Scharrel/date wil mijn telefoon opnemen?

21-08-2020 21:27 34 berichten
Hoi allemaal,

Ik date/scharrel nu een poosje met een leuke en lieve jongen. Alles gaat prima. Nu viel me de laatste 2x alleen iets op. Nadat we afspreken hangen we de ochtenden vaak nog samen, gaan we even eten of nog iets leuks kijken.
Ik wordt dan soms wel eens gebeld door telemarketeers en laatste keer apart genoeg ook 2x door dezelfde.
Ik zuchtte dus en zei een keer dat ik niet op ging nemen omdat ik geen zin daarin had. Daarna zei hij elke keer dat ik gebeld werd 'laat mij dan opnemen' en hij pakte m'n telefoon en nam dan op. Ik vind dat best een beetje apart gedrag. Ik vind het niet erg, maar vind het best brutaal en vraag me ook af wat erachter zit. Ik weet nu niet of ik dit moet accepteren of er de volgende keer iets van zeggen. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zeg je dat dan niet gewoon? En misschien is het goed bedoeld. Een heel topic over zoiets..
bugsfunny wijzigde dit bericht op 21-08-2020 21:33
Reden: Aanvulling
48.09% gewijzigd
.
bugsfunny wijzigde dit bericht op 21-08-2020 21:33
Reden: Dubbel
98.97% gewijzigd
Heb je hem gevraagd waarom hij dat deed? En wat was zijn antwoord?
Zeg er meteen iets van, waarom wachten tot de volgende keer?
Mmmm. Zou ik ook niet zo leuk vinden.
En zeker niet na twee dates of zo. Als je nou twintig jaar getrouwd bent...
Maar dat kun je toch gewoon zeggen?

Henk, doe maar niet meer, dat vind ik niet prettig. Jij nog koffie?
Jufjoke schreef:
21-08-2020 21:36
Mmmm. Zou ik ook niet zo leuk vinden.
En zeker niet na twee dates of zo. Als je nou twintig jaar getrouwd bent...
Maar dat kun je toch gewoon zeggen?

Henk, doe maar niet meer, dat vind ik niet prettig. Jij nog koffie?
Ook na 20 jaar huwelijk blijven wij van elkaars telefoon af hoor :)
lilalinda schreef:
21-08-2020 21:38
Ook begrijpelijk, maar dan zijn je levens in ieder geval meer met elkaar verweven dan na twee dates. Dan kan ik me er nog iets meer bij voorstellen.
Er hoeft niets achter te zitten natuurlijk
Je kunt je telefoonnummer registreren in het bel-me-niet register, dan word je niet meer gebeld door telemarketeers.
Ik zou me hier niet druk over maken eerlijk gezegd.
Dat zou ik toch echt verbieden.
Je ergert je eraan en wil niet meer opnemen. Wellicht wil hij behulpzaam zijn door ze af te poeieren voor je? En sommige mensen maken er een sport van om marketeers zolang mogelijk aan de praat te houden.
Wintertime16 schreef:
21-08-2020 21:52
Je ergert je eraan en wil niet meer opnemen. Wellicht wil hij behulpzaam zijn door ze af te poeieren voor je? En sommige mensen maken er een sport van om marketeers zolang mogelijk aan de praat te houden.
Die poeier je niet af. Alleen bel me niet register helpt.
LīlyRose schreef:
21-08-2020 21:54
Die poeier je niet af. Alleen bel me niet register helpt.
Behalve als je klant bent geweest, daar helpt geen register tegen.
Het is jouw telefoon, dus je date/scharrel moet daar gewoon van afblijven. Pas als je een relatie hebt, kun je zoiets doen, maar ook dan alleen als je daar afspraken over gemaakt hebt.

Verder kan ik me voorstellen dat het irritant is als iemand belt, je wil niet opnemen en je hoort vervolgens minuten lang de oproeptoon. Dan kun je beter het toestel pakken en de oproep weigeren.
lilalinda schreef:
21-08-2020 21:38
Als een van de schoonouders belt neem ik wel op hoor. Verder heeft hij zijn eigen vrienden, maar de telefoon is niet verboden of zo.
Het zal me werkelijk waar aan mijn kont oxideren.
Sophiever schreef:
21-08-2020 21:54
Behalve als je klant bent geweest, daar helpt geen register tegen.
Daar helpt niets tegen.
Wintertime16 schreef:
En sommige mensen maken er een sport van om marketeers zolang mogelijk aan de praat te houden.
Sommige mensen vinden dat inderdaad leuk om zo'n telemarketeer zo lang mogelijk aan de praat te houden. Op zich is dat ook helemaal niet zo moeilijk, want zo'n telemarketeer mag meestal volgens de regels van het bedrijf waar hij voor werkt, niet zomaar het gesprek afbreken.
KamilleT schreef:
21-08-2020 21:56
Als een van de schoonouders belt neem ik wel op hoor. Verder heeft hij zijn eigen vrienden, maar de telefoon is niet verboden of zo.
Ohnee
Ik echt nooit, als hij niet opneemt en het is dringend bellen ze daarna mij

Als het niet dringend is, hoefde ik ook niet op te nemen
KamilleT schreef:
21-08-2020 21:56
Dit. Hysterisch gedoe over een telefoon in een relatie.

Maar na 2 dates gewoon oppakken is beetje raar.

Als hij dat dan eerder al aanbiedt kan je toch gewoon nee zeggen? Heb je dat gedaan TO?
Ben je bang dat hij je controleert, of je bijv niet gebeld wordt door je andere vriendje? Als je namelijk oprecht dat gevoel krijgt zou ik overwegen hem te dumpen (ik vertrouw volledig op mijn gevoel in dit soort zaken)..

Als je denkt dat het een andere goedbedoelde reden heeft dan zou ik het gewoon aangeven dat je het niet zo tot vindt.
Wintertime16 schreef:

Dit dacht ik dus ook, dat hij je wilde helpen door het voor je op te lossen. Vind ik niet heel vreemd ofzo.
WitteHaai schreef:
21-08-2020 22:03
Sommige mensen vinden dat inderdaad leuk om zo'n telemarketeer zo lang mogelijk aan de praat te houden. Op zich is dat ook helemaal niet zo moeilijk, want zo'n telemarketeer mag meestal volgens de regels van het bedrijf waar hij voor werkt, niet zomaar het gesprek afbreken.
Ik had er laatst wel zo een. Die deed net of ze van Liander was, maar ik had daar een item over gezien in kassa. Ik had toch tijd, dus heb zeker tien minuten meegespeeld. Ze wilde me een mooie aanbieding doen en vroeg of ik korting per jaar of per maand wilde. Dus ik ‘oh, dat vind ik echt ingewikkeld. Hmmm het heeft beide natuurlijk voor en nadelen blablablabla.’ Op een gegeven moment vroeg ik ‘Maaf u bent van Liander’, omdat ik wist dat ze niet mogen liegen. Toen zei ze ‘nee, niet echt maar we werken wel met hun samen.’ (Is ook niet waar). Toen zei ik dat ik het dan toch eigenlijk niet wilde, verbrak ze subiet de verbinding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven