UD Februari 2021

02-06-2020 20:49 399 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die in februari zijn uitgerekend. Kom gezellig meeschrijven!

Gebruikersnaam: Febuari2021
Wachtwoord: Baby2021

NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Bozz322e28-01 :heart: :gift: MK feb 2020
Sneeuwwitje332e05-02:heart: :gift: JVMK mrt 2020
Ella-ellala342e05-02 :heart: :gift: M MK jan 2020
Viajera352e07-02 :heart: J 24 sept 20-wkn echoVroeggeboorte in 2017 *
Yogajup392e07-02 :heart: :gift: J
Ranjaa311e08-02 :heart: :gift: M 14 sept 20-wekenecho2 bonuskinderen
Chayen93271e08-02 :heart: M 23 sept 20-wekenecho ..
Rena92282e11-02 :heart: JAantal MK en 2BBZ
Weetiknogsteedsniet?2e14-02:heart: ..
Sportygirl986342e22-02:heart: :gift: Vrouw heeft 1e kind gedragen
Louchantez?2e23-02:heart: :gift: 7 sept geslachtecho 2MK voor 1e

Elmen :redrose:
Ananee :redrose:
Windgong :redrose:

UD = Uitgerekende datum
:heart: = Hartje
:gift: = Goeie NIPT
:sun: = Goeie 20 weken echo
J = Jongen
M = Meisje
V = Verrassing

Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Komen jullie snel laten weten hoe het gaat? :hello:

NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Caran361e01-02 :heart: Na 10jr zwanger
Maida241e04-02 :heart:VMK 2019
Zoraa282e20-02:heart: 07-08 termijnecho Cyste van 8x8 cm..
Michie92281e08-0230-06 eerste echo..
Revelstoke342e09-02....
Simone871?2e09-02..MK
Ditte351e10-0203-07 eerste echo..
Minixx2020291e13-0229-06 eerste echo..
Mizx341e19-0209-07 eerste echo..
Kyra95241e..09-07 eerste echo..
anoniem_398568 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 23:37
79.51% gewijzigd
Gender party was echt enorm gezellig, als de echo klopt dan krijgen wij een jongen💙. Super leuk een broertje voor onze zoon. Waar we vooral heel erg blij mee zijn is dat er al een hele hoop dingen van de 20 weken echo zijn nagekeken. Dat was allemaal goed dus super fijn.

Wij hebben het met een ballon gedaan ons zoontje mocht de ballon doorprikken. Dat vond ie echt geweldig. Hij is ook enorm blij met een broertje.

Wat fijn @ananee dat je cyclus alweer goed op gang is. Lijkt me heel lastig om hier de andere verhalen te lezen. Ik wens jullie heel veel succes toe en hoop dat jullie alsnog in 2021 een kleintje in de armen mogen sluiten!
Jeeee, wij krijgen een meisje 💖💝! 14 sept de 20-wekenecho, heel spannend. Ik zweef even verder op deze roze wolk... wauw!
Leuk langzaam de geslachten die bekend worden! Wij mogen nog heel eventjes wachten! :$

Vandaag bericht gekregen dat de NIPT test prima was. Weer een geruststelling.

Pffff ik ben de laatste dagen zo ontzettend moe. Zodra ons zoontje aan zijn dutje begint, gaat deze mama ook plat. Maar ik merk dat het niet genoeg is voor mij. M’n ouders wonen gelukkig een straat achter ons en proberen zoveel mogelijk met ons zoontje bezig te zijn zodat ik alsnog de rust kan nemen. Zo lief maar soms voel ik me wel schuldig, ze bieden het zelf aan maar dan alsnog.. :| ik had gehoopt dat het nu wel langzaam weg zou trekken de vermoeidheid..
Leuk, al dat gender nieuws. Van harte iedereen!

En wat fijn van die goede nipt testen!
Hier wachten we nog steeds na meer dan 3 weken. Nu maar hopen dat het bloed niet ergens tussen de Cariben en België is verdwenen. If so, dan moet ik morgen opnieuw prikken, maar ik hoop morgen dan toch eindelijk wat te horen. Op de echo zag alles er oké uit, maar ik wil toch wel graag zekerheid waar mogelijk.

Verder hadden we wel een echo vandaag en... onze zoon krijgt er een broertje bij! Wij zijn over the moon. Waarschijnlijk waren we dat ook met een meisje, maar op een of andere manier vind ik twee jochies meer bij ons gezin passen.
Aanvullende ego post: we hebben ook een goede nipt! Finally :cheer2:
Wat fijn Yogajup! We lang wachten voor jullie zeg.

Wij krijgen een jongen 💙
Wat leuk dat er al wat pretecho’s hebben plaatsgevonden!

Wij zijn zojuist ook te weten gekomen dat wij een meisje krijgen 🥰

Hoe voelen jullie je tot nu toe? Ik voel mij bizar goed, waardoor ik het nu heel raar idee vind dat er een klein mensje in mij groeit... dat maakt mij soms wel weer onzeker! Ik krijg wel een klein buikje, maar dat is nu ook echt het enige 😳
Fijn dat de NIPT goed was Louchantez en Yogayup!! Altijd heel erg fijn als je die bevestiging hebt hè. En gefeliciteerd met de jongens, Yogayup en Sneeuwwitje! En jij met je meisje, Chayen!! :heart:

Goede berichten allemaal!
Dank je wel Ranjaa!!

Jij ook een meisje? Ook gefeliciteeeeeeeeerd Wij zijn volgens mij op dezelfde datum uitgerekend, hier ook 8 feb 🙌🏼

En natuurlijk de andere dames ook gefeliciteeeeeeeeeeerd met hun wondertjes en goede NIPT uitslagen!🥰💙🙌🏼
Hahaha ja klopt Chayen! Meisje én 8 feb! 💝 heerlijk idee hè. Ik was vandaag vrij en heb de blije doos gehaald... toen kon ik het niet laten om ook wat roze mee te nemen: Nijntje, rompertjes, kleren, hydrofiel doeken 😅 oeps! Maar dan wordt het ineens van ‘een’ baby wat echter, want het is een meisje ☺️🥰
Herkenbaar hoor Chayen. Ik voel me ook heel goed en krijg een beetje een buikje maar sta daardoor soms ook minder stil bij dat er een klein mensje in mij groeit.

Al voel ik af en toe al wel wat plopjes :love:
Nog niet heel regelmatig ofzo maar het kan bijna niet missen dat dat de baby is. 🥰
Oeh, wat leuk dat er weer wat updates binnendruppelen.

Ik ben helaas nog steeds misselijk, maar de vorige keer duurde dat ook tot ruim 16 weken. Ben er bijna! Ik ben wel ‘jaloers’ dat jullie je zo goed voelen, daar kijk ik wel naar uit. Maar uiteraard vind ik het wel megafijn dat het zo goed gaat met iedereen, ook al zal dat wel eens onzeker maken.

Vandaag voor het eerst een ‘kan niet missen, dat was de baby’- momentje gehad. De placenta ligt voor (again), dus het is sowieso moeilijker en later te voelen, maar dit was onmiskenbaar slopertje 2. :flirting:

Haha, lekker shoppen ranjaa! Wij gaan volgende maand verhuizen, dus hier gaat juist weer van alles weg en komt alleen het hoognodige in huis. Daarna hoop ik nog wel een keertje een(klein) shop rondje te doen.
Ranjaa inderdaad gewoon lekker shoppen! Leuk dat je de blije doos ook al hebt gehaald! Het krijgt steeds meer een plekje in je hoofd natuurlijk!

Weetiknogsteedsniet Wat fijn dat jij je ook zo goed voelt! En dat je de baby al voelt “ploppen”. Heel bijzonder🥰!

Yogayup oehhh, spannend een verhuizing! Zie je er tegenop? Moet er veel gebeuren? Ik hoop dat je je snel beter mag gaan voelen en dat je je na de verhuizing leuke dingetjes kunt scoren!

Ik weet trouwens niet of het hormonaal of iets is.. maar ik maak mij zo druk om het eten en die infecties waar je voor moet oppassen😓 raak iedere keer paniek wanneer ik mn fruit vergeet te wassen (toxoplasmose) etc. Laatst had iemand met zijn vork in mijn eten geprikt. Of een peuter had een nootje gepakt uit hetzelfde zakje (CMV). Schaam mij kapot voor die onrust die ik dan heb. Heb het ook al met de verloskundige en huisarts besproken, want vind het echt nergens op slaan en de kans is zo klein dat je het krijgt😳 Het staat soms wel het genieten in de weg en dat is zo zonde! Hoe gaan jullie daar mee om en hebben jullie misschien tips?
Och lieve Chayen, dat kan niet anders dan de hormonen zijn, plus nu al je moeder instinct. Helemaal niet zo gek dat je nu probeert het beste te willen voor jou en je kindje. Wat minder goed is voor jullie beiden is stress, dus ik hoop dat je het allemaal een beetje los kunt laten. Het krijgen van een kleintje is nieuw en overweldigend, dus daar horen ook wel onzekerheden bij. Dus schaam je er sowieso niet voor, want dat geeft weer dubbel stress.

Wat betreft al die infecties: de richtlijnen worden geschreven om alle risico’s zoveel mogelijk uit te sluiten, dus ze gaan best ver. Bij een normaal gestel (gezondheid) is je afweersysteem van je lichaam meer dan sterk genoeg om met gemak enig virus of bacterie tegen het lijf te gaan. Je hoeft je rationeel gezien dus echt geen zorgen te maken als je een keertje iets niet gewassen hebt of als je per ongeluk iets eet dat op het lijstje staat van ‘liever niet’.

[en lief dat je er naar vraagt: nee, ik zie niet tegen de verhuizing op. Heb er wel zin in. Maar vooral in het moment dat we over zijn en dat er een hek om het zwembad staat. Dat is voor onze zoon wel fijn qua veiligheid.]
Vervelend zeg dat je je zo druk maakt Chayen! Rationeel weet je vast dat die kans heel klein is maar die hormonen en dat gevoel hè! Zeker met het niet wassen van fruit oid is de kans vrij klein. Het is anders als je nu telkens rode biefstuk gaat eten ofzoiets.

Ik sta er zelf wat losser in. Wat mij misschien wel helpt is dat ik geïnformeerd ben, maar goed dat zit waarschijnlijk ook in mijn persoonlijkheid. Ik zie soms ook wel dat mensen wat bang zijn bij bijvoorbeeld brie op feestjes (okay met Corona tijd komt dat wat minder voor...). Maar dat soort producten zijn zelden van rauwmelkse kaas als ze gewoon van de supermarkt komen. Dat soort dingen weten helpt mij wel. (En natuurlijk vraag ik het dan wel na maar ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap wel eens brie gegeten in een super simpele plek waar ik echt van mijn stoel zou vallen van verbazing als ze daar geen brie uit de supermarkt zouden gebruiken.)

Ik eet bijvoorbeeld ook gewoon zachtgekookte eitjes. Rauw ei wordt afgeraden maar eigenlijk is de kans vrij klein dat je er ziek van wordt (ik geloof 1 op 20.000 ofzo maar pin me er niet op vast) en dan wordt je er zelf ziek van en is het niet zo zeer gevaarlijk voor de baby behalve dan dat ziek zijn misschien niet heel bevorderlijk is (in tegenstelling tot bijvoorbeeld listeria bij voorverpakte gerookte zalm wat vroeggeboorte kan opwekken). Plus de bacteriën zitten meestal aan de buitenkant dus je ei wassen helpt dan ook nog. Die eieren zijn namelijk ook gemaakt om geen bacteriën binnen te laten ;). Met een bavarois vol met rauwe eieren wordt de kans natuurlijk wel groter dat je er ziek van wordt dus zoiets zou ik niet gaan eten.

Oh en ik dacht ook dat er blijkbaar stiekem al best veel mensen zijn die immuun zijn voor toxoplasmose omdat ze het al ooit hebben doorgemaakt. Alleen we testen er niet (standaard) op dus moeten we allemaal voorzichtig zijn. Maar de kans is dus óók nog aanwezig dat je voor toxoplasmose niet eens bang hoeft te zijn.

Maar goed ondanks dat ik dit alles weet, ik ga natuurlijk geen onnodige risico's lopen. ALS ik er ziek van wordt en het komt door iets wat ik zo nodig moest eten oid, dan zou ik het mezelf ook niet kunnen vergeven... Al kun je vaak genoeg ook geen oorzaak aanwijzen want ook mensen die opletten kunnen toch onverhoopt ziek worden, de kans is alleen wat kleiner.

Ik heb het niet gecheckt maat het zou me niet verbazen als de kans dat je een ongeluk maakt in het verkeer groter is dan het krijgen van toxoplasmose, listeria, etc. En dat vermijd je vast ook niet op een obsessieve manier. Je neemt voorzorgsmaatregelen (gordel om, opletten, etc.) maar vertrouwt het ook. Dat hoop ik in ieder geval ;)

Ik weet niet of dit hele verhaal helpt of juist niet. Hopelijk kun je het wel een beetje los laten.
Bedankt ikweethetnogsteeds niet en yogaup voor jullie lieve en geruststellende woorden!
Als ik mij weer even onzeker voel, lees ik jullie stukjes even terug. Op het moment gaat het weer even beter en geniet ik mijn groeiende buik! De kans dat het mis kan gaan, is zo minimaal. Ook met evt. infecties krijgen etc. Zo zonde dat er alleen op de negatieve dingen gefocust worden, terwijl daar voor nu geen directe redenen voor zijn..

Bij ons hebben we het laatste half jaar een hoop pech gehad met de gezondheid van diverse familieleden, waardoor ik mij (even gek gezegd) voorbereid op het ergste. Iedereen kan niet wachten op het kleintje, dit is echt even het enige positieve op het moment. Wellicht leg ik daarom onbewust zoveel druk op mijzelf dat het goed moet blijven gaan.

Yogaup in ieder geval veel succes met de verhuizing! Lekker zeg, een zwembad!!! Wel verstandig van dat hekje erom heen inderdaad, haha!
Hoi allemaal!

Wow wat leuk zoveel updates, en ook al veel jongens/meisjes! Dan wordt het opeens "echt" he? Zo leuk! :flirting:

Ik moest even flink teruglezen :) Maar Yogayub, wat je zegt over die babyspullen is idd heel herkenbaar. Niet mijn smaak (flets/hysterisch/synthetisch), of geïmporteerde/mooie spullen zijn peperduur. En dat heb ik er eerlijk gezegd niet voor over. Maar er wordt nu ook heel veel tweedehands verkocht door andere buitenlandse moeders, dus ik denk dat ik daar nog wel gebruik van ga maken!
Ik hoop dat de misselijkheid snel wegtrekt!

Fijn dat het bij iedereen goed gaat en dat de hitte een beetje voorbij is! Chayen ben je al wat rustiger? Ik doe eigenlijk een beetje hetzelfde als Weetiknogsteedsniet, ik kijk wel uit maar ben er ook niet door geobsedeerd. Mijn gynaecoloog doet er ook niet zo moeilijk over eigenlijk.

Ik heb donderdag weer een echo, dan ben ik 17 weken. Gebaseerd op al jullie echo's hoop ik dat wij ook kunnen zien wat het wordt, ben benieuwd!

Verder ben ik wat minder moe, de omline lessen gaan me ook steeds makkelijker af dus dat helpt zeker ook mee. Verder weinig te vertellen, kom nauwelijks buiten, de saaie routine frustreert me soms wel :nerd:

En gisteren heb ik alle dozen/zakken met babyspullen opgezocht die 3,5 jaar buiten het zicht bewaard zijn. Ging goed. Ik wist niet meer dat we zo onwijs veel hadden gekregen, vooral (jongens)kleertjes. Maar wel leuk dat als het een meisje wordt, ik nog wat dingetjes kan kopen :)

Ik wens iedereen een fijne week met een groeiende babybump (ik kan het niet meer verbergen inmiddels)! :cheer2:
Hoi!
Even een korte update, we hebben weer een goede echo gehad, de groeicurve gaat goed (percentiel 80 dus boven het gemiddelde), ennn, we krijgen (weer) een jongetje! :love:
Ik had al zo'n voorgevoel :)
Fijn weekend iedereen!
Leuk viajera! :-D

Zijn jullie al aan de zwangerschapskleding? Ik merk dat mijn broeken iets te straks zitten en heb thuis vaak de knoop open (scheelt dat ik nu vrij veel thuis werk.) Gisteren had ik maar een zwangerschapsbroek aangedaan maar dat voelde ook nog wat 'groot'. Vandaag een gewone broek aan die wat ruimer zit en dat gaat ook nog prima.
Hoi allemaal,

Leuk al die berichten en de geslachten die steeds meer bekend worden. Hier is alles goed. Ik merk dat ik het lastig communiceren vind via een forum, maar ik vind het erg leuk om mee te lezen.

Sinds afgelopen dinsdag weten we dat we een tweede dochter krijgen. Superleuk! En sinds een paar dagen voel ik ons meisje ook en het wordt met de dag sterker. Voor mij is het zo ineens allemaal veel echter!

Vanochtend wel even een angstig momentje. Ik zat op de bank en verloor ineens vocht. Best wel veel ook, in mijn beleving. De verloskundige is langsgeweest en gaat ervan uit dat het afscheiding is. Nu verder ook geen klachten meer en de kleine beweegt goed en het hartje klopt goed. Het blijft toch een spannend iets, een zwangerschap 🙈.

Groetjes,

Ella
Leuk al die berichten! Ik mag morgen naar de gynaecoloog toe. Mijn vorige 2 afspraken waren bij de verloskundige maar vanwege mijn medische geschiedenis en medicatiegebruik word ik dus nu doorverwezen naar de gynaecoloog. Was bij mijn vorige zwangerschap ook dus heb ook meteen gevraagd of ik bij dezelfde gynaecoloog terecht kan. Ik ben heel benieuwd naar haar reactie. Als ik namelijk door de gangen van het zkh loop en haar tegenkom dan begroet ze me altijd zo vriendelijk. :shame:

In ieder geval. Het is 3 weken geleden dat er naar onze kleine uk is gekeken en ik hoop stiekem dat ik morgen een echo krijg. Ik verwacht het niet, want mijn man mag er niet bij zijn.. maar ergens hoop ik van wel. ;-))
En louchantez? Nog een echo gehad? Hoe ging je afspraak?

Viajera: wat leuk, nog een jochie (net als wij). Ik noem ze al de slopertjes.

Spannend eventjes Ella! Ik zou mij denk ik rot schrikken. Hoe dat dan ineens in die hoeveelheid kan. Inmiddels weer alles rustig en geen vocht meer verloren? En wat leuk: twee meiden. Hopelijk worden het dikke vriendinnen.

Weetiknogsteedsniet: ik draag helaas al een tijdje zwangerschapsbroeken, ook al heb ik nog ruimte over. De meeste gewone broeken passen echt niet meer, ook niet met de elastiek door het knoopsgat trucje. Ik probeer nog wel zo lang mogelijk normale kleren aan te doen die wel passen, want hier is het echt zo warm. Die buikband is dan net even een laagje teveel.

Ik had trouwens gehoopt dat deze keer mijn borsten niet zo zouden groeien en dat ging best goed, maar inmiddels merk ik wel dat mijn bh eigenlijk te klein aan het worden is. Hopelijk valt het uiteindelijk mee. De vorige keer had ik maatje meloen en daar voelde ik mij zo ongelukkig mee. Ik droeg alleen nog voedingsbh’s vanaf een week of 20 omdat ik niks anders meer aan kon.
Ik geef nu nog steeds borstvoeding, dus ik hoopte dat daarmee de groei een beetje beperkt zou blijven. Maar oei, sinds een tijdje beginnen mijn tepels echt pijn te doen zodra zoon begint te drinken. Na even doorbijten gaat het wel weer.
Chayen, lukt het een beetje meer te genieten en minder te focussen qua eten?

Ik voel voor je yogayub! Hier valt het gelukkig deze keer wel mee ten opzichte van de vorige keer qua borstgroei. Bij de eerste had ik vanaf week 10 ofzo een zwangerschapsbh waar ik halverwege de zwangerschap al weer was uitgegroeid :facepalm: Daarna nog voedingsbhs gedragen en doe na de zwangerschap uiteraard ook nog gebruikt. Nu pas in gelukkig nog in mijn gewone bh's maar mijn borsten groeien wel wat. Ik zag inderdaad ook een relatie met borstvoeding geven en dat alles nog op gang was.

Ik ben een paar weken terug wel gestopt met de borstvoeding. Ben jij van plan beide kinderen tegelijk te voeden of wil je nog stoppen voor de geboorte yogayub?
Pfff, had jij dan ook maatje meloen voor je gevoel @weetiknogsteedsniet? Wat betreft borstvoeding: ik heb daar geen concrete ideeën bij. Eigenlijk wilde ik stoppen zodra zoon geen dat zelf aangaf. De interesse neemt al af, dus wellicht is het binnenkort vanzelf afgelopen.
Ik zag mijzelf overigens niet als een ‘lang voedster’ (wat die term ook mag inhouden), dus ik had de 19 maanden and counting ook niet verwacht van tevoren. Nu is het vaak nog wel een rustmoment en even gezellig.

Hoe is het met de rest? Gaat het een beetje met de kwalen? En de eerste 20-weken echo’s staan al om de hoek! Wie is de eerste?
We hebben de 14 nog een afspraak (met echo) bij de gyn, maar de officiële 20 weken echo (guo Ivm aangeboren hartafwijking bij mij) is pas begin oktober.
Hoi!

Hier gaat alles z'n gangetje, er gebeurt niet zoveel :)

Ik draag nog geen zwangerschapsbroeken, ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen omdat ik ze niet zo graag droeg. Heb ze bewaard maar nog niet opgezocht. Ik droeg liever jurkjes met leggings.
Heb m'n stretchbroeken van onder de stapel gehaald, dat gaat nog, en anders het elastiekje ;)
De buik is zeker al goed te zien maar zit best hoog dus dat is gunstig voor de broeken!

Mijn borsten zijn zeker gegroeid en voelen ook vaak hard en soms pijnlijk, maar ook hier heb ik mijn wat ruimere /slappere bh's opgezocht en dat past nog.

Ik ben er verder niet zo mee bezig. Vriendinnen willen al allerlei dingen opsturen uit Nederland, en een paar mensen uit onze omgeving zijn een beetje "hyper", maar voor ons hoeft het allemaal niet zo snel, vooral voor mijn vriend niet. Vind ik wel eens jammer, dat we het niet zo beleven als de eerste keer, maar ook wel logisch natuurlijk
Om een beetje te compenseren hou ik wel een 9-maanden dagboek bij.

We proberen vooral positief te blijven onder alle corona-perikelen, dat is eigenlijk nog "heftiger" dan de zwangerschap zeg maar.
Komt goed!

Is bij jullie het normale leven weer een beetje begonnen, of ook nog heel voorzichtig qua corona en mogelijke besmetting?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven