Schoonzus topic nummer 1 miljoen
dinsdag 18 augustus 2020 om 13:49
Ok, ik leg graag iets neer bij jullie waar ik mee wil leren omgaan
Ik kan enorm gaan uitweiden over wat er allemaal is gebeurd en nog steeds gebeurd tussen mij en mijn schoonzus.
Maar eigenlijk ben ik op een punt dat dat er gewoon niet mee toe doet
Wat er toe doet is dat ik hiermee om wil gaan voor mezelf.
Ik heb mezelf echt afgevraagd waarom deze situatie me zo irriteert zonder in te gaan om de verschillende gebeurtenissen.
Want die gebeurtenissen ergeren me nou eenmaal.
Wat me denk ik diep van binnen kwetst is dat ik gewoon niet gezien wordt als echt onderdeel van de familie.
Daarnaast ben ik ook bang dat als het een keer slecht gaat tussen mij en vriend, dat hij haar gaat 'geloven'
Het voelt als een onveilige situatie
En andersom zal ik haar ook ergeren met bepaalde dingen. Ongetwijfeld
Conclusie; we zijn niet uit hetzelfde hout gesneden. Het werkt niet
En nu?
Hoe moet ik voor mezelf hiermee omgaan?
Wat ik ook niet wil is dat mijn vriend ergens tussen komt te staan...
Graag tips!
Ik kan enorm gaan uitweiden over wat er allemaal is gebeurd en nog steeds gebeurd tussen mij en mijn schoonzus.
Maar eigenlijk ben ik op een punt dat dat er gewoon niet mee toe doet
Wat er toe doet is dat ik hiermee om wil gaan voor mezelf.
Ik heb mezelf echt afgevraagd waarom deze situatie me zo irriteert zonder in te gaan om de verschillende gebeurtenissen.
Want die gebeurtenissen ergeren me nou eenmaal.
Wat me denk ik diep van binnen kwetst is dat ik gewoon niet gezien wordt als echt onderdeel van de familie.
Daarnaast ben ik ook bang dat als het een keer slecht gaat tussen mij en vriend, dat hij haar gaat 'geloven'
Het voelt als een onveilige situatie
En andersom zal ik haar ook ergeren met bepaalde dingen. Ongetwijfeld
Conclusie; we zijn niet uit hetzelfde hout gesneden. Het werkt niet
En nu?
Hoe moet ik voor mezelf hiermee omgaan?
Wat ik ook niet wil is dat mijn vriend ergens tussen komt te staan...
Graag tips!
dinsdag 18 augustus 2020 om 13:55
Als het slecht gaat in een relatie dan heeft de ander gewoon een slecht beeld van je
EN in een relatie komt het weleens voor dat je even niet door 1 deur kunt ... HIj weet dat zij en ik gewoon niet bij elkaar passen
Zou kunnen dat hij dan sneller gaat denken; zie je, mijn zus heeft gelijk ...
Zoiets?
Misschien geen terechte angst en doe ik mijn vriend geen eer aan
Maar het is zo naar dat iemand van wie hij zoveel houdt, je gewoon niet mag.
EN in een relatie komt het weleens voor dat je even niet door 1 deur kunt ... HIj weet dat zij en ik gewoon niet bij elkaar passen
Zoiets?
dinsdag 18 augustus 2020 om 13:56
als dat zo is, moet je geen relatie met hem willenRooosjee schreef: ↑18-08-2020 13:55Als het slecht gaat in een relatie dan heeft de ander gewoon een slecht beeld van je
Zoiets?
Ruimt lekker op
dinsdag 18 augustus 2020 om 13:57
dinsdag 18 augustus 2020 om 13:58
Rooosjee schreef: ↑18-08-2020 13:55Als het slecht gaat in een relatie dan heeft de ander gewoon een slecht beeld van je
Zoiets?
Hoe krijgen ze dan een slecht beeld? Maak je ruzie waar ze bij zijn of vertelt je vriend nare dingen over jou?
Dus de relatie met je vriend is slecht en de relatie met je schoonfamilie ook?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 18 augustus 2020 om 13:59
Lilalinda; we passen niet bij elkaar
Haar denkwijze en levenstijl is niet de mijne
WAt ze doet is haar naaste familie heel erg claimen; alles is voor Bassie....dat idee.
Voor de rest heb ik besloten dat het gewoonweg een kwestie is van; we passen niet bij elkaar.
Bij vrienden zou je dan afstand kunnen nemen en klaar.
In dit geval is dat wat moeilijker
Vandaar mijn vraag; hoe ga ik hier nou voor mezelf het beste mee om
Want ik geloof inmiddels niet meer dat er een goed of fout hierin is. We passen niet bij elkaar ....
WAt ze doet is haar naaste familie heel erg claimen; alles is voor Bassie....dat idee.
Voor de rest heb ik besloten dat het gewoonweg een kwestie is van; we passen niet bij elkaar.
Want ik geloof inmiddels niet meer dat er een goed of fout hierin is. We passen niet bij elkaar ....
dinsdag 18 augustus 2020 om 14:01
Mijn schoonvader is ook een rare flapdrol, maar ach daar heb ik geen last van.Rooosjee schreef: ↑18-08-2020 13:59Lilalinda; we passen niet bij elkaar
Ik klets met hem over de vogels in de tuin en hoe zwaar de regen was.
Meer is niet nodig
je geeft zelf je schoonzus blijkbaar een hele grote rol, sterker nog, je denkt dat zij doorslaggevend kan zijn in hoe je vriend over je denkt. (als ik je vriend was, was ik daar woest over geworden)
dinsdag 18 augustus 2020 om 14:02
dinsdag 18 augustus 2020 om 14:04
door haar weinig tegen te komen
je hoeft niet af te spreken hoor
en als je haar ziet, iets te zoeken, waar je elkaar wel in kunt vinden. Al is het maar iets dufs als het weer
Of vraag naar haar werk/hobby etc
dinsdag 18 augustus 2020 om 14:07
Dan moet je wat doen aan je onzekerheid.
En je niet zo mee laten slepen door drama.
dinsdag 18 augustus 2020 om 14:09
Ja, dat eerste probeer ik ook. Feit is wel dat ze zeer aanwezig willen zijn in zijn leven.
Alsof ze bang zijn om hem kwijt te raken. Maar goed, dat is hun familie dynamiek nou eenmaal
Ik ben tot nu toe altijd mee gegaan voor vriend maar ik doe mezelf er gewoon geen plezier mee.
dinsdag 18 augustus 2020 om 14:11
Dat vind ik een goede tip!Maud*de*Braose schreef: ↑18-08-2020 14:07Dan moet je wat doen aan je onzekerheid.
En je niet zo mee laten slepen door drama.
En ja, ik ben dus zo niet onzeker over vele dingen maar dit is toch een van die dingen inderdaad
Dus als je daar ook tips voor hebt; kom maar op!
dinsdag 18 augustus 2020 om 14:13
Nee, we wonen samen en zijn al dit jaar 6 jaar samen.nessemeisje schreef: ↑18-08-2020 14:07Hoe lang hebben jullie al verkering dat je jezelf graag als onderdeel van de familie ziet en hoe oud zijn jullie? Wonen jullie nog thuis?
We zijn al wat ouder hoor
Mijn bericht focust op een zeer onzeker stuk van mezelf; misschien dat het daarom wat jonger overkomt.
Voor de rest ben ik een heel zeker persoon en laat ik me niet zo snel van de wijs brengen
Dat wil ik hier nu ook mee doen want ik heb hier geen behoefte meer aan.
dinsdag 18 augustus 2020 om 14:14
Nou, dit gaat wel verder dan overal een probleem van makenMadeliefjees schreef: ↑18-08-2020 14:07Mee dealen? Gewoon niet. Lekker belangrijk, het is maar een schoonzus, die je af en toe ziet en dan glimlach je vriendelijk.
Je kunt ook overal een probleem van maken.
En daarbij; ik wil nu dus dat juist niks meer een probleem is