Moeilijkheden in relatie
woensdag 19 augustus 2020 om 13:00
Beste Viva forum leden, dit is misschien een lang verhaal maar alvast bedankt voor het lezen! Twee jaar geleden heb ik een relatie gekregen wat moeizaam van start ging omdat mijn vriend nog gehecht was aan zijn ex en kinderen van haarzelf (vreemdgegaan) . Ik wist hier zelf niet van ten tijde van de start van onze relatie. Hij boekte geld van zichzelf over zodat ze bijvoorbeeld nieuwe dansschoenen kon kopen zonder dat ik het wist. Deze ex is inmiddels uit beeld. Ik ben momenteel werkloos door corona. Hij zegt hier moeite mee te hebben omdat hij een carrière man is (zzp schilder) en ik gewoon thuis zit. Hij schaamt zich dan als iemand hem vraagt wat ik doe. Hij zegt hierdoor niet trots op mij te kunnen zijn. Vindt me doordat ik thuis zit traag geworden en praat soms bot tegen mij als ik iets niet snap en noemt mij ezel of dom. Ik wacht tot september om een opleiding te kunnen starten. Ben 22 jaar, hij is 42. Mijn vriend kijkt veel naar vrouwen, soms ook helemaal na. Hier hebben wij het over gehad maar hij blijft dit doen. Ik vindt dit moeilijk. onze over buurvrouw bijvoorbeeld, zij belt bij ons aan of hij kan helpen met een kast af te breken omdat het te zwaar is alleen. Zij heeft zelf ook een buurman maar ze belt vaak bij ons aan. Mijn vriend helpt haar graag. Ze is zelf gescheiden en heeft een kind. Heeft een huurhuis en kan deze helaas niet kopen. Hij vraagt uit zichzelf of ze mee wilt naar het strand met ons zonder te overleggen. Wilt een oud bankstel (Wel van hem) zomaar geven aan haar omdat hij het zielig voor haar vindt dat ze weinig geld te besteden heeft. Het is naar eigen zeggen totaal niet zijn type. Maar het altijd weer contact zoeken met vrouwen vindt ik moeilijk. Mijn vertrouwen is al eens geschaad. Als we eens in de wellness zijn en hij ziet een mooie naakte vrouw zegt hij tegen mij ‘dat vindt ik nou een mooie vrouw’ dat kwetst mij wel. Of gewoon op straat, hij maakt oogcontact wat flirterig op mij overkomt. Of ik beeld het mijzelf in. Wij hebben het hier vaak over gehad maar hij valt in zijn oude gewoontes.. veranderen kan ik hem niet dat weet ik. Maar dit maakt mij zo onzeker. Bedankt voor het lezen, misschien heeft iemand een soortgelijke ervaring waar ik mee kan praten.
woensdag 19 augustus 2020 om 14:04
Allereerst: dikke digitale knuffel!
Je verdient zoveel meer dan dit.
Ten tweede: wegwezen! Wat doe je nog bij deze oude vent die jou niet goed behandelt?
Heel veel mensen zijn werkloos momenteel door Corona. Ipv dat hij met je mee leeft en je helpt zoeken naar een baan... Dat is véél fijner dan horen dat hij niet trots op je is.
Echt meid, je kan zoveel beter krijgen.
Ga op zoek naar een leuke, lieve jongen van je eigen leeftijd.
Iemand die jou wel weet te waarderen.
In een wellness over een naakte vrouw tegen jou zeggen dat hij haar wél mooi vind zou voor mij echt de druppel zijn.
Je verdient zoveel meer dan dit.
Ten tweede: wegwezen! Wat doe je nog bij deze oude vent die jou niet goed behandelt?
Heel veel mensen zijn werkloos momenteel door Corona. Ipv dat hij met je mee leeft en je helpt zoeken naar een baan... Dat is véél fijner dan horen dat hij niet trots op je is.
Echt meid, je kan zoveel beter krijgen.
Ga op zoek naar een leuke, lieve jongen van je eigen leeftijd.
Iemand die jou wel weet te waarderen.
