Gezondheid alle pijlers

Hap of niet?

22-08-2020 08:29 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Dit is de 3e dag met hevige oorpijn. Gisteren naar de huisarts geweest. Was een flinke ontsteking. Oordruppels (cortril/poltmyxine) gekregen. Neem maximale pijnstilling. 1800 mg ipubrofen en 4000 mg tramadol per dag. De pijn werd vannacht nog erger dan de afgelopen 2 dagen. Het is echt ondragelijk. Pijnstillers werken bijna niet. Ik slaap al 3 nachten nauwelijks.

Zouden jullie in dit geval de hap bellen? Kunnen ze wel iets doen? Wil hun tijd niet verspillen.
Overleggen kan altijd.
Bellen kan altijd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Inderdaad, overleggen kan altijd. Bij mij werd het ook altijd eerst erger voor het beter werd. In maart nog een fikse oorontsteking gehad, ook druppels gehad die pas na een paar dagen echt hielpen. Maar goed, je kan altijd even bellen voor de zekerheid. Sterkte, oorpijn is een hel.
Weet je hoe lang het zou moeten duren voor die druppels zouden moeten werken? Je zou dat kunnen afwachten.
Maar je mag ook gewoon de hap bellen en hun om advies vragen, zij kunnen ook beoordelen of het zin heeft om langs te komen.
malika88 schreef:
22-08-2020 08:29

Zouden jullie in dit geval de hap bellen? Kunnen ze wel iets doen? Wil hun tijd niet verspillen.
Dat is echt zo'n rare Nederlandse calvinistische gedachte. Wij hebben geen medische kennis, dus kunnen niet beoordelen of je acuut geholpen moet worden, en zelf kan je die inschatting ook niet maken. Je hebt pijn en je maakt je ongerust. Het is weekend. Dus dan bel je de HAP. Daar zit iemand aan de telefoon die jou allerlei vragen gaat stellen en die gaat bepalen of de arts daar in het weekend tijd aan moet besteden. Als je moet wachten tot na het weekend vertellen ze je dat binnen een paar minuten. Als ze het probleem niet kunnen oplossen ben je misschien ben je geholpen met een zwaardere pijnstiller, ik noem maar wet. Dus pak de telefoon en laat die mensen hun werk doen, daar krijgen ze voor betaald.
Met zulke erge oorpijn kan je altijd even met Hap bellen.

Helpt stomen ook?
Gewoon bellen, zij maken dan de afweging of je moet langskomen of niet.
Echt bellen hoor. Klinkt niet oké zoveel pijn met pijnstillers erbij.
Sterkte. Wat naar!
Je moet toch altijd eerst bellen. Zij bepalen dan of je langs mag komen of niet. Het is niet zo als jij belt dat je dan een afspraak krijgt. Daarnaast heb je echt last.

Bellen kan geen kwaad toch?
malika88 schreef:
Hoi allemaal,

Dit is de 3e dag met hevige oorpijn. Gisteren naar de huisarts geweest. Was een flinke ontsteking. Oordruppels (cortril/poltmyxine) gekregen. Neem maximale pijnstilling. 1800 mg ipubrofen en 4000 mg paracetamol per dag. De pijn werd vannacht nog erger dan de afgelopen 2 dagen. Het is echt ondragelijk. Pijnstillers werken bijna niet. Ik slaap al 3 nachten nauwelijks.

malika88 schreef:
Hoi allemaal,

Dit is de 3e dag met hevige oorpijn. Gisteren naar de huisarts geweest. Was een flinke ontsteking. Oordruppels (cortril/poltmyxine) gekregen. Neem maximale pijnstilling. 1800 mg ipubrofen en 4000 mg paracetamol per dag. De pijn werd vannacht nog erger dan de afgelopen 2 dagen. Het is echt ondragelijk. Pijnstillers werken bijna niet. Ik slaap al 3 nachten nauwelijks.

malika88 wijzigde dit bericht op 22-08-2020 08:59
Reden: Origineel bericht
0.00% gewijzigd
Ja, bellen. Is je oor ook dik?
Tuurlijk bellen, wat een enorme dosis pijnstiller!
malika88 schreef:
22-08-2020 08:59
X
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Natuurlijk bel je ze even. Beterschap.
malika88 schreef:
22-08-2020 08:59
Is het nu paracetamol. Of tramadol¿
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Bellen, hopelijk knapt jouw trommelvlies snel!
froufrou80 schreef:
22-08-2020 08:41
Dat is echt zo'n rare Nederlandse calvinistische gedachte. Wij hebben geen medische kennis, dus kunnen niet beoordelen of je acuut geholpen moet worden, en zelf kan je die inschatting ook niet maken. Je hebt pijn en je maakt je ongerust. Het is weekend. Dus dan bel je de HAP. Daar zit iemand aan de telefoon die jou allerlei vragen gaat stellen en die gaat bepalen of de arts daar in het weekend tijd aan moet besteden. Als je moet wachten tot na het weekend vertellen ze je dat binnen een paar minuten. Als ze het probleem niet kunnen oplossen ben je misschien ben je geholpen met een zwaardere pijnstiller, ik noem maar wet. Dus pak de telefoon en laat die mensen hun werk doen, daar krijgen ze voor betaald.
Het volgende is morfine. Tramadol is al behoorlijk zwaar.
Maar misschien willen ze wel orale antibiotica starten, bel toch maar even
Bellen!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Liebeskind² schreef:
22-08-2020 09:37
Is het nu paracetamol. Of tramadol¿
Ik mag hopen paracetamol, want met 4000mg tramadol op een dag voelt ze wel meer niet meer dan alleen de pijn.

Dus bellen, misschien extra pijnstilling en misschien is er meer aan de hand en kunnen ze checken.
iK heb van mijn 2de tot mijn 12 ongeveer geregeld oorontsteking gehad. Weet nog dat ik ook geregeld lag te huilen van de pijn. IK kan mijn herinneren dat de huisarts wel eens langskwam (toen was er nog geen HAP volgens mijn althans niet in ons dorp) en die ging met een haakje het trommelvlies een gaatje in maken zodat de druk eraf ging.

DIt is wel al zeker 30 jaar geleden en weet niet of ze dat nu nog doen maar wellicht dat ze dit op de huisartenpost ook doen. Daarna wel ab ivm infecties
Ja bellen,
Ik heb dat ook ooit gehad, ik kreeg er eerst alleen neusspray voor..
De ontsteking veroorzaakte een gat in het trommelvlies en alles kwam naar buiten, en nog ging de pijn niet weg, pijnstillers hielpen niet,
ik heb echt een week met die pijn moeten rondlopen, toen kreeg ik alsnog een AB-kuur, en toen knapte ik heel snel op.
Sterkte, en bellen hoor.
Oh ik was altijd zo blij wanneer bij mijn dochter de trommelvliezen braken want dan had ze echt veel minder pijn. Stonk wel verschrikkelijk daarna maar het was fijn dat al die rotzooi eruit kon.

Je zou kunnen vragen of de hap dit voor je kan doen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Heb je al gebeld TO?

De HAP is er juist voor dit soort dingen. Dus je verspilt hun tijd echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven