Gamen gamen en nog eens gamen...
vrijdag 21 augustus 2020 om 00:18
Tsja...
Ik word er niet goed meer van... mijn man heeft bijna enkel nog maar oog voor zijn game apparaat.
Elke avond nadat de kids op bed liggen, gaat hij gamen tot laat (gemiddeld half 1 - 1 uur, maar gerust ook later). Het lijkt er op dat ik hem moet smeken om samen iets te doen. En daar heb ik geen zin meer in.
Op dit moment zit hij als gevolg van Corona al maanden thuis, en ik werk parttime. Dus hij is nu veel meer thuis, ook met de kids. Normaal gesproken werkte hij fulltime. Ik begrijp dat dit een hele verandering is, maar het lijkt wel vakantie voor hem. En ik heb er last van, want ik slaap er slecht door en vind het behoorlijk saai. Het maakt niet uit hoe ik het zeg of wat ik zeg, hij vindt dat het zijn stukje ontspanning is. Dat snap ik! Maar wel met mate alsjeblieft.
Ik hoop dat het weer beter gaat als hij weer aan het werk gaat...
Hebben jullie oplossingen? Reacties als uit elkaar gaan, game apparaat weg doen is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik word er niet goed meer van... mijn man heeft bijna enkel nog maar oog voor zijn game apparaat.
Elke avond nadat de kids op bed liggen, gaat hij gamen tot laat (gemiddeld half 1 - 1 uur, maar gerust ook later). Het lijkt er op dat ik hem moet smeken om samen iets te doen. En daar heb ik geen zin meer in.
Op dit moment zit hij als gevolg van Corona al maanden thuis, en ik werk parttime. Dus hij is nu veel meer thuis, ook met de kids. Normaal gesproken werkte hij fulltime. Ik begrijp dat dit een hele verandering is, maar het lijkt wel vakantie voor hem. En ik heb er last van, want ik slaap er slecht door en vind het behoorlijk saai. Het maakt niet uit hoe ik het zeg of wat ik zeg, hij vindt dat het zijn stukje ontspanning is. Dat snap ik! Maar wel met mate alsjeblieft.
Ik hoop dat het weer beter gaat als hij weer aan het werk gaat...
Hebben jullie oplossingen? Reacties als uit elkaar gaan, game apparaat weg doen is makkelijker gezegd dan gedaan.

vrijdag 21 augustus 2020 om 08:31
Is gamen dan echt veel erger dan televisie kijken? Hier is het eigenlijk altijd zo dat als de kinderen naar bed zijn, dat ik dan achter de computer kruip (forum, facebook, gamen, informatie zoeken op internet) en mijn vrouw series kijkt op televisie. Sommige series of tv-programma's wil ik meekijken, maar doorgaans heeft ze een heel andere smaak.

vrijdag 21 augustus 2020 om 08:43
Mijn man gamed middenin de woonkamer soms. Dan wil hij perse iets halen ofzo.NYC schreef: ↑21-08-2020 08:31Is gamen dan echt veel erger dan televisie kijken? Hier is het eigenlijk altijd zo dat als de kinderen naar bed zijn, dat ik dan achter de computer kruip (forum, facebook, gamen, informatie zoeken op internet) en mijn vrouw series kijkt op televisie. Sommige series of tv-programma's wil ik meekijken, maar doorgaans heeft ze een heel andere smaak.
Je kunt toch niet 7 dagen per week lovey dovey zijn?
Ik zou als ik to was inderdaad vragen wat man zou willen doen, misschien voelt hij zich belemmerd.
Wij komen helemaal bij als iemand even de deur uit is.
Ik vind het gezinsleven na corona soms ook nogal beklemmend en dan is je telefoon of misschien een game makkelijk gepakt.
vrijdag 21 augustus 2020 om 09:36
Mijn man gamed ook bijna elke avond, maar dat gaat toch een beetje anders. We kijken vaak eerst samen een serie op netflix, daarna vaak nog even kletsen en dan gaat hij gamen. En ik kijk een andere serie (andere smaak idd), lees een boek, bel een vriendin of ga forummen. En als ik naar bed wil kondig ik dat aan en dan rond hij z’n spel af en gaat gezellig mee. Tenzij ik erg vroeg naar bed wil omdat ik moe ben, maar dat gebeurt maar 2 keer per jaar ofzo.
Vragen inderdaad zoals al hierboveen genoend:
- is je man nu werkloos of werkt hij thuis?
- heb je concrete dingen die je zou willen doen samen? En vindt hij die dingen ook leuk?
Vragen inderdaad zoals al hierboveen genoend:
- is je man nu werkloos of werkt hij thuis?
- heb je concrete dingen die je zou willen doen samen? En vindt hij die dingen ook leuk?
ladyl0101 wijzigde dit bericht op 21-08-2020 09:58
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.47% gewijzigd
The owls are not what they seem

vrijdag 21 augustus 2020 om 09:45

vrijdag 21 augustus 2020 om 15:24

zaterdag 22 augustus 2020 om 02:24

zaterdag 22 augustus 2020 om 17:13
woensdag 26 augustus 2020 om 12:11
Op dit moment zit hij als gevolg van Corona al maanden thuis
Het maakt niet uit hoe ik het zeg of wat ik zeg, hij vindt dat het zijn stukje ontspanning is.
Ik begrijp het niet goed. Hij zit al maanden thuis, zonder werk bedoel je dan? En waar zijn de kinderen overdag, bij hem of op opvang? Als hij de kinderen de hele dag heeft snap ik dat hij behoefte heeft aan een uitlaatklep 's avonds, maar er valt dus helemaal niets met hem af te spreken? Ook niet van te voren, dus dat je zegt 'ik wil morgen nadat de kinderen op bed liggen graag een film met je kijken/samen wijntje drinken/...'? Dus wat meer plannen?
Dat smeken lijkt me in elk geval geen goed plan. Probeer echt even tijd te maken om samen rustig over de situatie te kunnen praten (zonder kinderen en samen plannen).