Is mijn Facebook gehackt?

dinsdag 18 augustus 2020 om 07:06
Gisteren ontving ik een sms met een herstelcode voor mijn Facebookaccount.
Ik heb niks aangevraagd. Heeft iemand geprobeerd om mijn Facebook te hacken of is er iets anders aan de hand?
Op Google lees ik dan dat je er vaak nog een sms achteraan krijgt om via een link in te loggen wanneer het oplichting betreft, ik heb deze sms niet ontvangen.
Heeft iemand een idee?
Ik heb niks aangevraagd. Heeft iemand geprobeerd om mijn Facebook te hacken of is er iets anders aan de hand?
Op Google lees ik dan dat je er vaak nog een sms achteraan krijgt om via een link in te loggen wanneer het oplichting betreft, ik heb deze sms niet ontvangen.
Heeft iemand een idee?

dinsdag 18 augustus 2020 om 08:19

dinsdag 18 augustus 2020 om 09:05
stellar schreef: ↑18-08-2020 08:19Hacken is een beetje een zwaar woord en het is ze juist niet gelukt want ze hebben je wachtwoord niet weten te achterhalen.
Iemand heeft getracht op je account te komen zonder succes. Volg de instructies van de FB mail die je hebt ontvangen, er is verder niks aan de hand.

Nee natuurlijk, dikke kans dat juist die mail de feitelijke hackpoging is.

dinsdag 18 augustus 2020 om 09:09
Niet dus.stellar schreef: ↑18-08-2020 08:19Hacken is een beetje een zwaar woord en het is ze juist niet gelukt want ze hebben je wachtwoord niet weten te achterhalen.
Iemand heeft getracht op je account te komen zonder succes. Volg de instructies van de FB mail die je hebt ontvangen, er is verder niks aan de hand.
Gewoon zelf naar fb gaan en je wachtwoord wijzigen.

dinsdag 18 augustus 2020 om 09:11
Precies dit. Niet de mail openen. Wachtwoord veranderen zou ik zsm doen.ikBedoelHetGoed schreef: ↑18-08-2020 09:05![]()

dinsdag 18 augustus 2020 om 09:50
De herstelcode moet je invoeren voor je een nieuw wachtwoord kan aanvragen, toch? Check ook even je spam, daar willen Facebook mailtjes nog weleens in terecht komen. Het is die persoon niet gelukt zonder herstelcode, lijkt me. Wachtwoord veranderen ja
Het kan trouwens ook iemand uit je omgeving zijn, jaloerse ex oid. Dat was bij mij het geval.

dinsdag 18 augustus 2020 om 12:48
Ik leg t verkeerd uit, niet de instructies van de mail volgen idd maar die van de sms.ikBedoelHetGoed schreef: ↑18-08-2020 09:05![]()
Dank voor t corrigeren

woensdag 19 augustus 2020 om 13:55
Het kan ook een foutje zijn, ik heb laatst toen ik een herstelcode aan moest vragen (niet voor facebook) per ongeluk een verkeerd telefoonnummer ingevoerd. Wachtwoord van facebook veranderen kan natuurlijk geen kwaad!
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)