Waar (samen) wonen op de (lange termijn)?

17-08-2020 16:54 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb altijd al in de Randstad gewoond en zie mijzelf ook in de Randstad blijven wonen.
Je kan er van alles vinden: restaurants, cafés, uitjes, ook iedereen die ik ken wonen er.

Af en toe zit ik aan emigreren te denken, maar dat wil in uiterste gevallen doen, ik zie het maar als een "escape".

Bevalt het waar jullie nu wonen, zo ja wat bevalt er aan jouw woonplaats?
Zo nee, waar wil je naartoe gaan verhuizen en waarom?
Ik vind mijn woonplaats fantastisch. Ben op mijn 21ste bewust hierheen verhuisd en ik wil nooit meer weg.
Woon er inmiddels al tientallen jaren en ben elke dag nog verliefd op deze mooie en bijzondere plek. Het voelt vanaf dag 1 als thuis. En heb niet het idee dat dat ooit zal veranderen.
Ik woon net buiten de randstad maar midden in het land, bevalt me prima.Plan is wel om over +/- 10 jaar veel tijd in het buitenland door te brengen, emigreren zou ik echter niet doen, ik zal altijd in NL een (kleine) woning aan houden.
Mooi daar blijven dan :)
Restaurants, cafés en uitjes hebben ze verder nergens.
Peixe schreef:
17-08-2020 16:58
:proud:

In de winter waar ik nu woon, in de zomer in IJsland.
Peixe schreef:
Je haalt me de woorden uit de mond.
Ik wil later graag een huis(je) ergens warm. Een Spaans eiland of ergens aan de Portugese kust.
Voor erbij. En dan een paar maanden Nederland, paar maanden in 2e huisje enz enz
Peixe schreef:
17-08-2020 16:59
Ik wil later graag een huis(je) ergens warm. Een Spaans eiland of ergens aan de Portugese kust.
Voor erbij. En dan een paar maanden Nederland, paar maanden in 2e huisje enz enz
Ja dat willen wij ook. In elk geval in de winter ergens anders zijn waar het minstens 20 graden is.
Peixe schreef:
Haha, ja bedoel dat er in de Randstad veel keuze is van dat.
Af en toe zit ik aan emigreren te denken, maar dat wil in uiterste gevallen doen, ik zie het maar als een "escape".

Huh? Wat is er zo vreselijk aan jouw woonplaats in de randstad dat je niet alleen wil verhuizen, maar zelfs wil emigreren?

En in welk land/welke plaats zou je dan willen wonen, en waarom denk je dat het daar wél perfect is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Peixe schreef:
17-08-2020 16:59
Dit.
Ik woonde vanaf mijn geboorte tot 4 jaar geleden midden in de randstad
Ik vond het heerlijk
Het leven, 24 uur per dag actie in de taxi

En toen werd ik verliefd
En vond ik rust in mezelf.
Dat klinkt ontiegelijk zweverig, en zo ben ik echt niet

Wij zijn verhuisd naar een iniminie dorp tegen de Zeeuwse grens aan
Alles is ver weg, de eerste supermarkt is 20 minuten hiervandaan

We zijn 100 jaar terug in de tijd zo lijkt het.
Geen asfalt, geen gedoe, en ik vind het heerlijk
Geen 10 paarden krijgen me weer terug naar de stad.

Het helpt misschien wel dat ik nog in de stad werk.
Dus overdag het stadsleven, en avonds terug naar mijn dorpje..

Best of both worlds
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
En het staat op de relatiepijler en je hebt het over samenwonen. Heeft de andere partij (als doe er al is) ook nog iets in te brengen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vraag mij dat eens als de buurvrouw ooit haar huis verkoopt.
En de volgende buren waarschijnlijk een lelijke uitbouw zetten die heel ons terras vern**kt.

Voorlopig blijven we waar we zijn en naar 't buitenland doen we al helemaal niet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
fairy5321 schreef:
17-08-2020 16:54
Heb altijd al in de Randstad gewoond en zie mijzelf ook in de Randstad blijven wonen.
Je kan er van alles vinden: restaurants, cafés, uitjes, ook iedereen die ik ken wonen er.

Bevalt het waar jullie nu wonen, zo ja wat bevalt er aan jouw woonplaats?
Zo nee, waar wil je naartoe gaan verhuizen en waarom?
Om je 2e zin moet ik wel erg lachen. Me dunkt dat als je in Maastricht of Leeuwarden woont je daar na enige tijd ook mensen kent. En 'de Randstad' is ook nogal een redelijk ruim begrip.

Zolang dochter nog op de middelbare school zit gaan wij in principe niet verhuizen en daarna het liefst zo snel mogelijk. We hebben een prachtig huis, maar in mijn huidige woonplaats heb ik me nog nooit thuis gevoeld, ondanks het feit dat ik hier nu al behoorlijk wat jaren woon.
Ik ga voor een locatie op fietsafstand van zee.
himalaya schreef:
17-08-2020 17:02
Huh? Wat is er zo vreselijk aan jouw woonplaats in de randstad dat je niet alleen wil verhuizen, maar zelfs wil emigreren?

Ik dacht dat ik in de Randstad een goede toekomstperspectief had, maar het is een beetje stroefjes gelopen of ik heb te hoge verwachtingen. Daarom dacht ik misschien dat het in het buitenland beter kan gaan.

En in welk land/welke plaats zou je dan willen wonen, en waarom denk je dat het daar wél perfect is?
Zat aan mijn roots te denken, want daar zijn de mensen eerder bereid te helpen via via meer connecties.
Hier heb ik dat gevoel niet echt, voel mij echt kut.
Ik zou bij een volgend huis wel wat dichterbij een station willen wonen en ook wat meer keuze willen hebben bij thuisbezorgd.nl.
Maar de ruimte van mijn huidige huis zou ik wel willen houden. Van de vier verdiepingen zou ik overigens wel prima zonder de zolder kunnen, dus het mag wel kleiner, maar alleen in aantal verdiepingen.
fairy5321 schreef:
17-08-2020 17:06
Zat aan mijn roots te denken, want daar zijn de mensen eerder bereid te helpen via via meer connecties.
Hier heb ik dat gevoel niet echt, voel mij echt kut.

In je openingspost zeg je dat je niet weg wilt en nu voel je je heel kut?
Peixe schreef:
17-08-2020 17:09
In je openingspost zeg je dat je niet weg wilt en nu voel je je heel kut?
Wanneer alles onduidelijk is, heb ik grote moeite met knopen doorhakken.
Ben iemand die meteen resultaat wil zie, maar dat gaat natuurlijk niet altijd.
Soms wou ik dat ik in de toekomst kon kijken, wat als ik daar en daar ga wonen?
Gaat het daar dan beter?
Hoezo voel je je nu kut in de Randstad dan terwijl je net zegt dat je er niet weg wilt?
Peixe schreef:
17-08-2020 17:14
Hoezo voel je je nu kut in de Randstad dan terwijl je net zegt dat je er niet weg wilt?
De meeste mensen hebben een houvast, een routine.
Bij mij is dat weggevallen, heb het gevoel dat ik in een bodemloze put zit.
Maar heb het perongeluk in de verkeerde topic gezeten, kon het beter in de psyche topic plaatsen.
Ik snap er niks van :@@:
fairy5321 schreef:
17-08-2020 17:12
Wanneer alles onduidelijk is, heb ik grote moeite met knopen doorhakken.
Ben iemand die meteen resultaat wil zie, maar dat gaat natuurlijk niet altijd.
Soms wou ik dat ik in de toekomst kon kijken, wat als ik daar en daar ga wonen?
Gaat het daar dan beter?
Weglopen voor je problemen, zo lees ik het. Je neemt overal en altijd jezelf mee. Hopelijk vind je weer rust in jezelf.
Sterkte!
fairy5321 schreef:
17-08-2020 17:15
De meeste mensen hebben een houvast, een routine.
Bij mij is dat weggevallen, heb het gevoel dat ik in een bodemloze put zit.
Maar heb het perongeluk in de verkeerde topic gezeten, kon het beter in de psyche topic plaatsen.
oh.

Dus eigenlijk is dit topic:

"Ik voel me kut en wil vluchten? Wie troost mij?"

Ik zou zeggen ga aan de drank! Jullie schijnen veel cafés te hebben daar in de randstad.....
jouw leven is een keuze
Ik zou wel een keer een jaartje in een echte wereldstad willen wonen. En in Californie. Maar ik vind het fijn een vaste plek te hebben in mijn saaie lelijke woonplaats waar mijn werk op fietsafstand is en dan zoveel mogelijk in het buitenland te verblijven voor korte tripjes en soms ook langere tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven