Hekel aan gezelschapsspellen

22-08-2020 19:25 88 berichten
Wie doet er mee met een hekel aan gezelschapsspellen hebben?

Ik vind er geen reet aan. Als kind al niet. Kende ik eindelijk al die prutsregeltjes, bleek er zelfs mét kennis van de regeltjes geen fluit aan te zijn! En al dat zinloze geklets rondom die spelletjes zijn ook vermoeiend. Nee Gerda het is geen kwestie van geluk hebben, het is inschatten op basis van deductie :'-(

Als ik dan in gezelschap ben en na een tijdje borrelen komt er zo’n doos op tafel dan kan je mij al weer wegdragen. Maar zeggen "ik doe niet mee" kan ook weer niet want dat is niet gezellig.

En wat ik helemaal gruwelijk vind zijn die nieuwe spellen met Escape rooms! Zit je met een tafel kwetterende mensen naar van die kleine fuck plaatjes te kijken. Terwijl als iedereen gewoon even zijn klep houdt zijn we er zo uit! Maar nee, dat is niet gezellig genoeg.

Echt ik vind mensen best leuk maar ik kan ze bij spelletjes wel schieten (6) Ik moet er aan denken omdat ik een speurtocht door de wijk zie lopen en als kind vond ik die afgrijselijk. Ik hoopte alleen maar dat iedereen een beetje door zou lopen zodat we bij het eindpunt leuk dingen konden gaan doen. Maar nee dan stond er weer zo’n scoutingleider verkleed als zombie een snertverhaal af te steken (die we door het volume al van de groep voor ons hadden gehoord) en wij hem aan te horen om bij godsgratie weer een stukje van de puzzel te ontvangen. Wat uiteindelijk altijd het logo van de scoutingclub bleek te zijn!

Hou je ook niet van spelletjes? Uit het hier!
Ik vind heel veel spellen wel leuk. Vind vaker mensen gewoon niet zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
ik doe echt niet mee, en mijn vrienden weten dat.
Luci_Morgenster schreef:
22-08-2020 19:27
Ik vind heel veel spellen wel leuk. Vind vaker mensen gewoon niet zo leuk.
:hihi:
Ik vind bordspellen heerlijk. Helaas ben ik de enige :proud:
Hahaha geweldig. Ik ben ook geen (bord)spelletjespersoon.
Voor een paar bordspellen maak ik een uitzondering, maar ze zijn schaars.
En heeeel soms met een borrel op wil ik nog wel eens zin maken....

Maar spellen als Catan en Stratego die jaren duren; bah bah bah...

Liever een borrel en ouwehoeren, is dat niet genoeg denk ik dan??🤪
Als kind MOEST ik altijd met mijn zus gezelschapsspellen doen.
Ik verloor vrijwel altijd, dus niets aan voor mij. Sindsdien is het enige spel wat ik leuk vind triviant. Daarmee win ik nog weleens.
Je post is één en al herkenning :-D
Ik heb een bloedhekel aan al die spelletjes
Waarom staat dit topic op de relatiepijler?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik vind bordspellen juist wel leuk. Helaas ken ik maar weinig mensen die graag spelen.

De meeste bordspellen hebben weliswaar een kansfactor zoals kaarten of dobbelstenen, maar vereisen wel degelijk strategie en tactiek.

Maar ik geef toe, als er een groot verschil in niveau is met de mensen met wie je speelt, dan is er meestal niet zo veel aan.
Ik heb nul competitiedang en ben voor sommige spelletjes te ongeïnteresseerd dus ik doe wel mee, maar niemand vind het echt leuk als ik meedoe.
Dus dat is een tip. Gewoon je zwakkere medespelers helpen of alles verkeerd doen omdat je de regels niet snapt.
Ik heb spelletjes nog nooit leuk gevonden/ geen geduld voor en saai .
sunshineandblueskies schreef:
22-08-2020 19:45
Waarom staat dit topic op de relatiepijler?
Omdat je met meerdere speelt misschien. hoewel sommige spellen ook heel leuk solo te spelen zijn.
het heeft lang geduurd trouwens voor mijn spellentopic een tegenhanger kreeg :)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ha, ik heb een hekel aan spelletjes. Behalve het spel 'mad' en klaverjassen. Ik doe al twintig jaar niet meer mee en dat bevalt goed.
nlies schreef:
22-08-2020 19:50
Omdat je met meerdere speelt misschien. hoewel sommige spellen ook heel leuk solo te spelen zijn.
het heeft lang geduurd trouwens voor mijn spellentopic een tegenhanger kreeg :)

Ahh zo, dank. Ik vond 'm meer thuishoren op de pijler Thuis, want gezelschapsspel :)
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Gezelschapsspellen EN kaartspellen, vreselijk.
Life is short. Eat dessert first.
sunshineandblueskies schreef:
22-08-2020 19:54
Ahh zo, dank. Ik vond 'm meer thuishoren op de pijler Thuis, want gezelschapsspel :)
ja daar staat het ik vind gezelschapspellen wel leuk topic ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik vind gezelschapsspellen fokking saai.
Leuk!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een aantal van jullie vinden gezelschapsspellen maar saai.

Maar als ik zo lees wat het publiek hier op het Viva forum allemaal bezighoudt, dan kan ik jullie het spel Foute Vrienden Vette Feesten van harte aanbevelen. Het is een geschikt spel om met een gemengd gezelschap (3 mannen en 3 vrouwen) te spelen op een silvesteravond nadat je wat op hebt.

Dit spel wordt niet meer geproduceerd, dus je moet er snel bij zijn als je het wil hebben. Het is op bol.com nog te koop.

https://www.bol.com/nl/p/foute-vrienden ... 000029800/
Het hangt ervan af met wie je speelt, mijn favoriete samenstelling van spelers is 3 spelers die echt voor de fun spelen, en 1 fanatiekeling die speelt alsof zijn leven ervan af hangt, zeker als de fanatiekeling aan de verliezende hand is, en daar duidelijk pissed over is, maar dit natuurlijk niet wil laten blijken.
Hilarisch!

Ganzenborden en Mens-erger-je- niet daar hou ik niet van, maar Monopoly vind ik erg leuk.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ik vind zelf spelletjes leuk, maar de meeste mensen vinden het niet zo leuk dat ik extreem competitief ben. ;)

Wat ik nou niet snap: als je het niet leuk vindt, prima. Kan. Maar wat maakt dat je het zo niet niet niet leuk vindt dat je er een topic over moet openen?
Maar... Echt álle spellen? Ik vind er een heleboel vreselijk, maar een aantal echt leuk. Vind 'gezelschapsspellen' moeilijk op één hoop te gooien.
Dit vinden jullie vast en zeker ook een heel leuk spel. Het is voor twee personen.

https://www.amazon.de/Liebesspiel-Brett ... B003EQ2KSC
En dit is vast en zeker ook een heel leuk spel. Het is voor maximaal zes spelers.

https://www.amazon.de/Unbekannt-Das-gro ... B00IF5KSHW

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven