Gamen gamen en nog eens gamen...
vrijdag 21 augustus 2020 om 00:18
Tsja...
Ik word er niet goed meer van... mijn man heeft bijna enkel nog maar oog voor zijn game apparaat.
Elke avond nadat de kids op bed liggen, gaat hij gamen tot laat (gemiddeld half 1 - 1 uur, maar gerust ook later). Het lijkt er op dat ik hem moet smeken om samen iets te doen. En daar heb ik geen zin meer in.
Op dit moment zit hij als gevolg van Corona al maanden thuis, en ik werk parttime. Dus hij is nu veel meer thuis, ook met de kids. Normaal gesproken werkte hij fulltime. Ik begrijp dat dit een hele verandering is, maar het lijkt wel vakantie voor hem. En ik heb er last van, want ik slaap er slecht door en vind het behoorlijk saai. Het maakt niet uit hoe ik het zeg of wat ik zeg, hij vindt dat het zijn stukje ontspanning is. Dat snap ik! Maar wel met mate alsjeblieft.
Ik hoop dat het weer beter gaat als hij weer aan het werk gaat...
Hebben jullie oplossingen? Reacties als uit elkaar gaan, game apparaat weg doen is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik word er niet goed meer van... mijn man heeft bijna enkel nog maar oog voor zijn game apparaat.
Elke avond nadat de kids op bed liggen, gaat hij gamen tot laat (gemiddeld half 1 - 1 uur, maar gerust ook later). Het lijkt er op dat ik hem moet smeken om samen iets te doen. En daar heb ik geen zin meer in.
Op dit moment zit hij als gevolg van Corona al maanden thuis, en ik werk parttime. Dus hij is nu veel meer thuis, ook met de kids. Normaal gesproken werkte hij fulltime. Ik begrijp dat dit een hele verandering is, maar het lijkt wel vakantie voor hem. En ik heb er last van, want ik slaap er slecht door en vind het behoorlijk saai. Het maakt niet uit hoe ik het zeg of wat ik zeg, hij vindt dat het zijn stukje ontspanning is. Dat snap ik! Maar wel met mate alsjeblieft.
Ik hoop dat het weer beter gaat als hij weer aan het werk gaat...
Hebben jullie oplossingen? Reacties als uit elkaar gaan, game apparaat weg doen is makkelijker gezegd dan gedaan.

vrijdag 21 augustus 2020 om 01:55
Dat ding effectief eens 's nachts weghalen zodat er 's avonds tenminste gepraat kan worden?
Hij krijgt hem nadien uiteraard terug, maar het lijkt mij dat zelfs maar een zinnig gesprek als koppel onmogelijk is als ie hele avonden op dat ding zit.
En kom vooral met concrete zaken en plannen wat jij samen wil doen.
Misschien ziet hij het ook gewoon niet en denkt hij "ah, toch niets anders te doen ...".
Hij krijgt hem nadien uiteraard terug, maar het lijkt mij dat zelfs maar een zinnig gesprek als koppel onmogelijk is als ie hele avonden op dat ding zit.
En kom vooral met concrete zaken en plannen wat jij samen wil doen.
Misschien ziet hij het ook gewoon niet en denkt hij "ah, toch niets anders te doen ...".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 21 augustus 2020 om 02:43
vrijdag 21 augustus 2020 om 06:35
Als vrouw en kinderen thuis zijn zou het vervelen wel moeten meevallen. Dat hij dat doet als hij moederziel alleen is heel de dag kan ik begrijpen, maar niet als je gezin thuis is.
Mijn man is ook een gamer maar die komt na het gamen gewoon nog met mij gezellig op de bank hangen, tv kijken en dan samen naar bed.
Ik zou het ook niet leuk vinden als hij tot ‘s nachts op dat ding ligt te tokkelen en geen tijd vrijmaakt voor mij.
Dus TO, ik zou hem gewoon vragen om zijn vrije tijd beter te verdelen.
vrijdag 21 augustus 2020 om 07:04
Als het gamen jou in je functioneren stoort, hij is sacherijnig of moe overdag en/of stoort jou in je nachtrust, dan moet daar over gesproken kunnen worden. Geef van te voren aan dat je er over wilt praten nadat de kinderen naar bed zijn.
Ik weet niet hoe jij het vindt, maar slaap is mij heilig. Stoort hij je in je nachtrust en wil hij tot diep in de nacht gamen dan moet hij daarvan de consequenties nemen en elders gaan slapen. Hij is volwassen, verbieden is dus absurd, maar dan zal hij rekening moeten houden met jou, jij hebt recht op rust. Daarbij bij nacht een man bij dag een man, dus geen geschacherijn de volgende dag. Verder zou ik aangeven dat je tijd met hem mist, ik zou het raar vinden als hij dit niet als iets positiefs zou ervaren, ik neem aan dat hij het fijn vindt dat jij tijd met hem wilt doorbrengen. Pakt hij dit niet op, dan zou ik zelf ervoor zorgen dat ik het leuk heb (je verveelt je geef je aan) en met vrienden/familie afspreken, daarvoor is het gamen perfect, immers hij is dan thuis met de kinderen.
Mijn vriend gamed ook wel eens tot laat in de nacht, maar hij wacht tot ik naar bed ga (hoeft van mij niet). Hij doet het ook niet vaak want anders houdt hij het werken niet vol. Ik gok zomaar dat het hele probleem over is als hij weer gaat werken. Tot die tijd zou ik dus in gesprek gaan en een middenweg insteken. Ik kan mij niet voorstellen dat, als je dat rustig met hem bespreekt, hij daar niet voor open staat. Tenzij het een egocentrische/egoistische man is dan houdt het mi op.
Ik weet niet hoe jij het vindt, maar slaap is mij heilig. Stoort hij je in je nachtrust en wil hij tot diep in de nacht gamen dan moet hij daarvan de consequenties nemen en elders gaan slapen. Hij is volwassen, verbieden is dus absurd, maar dan zal hij rekening moeten houden met jou, jij hebt recht op rust. Daarbij bij nacht een man bij dag een man, dus geen geschacherijn de volgende dag. Verder zou ik aangeven dat je tijd met hem mist, ik zou het raar vinden als hij dit niet als iets positiefs zou ervaren, ik neem aan dat hij het fijn vindt dat jij tijd met hem wilt doorbrengen. Pakt hij dit niet op, dan zou ik zelf ervoor zorgen dat ik het leuk heb (je verveelt je geef je aan) en met vrienden/familie afspreken, daarvoor is het gamen perfect, immers hij is dan thuis met de kinderen.
Mijn vriend gamed ook wel eens tot laat in de nacht, maar hij wacht tot ik naar bed ga (hoeft van mij niet). Hij doet het ook niet vaak want anders houdt hij het werken niet vol. Ik gok zomaar dat het hele probleem over is als hij weer gaat werken. Tot die tijd zou ik dus in gesprek gaan en een middenweg insteken. Ik kan mij niet voorstellen dat, als je dat rustig met hem bespreekt, hij daar niet voor open staat. Tenzij het een egocentrische/egoistische man is dan houdt het mi op.
vrijdag 21 augustus 2020 om 07:18
Lastig, als je iemand niet begrijpt (en die persoon je man is).
Als je er echt iets in wil investeren ga je bij hem zitten en laat je uitleggen hoe het werkt (niet cynisch of sarcastisch worden maar je oprecht erin verdiepen; het gaat immers om je relatie dus jij moet ook investeren). Daarna doe je mee. Je gaat ook gamen. Je weet dan in ieder geval waarom hij het zo opwindend vindt en je inleven in de ander is de basis van een relatie.
Als je er echt iets in wil investeren ga je bij hem zitten en laat je uitleggen hoe het werkt (niet cynisch of sarcastisch worden maar je oprecht erin verdiepen; het gaat immers om je relatie dus jij moet ook investeren). Daarna doe je mee. Je gaat ook gamen. Je weet dan in ieder geval waarom hij het zo opwindend vindt en je inleven in de ander is de basis van een relatie.

En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 21 augustus 2020 om 07:18

vrijdag 21 augustus 2020 om 07:32
Je kan hem ook vragen wat hij nog meer leuk zou vinden behalve gamen. Misschien zou hij andere dingen willen doen maar komt het er niet van omdat die computer makkelijker is om naar te grijpen. Daar hebben we allemaal wel last van: we pakken onze smartphone of laptop terwijl er best ook andere boeiende dingen zijn, maar het is zo makkelijk dat instant amusement.
Je dwingt hem dan toch zachtjes om ook aan andere dingen te denken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

vrijdag 21 augustus 2020 om 07:44
Goeie.retrostar schreef: ↑21-08-2020 07:32Je kan hem ook vragen wat hij nog meer leuk zou vinden behalve gamen. Misschien zou hij andere dingen willen doen maar komt het er niet van omdat die computer makkelijker is om naar te grijpen. Daar hebben we allemaal wel last van: we pakken onze smartphone of laptop terwijl er best ook andere boeiende dingen zijn, maar het is zo makkelijk dat instant amusement.
Daarnaast denk ik wel dat het niet zijn probleem is dat jij jezelf niet goed kunt vermaken.
Ik vermaak mezelf met een takje en een blaadje bij wijze van als ik mijn rust heb. Mijn huisgenoten inclusief man trekken allemaal nogal aan me en ik heb 's avonds geen zin meer om mensen te entertainen.
Bij gebrek aan rust en doordat er soort van aan me getrokken wordt ben ik geneigd om op mijn telefoon te gaan. Soort afsluiten.
Wellicht kun je een paar avonden afspreken een soort date night te doen en de andere avonden gewoon beiden doen wat je zelf leuk vindt.

vrijdag 21 augustus 2020 om 07:44
Ik snap echt serieus niet dat je je vrouw de hele avond negeert om een beetje te gamen. Dat is toch iets wat je doet als jouw vrouw nog aan het werk is bv, maar toch niet van hogere rangorde dan aandacht voor elkaar?

vrijdag 21 augustus 2020 om 08:16
Ik begrijp niet dat hij nu nog steeds door corona niet mag/kan werken. (a)
Of is hij ontslagen door corona en heeft hij gewoon geen werk? (b)
Indien (a): kan hij met zijn werkgever contact opnemen wanneer hij terug kan opstarten, eventueel een andere job bij zelfde baas?
Indien (b): zoekt hij naar werk?
Wat doet hij aan huishoudelijke taken? Hoe was jullie relatie voor de crisis?
Of is hij ontslagen door corona en heeft hij gewoon geen werk? (b)
Indien (a): kan hij met zijn werkgever contact opnemen wanneer hij terug kan opstarten, eventueel een andere job bij zelfde baas?
Indien (b): zoekt hij naar werk?
Wat doet hij aan huishoudelijke taken? Hoe was jullie relatie voor de crisis?