Hap of niet?
zaterdag 22 augustus 2020 om 08:29
Hoi allemaal,
Dit is de 3e dag met hevige oorpijn. Gisteren naar de huisarts geweest. Was een flinke ontsteking. Oordruppels (cortril/poltmyxine) gekregen. Neem maximale pijnstilling. 1800 mg ipubrofen en 4000 mg tramadol per dag. De pijn werd vannacht nog erger dan de afgelopen 2 dagen. Het is echt ondragelijk. Pijnstillers werken bijna niet. Ik slaap al 3 nachten nauwelijks.
Zouden jullie in dit geval de hap bellen? Kunnen ze wel iets doen? Wil hun tijd niet verspillen.
Dit is de 3e dag met hevige oorpijn. Gisteren naar de huisarts geweest. Was een flinke ontsteking. Oordruppels (cortril/poltmyxine) gekregen. Neem maximale pijnstilling. 1800 mg ipubrofen en 4000 mg tramadol per dag. De pijn werd vannacht nog erger dan de afgelopen 2 dagen. Het is echt ondragelijk. Pijnstillers werken bijna niet. Ik slaap al 3 nachten nauwelijks.
Zouden jullie in dit geval de hap bellen? Kunnen ze wel iets doen? Wil hun tijd niet verspillen.

zaterdag 22 augustus 2020 om 08:33

zaterdag 22 augustus 2020 om 08:41
Dat is echt zo'n rare Nederlandse calvinistische gedachte. Wij hebben geen medische kennis, dus kunnen niet beoordelen of je acuut geholpen moet worden, en zelf kan je die inschatting ook niet maken. Je hebt pijn en je maakt je ongerust. Het is weekend. Dus dan bel je de HAP. Daar zit iemand aan de telefoon die jou allerlei vragen gaat stellen en die gaat bepalen of de arts daar in het weekend tijd aan moet besteden. Als je moet wachten tot na het weekend vertellen ze je dat binnen een paar minuten. Als ze het probleem niet kunnen oplossen ben je misschien ben je geholpen met een zwaardere pijnstiller, ik noem maar wet. Dus pak de telefoon en laat die mensen hun werk doen, daar krijgen ze voor betaald.

zaterdag 22 augustus 2020 om 08:59
malika88 schreef: ↑22-08-2020 08:29Hoi allemaal,
Dit is de 3e dag met hevige oorpijn. Gisteren naar de huisarts geweest. Was een flinke ontsteking. Oordruppels (cortril/poltmyxine) gekregen. Neem maximale pijnstilling. 1800 mg ipubrofen en 4000 mg paracetamol per dag. De pijn werd vannacht nog erger dan de afgelopen 2 dagen. Het is echt ondragelijk. Pijnstillers werken bijna niet. Ik slaap al 3 nachten nauwelijks.
zaterdag 22 augustus 2020 om 08:59
malika88 schreef: ↑22-08-2020 08:29Hoi allemaal,
Dit is de 3e dag met hevige oorpijn. Gisteren naar de huisarts geweest. Was een flinke ontsteking. Oordruppels (cortril/poltmyxine) gekregen. Neem maximale pijnstilling. 1800 mg ipubrofen en 4000 mg paracetamol per dag. De pijn werd vannacht nog erger dan de afgelopen 2 dagen. Het is echt ondragelijk. Pijnstillers werken bijna niet. Ik slaap al 3 nachten nauwelijks.
malika88 wijzigde dit bericht op 22-08-2020 08:59
Reden: Origineel bericht
Reden: Origineel bericht
0.00% gewijzigd
zaterdag 22 augustus 2020 om 09:44
Het volgende is morfine. Tramadol is al behoorlijk zwaar.froufrou80 schreef: ↑22-08-2020 08:41Dat is echt zo'n rare Nederlandse calvinistische gedachte. Wij hebben geen medische kennis, dus kunnen niet beoordelen of je acuut geholpen moet worden, en zelf kan je die inschatting ook niet maken. Je hebt pijn en je maakt je ongerust. Het is weekend. Dus dan bel je de HAP. Daar zit iemand aan de telefoon die jou allerlei vragen gaat stellen en die gaat bepalen of de arts daar in het weekend tijd aan moet besteden. Als je moet wachten tot na het weekend vertellen ze je dat binnen een paar minuten. Als ze het probleem niet kunnen oplossen ben je misschien ben je geholpen met een zwaardere pijnstiller, ik noem maar wet. Dus pak de telefoon en laat die mensen hun werk doen, daar krijgen ze voor betaald.
Maar misschien willen ze wel orale antibiotica starten, bel toch maar even
zaterdag 22 augustus 2020 om 09:52
Ik mag hopen paracetamol, want met 4000mg tramadol op een dag voelt ze wel meer niet meer dan alleen de pijn.
Dus bellen, misschien extra pijnstilling en misschien is er meer aan de hand en kunnen ze checken.
zaterdag 22 augustus 2020 om 09:53
iK heb van mijn 2de tot mijn 12 ongeveer geregeld oorontsteking gehad. Weet nog dat ik ook geregeld lag te huilen van de pijn. IK kan mijn herinneren dat de huisarts wel eens langskwam (toen was er nog geen HAP volgens mijn althans niet in ons dorp) en die ging met een haakje het trommelvlies een gaatje in maken zodat de druk eraf ging.
DIt is wel al zeker 30 jaar geleden en weet niet of ze dat nu nog doen maar wellicht dat ze dit op de huisartenpost ook doen. Daarna wel ab ivm infecties
DIt is wel al zeker 30 jaar geleden en weet niet of ze dat nu nog doen maar wellicht dat ze dit op de huisartenpost ook doen. Daarna wel ab ivm infecties

zaterdag 22 augustus 2020 om 09:57
Ja bellen,
Ik heb dat ook ooit gehad, ik kreeg er eerst alleen neusspray voor..
De ontsteking veroorzaakte een gat in het trommelvlies en alles kwam naar buiten, en nog ging de pijn niet weg, pijnstillers hielpen niet,
ik heb echt een week met die pijn moeten rondlopen, toen kreeg ik alsnog een AB-kuur, en toen knapte ik heel snel op.
Sterkte, en bellen hoor.
Ik heb dat ook ooit gehad, ik kreeg er eerst alleen neusspray voor..
De ontsteking veroorzaakte een gat in het trommelvlies en alles kwam naar buiten, en nog ging de pijn niet weg, pijnstillers hielpen niet,
ik heb echt een week met die pijn moeten rondlopen, toen kreeg ik alsnog een AB-kuur, en toen knapte ik heel snel op.
Sterkte, en bellen hoor.
zaterdag 22 augustus 2020 om 09:58
Oh ik was altijd zo blij wanneer bij mijn dochter de trommelvliezen braken want dan had ze echt veel minder pijn. Stonk wel verschrikkelijk daarna maar het was fijn dat al die rotzooi eruit kon.
Je zou kunnen vragen of de hap dit voor je kan doen.
Je zou kunnen vragen of de hap dit voor je kan doen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.