In een wellness over een naakte vrouw tegen jou zeggen dat hij haar wél mooi vind zou voor mij echt de druppel zijn.
woensdag 19 augustus 2020 om 14:06
Bedankt tot dusver voor jullie reacties. Ter verduidelijking heeft mijn vriend zelf geen kinderen. Mijn moeder heeft een verzamelwoede en ik vermoed een lichtelijke depressie, het huis van mijn ouders staat dusdanig vol dat ze nooit iemand uitnodigen. mijn vriend is dan ook nooit bij mijn ouders thuis geweest, wel een etentje en hun ontmoet. Mijn ouders zijn erg op zichzelf vooral mijn moeder, doordat ik een verwaarloosde jeugd heb gehad, (geen contact met vriendjes/vriendinnetjes, slechte verzorging) zijn wij toen in aanraking met de kinderbescherming gekomen (broer en zus ook). Mijn vriend weet dit ook een dit heeft tussen ons ook voor frictie gezorgd. Met name ook dat mijn ouders weinig interesse in de kinderen en hun partners hebben. Ik merk aan mijzelf dat ik het moeilijk heb met het verleden, iets wat ik liever camoufleer. Dit maakt me soms best wel onzeker. Het lijkt alsof er steeds van alles opzadelt wat ik een plekje moet geven. Bedankt voor jullie reacties en tijd
woensdag 19 augustus 2020 om 14:08
Dus je hebt geen ouders die je kunnen helpen vertellen dat deze man totaal niet goed voor je is.
Hij is een pestkop, die je vertrouwen nog meer een knauw geeft dan je al had.
Maak het uit. Ga naar de huisarts en ga op zoek naar jezelf. Zodat jij een stabiel, evenwichtig persoon worden mag. Je bent hartstikke leuk, nu nog ontdekken dat je partner dat ook móet zijn, eerder mag hij je partner niet zijn.
Hij is een pestkop, die je vertrouwen nog meer een knauw geeft dan je al had.
Maak het uit. Ga naar de huisarts en ga op zoek naar jezelf. Zodat jij een stabiel, evenwichtig persoon worden mag. Je bent hartstikke leuk, nu nog ontdekken dat je partner dat ook móet zijn, eerder mag hij je partner niet zijn.
woensdag 19 augustus 2020 om 14:10
He wat vervelend VFlower, dan heb je in je jeugd dus ook niet echt geleerd hoe het is als iemand er op een positieve manier voor je is.
Misschien is het goed om wat hulp te zoeken om het een plekje te geven.
En ik hoop van harte dat je stopt met deze relatie, want hij is echt niet aardig voor je!
Misschien is het goed om wat hulp te zoeken om het een plekje te geven.
En ik hoop van harte dat je stopt met deze relatie, want hij is echt niet aardig voor je!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
woensdag 19 augustus 2020 om 14:12
Ga in therapie om je jeugd te verwerken, echt doen hoor!Vflower schreef: ↑19-08-2020 14:06Bedankt tot dusver voor jullie reacties. Ter verduidelijking heeft mijn vriend zelf geen kinderen. Mijn moeder heeft een verzamelwoede en ik vermoed een lichtelijke depressie, het huis van mijn ouders staat dusdanig vol dat ze nooit iemand uitnodigen. mijn vriend is dan ook nooit bij mijn ouders thuis geweest, wel een etentje en hun ontmoet. Mijn ouders zijn erg op zichzelf vooral mijn moeder, doordat ik een verwaarloosde jeugd heb gehad, (geen contact met vriendjes/vriendinnetjes, slechte verzorging) zijn wij toen in aanraking met de kinderbescherming gekomen (broer en zus ook). Mijn vriend weet dit ook een dit heeft tussen ons ook voor frictie gezorgd. Met name ook dat mijn ouders weinig interesse in de kinderen en hun partners hebben. Ik merk aan mijzelf dat ik het moeilijk heb met het verleden, iets wat ik liever camoufleer. Dit maakt me soms best wel onzeker. Het lijkt alsof er steeds van alles opzadelt wat ik een plekje moet geven. Bedankt voor jullie reacties en tijd
Zoek een fijn plekje voor jezelf en verbreek de relatie met deze droeftoeter.
woensdag 19 augustus 2020 om 14:13
Hier heb ik niks aan toe te voegen.
Of toch wel...ga nou niet beweren dat hij Zo Lief is, want dat is hij niet.
En Ik Hou Zo Van Hem...dat gaat wel over.
Krassen op je ziel niet.
Huts!
woensdag 19 augustus 2020 om 14:15
Hier iets minder kritisch op deze man, je zou hem ook zorgzaam/ hulpvaardig kunnen noemen. Hij geeft tenslotte aan dat hij niet geïnteresseerd is in buurvrouw en dat de ex helemaal uit beeld is. Dat hij TO aanspoort om weer wat dagbesteding/ werk op te pakken ook niet heul erg verkeerd eigenlijk. Geen zinvolle daginvulling maakt maar heel weinig mensen leuker...
