Vermoeden vriend Light psychopaat

18-08-2020 13:42 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik woon sinds 8 maanden samen met mijn vriend. Maar ik merk dat er iets niet klopt. Ik wordt regelmatig echt moe van mijn vriend omdat hij regelmatig extreem neutraal kan zijn in zijn emoties. Hij heeft ook heel veel goede dingen, maar hij trekt mij emotioneel (mijn energie) leeg. Dit voelt niet oké. Een tijdje geleden stuitte ik op een artikel over light psychopaten en ik herken best wel wat dingen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, omdat hij ook veel goede eigenschappen heeft en ik heel veel van hem houdt. Maar als dit zo blijft loop ik echt tegen een burn-out aan. Is er iemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten? Ik moet de beslissing toch uiteindelijk zelf maken om hier mee door te gaan ja of nee, maar het is zo moeilijk..
En in welke categorie val jij zelf dan? Dat je bij iemand wil blijven die jou emotioneel (/qua energie) leegtrekt, volgens jou een light psychopaat is en waardoor je tegen een burn-out aanloopt?
Bulbul schreef:
18-08-2020 15:47
Hij heeft de kat wel vermoord maar niet verkracht, dat is dus een "light" psychopaat.
Light helpt knuffeldieren om zeep.
Susan schreef:
18-08-2020 13:43
Extreem neutraal in zijn emoties? Hij is dus nooit erg boos, verdrietig of blij, maar altijd hetzelfde?

En hoezo ben je dan een "light psychopaat"?
Het bekt gewoon lekkerder om te zeggen dat je het hebt uitgemaakt omdat hij een "light psychopath" is, dan om te zeggen dat het niet klikte tussen jullie; waarbij je dan ook kunt kijken naar je eigen aandeel.

Hij heeft vast ondertussen op FOK laten vallen dat zijn vriendin een overgevoelige emo is.
Vind je je knuffels zo terug?

Afbeelding
een psychopaat met goede eigenschappen?
S-Meds schreef:
18-08-2020 16:11
Ze kunnen best aardig zijn..Ted Bundy was heel charmant thuis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Joh als je een burn-out krijgt van je relatie, dan is dit gewoon niet de relatie voor je. Soms match je niet, en dan kan je nog zo verliefd zijn, liefde is vaak gewoon niet genoeg.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ben jij verliefd op een ander ?
Wat zei je vriend toen je hem de diagnose vertelde?
I wanna live my life with the volume full!
En Sunbeam, wat vind je van de reacties?
S-Meds schreef:
18-08-2020 16:11
Eentje waarvan je niet aankomt of is dat een psychopaat light ipv light psychopaat?
Eidde schreef:
18-08-2020 16:42
Wat zei je vriend toen je hem de diagnose vertelde?
TO antwoordt hier niet meer....
Ik vind het wel zielig maar je weet het pas zeker of hij een psychopaat light is als je een konijn koopt en een grote soeppan. Ga vervolgens met je vriendinnen een middagje stadten en laat je vriend alleen thuis.

Niet stiekem het gas afsluiten.
viva-amber schreef:
18-08-2020 14:17
Tegenwoordig valt de echte diagnose onder de anti sociale persoonlijkheid stoornis.

Hebben jullie huisdieren?
Daar zijn ze mee gestopt toen hij ze steeds vilde.
Twee diagnoses stellen zonder enige opleiding in het vakgebied (klein vermoeden hoor)... bijzonder
Maar to, waarom is het moeilijk? Hij mist je energie en je vindt hem eng. Of misschien dat laatste niet, wie zal het zeggen. Maar als je relatie zoveel energie uit je zuigt, houdt het toch gewoon op?
Dus eigenlijk is hij heel stabiel en daar kan jij als hysterica-light niet mee omgaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
:HA:
Jufjoke schreef:
18-08-2020 17:17
Daar zijn ze mee gestopt toen hij ze steeds vilde.
Henk-en-Roelie schreef:
18-08-2020 16:45
Ik vind het wel zielig maar je weet het pas zeker of hij een psychopaat light is als je een konijn koopt en een grote soeppan.
Tenzij je een relatie hebt met meneer Wateetons...dan is hij simpel weg culinair onderlegd.
viva-amber schreef:
18-08-2020 16:13
Ze kunnen best aardig zijn..Ted Bundy was heel charmant thuis.
En Hitler was echt leuk met kinderen!
vivautrecht85 schreef:
18-08-2020 17:34
En Hitler was echt leuk met kinderen!
En kon ook best mooi tekenen en schilderen voor een amateur.
Tja wat maakt het precieze etiketje uit. Of hij nou wel of geen psychopaat is en of er nou wel of niet 30 procent minder vet in zit, dit is toch niks zo?

Ik moet de beslissing toch uiteindelijk zelf maken om hier mee door te gaan ja of nee, maar het is zo moeilijk..

Wat is er zo moeilijk? Welke goede eigenschappen heffen in hemelsnaam het feit dat hij je helemaal kapot maakt op?
Heel veel reacties zijn fijn, dank daarvoor. Misschien is het idd beter om dat (het label) gewoon weg te leggen en daar niet meer aan te denken. Uiteindelijk kan het idd ook zijn dat we gewoon niet goed bij elkaar passen. Of dat hij niet bij mij past. En verder, als ik niet gelukkig ben moet ik daar idd zelf wat aan doen. Ik ben hier zelf verantwoordelijk voor.

Op die andere reacties ga ik gewoon niet in..
Succes. Niet denken dat je moet blijven bij iemand.
Nou bijna nergens enthousiast over zijn. Verder zegt hij dat het leven een kosten en baten analyse is waarbij je alle voors en tegens tegen elkaar moet afwegen. Zelfs als ik likeur glaasjes wil kopen wordt mij nadrukkelijk gezegd dat het geen echte likeur glaasjes zijn. Maar als ik er blij van wordt...wat boeit het dan. Pffff dat is allemaal zo zwaar... Zo gaan heel veel dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven