur die op de ok gehecht moest worden. Traumatische bevalling, maar dat realiseerde ik me jaren later pas.

Dochter 1 begon met gebroken vliezen dus ging kei snel. Meteen heftige weeën. Snel naar het ziekenhuis gegaan en na een uur of 2/3 was ze er na een paar keer persen. Prima bevalling maar het blijft kut.

Dochter 2 begon met rustige weeën waarover ik twijfelde of het geen oefenweeën waren. Na een tijdje toch de VK gebeld. Had 4 cm ontsluiting. Omdat het de vorige keer snel ging, toch meteen naar het ziekenhuis. De persweeën begonnen in de auto. Ze kwam er bijna uit toen ik de auto uitstapte. Snel een rolstoel in. Geracet door de gang. Toen kwam ze er bijna uit toen ik van rolstoel naar het bed moest. Toen twee persweeën weg gezucht. Toen één keer geperst en ze was er, klein en met het vlies er nog bijna helemaal omheen.

Klinkt allemaal leuker dan het was, de weeën waren echt gruwelijk pijnlijk. Bij de dochters geen totaal ruptuur maar evengoed flink uitgescheurd. Tis een noodzaak kwaad, vind ik...

Ohja ze kwamen met 40+3, 40+6 en 40.

Veel sterkte en succes, het gaat sowieso lukken hoor!
anoniem_364510 wijzigde dit bericht op 16-08-2020 18:58
Reden: Aanvulling
1.51% gewijzigd
Snouth schreef:
16-08-2020 18:51
Bedoel je nou te zeggen dat je je kindje hebt verloren??
Wat erg!
Oeps, nee, gelukkig niet; zin klopt niet, zal het meteen aanpassen... :-$

Had wel heel weinig gescheeld trouwens....
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
1e: 40w precies. ‘s ochtends vroeg werd ik wakker met darmkrampen. Diarree. Een uurtje later kwam de eerste wee. Wel meteen rug en beenweeën, nauwelijks buik. 7u later was ie geboren.
Mijn moeder zei dat ik de dag voor de bevalling een soort onrust over mij heen had.

2e: 41w. na eerst met 30w weeën gehad te hebben bleef het onrustig. Artsen zeiden: hou er maar rekening mee dat ze eerder komt. Nou, mooi niet dus. Ze bleef lekker zitten totdat met 41w ‘s nachts de vliezen braken. Daarna een paar weeën. De vk had gezegd meteen te bellen. Dus ze kwam met gezwinde spoed. Maar ja... toen geen wee te bekennen meer. Na een half uur zei ze: ga maar even onder de douche. Nou, na vijf zeer harde en snel opvolgende weeën kwam ze al. Ik werd op bed gegooid, onderwijl kwam de kraamverzorgster net binnen en daar was ze al. Krap twee uur na het breken van de vliezen.

3e 39+3: Ik had al mijn hele zwangerschap heel sterk het gevoel dat ze op een bepaalde datum zou komen. Dus toen ik die ochtend wakker werd: niets! Ik baalde enorm. ‘s Avonds rond half 7 deden we boodschappen en ik stond net bij de soep toen er ineens een enorme wee op kwam zetten. Die soep was even heel erg interessant 😬. Weeën kwamen vrij snel dus de boodschappen afgemaakt en naar huis gegaan. Ik zou in ons eigen bad bevallen dus ben daar lekker in gaan zitten tot de vk kwam.
Opeens had ik geen goed gevoel meer bij het in bad bevallen en besloot toch beneden op het kraambed te bevallen.
Terwijl de vk bleef ving ik rustig mijn weeën op ondertussen om daarna weer verder te kletsen. Op een gegeven moment kreeg ik persdrang, vk brak de vliezen en ben ik erbij gaan liggen. Paar weeën en daar was ze. Als Superman met 1 arm vooruit. En toch op de datum die ik in mijn hoofd had!
Vervolgens bleef ik maar bloed verliezen en ging bijna out. Veel bloed verloren.

4e: 39+3. Nu moest ik in het ziekenhuis bevallen. Nadat ik overdag vrij onrustig was had ik niet echt weeën, beetje harde buiken. Wel een onrustig gevoel. Toen ik later wakker werd van toch een wee de vk gebeld en hoewel ik niet echt weeën had voor mijn gevoel bleek ik toch al 9cm te hebben. Dus heel snel naar het zh gegaan. We hadden niet eens meer tijd om op de oppas te wachten.
In het ziekenhuis twee persweeën en daar was ze, in de vliezen! Helaas weer veel bloedverlies.

5e: 38w. Onrustig gevoel maar geen merkbare weeën. Toch de vk maar gebeld en wederom zat ik al op 9cm. Rap door naar het ziekenhuis en de vk zei lopende door de gang naar de verloskamer: als ik de Vliezen breek is ze er ook meteen. Nou. Dat mocht ze wel even laten. Had helemaal niet het idee dat ik aan het bevallen was dus wilde wel ergens dat gevoel hebben. Toen ik persweeën kreeg braken de vliezen en werd ze niet eens zo snel geboren. Moest toch even wat meer moeite doen. Flinke dame was het 😬.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Met 39+5 braken snachts mijn vliezen. Flinke plons water in m'n bed, maar geen wee te bekennen. 24 uur thuis gewacht op weeën, dag erna naar het ziekenhuis voor controle..
Omdat zoon het nog goed deed en het ziekenhuis vol lag, mocht ik nog 1 nacht thuis slapen. Met 40+1 is de inleiding gestart en na 16 uur weeën, waarvan 14 uur weeën storm, en 1,5 uur persen is met een knip onze zoon geboren.
Uitdrijving vlotte niet, hij was erg groot (ruim 4100 gram) en had z'n ene hand naast z'n hoofd liggen.

