Het Bezemtopic
dinsdag 21 april 2009 om 15:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
maandag 4 mei 2009 om 10:49
Mogguh...
Ik lees net in de krant van het overlijden van de oma van mijn vroegere buurmeisje. Vroeger mocht ik daar iedere zomer een paar weken mee op vakantie naar de caravan. ik heb het mensje dus best veel meegemaakt, ondanks later uit het oog verloren te zijn.
Ik twijfel of ik naar de begrafenis ga. Oude buurmeisje doe ik nog zo'n 4 keer per jaar of zo een bakkie koffie mee...
Ik neig om wel te gaan, of is dat overdreven?
Ik moet :
Stofzuigen (ook boven!)
Vaatwasser leegruimen
Keuken aan kant maken
Overhemden strijken.
Verder nog geen idee...
Het is hier nog steeds vakantie dus alle twee de meisjes thuis. Alleen manlief is aan het werk.
Ik lees net in de krant van het overlijden van de oma van mijn vroegere buurmeisje. Vroeger mocht ik daar iedere zomer een paar weken mee op vakantie naar de caravan. ik heb het mensje dus best veel meegemaakt, ondanks later uit het oog verloren te zijn.
Ik twijfel of ik naar de begrafenis ga. Oude buurmeisje doe ik nog zo'n 4 keer per jaar of zo een bakkie koffie mee...
Ik neig om wel te gaan, of is dat overdreven?
Ik moet :
Stofzuigen (ook boven!)
Vaatwasser leegruimen
Keuken aan kant maken
Overhemden strijken.
Verder nog geen idee...
Het is hier nog steeds vakantie dus alle twee de meisjes thuis. Alleen manlief is aan het werk.
maandag 4 mei 2009 om 10:52
Als je gevoel zegt dat je wilt gaan, dan is het goed om te gaan Goldie
Kan iemand me een schop geven? Ik heb geen zin om iets te doen. En de schilder is bezig dus mijn hele voorkant staat open... Begin van mijn huisje is een garage, dus opslag en nu zijn die deuren open. Gelukkig zijn de tussendeuren dicht maar ik vind het geen fijn idee.
Kan iemand me een schop geven? Ik heb geen zin om iets te doen. En de schilder is bezig dus mijn hele voorkant staat open... Begin van mijn huisje is een garage, dus opslag en nu zijn die deuren open. Gelukkig zijn de tussendeuren dicht maar ik vind het geen fijn idee.
maandag 4 mei 2009 om 10:56
Ik zou gaan Goldie. Volgens mij is het nooit overdreven om te gaan.
Ik heb ook een beetje een motivatie/opstart probleem Fuss.
Schop ik jou, schop jij mij?!
De wasmachine heeft weer een opleving, gelukkig maar want de nieuwe komt hopelijk van de week.
Ik ben met de was bezig, heb ook al het nodige opgevouwen maar meer heb ik nog niet gedaan.
Ik heb ook een beetje een motivatie/opstart probleem Fuss.
Schop ik jou, schop jij mij?!
De wasmachine heeft weer een opleving, gelukkig maar want de nieuwe komt hopelijk van de week.
Ik ben met de was bezig, heb ook al het nodige opgevouwen maar meer heb ik nog niet gedaan.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
maandag 4 mei 2009 om 11:00
Goedemorgen dames
Ik zou ook gaan GL !
Vandaag:
Routine beneden
Routine boven
Kamer Tut uitmesten ( Heeft met Terror veel gespeeld daar, ziet er niet uit )
Wassen ( was weer teruggebracht naar 1 wasmand. )
1 groot ding schrobben \ poesten \ opruimen ( nog nader te bepalen )
Ik zou ook gaan GL !
Vandaag:
Routine beneden
Routine boven
Kamer Tut uitmesten ( Heeft met Terror veel gespeeld daar, ziet er niet uit )
Wassen ( was weer teruggebracht naar 1 wasmand. )
1 groot ding schrobben \ poesten \ opruimen ( nog nader te bepalen )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
maandag 4 mei 2009 om 11:10
Hele leuke verhalen hier van het weekend!
MissM, fijn dat Jamie het zo goed doet.
En Fuss, een paar dagen zo bijtanken in Parijs doet je goed.
Ik heb vanochtend (en vrijdag ook trouwens) verschrikkelijk puingeruimd met de kinderen. Puzzel van 1000 stukjes zit weer in de doos, die zal op een klein kamertje boven moeten worden gelegd, hier beneden wordt hij vies, stoffig, en vertrapt (al is het maar door het konijn).
Verder van het weekend niets gedaan dan de afwas.
Vanmiddag op sollicitatiegesprek voor een functie als postbode en verder heb ik niet zo heel veel plannen.
MissM, fijn dat Jamie het zo goed doet.
En Fuss, een paar dagen zo bijtanken in Parijs doet je goed.
Ik heb vanochtend (en vrijdag ook trouwens) verschrikkelijk puingeruimd met de kinderen. Puzzel van 1000 stukjes zit weer in de doos, die zal op een klein kamertje boven moeten worden gelegd, hier beneden wordt hij vies, stoffig, en vertrapt (al is het maar door het konijn).
Verder van het weekend niets gedaan dan de afwas.
Vanmiddag op sollicitatiegesprek voor een functie als postbode en verder heb ik niet zo heel veel plannen.
maandag 4 mei 2009 om 12:52
Goedemiddag allemaal! De taarten waren lekker gisteren! Was een heerlijke dag, jammer alleen dat het wat bewolkt was, maar gelukkig geen regen gehad.
Baal een beetje want mijn autootje staat op het punt om het te begeven volgens mij. Gisteravond hoorde ik een vreemde tik van het stuur vandaan komen en ik kreeg ineens de kriebels. Nu is het al een oud ding en deze maand moet hij gekeurd worden, maar ik vrees dat hij er niet doorheen komt. Nu dus kijken voor een andere auto, maar ik kan er eigenlijk geen vinden die ik leuk vind en die niet stikstervens duur is.
Ik ga dus nog even verder zoeken en daarna even stofzuigen, dweilen, stoffen en de wc poetsen.
Baal een beetje want mijn autootje staat op het punt om het te begeven volgens mij. Gisteravond hoorde ik een vreemde tik van het stuur vandaan komen en ik kreeg ineens de kriebels. Nu is het al een oud ding en deze maand moet hij gekeurd worden, maar ik vrees dat hij er niet doorheen komt. Nu dus kijken voor een andere auto, maar ik kan er eigenlijk geen vinden die ik leuk vind en die niet stikstervens duur is.
Ik ga dus nog even verder zoeken en daarna even stofzuigen, dweilen, stoffen en de wc poetsen.
maandag 4 mei 2009 om 13:08
maandag 4 mei 2009 om 13:12
@Zusenzo, ik vind een nieuwe auto eigenlijk helemaal niet leuk, maar daar zal ik wel een van de weinigen in zijn. Ik hecht me altijd zo ontzettend aan mijn autootjes dat ik tot nu toe altijd huilend afscheid heb genomen ervan. Ik weet het, ik ben een enorme muts, wat dat aangaat. En doordat ik echt niet weet wat ik zou willen hebben, zie ik door de bomen ook het bos niet meer, wat niet goed is voor mijn humeur, zeker niet omdat ik nu verplicht moet zoeken.
maandag 4 mei 2009 om 13:14
Stofzuigen (ook boven!)
Vaatwasser leegruimen
Keuken aan kant maken Half klaar
Overhemden strijken.
Ik weet natuurlijk niet wat je als budget hebt, maar ik heb een boel nieuwe auto voor een heel lekker prijsje met mijn nieuwe Altootje, Rainz!
Ik zou iedereen trouwens een Suzuki Alto aanraden. Leuke auto, lekker klein maar groot genoeg voor de boodschapjes en SUPER zuinig! (Ze zijn tweedehands makkelijk te vinden voor hele leuke prijsjes. Hier in de wijk stond er laatst een te koop voor 500 euro.)
Vaatwasser leegruimen
Keuken aan kant maken Half klaar
Overhemden strijken.
Ik weet natuurlijk niet wat je als budget hebt, maar ik heb een boel nieuwe auto voor een heel lekker prijsje met mijn nieuwe Altootje, Rainz!
Ik zou iedereen trouwens een Suzuki Alto aanraden. Leuke auto, lekker klein maar groot genoeg voor de boodschapjes en SUPER zuinig! (Ze zijn tweedehands makkelijk te vinden voor hele leuke prijsjes. Hier in de wijk stond er laatst een te koop voor 500 euro.)
maandag 4 mei 2009 om 13:32
Zusenzo, mijn man heeft een totaal ander idee van auto's als ik. Bij hem moeten ze vooral groot, luxe en duur zijn. Zijn ultieme idee voor een auto voor mij was eerst een tank (zit ik tenminste veilig met de kinderen), vervolgens een Mercedes of Audi (wederom de veiligheid) en gisteren opperde hij een Nissan Qaskai (oid).
Ik heb nu een Ford Fiesta en iets in dat formaat zoek ik nu ook weer. Het budget is toereikend voor een vrij jonge tweedehands, maar daar zijn er zoveel van! Ga nog maar even verder zoeken.
Ik heb nu een Ford Fiesta en iets in dat formaat zoek ik nu ook weer. Het budget is toereikend voor een vrij jonge tweedehands, maar daar zijn er zoveel van! Ga nog maar even verder zoeken.
maandag 4 mei 2009 om 13:36
Ik vind iets nieuws kopen altijd leuk!
Zelfs een auto, ik heb geen rijbewijs, dus zelfs een auto!
Bezemtechnisch schiet het niet echt op hier in huis.
Máár ik heb net wel 40 minuten achter elkaar hardgelopen!
En ik heb het net even nagemeten, het was 4.5 km.
Nu stofzuigen en douchen!
Zelfs een auto, ik heb geen rijbewijs, dus zelfs een auto!
Bezemtechnisch schiet het niet echt op hier in huis.
Máár ik heb net wel 40 minuten achter elkaar hardgelopen!
En ik heb het net even nagemeten, het was 4.5 km.
Nu stofzuigen en douchen!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
maandag 4 mei 2009 om 14:20
Goed gedaan Nikki! Lekker hoor, rennen.
Ik mag voorlopig even niet van de fysio. Moet eerst de boel wat steviger maken bij de fysio en dan eens kijken of de rugpijn over is.
Aaah, ik herken het hoor Rainz. Als Lief deze auto moet wegdoen zal dat ook ontzettend tegenvallen en moeilijk zijn. De auto heeft zelfs een naam
Ik ga niets meer doen. Heb een raam schoongemaakt (het leek door de vlekken die erop zaten steeds of er vogeltjes in het huisje zaten en dan was ik weer blij met een dooie mus dus dat raam moest even). Verder ben ik ontzettend duizelig dus ik ga lekker op de bank liggen.
Ik mag voorlopig even niet van de fysio. Moet eerst de boel wat steviger maken bij de fysio en dan eens kijken of de rugpijn over is.
Aaah, ik herken het hoor Rainz. Als Lief deze auto moet wegdoen zal dat ook ontzettend tegenvallen en moeilijk zijn. De auto heeft zelfs een naam
Ik ga niets meer doen. Heb een raam schoongemaakt (het leek door de vlekken die erop zaten steeds of er vogeltjes in het huisje zaten en dan was ik weer blij met een dooie mus dus dat raam moest even). Verder ben ik ontzettend duizelig dus ik ga lekker op de bank liggen.

maandag 4 mei 2009 om 14:43
Hier weinig gebezemd.
Ik ben niet vooruit te branden.
Ik heb een kort mouwloos jurkje gekocht als trouwjurk. Toen ik hem kocht was ik helemaal blij, nu denk ik daar anders over.
Het budget is op, en jurk was voor helft van de prijs en kan niet geruild. Het blijft maar door m'n hoofd malen hoe m'n moeder gaat reageren.
Heel stom dat zo iets futiels er voor zorgt dat ik helemaal van slag ben en er niets uit m'n handen komt. Kom op zeg, er zijn wel belangrijker zaken in de wereld.
Dus bij deze de bezemlijst:
* KPN-facturen maken
* Slecht nieuwsgesprek met klant voeren.
* Te grote schoenen van webshop retour sturen.
Ik ben niet vooruit te branden.
Ik heb een kort mouwloos jurkje gekocht als trouwjurk. Toen ik hem kocht was ik helemaal blij, nu denk ik daar anders over.
Het budget is op, en jurk was voor helft van de prijs en kan niet geruild. Het blijft maar door m'n hoofd malen hoe m'n moeder gaat reageren.
Heel stom dat zo iets futiels er voor zorgt dat ik helemaal van slag ben en er niets uit m'n handen komt. Kom op zeg, er zijn wel belangrijker zaken in de wereld.
Dus bij deze de bezemlijst:
* KPN-facturen maken
* Slecht nieuwsgesprek met klant voeren.
* Te grote schoenen van webshop retour sturen.

maandag 4 mei 2009 om 15:00
quote:Goldielocks schreef op 04 mei 2009 @ 14:51:
Waarom ben je van mening verandert AE?
Omdat hij zwart is. Trouwen in het zwart, komt zo depressief over.
Hij is heel erg simpel en daarom juist mooi, maar je kan er evenzogoed mee naar een zakelijke bespreking of begrafenis.
Ik twijfel of ik in een jurk wil trouwen waar je ook mee naar een begrafenis kan.
Waarom ben je van mening verandert AE?
Omdat hij zwart is. Trouwen in het zwart, komt zo depressief over.
Hij is heel erg simpel en daarom juist mooi, maar je kan er evenzogoed mee naar een zakelijke bespreking of begrafenis.
Ik twijfel of ik in een jurk wil trouwen waar je ook mee naar een begrafenis kan.

maandag 4 mei 2009 om 15:10
quote:fussie schreef op 04 mei 2009 @ 15:07:
En met een (paar) mooie accessoires dan? Of een paar schoenen in knalkleuren?
Wat jammer dat je er niet zo blij meer mee bent. Waarom vind je het zo erg dat je moeder het niet leuk vindt?
Ja, waarom eigenlijk. Ben 37, wat mijn moeder vindt zou er niet toe moeten doen.
Jullie hebben gelijk. Mooie jurk, rode schoenen, dan komt het allemaal goed, nietwaar?
En zoals ik al zei, het is een futiel probleem.
Totaal onbelangrijk, zeker als je de problemen van anderen op dit topic bekijkt.
En met een (paar) mooie accessoires dan? Of een paar schoenen in knalkleuren?
Wat jammer dat je er niet zo blij meer mee bent. Waarom vind je het zo erg dat je moeder het niet leuk vindt?
Ja, waarom eigenlijk. Ben 37, wat mijn moeder vindt zou er niet toe moeten doen.
Jullie hebben gelijk. Mooie jurk, rode schoenen, dan komt het allemaal goed, nietwaar?
En zoals ik al zei, het is een futiel probleem.
Totaal onbelangrijk, zeker als je de problemen van anderen op dit topic bekijkt.