Nierstuwing, wie nog meer?

zaterdag 22 augustus 2020 om 19:15
Ik ben bijna 23 weken zwanger en deze week kreeg ik de diagnose ernstige nierstuwing. Heb een dag aan het infuus gelegen, meer dan medicatie kunnen ze niet doen.
O M G. Wat een hel. En dat is zacht uitgedrukt. Ik krepeer iedere dag van de pijn. Echt niet humaan dit.
Wie heeft ervaring met nierstuwen? Hoe heb jij het overleefd? Tips zijn welkom...
O M G. Wat een hel. En dat is zacht uitgedrukt. Ik krepeer iedere dag van de pijn. Echt niet humaan dit.
Wie heeft ervaring met nierstuwen? Hoe heb jij het overleefd? Tips zijn welkom...

zaterdag 22 augustus 2020 om 19:30
Ik heb het twee keer gehad tijdens de zwangerschap. Man man, wat een hel inderdaad. De eerste keer (32 weken) moest ik ervan overgeven, zo’n pijn had ik. De tweede keer (40 weken) lag ik in de slaapkamer te kronkelen op de grond en kon ik niet meer praten van de pijn en dus ook geen hulp roepen. Mijn man vond me gelukkig en heeft toen het ziekenhuis gebeld. Daar zijn we toen een paar uur geweest en uiteindelijk werden we weer naar huis gestuurd zonder enige vorm van behandeling of medicatie.
Een week later kreeg ik weeënopwekkers om de bevalling op gang te laten komen en dat was helaas nog pijnlijker dan de nierstuwingen.
Geen tips dus, maar wel een welgemeende knuffel voor jou
Een week later kreeg ik weeënopwekkers om de bevalling op gang te laten komen en dat was helaas nog pijnlijker dan de nierstuwingen.
Geen tips dus, maar wel een welgemeende knuffel voor jou

zaterdag 22 augustus 2020 om 19:37
Ik heb het ook gehad. Kwam ook steeds weer opnieuw opzetten. Ik heb met je te doen. Ik lag bij de gynaecoloog op de grond door de pijn en ik ben wel eens een dag doorgelopen mrt een gebroken enkel die geopereerd moest worden ( bleek later).
Helpt het infuus niet of krijg je niks tegen de pijn ?
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu

zaterdag 22 augustus 2020 om 19:39
Bedankt voor jullie reacties. Het infuus helpt op zich wel, maar het middel wat daar gebruikt wordt is niet goed bekend wat de gevolgen zijn voor zwangerschap. Het wordt dus incidenteel gebruikt voor extreme nood omdat het gebruik wordt afgeraden voor zwangeren. Je mag het ook niet langdurig gebruiken en ik moet nog een ruime 4 maanden als het goed isQuaintrelle schreef: ↑22-08-2020 19:37Ik heb het ook gehad. Kwam ook steeds weer opnieuw opzetten. Ik heb met je te doen. Ik lag bij de gynaecoloog op de grond door de pijn en ik ben wel eens een dag doorgelopen mrt een gebroken enkel die geopereerd moest worden ( bleek later).
De medicatie die ik thuis hebt werkt heeeel lichtjes, maar de pijn aanvallen komen er gewoon doorheen. En ook die medicatie wordt streng afgeraden tijdens zwangerschap.

zaterdag 22 augustus 2020 om 19:56
Ik snap het. Mijn dochter is nu 19 en gewoon een gezonde en slimme meid. Ik snap dat je je druk maakt en verdrietig bent, maar die pijn is zonder hulp gewoon niet te harden.Alelszz schreef: ↑22-08-2020 19:39Bedankt voor jullie reacties. Het infuus helpt op zich wel, maar het middel wat daar gebruikt wordt is niet goed bekend wat de gevolgen zijn voor zwangerschap. Het wordt dus incidenteel gebruikt voor extreme nood omdat het gebruik wordt afgeraden voor zwangeren. Je mag het ook niet langdurig gebruiken en ik moet nog een ruime 4 maanden als het goed is
De medicatie die ik thuis hebt werkt heeeel lichtjes, maar de pijn aanvallen komen er gewoon doorheen. En ook die medicatie wordt streng afgeraden tijdens zwangerschap.Tot mijn grote verdriet is er geen veilige medicatie voor dit probleem
Ik hoop dat het snel wat beter werkt. Als jij veel pijn hebt is het ook stress voor de baby, dit infuus is denk ik echt de beste optie. Anders zouden ze het ook niet geven. Houden ze de baby een beetje extra in de gaten nu ?

When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
zaterdag 22 augustus 2020 om 20:35
Speciaal een oud account afgestoft hiervoor. Ik heb dit vorig jaar gehad met 20 weken zwangerschap. 3 dagen aan de morfine gelegen in het ziekenhuis want ik gaf al over als ik bewoog. Krijg je buscopan? Dat deed bij mij echt niets. Wat al eerder geschreven is, er zijn wel oplossingen. Er kan een JJ-katheter geplaatst worden in je urineleider. Weet niet waar je woont maar in Nijmegen en Eindhoven wordt het in ieder geval gedaan. Je hebt een uroloog nodig, eigenlijk geen gyn. Heel veel sterkte, ik vond het de ergste pijn ooit. Erger dan mijn bevallingen.
zaterdag 22 augustus 2020 om 20:40
Buscopan dee hier idd ook niets. Hier dus stent geplaatst door de uroloog idd.wiwawowie schreef: ↑22-08-2020 20:35Speciaal een oud account afgestoft hiervoor. Ik heb dit vorig jaar gehad met 20 weken zwangerschap. 3 dagen aan de morfine gelegen in het ziekenhuis want ik gaf al over als ik bewoog. Krijg je buscopan? Dat deed bij mij echt niets. Wat al eerder geschreven is, er zijn wel oplossingen. Er kan een JJ-katheter geplaatst worden in je urineleider. Weet niet waar je woont maar in Nijmegen en Eindhoven wordt het in ieder geval gedaan. Je hebt een uroloog nodig, eigenlijk geen gyn. Heel veel sterkte, ik vond het de ergste pijn ooit. Erger dan mijn bevallingen.

zaterdag 22 augustus 2020 om 20:41
Bedankt voor jullie reacties. Zo naar dat veel vrouwen dit moeten meemaken
Ik weet niets van een stent of catheters. Woensdag moet ik terug voor controle dus ik zal dan wel even navraag doen.
Wat een hel!!! ik krijg idd buscopan. En diclofenac maar dat schijnt dus hartstikke rotzooi tijdens zwangerschap. Met de baby gaat het vooralsnog goed, god zij dank...

Ik weet niets van een stent of catheters. Woensdag moet ik terug voor controle dus ik zal dan wel even navraag doen.
Wat een hel!!! ik krijg idd buscopan. En diclofenac maar dat schijnt dus hartstikke rotzooi tijdens zwangerschap. Met de baby gaat het vooralsnog goed, god zij dank...
zaterdag 22 augustus 2020 om 21:46
Ik heb dit 8 jaar geleden bij mijn eerste zwangerschap gehad. Geen diagnose, want de arts op de HApost nam me niet serieus en zei dat het nou eenmaal bij zwangerschap hoorde die “spierpijn”.
Toen ik het later aan mijn verloskundige vertelde was ze erg geschrokken (ook door de ernst van mijn klachten) en zei dat ik volgende keer gelijk haar moest bellen.
Enfin, ik heb dus met paracetamol dagenlang op de bank liggen stuipen van de pijn. Het ging vanzelf over gelukkig, maar ik vond het achteraf nog erger dan de bevalling zelf.
Toen ik het later aan mijn verloskundige vertelde was ze erg geschrokken (ook door de ernst van mijn klachten) en zei dat ik volgende keer gelijk haar moest bellen.
Enfin, ik heb dus met paracetamol dagenlang op de bank liggen stuipen van de pijn. Het ging vanzelf over gelukkig, maar ik vond het achteraf nog erger dan de bevalling zelf.
zaterdag 22 augustus 2020 om 21:55
Oh, wat vreselijk dat je dit ook moet doormaken. Ik heb het ook gehad en het is echt afschuwelijk. Ik kreeg ook buscopan en ze raadden aan kleine beetjes te drinken.
Ik had het vanaf week 20 geloof ik. Daarna kreeg ik ook nog cholestase. Misschien ook iets om in de gaten te houden.
Geen tips verder, behalve op je linkerzijde liggen en rusten. Ik was ook niet meer in staat om te werken.
Ik had het vanaf week 20 geloof ik. Daarna kreeg ik ook nog cholestase. Misschien ook iets om in de gaten te houden.
Geen tips verder, behalve op je linkerzijde liggen en rusten. Ik was ook niet meer in staat om te werken.

zaterdag 22 augustus 2020 om 22:00
Heb jij het toen de rest van je zwangerschap gehad?Mintel88 schreef: ↑22-08-2020 21:55Oh, wat vreselijk dat je dit ook moet doormaken. Ik heb het ook gehad en het is echt afschuwelijk. Ik kreeg ook buscopan en ze raadden aan kleine beetjes te drinken.
zondag 23 augustus 2020 om 09:36
zondag 23 augustus 2020 om 09:44
Ik heb dit ook gehad met 21-22 weken zwangerschap.
Doodeng, je bent bang dat de heftige pijn weeën op zullen wekken.
Ik werd ook niet serieus genomen door ha en hap, maar gelukkig wel door de verloskundige. In het ziekenhuis opgenomen en buscopan, veel paracetamol en morfine gehad, na een paar dagen werd het minder. Anders was er inderdaad ook een katheter geplaatst door de uroloog. Gelukkig is het niet meer zo hevig voorgekomen daarna zoals die dagen in het ziekenhuis.
Een hele schrale troost.. mijn VK gaf toen aan dat deze koliekpijn minstens net zo erg kan zijn als ontsluitingsweeen. Persoonlijk vond ik dit ook. Dus als je dit doorstaat, doorsta je dat ook straks.
Nu een kerngezonde baby! (Ondanks de medicatie)
Doodeng, je bent bang dat de heftige pijn weeën op zullen wekken.
Ik werd ook niet serieus genomen door ha en hap, maar gelukkig wel door de verloskundige. In het ziekenhuis opgenomen en buscopan, veel paracetamol en morfine gehad, na een paar dagen werd het minder. Anders was er inderdaad ook een katheter geplaatst door de uroloog. Gelukkig is het niet meer zo hevig voorgekomen daarna zoals die dagen in het ziekenhuis.
Een hele schrale troost.. mijn VK gaf toen aan dat deze koliekpijn minstens net zo erg kan zijn als ontsluitingsweeen. Persoonlijk vond ik dit ook. Dus als je dit doorstaat, doorsta je dat ook straks.
Nu een kerngezonde baby! (Ondanks de medicatie)

zondag 23 augustus 2020 om 09:45
Jeetje wat naar. Schoot de pijn bij jou ook door naar je buik?Mintel88 schreef: ↑23-08-2020 09:36Ja, helaas wel. De ene dag ging beter dan de andere, maar ik kon geen uitstapjes meer maken en boodschappen kon ik ook niet meer alleen doen.![]()
Autorijden ging ook niet meer uiteindelijk (omdat ik niet kon zitten van de pijn), dus bereid je wel een beetje voor op wat er kan komen.
zondag 23 augustus 2020 om 09:59