Vermoeden vriend Light psychopaat

dinsdag 18 augustus 2020 om 13:42

Hallo allemaal,
Ik woon sinds 8 maanden samen met mijn vriend. Maar ik merk dat er iets niet klopt. Ik wordt regelmatig echt moe van mijn vriend omdat hij regelmatig extreem neutraal kan zijn in zijn emoties. Hij heeft ook heel veel goede dingen, maar hij trekt mij emotioneel (mijn energie) leeg. Dit voelt niet oké. Een tijdje geleden stuitte ik op een artikel over light psychopaten en ik herken best wel wat dingen.
Ik weet niet meer wat ik moet doen, omdat hij ook veel goede eigenschappen heeft en ik heel veel van hem houdt. Maar als dit zo blijft loop ik echt tegen een burn-out aan. Is er iemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten? Ik moet de beslissing toch uiteindelijk zelf maken om hier mee door te gaan ja of nee, maar het is zo moeilijk..
                    Ik woon sinds 8 maanden samen met mijn vriend. Maar ik merk dat er iets niet klopt. Ik wordt regelmatig echt moe van mijn vriend omdat hij regelmatig extreem neutraal kan zijn in zijn emoties. Hij heeft ook heel veel goede dingen, maar hij trekt mij emotioneel (mijn energie) leeg. Dit voelt niet oké. Een tijdje geleden stuitte ik op een artikel over light psychopaten en ik herken best wel wat dingen.
Ik weet niet meer wat ik moet doen, omdat hij ook veel goede eigenschappen heeft en ik heel veel van hem houdt. Maar als dit zo blijft loop ik echt tegen een burn-out aan. Is er iemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten? Ik moet de beslissing toch uiteindelijk zelf maken om hier mee door te gaan ja of nee, maar het is zo moeilijk..

dinsdag 18 augustus 2020 om 14:04

Jij schrijft zelf dat de kans aanwezig is dat hij een psychopaat is omdat 1 op de 50 mensen psychopatische trekken heeft. Zo lust ik er nog wel een.
Bovendien bestaat zoiets als een light psychopaat volstrekt niet.

dinsdag 18 augustus 2020 om 14:15

+1viva-amber schreef: ↑18-08-2020 13:47Waarom wil je er een etiket opplakken?
Ipv accepteren dat de relatie niet goed voor je is?

dinsdag 18 augustus 2020 om 14:16

Goed voor de lijn.

dinsdag 18 augustus 2020 om 14:19

Ik kan me niet herinneren dat het etiket 'light psychopaat' in de DSM staat. En als je een burn-out krijgt van je vriend, zit er allicht iets in de relatie niet helemaal lekker.

There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

dinsdag 18 augustus 2020 om 14:19

Een kenmerk van de Light-Psychopaat is dat hij/zij zich voedt met de energie van zijn Prooi. Laten we het energetisch vampirisme noemen. Maar helaas is er nog meer aan de hand!
Als ervaringsdeskundige van light-psychopaten kan ik veel vertellen over de manier waarop je zo iemand herkent. Toch is het voor buitenstanders zeer moeilijk om een light-psychopaat te herkennen.
Meestal is er sprake van een scheefgegroeide relatie, een relatie waarin de een de andere emotioneel en/of fysiek onderdrukt. Van buiten af gezien is er niks aan de hand maar voor de Prooi is het leven zeer hard. Als de prooi dit niet op tijd herkent en verandert, kan hij emotioneel en fysiek uitgeput raken. De relatie tussen de light-psychopaat en zijn prooi is een destructieve relatie.
Als je vermoedt dat je te maken heb met een light-psychopaat …
…. ga dan zo snel mogelijk weg
Als je niet weg kan gaan …
… probeer het contact met hem/haar zo veel mogelijk te verminderen
Als jouw kinderen opgroeien naast een light-psychopaat ….
… haal ze weg en beperk de schade zo veel mogelijk
                    Als ervaringsdeskundige van light-psychopaten kan ik veel vertellen over de manier waarop je zo iemand herkent. Toch is het voor buitenstanders zeer moeilijk om een light-psychopaat te herkennen.
Meestal is er sprake van een scheefgegroeide relatie, een relatie waarin de een de andere emotioneel en/of fysiek onderdrukt. Van buiten af gezien is er niks aan de hand maar voor de Prooi is het leven zeer hard. Als de prooi dit niet op tijd herkent en verandert, kan hij emotioneel en fysiek uitgeput raken. De relatie tussen de light-psychopaat en zijn prooi is een destructieve relatie.
Als je vermoedt dat je te maken heb met een light-psychopaat …
…. ga dan zo snel mogelijk weg
Als je niet weg kan gaan …
… probeer het contact met hem/haar zo veel mogelijk te verminderen
Als jouw kinderen opgroeien naast een light-psychopaat ….
… haal ze weg en beperk de schade zo veel mogelijk
                                    ik geef mn bek ook maar een douw

dinsdag 18 augustus 2020 om 14:25

Als het gaat om “  Psycholoog Bart Renaer en zijn vrouw Ana-Magdalena Zainea” en hun boekje waarin ze slachtoffers enkel omschrijven als “...mensen met diepgang, die een bepaalde openheid vertonen. Ze zijn bijvoorbeeld bereid naar hun eigen falen en fouten te kijken of zijn open over hun vragen, angsten en zwaktes. Ze zijn niet zelden idealistisch, erg authentiek, ondernemend en hebben het hart op de juiste plek. Ze zijn vaak uitermate empathisch”, dan zou ik het vooral niet al te serieus nemen.
Er zijn heel veel psychopaten. Vaak heel succesvol in het bedrijfsleven. Ze zijn niet allemaal gewelddadig of sadisten.
Of die vriend nu een ‘light psychopaat’ is of niet, als je na 8 maanden al ‘op’ bent is het niet de man voor jou. En ik denk dat als jij dit vermoeden met hem deelt dat hij zelf zijn spullen al bijeen pakt.
                    Er zijn heel veel psychopaten. Vaak heel succesvol in het bedrijfsleven. Ze zijn niet allemaal gewelddadig of sadisten.
Of die vriend nu een ‘light psychopaat’ is of niet, als je na 8 maanden al ‘op’ bent is het niet de man voor jou. En ik denk dat als jij dit vermoeden met hem deelt dat hij zelf zijn spullen al bijeen pakt.

dinsdag 18 augustus 2020 om 15:05

viva-amber schreef: ↑18-08-2020 14:30Wanneer de huisdieren nog leven, dan valt het misschien nog mee...
Ik wilde net typen; 'neem geen huisdieren'

dinsdag 18 augustus 2020 om 15:08

Damn, dan kom ik niet meer weg met mijn alzheimer light als ik weer eens vergeet de vaatwasser uit te ruimenLaFleurNoire schreef: ↑18-08-2020 14:04Bovendien bestaat zoiets als een light psychopaat volstrekt niet.

dinsdag 18 augustus 2020 om 15:13

In je eerdere berichten zeg je dat je moeite hebt met verliefd blijven. Misschien is dat nu ook aan de hand en maak je er nu van dat hij psychopathisch is, wat dat dan ook moge inhouden, in de hoop dat we je allemaal gaan aanmoedigen bij hem weg te gaan. Dan hoef je geen moeilijk gesprek met hem aan te gaan, maar kun je net doen of je er maar goed van af bent gekomen.
Mijn advies: goed gesprek met hem. Dat emotioneel leegtrekken lijkt me wel een goed onderwerp om mee te beginnen.
                    Mijn advies: goed gesprek met hem. Dat emotioneel leegtrekken lijkt me wel een goed onderwerp om mee te beginnen.

dinsdag 18 augustus 2020 om 15:47

Hij heeft de kat wel vermoord maar niet verkracht, dat is dus een "light" psychopaat.viva-amber schreef: ↑18-08-2020 14:17Tegenwoordig valt de echte diagnose onder de anti sociale persoonlijkheid stoornis.
Hebben jullie huisdieren?
                                    BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA  -- S-Meds