Neemt niet weg TO, dat wanneer jij je niet prettig voelt in deze relatie, je hier in moet blijven hangen. Je kunt zoals hiervoor al gezegd nog een heel leven, met leukere en vooral minder complexe dingen, voor je hebben. Jij kiest.
Veel succes met je studie
Neemt niet weg TO, dat wanneer jij je niet prettig voelt in deze relatie, je hier in moet blijven hangen. Je kunt zoals hiervoor al gezegd nog een heel leven, met leukere en vooral minder complexe dingen, voor je hebben. Jij kiest.
woensdag 19 augustus 2020 om 14:17
noumoe2019 schreef: ↑19-08-2020 14:15Hier iets minder kritisch op deze man, je zou hem ook zorgzaam/ hulpvaardig kunnen noemen. Hij geeft tenslotte aan dat hij niet geïnteresseerd is in buurvrouw en dat de ex helemaal uit beeld is. Dat hij TO aanspoort om weer wat dagbesteding/ werk op te pakken ook niet heul erg verkeerd eigenlijk. Geen zinvolle daginvulling maakt maar heel weinig mensen leuker...
Iemand uitschelden en bot behandelen valt in mijn wereld niet onder zorgzaam hoor.
Huts!
woensdag 19 augustus 2020 om 14:17
Nog meer redenen om vooral te gaan leven en de wereld en jezelf te gaan ontdekken.Vflower schreef: ↑19-08-2020 14:06Bedankt tot dusver voor jullie reacties. Ter verduidelijking heeft mijn vriend zelf geen kinderen. Mijn moeder heeft een verzamelwoede en ik vermoed een lichtelijke depressie, het huis van mijn ouders staat dusdanig vol dat ze nooit iemand uitnodigen. mijn vriend is dan ook nooit bij mijn ouders thuis geweest, wel een etentje en hun ontmoet. Mijn ouders zijn erg op zichzelf vooral mijn moeder, doordat ik een verwaarloosde jeugd heb gehad, (geen contact met vriendjes/vriendinnetjes, slechte verzorging) zijn wij toen in aanraking met de kinderbescherming gekomen (broer en zus ook). Mijn vriend weet dit ook een dit heeft tussen ons ook voor frictie gezorgd. Met name ook dat mijn ouders weinig interesse in de kinderen en hun partners hebben. Ik merk aan mijzelf dat ik het moeilijk heb met het verleden, iets wat ik liever camoufleer. Dit maakt me soms best wel onzeker. Het lijkt alsof er steeds van alles opzadelt wat ik een plekje moet geven. Bedankt voor jullie reacties en tijd
woensdag 19 augustus 2020 om 14:21
True, dat kan echt niet nee. Maar ik vind de andere genoemde zaken niet per definitie zo beroerd. Maar net hoe je het uitlegt, en dat weten wij dus niet.BellatrixVanDetta schreef: ↑19-08-2020 14:17Iemand uitschelden en bot behandelen valt in mijn wereld niet onder zorgzaam hoor.
woensdag 19 augustus 2020 om 14:21
Je hoeft niet steeds andermans drama en ellende op te vangen, te camoufleren of er omheen proberen te leven. Het is oké om te zeggen: “Deze sh*t trek ik niet, ik heb hier geen zin meer in”.Vflower schreef: ↑19-08-2020 14:06Bedankt tot dusver voor jullie reacties. Ter verduidelijking heeft mijn vriend zelf geen kinderen. Mijn moeder heeft een verzamelwoede en ik vermoed een lichtelijke depressie, het huis van mijn ouders staat dusdanig vol dat ze nooit iemand uitnodigen. mijn vriend is dan ook nooit bij mijn ouders thuis geweest, wel een etentje en hun ontmoet. Mijn ouders zijn erg op zichzelf vooral mijn moeder, doordat ik een verwaarloosde jeugd heb gehad, (geen contact met vriendjes/vriendinnetjes, slechte verzorging) zijn wij toen in aanraking met de kinderbescherming gekomen (broer en zus ook). Mijn vriend weet dit ook een dit heeft tussen ons ook voor frictie gezorgd. Met name ook dat mijn ouders weinig interesse in de kinderen en hun partners hebben. Ik merk aan mijzelf dat ik het moeilijk heb met het verleden, iets wat ik liever camoufleer. Dit maakt me soms best wel onzeker. Het lijkt alsof er steeds van alles opzadelt wat ik een plekje moet geven. Bedankt voor jullie reacties en tijd
En ik hoop dat je begint met die ouwe knar.
woensdag 19 augustus 2020 om 15:00
woensdag 19 augustus 2020 om 15:07
woensdag 19 augustus 2020 om 15:15
Lees deze zin nog 45 keer aandachtig door.
Plak hem daarna op je telefoonhoesje en ga daar naar leven.
Het leven is echt zoveel beter als je je rotjeugd kunt verwerken en op bloeit tot wie je bent!
anoniem_6855df74c5ca1 wijzigde dit bericht op 19-08-2020 15:25
14.70% gewijzigd
woensdag 19 augustus 2020 om 16:55
To,
Herkenbaar verhaal wat je jeugd ( hier scheiding ouders, verwaarlozing door moeder, uithuisplaatsing) betreft. Het heeft mij de nodige therapie en coaching gekost om dit te verwerken. Ik heb ook mijn jeugd verprutst met 2 slechte relaties van 7 jaar en 11 jaar. Je kunt beter aan jezelf werken en dingen verwerken. Pas als je genoeg van jezelf houdt, kun je iemand liefde geven. Anders heb je grote kans dat je alleen maar van die horken aantrekt.
Zoek een ander plekje. Je verdient echt beter! Het is echt niet normaal dat je zo behandeld wordt. Mijn ex was ook zo’n oppervlakkig manipulatief geval. Hij ging mij elke keer weer zeggen dat hij een mooie vrouw zag. Dat was om mij scherp te houden
zei hij dan..Liep ook altijd te zeuren over mijn opleiding. Uiteindelijk heb ik mijn diploma behaald en had ik de betere baan
. Enigszins genoegdoening. Maar achteraf gezien is dat allemaal niet zo belangrijk.
Nu heb ik een man die van me houdt zoals ik ben. Zelfs hoogzwanger of met vuilniszak aan
Sterkte, je kan echt meer dan je denkt!
Herkenbaar verhaal wat je jeugd ( hier scheiding ouders, verwaarlozing door moeder, uithuisplaatsing) betreft. Het heeft mij de nodige therapie en coaching gekost om dit te verwerken. Ik heb ook mijn jeugd verprutst met 2 slechte relaties van 7 jaar en 11 jaar. Je kunt beter aan jezelf werken en dingen verwerken. Pas als je genoeg van jezelf houdt, kun je iemand liefde geven. Anders heb je grote kans dat je alleen maar van die horken aantrekt.
Zoek een ander plekje. Je verdient echt beter! Het is echt niet normaal dat je zo behandeld wordt. Mijn ex was ook zo’n oppervlakkig manipulatief geval. Hij ging mij elke keer weer zeggen dat hij een mooie vrouw zag. Dat was om mij scherp te houden
Nu heb ik een man die van me houdt zoals ik ben. Zelfs hoogzwanger of met vuilniszak aan
Sterkte, je kan echt meer dan je denkt!
principessa3 wijzigde dit bericht op 19-08-2020 17:16
4.13% gewijzigd
woensdag 19 augustus 2020 om 16:58
ga eens bij de huisarts langs (boek een dubbele tijd) gooi alles eruit, huil je mascara tot ver in je decolleté en vraag hulp.
Want als je door je verleden zo belemmerd wordt, heb je iemand nodig die je helpt met loskomen en goeie keuzes maken
En je kunt altijd op dit forum hulp vragen!
woensdag 19 augustus 2020 om 17:23
Lees je eigen OP nog eens door. Daar reageer ik op.
woensdag 19 augustus 2020 om 17:27
woensdag 19 augustus 2020 om 21:23
die waren nogal eenduidig he? wat vond je ervan?Vflower schreef: ↑19-08-2020 14:06Bedankt tot dusver voor jullie reacties. Ter verduidelijking heeft mijn vriend zelf geen kinderen. Mijn moeder heeft een verzamelwoede en ik vermoed een lichtelijke depressie, het huis van mijn ouders staat dusdanig vol dat ze nooit iemand uitnodigen. mijn vriend is dan ook nooit bij mijn ouders thuis geweest, wel een etentje en hun ontmoet. Mijn ouders zijn erg op zichzelf vooral mijn moeder, doordat ik een verwaarloosde jeugd heb gehad, (geen contact met vriendjes/vriendinnetjes, slechte verzorging) zijn wij toen in aanraking met de kinderbescherming gekomen (broer en zus ook). Mijn vriend weet dit ook een dit heeft tussen ons ook voor frictie gezorgd. Met name ook dat mijn ouders weinig interesse in de kinderen en hun partners hebben. Ik merk aan mijzelf dat ik het moeilijk heb met het verleden, iets wat ik liever camoufleer. Dit maakt me soms best wel onzeker. Het lijkt alsof er steeds van alles opzadelt wat ik een plekje moet geven. Bedankt voor jullie reacties en tijd