Knip heb ik nog lang last van gehad. Maar hoe het echt voelde en hoe zwaar het echt was. Ik heb geen idee, man kan dat veel beter vertellen..
Eckano heftig zeg.
apestaartje30 schreef:
16-08-2020 16:05
Wauw, wat een geweldige verhalen allemaal. Dank jullie wel. Ik begin er een beetje zin in te krijgen.

Dat visualiseren kan ik me ook nog wel voorstellen inderdaad. Dank voor de tip.
Ja die had ik ook wel willen hebben. Die dingen helpen echt.
Ik heb chaggerijing zwangerschapsyoga meegedaan, kon niks meedoen want alles deed pijn en vond dat geklets maar vaag.
Idem het boek van beatrijs smulders.
Met de pijn in golven en dan moeten meedeinen etc.
Nou met die weeen storm heb ik alle houdingen gehad die ik blijkbaar toch had onthouden en had heel veel aan dat beeld van die golf.
En dat puffen en die yoga helpen dus ook.
Ik had graag dat beeld van de baby gehad. Want dat magische is echt zo, ik had me daar graag meer op willen focussen.
eckano schreef:
16-08-2020 19:57
Oeps, nee, gelukkig niet; zin klopt niet, zal het meteen aanpassen... :-$

Had wel heel weinig gescheeld trouwens....
Sowieso een heftig verhaal!
Het-groepje schreef:
16-08-2020 22:23
Sowieso een heftig verhaal!
Nou inderdaad. Maar gelukkig dus wel goed afgelopen.
@to dat visualiseren lijkt mij dus ook een heel goed idee. Zelf had ik dat boek: duik in je weeën van carita salomé gelezen. Dat werkte ook heel goed.
Maar toen na twee en half uur persen de baby eindelijk geboren werd, schrok ik me een ongeluk: ik was zo bezig geweest met het hoofdje dat eruit moest, dat ik vergeten was dat er ook een lijf aan zat (dat moeiteloos achter het hoofd aan ‘glibberde’)
Ik riep letterlijk: “huh, het is een hele baby?!”
Ik zou dus zeggen; visualiseer niet alleen het hoofd dat eruit moet.
Snouth schreef:
16-08-2020 22:30
@to dat visualiseren lijkt mij dus ook een heel goed idee. Zelf had ik dat boek: duik in je weeën van carita salomé gelezen. Dat werkte ook heel goed.
Maar toen na twee en half uur persen de baby eindelijk geboren werd, schrok ik me een ongeluk: ik was zo bezig geweest met het hoofdje dat eruit moest, dat ik vergeten was dat er ook een lijf aan zat (dat moeiteloos achter het hoofd aan ‘glibberde’)
Ik heb 1 les van Carita Salome gehad en dan hoor je dus haar stem ook nog bij het lezen.
Die les was echt too much voor me, ik heb niet doorgezet.
maar toch hoorde ik die stem in mijn hoofd bij beide bevallingen dus wel waar voor mijn geld 😆
Kind 1: 41+2
Wens om thuis te bevallen, werd ZH. Werd s nachts wakker met weeen. In 7 uur met vacuümpomp geboren.

Kind 2: 40+5
Wens om in ZH te bevallen, werd thuis. Ook s nachts wakker geworden. Had een vol gevoel en moest rechtop zitten omdat ik het gevoel had dat ze er aan de bovenkant uit wilde. Binnen 1,5 uur nadat ik wakker was werd ze geboren.
Snouth schreef:
16-08-2020 22:30

:HA:

Ik zal het onthouden.

Vanmiddag ben ik in slaap gevallen en daarna met dochter bezig geweest (samen gekookt).

Ik heb alles gelezen, wat een verhalen!

Geen cursus of boeken voor mij. Ook geen geboorteplan. Mijn verloskundige is er blij mee, iets met minder verwachtingen. We zullen zien.

Inmiddels in bed, menstruatiekramp weer lekker aanwezig, ben misselijk en gewoon algeheel 'bleeeh'. Wie weet vannacht. Zo niet dan zal ik morgen inhoudelijk reageren.
Baby1. 40.5 smiddags gestript en savonds om 9 uur begonnen de weeeen tot sochtens 7 uur toen stopten ze weer precies wanneer vk kwam. 1 cm ontsluiting. Weer gestript en weeen kwamen weer meteen. Savonds om 8 uur gemeld in zh voor inleiding (mocht maar tot 41w). 1,5cm ontsluiting. Om 11 zat ballon erin om 1 uur viel deze eruit. Om 3 uur spontaan vliezen gebroken. Om 5 uur ruggeprik gevraagd duurde lang omdat ze toen al niet zeker wisten of baby bevalling wel aan kon. 4cm ontsluiting. Mbo mislukt. 7 uur toch ruggeprik gekregen en weeenopwekkers. 9 uur kamer vol ging niet goed met baby tijdens weeen. 11 uur met keizersnede geboren. Dunne navelstreng en zat strak om haar lichaam.

Baby 2 bij 40w ingeleid 2 dagen met ballon 0,5cm ontsluiting. Naar huis 2 dagen later gesprek met gyn en dag daarna geplande keizersnede

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven