UD 2e helft oktober 2020

28-02-2020 12:21 648 berichten
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
blo3mpj338tweede15 oktober:heart: klopt, MA gehad
Principessa338tweede16 oktoberjongen:heart: klopt
OkkiePetite32tweede16 oktober:heart: klopt
LiverpoolRain30tweede20 oktober:heart: klopt
Gudrun36eerste21 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Daneli27eerste23 oktober:heart: klopt, NIPT goed, 7-5 geslachtsecho
Kumu9128eerste25 oktober
leolux28tweede27 oktober
lux-30tweede28 oktober:heart: klopt, NIPT goed. 10-6 20wk echo. Zwanger dmv ICSI na 2x vmk van cryo’s uit poging 1. Zoon van 2
appelgroen31tweede28 oktober
Zuid8732eerste29 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Roos876derde30 oktober:heart: klopt, NIPT goed
ollie-olliebegin 30eersteeind oktober:heart: klopt
Lasvegas-8435tweede1 november :heart: klopt, combinatietest goed
mindsey34eerste1 november:heart: klopt, NIPT goed. MK en MA (windei) in 2019
Maisnon :redrose:
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
He iedereen, ik heb weer even bijgelezen. Kom weer even langs wippen.
Ohh Okkie airco lijkt mij heerlijk. Ik heb Erg veel last van de hitte deze week. Ik kom echt aan niks toe.
Gelukkig is mijn misselijk wel eindelijk over, dus wanneer de hitte voorbij is hoop ik dat ik weer meer kan doen. Ik ben bezig met allerlei versiering te maken voor de kinderkamer, een pompon slinger en een gehaakte naam. Ook wil ik nog wat borduren en een mutsje afbreien.

De zwangerschap schiet inderdaad al op. Moet nog 11 weken. Ook begin ik mij nu zorgen te maken over de drukte als de baby geboren is. Iedereen zegt dat de overgang van 1 naar 2 kinderen zo zwaar is.
Echt Appelgroen?!
Hier juist veel mensen die van 0-1 echt life changing vonden (waaronder ik) en zeggen dat een heftigere verandering bijna niet kan hoor.
Ik moet nog ruim 10 weken, maar zie dus eigenlijk juist niet tegen die overgang op.

Hoe oud is je oudste? Misschien maakt dat nog uit, 2 onder de 2 lijkt me wel extreem heftig. Onze dochter is al bijna 3 als de baby komt.

Juist de mensen met zo’n soort leeftijdsverschil hoor ik er nooit zo over eigenlijk..

Nou de hitte is bijna weer achter de rug hè! Wij zijn op vakantie in Nederland momenteel en ik ben er ook echt wel klaar mee hoor. Zitten in een leuk, voor ons onbekend, gebied en kunnen gewoon geen enkel uitstapje doen vanwege de hitte..

Qua zwangerschap gaat het hier nog steeds prima, eigenlijk geen klachten en ik begin langzaam uit te kijken naar m’n verlof.
Mijn oudste is ongeveer 23 maanden als de baby word geboren. Misschien dat dat pittiger is. Het zal ook wel per persoon en kind verschillen. Ik vond het juist makkelijker om op pad te gaan met een kind jonger dan een jaar, terwijl ik weer van andere hoor dat ze het met anderhalf makkelijker vonden. Ik merk nu juist dat mijn dochter een sterke eigen wil heeft en snel wegloopt of boos word. Wat ik weer lastig vind. Ach ik zal zien hoe het straks met de baby erbij gaat.
Vandaag 31 weken, het schiet op!

Klopt Okkie! Gelukkig geen bloed meer gehad. Maar het is nu ook verboden zone.. mijn vriend is bang dat begrijp ik wel.

Mijn dochter is straks 17 maanden. Ik weet zeker dat het pittig wordt. Ze luistert namelijk voor geen meter en loopt al :P . Ach we zien wel, ik maak me er niet druk om. Heb er nu toch totaal geen invloed op.

Hier in Italië blijft het nog wel even heet. Dus nog ff flink zweten :hyper: .

De kids delen (ooit, ze slapen nog bij ons) hun kamer. Ik wil nog wat plankjes en een muursticker ophangen. Heb al babykleding uitgezocht en besteld. Voor de rest hoef ik niet zoveel. Moet nog wel een andere kledingkast hebben en een duowagen kopen.
Hier begint het wat zwaarder te worden. Buik maakt een flinke groeispurt door wat mij veel harde buiken oplevert. Voel me verder lichamelijk goed, maar moet dus toch wel echt een stap terug gaan doen nu. Was met deze hitte niet zo’n probleem haha. Heb echt 0,0 gedaan. Maar ben blij dat t nu weer wat afkoelt.

Was gelukkig al op tijd met de babykamer begonnen dus die is zo goed als af! Nu met het geboortekaartje bezig.

Appelgroen leuk die knutselprojecten! Ik heb ook wat soortgelijke plannen, wol en stof in huis voor kleertjes en slingertjes haha. Maar dat ga ik in mn verlof doen. Als ik dan nog puf heb.

Zijn jullie al bezig met de bevalling? Ik twijfel erg tussen thuis of poliklinisch (als ik niet medisch wordt). Vind het een lastige beslissing. Eerst wilde ik graag thuis bevallen als het kon. Geen gereis en lekker je eigen spullen en omgeving. Maar ik merk dat ik nu wat angstiger word en denk dat ik in het ziekenhuis misschien wel beter kan ontspannen dan thuis.
Appelgroen ah wat leuk dat je allemaal zelf kan maken! Ja waardeloos die hitte, maar het is ergste is voorbij. Zit nu al uurtje in de tuin, alles huis opengegooid, laat maar waaien. Meeste dag trouwens rond half 7 in tuin, frisse lucht!
Wel een pittige leeftijd 2 begrijp ik in mijn omgeving, kan alleen maar mee vallen als je er tegenop ziet ;)
Las Vegas wat jammer van de vakantie en wat heerlijk klachtenvrij! Snap ik dat je uit kijkt naar verlof, hoever vantevoren ga je eruit?
Principessa fijn dat goed gaat! En zeer begrijpelijk vd verboden zone. Hier ook geheel onthouding omdat we niet wisten hoe zat met die cervix, want zin had ik wel maar durfden het niet te gokken. Toen jij je berichtje postte hadden we net erover om toch een keertje weer geslachtsgemeenschap te hebben of mij keertje te laten klaarkomen, keer wat anders dan alleen hem helpen af en toe. Nou we waren meteen genezen :rolling: :flag:
Ja pittiger die kleintjes lijkt me dat, ah jee nog meer zweten daar! Succes hoor! Kan je er tegen?
Ollie Ja herkenbaar van de groeispurt! Lijkt wel of met de dag groeit joh :facepalm: die harde buik heb ik nu ook met aantal dingen, gek gevoel.
Wat fijn dat baby kamer zogend als af is.

Hier ben echt beetje overzicht kwijt wat ik al heb en wat niet, volgens mij zijn we er echt al wel bijna, volgende week even uitzoeken. ik heb gewoon al verlof en kan eindelijk losgaan in m’n opruimwoede :lol: Wat een heerlijk gevoel en wat een mijlpaal. Heb vakantie vooraf geplakt en dan met 34 weken verlof, nu 31+1 en ben echt blij dat heb gedaan! Wanneer hebben jullie verlof?

Bevalling Hier medische indicatie onofficieel, moet nog even officieel worden gemaakt ivm voorgeschiedenis. Ik vind heel fijn idee dat alle bij de hand is, mocht er iets niet gaan zoals moet gaan. Met zoon had ik ook al bedacht om poliklinisch te doen, smeerboel thuis leek me niets :-D, wat betreft spullen een tas klaarzetten met alles wat je mee wilt hebben en/of nodig denkt te hebben. Ik heb nergens op mis gegrepen toentertijd. Het is echt zo’n persoonlijke beslissing.
Benieuwd wat de rest doen?

Cursussen en zijn er nog dames die cursussen hebben gevolgd? Hier een avond over bevalling en borstvoeding gehad. Bevalling vond ik erg herkenbaar, alleen nu snap ik de theorie achter de bevalling, voor een controlfreak als ik is dat heel fijn. Hebben jullie nog boekentips voor als de kleine er straks is?
Buongiorno!

Hier is mijn buik ook mega. Vooral de laatste 4 weken. Het lijkt meer op 8 maanden dan op 7 maanden.

Ik krijg een geplande keizersnede omdat ik er al een heb gehad. Dus sowieso ziekenhuis. Kijk er wat tegen op, want de vorige keer was het niet echt een fijne ervaring, de ruggenprik zetten ging pas de derde keer goed. En ik voelde me echt slecht daarna. Maar komt goed...

Cursus heb ik niet gedaan, vorige keer ook niet. Voor degenen die borstvoeding gaan geven raad ik het wel aan. Ik had vorige keer er iets te makkelijk over gedacht waardoor het starten onnodig lastig was.

Hebben jullie ook zo’n last van moodswings? Ik heb er deze keer zo veel meer last van. Gisteren ook weer janken om niks :facepalm: . Heb medelijden met mijn vriend.
Haha fijn dat niet enige ben met enorme buik
Wat naar van je ruggenprik! Had je last van ruggenprik of van keizersnede? Waar had je last van?

Jaaa ontzettende moodswings, nu hier zie staan denk ik ah dat is het; :bye:
Toen hij gezet was voelde ik nog wat toen ze gingen snijden leek het.. kan ook gewoon de druk van duwen zijn geweest. Ook wat misselijk tijdens de operatie (is heel normaal). Daarna heb ik om extra medicijnen gevraagd tegen de pijn. Was niet te doen. Ik ben normaal niet zo’n watje maar voelde me echt slecht..Dus last van allebei eigenlijk. De dag er na ging het al een stuk beter dat wel!
Wil je het niet normaal proberen, Principessa?

Hier ook een keizersnede bij de eerste wegens stuit en ik wil heel graag nu op de normale manier. Helaas lag deze vorige week ook in stuit, dus ik zie het al helemaal gebeuren dat ik toch weer een sectio moet.. Duim dus dat ie nog draait!
De vorige keer bleef ze zolang zitten, na 3 keer strippen en hormoonveter dat het uiteindelijk toch een keizersnede werd. Bleek dat het vruchtwater groen was.. gelukkig was alles goed.

Liever zou ik natuurlijk bevallen, thuis bevallen kennen ze hier absoluut niet. Zou ook niet mijn voorkeur hebben. We wonen boven op een berg en ziekenhuis is 30 min weg. Mijn vriend rijdt nogal als Schumacher de berg af. Om dan met weeen er af te moeten.. ellende :P.

Nee als hij er met 40 weken nog niet uit is gewoon hop een keizersnede. Ik neem geen risico meer. Wanneer je 35+ bent heb je een grotere kans op een lange zwangerschap, vandaar.
Tja, met medische indicatie of keizersnede valt er idd niet zoveel te kiezen qua bevalling natuurlijk.

Cursus ga ik in september mee beginnen. Had ik eerst niet zo'n zin in, maar nu ik wat verder kom lijkt het me toch wel fijn om met een clubje wat uit te kunnen wisselen. Ben benieuwd.

Moodswings heb ik gelukkig echt 0,0 last van, voel me al maanden qua humeur etc helemaal mezelf.

Las Vegas hopen dat 'ie nog draait inderdaad! Ik heb de aflopen weken 3 echo's gehad en op alledrie lag ze precies hetzelfde. Dus ik dacht: die heeft haar ligging al gevonden. Voelde het kontje en ruggetje ook meestal op dezelfde positie. Maar nu heeft ze vandaag opeens een drukke wurm en draaidag zeg! Ik voel op allerlei nieuwe plekken ronde bobbels en weet nu echt niet meer of dat dan hoofd, rug of billen zijn, haha. Hoop dat jullie binnenkort ook zo'n dag hebben en dat 'ie dan de goede kant op draait!
Principessa hè wat naar. Hopen deze keer andere ervaring
LasVegas kunnen nog makkelijk draaien, hopelijk lukt dat nog. Zou je zo’n draai behandeling willen proberen of niet? Lijkt mij echt horror brrr
Haha ollie herkenbaar “ wat voel ik nu dan weer” :-D
Nou vandaag op controle geweest, geen leuk nieuws. Een voetje is niet goed te zien op de echo. Dus nu moeten we op controle 13 september. Pfff ruim 3 weken wachten :'( . Kan dus een klompvoetje zijn...
OkkiePetite schreef:
17-08-2020 11:06
Principessa hè wat naar. Hopen deze keer andere ervaring
LasVegas kunnen nog makkelijk draaien, hopelijk lukt dat nog. Zou je zo’n draai behandeling willen proberen of niet? Lijkt mij echt horror brrr
Haha ollie herkenbaar “ wat voel ik nu dan weer” :-D
Nee, wil ik nu niet. Bij de eerste wel gedaan (was helemaal niet erg hoor), maar lukte toen niet. Als deze dus weer echt in stuit blijft liggen, denk ik dat het toch aan iets in m’n baarmoeder ligt qua vorm ofzo en dan ga ik ervanuit dat hij met een reden zo ligt. Wil er dan niet aan manipuleren en kies wel voor een keizersnede.

Oow dat is niet fijn, Principessa!
Heb je geen 20-weken echo gehad daar?
Jawel en toen was alles goed. Maar hopen dat hij het niet goed heeft gezien... :-|
Oh jeetje spannend principessa, hopelijk idd niet goed gezien of lag kleine er wat onhandig voor. Wat maakt 3weken wachten en niet volgende week weer even kijken?

LasVegas dat klinkt wel logisch :) groot gelijk heb je
Is iemand anders die dat doet. Ik vermoed vakantie want in augustus ligt alles plat hier. :-(
Bah Lastig die vakanties. Hoe gaat met je principessa?
Laten bezinken. Hoeft niks te zijn. We zien het dan wel. Hij was vandaag lekker aan het trappen in elk geval :flirting:
Ook even een berichtje van mij. Alles gaat nog steeds goed, heb wel bekken en bandenpijn nu, ook sta ik steeds op met slapende handen en met die warmte houd ik veel vocht vast. Maar met de baby gaat het super in elk geval.
Hoe gaat het meisjes?

Hier is het nog steeds warm weer met 30 graden, gelukkig geen 35+ meer.

Sinds deze week heb ik naast mijn bovenbuik, heup en bekken ook pijn in mijn schaambeen :|. Ik denk dat de baby wat ingedaald is, hij was een dag heel
onrustig.

Ben ook nieuwsgierig naar hoeveel kilo jullie er nu bij hebben. Ik zit nu met 32 + 5 dagen op 15 kilo. De vorige keer was het uiteindelijk 18 kilo. Ik ga daar denk ik wel overheen want mijn buik lijkt nu veel groter en het is een jongen :P
Hier gelukkig geen hitte meer, bevalt me wel!
Ik was vandaag weer naar de vk en hij ligt nog steeds in stuit...

Ben nu 30+3 en 10 kilo aangekomen. Bij dochter veel meer, denk 18 in totaal ofzo? Dat ga ik juist niet meer halen vermoed ik.

Ze heeft m’n ijzer even gecontroleerd via een vingerprik en dat was 8.0, meer dan prima.
Over 3 weken moet ik weer en dan zullen we zien of hij echt niet meer draait!
Ai Lasvegas dat is minder van de stuit. Ben je er al uit wat je gaat doen?
Netjes met de kilo’s!!

Hier is mijn ijzer te laag. Ik ben nu een week aan de pillen. Ik hoop dat ik straks hierdoor niet te veel obstipatie krijg net als vorige keer. Dat was echt naar en eindigde in aambeien :'( .
Ik sta op -8 kilo en val nog steeds af. De eerste 14 weken ben ik ontzettend ziek geweest. En sinds 28 weken ben ok dat weer, tot ziekenhuisopname aan toe omdat ik was uitgedroogd. Ik houd me ook niet meer zo bezig met het dieet voor zwangerschapsdiabetes, er blijft weinig eten binnen. Dus eet vooral wat me lokt.
Baby wordt ook klein geschat volgens de groeiecho, maar nog wel boven de p10 gelukkig. Over 3 weken heb ik weer een groeiecho. Mijn buik is ook niet zo groot als bij mijn zoon, als ik de foto's vergelijk dan is die een stuk kleiner.

Ik vind het nu allemaal maar erg overleven. Ben er zo klaar mee. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven