Scharrel/date wil mijn telefoon opnemen?
vrijdag 21 augustus 2020 om 21:27
Hoi allemaal,
Ik date/scharrel nu een poosje met een leuke en lieve jongen. Alles gaat prima. Nu viel me de laatste 2x alleen iets op. Nadat we afspreken hangen we de ochtenden vaak nog samen, gaan we even eten of nog iets leuks kijken.
Ik wordt dan soms wel eens gebeld door telemarketeers en laatste keer apart genoeg ook 2x door dezelfde.
Ik zuchtte dus en zei een keer dat ik niet op ging nemen omdat ik geen zin daarin had. Daarna zei hij elke keer dat ik gebeld werd 'laat mij dan opnemen' en hij pakte m'n telefoon en nam dan op. Ik vind dat best een beetje apart gedrag. Ik vind het niet erg, maar vind het best brutaal en vraag me ook af wat erachter zit. Ik weet nu niet of ik dit moet accepteren of er de volgende keer iets van zeggen. Wat zouden jullie doen?
Ik date/scharrel nu een poosje met een leuke en lieve jongen. Alles gaat prima. Nu viel me de laatste 2x alleen iets op. Nadat we afspreken hangen we de ochtenden vaak nog samen, gaan we even eten of nog iets leuks kijken.
Ik wordt dan soms wel eens gebeld door telemarketeers en laatste keer apart genoeg ook 2x door dezelfde.
Ik zuchtte dus en zei een keer dat ik niet op ging nemen omdat ik geen zin daarin had. Daarna zei hij elke keer dat ik gebeld werd 'laat mij dan opnemen' en hij pakte m'n telefoon en nam dan op. Ik vind dat best een beetje apart gedrag. Ik vind het niet erg, maar vind het best brutaal en vraag me ook af wat erachter zit. Ik weet nu niet of ik dit moet accepteren of er de volgende keer iets van zeggen. Wat zouden jullie doen?
vrijdag 21 augustus 2020 om 21:38
Ook na 20 jaar huwelijk blijven wij van elkaars telefoon af hoor
vrijdag 21 augustus 2020 om 21:54
Die poeier je niet af. Alleen bel me niet register helpt.Wintertime16 schreef: ↑21-08-2020 21:52Je ergert je eraan en wil niet meer opnemen. Wellicht wil hij behulpzaam zijn door ze af te poeieren voor je? En sommige mensen maken er een sport van om marketeers zolang mogelijk aan de praat te houden.
vrijdag 21 augustus 2020 om 21:55
Het is jouw telefoon, dus je date/scharrel moet daar gewoon van afblijven. Pas als je een relatie hebt, kun je zoiets doen, maar ook dan alleen als je daar afspraken over gemaakt hebt.
Verder kan ik me voorstellen dat het irritant is als iemand belt, je wil niet opnemen en je hoort vervolgens minuten lang de oproeptoon. Dan kun je beter het toestel pakken en de oproep weigeren.
Verder kan ik me voorstellen dat het irritant is als iemand belt, je wil niet opnemen en je hoort vervolgens minuten lang de oproeptoon. Dan kun je beter het toestel pakken en de oproep weigeren.
vrijdag 21 augustus 2020 om 22:03
Sommige mensen vinden dat inderdaad leuk om zo'n telemarketeer zo lang mogelijk aan de praat te houden. Op zich is dat ook helemaal niet zo moeilijk, want zo'n telemarketeer mag meestal volgens de regels van het bedrijf waar hij voor werkt, niet zomaar het gesprek afbreken.Wintertime16 schreef: ↑21-08-2020 21:52En sommige mensen maken er een sport van om marketeers zolang mogelijk aan de praat te houden.
vrijdag 21 augustus 2020 om 22:07
Ohnee
Ik echt nooit, als hij niet opneemt en het is dringend bellen ze daarna mij
Als het niet dringend is, hoefde ik ook niet op te nemen
vrijdag 21 augustus 2020 om 22:16
Dit. Hysterisch gedoe over een telefoon in een relatie.
Maar na 2 dates gewoon oppakken is beetje raar.
Als hij dat dan eerder al aanbiedt kan je toch gewoon nee zeggen? Heb je dat gedaan TO?
vrijdag 21 augustus 2020 om 22:18
Ben je bang dat hij je controleert, of je bijv niet gebeld wordt door je andere vriendje? Als je namelijk oprecht dat gevoel krijgt zou ik overwegen hem te dumpen (ik vertrouw volledig op mijn gevoel in dit soort zaken)..
Als je denkt dat het een andere goedbedoelde reden heeft dan zou ik het gewoon aangeven dat je het niet zo tot vindt.
Als je denkt dat het een andere goedbedoelde reden heeft dan zou ik het gewoon aangeven dat je het niet zo tot vindt.
vrijdag 21 augustus 2020 om 22:48
Wintertime16 schreef: ↑21-08-2020 21:52Je ergert je eraan en wil niet meer opnemen. Wellicht wil hij behulpzaam zijn door ze af te poeieren voor je? En sommige mensen maken er een sport van om marketeers zolang mogelijk aan de praat te houden.
Dit dacht ik dus ook, dat hij je wilde helpen door het voor je op te lossen. Vind ik niet heel vreemd ofzo.
vrijdag 21 augustus 2020 om 22:58
Ik had er laatst wel zo een. Die deed net of ze van Liander was, maar ik had daar een item over gezien in kassa. Ik had toch tijd, dus heb zeker tien minuten meegespeeld. Ze wilde me een mooie aanbieding doen en vroeg of ik korting per jaar of per maand wilde. Dus ik ‘oh, dat vind ik echt ingewikkeld. Hmmm het heeft beide natuurlijk voor en nadelen blablablabla.’ Op een gegeven moment vroeg ik ‘Maaf u bent van Liander’, omdat ik wist dat ze niet mogen liegen. Toen zei ze ‘nee, niet echt maar we werken wel met hun samen.’ (Is ook niet waar). Toen zei ik dat ik het dan toch eigenlijk niet wilde, verbrak ze subiet de verbinding.WitteHaai schreef: ↑21-08-2020 22:03Sommige mensen vinden dat inderdaad leuk om zo'n telemarketeer zo lang mogelijk aan de praat te houden. Op zich is dat ook helemaal niet zo moeilijk, want zo'n telemarketeer mag meestal volgens de regels van het bedrijf waar hij voor werkt, niet zomaar het gesprek afbreken.