Microsoft teams account ineens weg

22-08-2020 10:18 6 berichten
Dag alleemaal,

Ik voel me enigszins onnozel dat ik dit topic moet openen maar ik kom er zelf niet uit en heb er redelijk stress van. Hopelijk leg ik het duidelijk uit.

Al best lang heb ik een persoonlijk Teams account. Ik heb er denk ik per ongeluk 2 aangemaakt, maar die accounts zijn beide via mijn persoonlijke mail aangemaakt en ik kan switchen tussen die 2 accounts. Dat was een fout, die 2e, maar het lukt me niet dit aan te passen.

Een paar maanden geleden ben ik aan een nieuw project begonnen bij een nieuwe werkgever en heb ik van hun een laptop gekregen en ook de vraag om teams te installeren. Ik heb dit gedaan. Achteraf had ik dit moeten doen met het emailadres van mijn nieuwe werkgever in plaats van met mijn persoonlijke mail maar.. ik kwam er wel in. Ik denk door het accepteren van een meeting. Vanaf dat moment had ik dus met mijn eigen account ook alle toegang tot mijn werk( bestanden, chat, updates etc)

Tot gisteren. Geen idee wat ik heb gedaan maar ik ben van mijn werk alles kwijt. Mijn leidinggevende probeerde me opnieuw toe te voegen maar dat lukte niet en geefr nu aan dat ik me moet aanmelden met mijn werkmail. Dat heb ik geprobeerd maar ik kan me via teams niet registeren met een .nl extensie en daar eindigt mijn mailadres wel op.

Ik zoek me suf op Google maar kom er niet uit en wil graag voor morgen weer in teams kunnen. Uiteraard bel ik maandag direct IT maar als er hier iemand is die weet wat het probleem kan zijn, dan ben ik die persoon enorm dankbaar!
Ik kon pas met mijn werkmailadres toegang krijgen tot Teams op het moment dat onze ICT afdeling, of een projectadmin mijn adres had toegevoegd aan een project. Dus dat gedeelte kan IT waarschijnlijk voor je oplossen maandag. Ik denk dat je account dan eerst geverifieerd moet worden door de eigenaar/beheerder van teams, voor de admin van een project je kan toevoegen (hangt een beetje van de workflowafspraken bij je bedrijf af)

Het zou natuurlijk kunnen dat ze een opruimslag gedaan hebben als administrators en alle 'niet werkmailadressen' er bijvoorbeeld uit gegooid hebben en dat je er daarom niet meer in kan.
Snoezelientje_ schreef:
22-08-2020 10:33
Ik kon pas met mijn werkmailadres toegang krijgen tot Teams op het moment dat onze ICT afdeling, of een projectadmin mijn adres had toegevoegd aan een project. Dus dat gedeelte kan IT waarschijnlijk voor je oplossen maandag. Ik denk dat je account dan eerst geverifieerd moet worden door de eigenaar/beheerder van teams, voor de admin van een project je kan toevoegen (hangt een beetje van de workflowafspraken bij je bedrijf af)

Het zou natuurlijk kunnen dat ze een opruimslag gedaan hebben als administrators en alle 'niet werkmailadressen' er bijvoorbeeld uit gegooid hebben en dat je er daarom niet meer in kan.
Dank je, dit geeft me al een beetje rust. Dan ga ik meteen maandagmorgen bellen!
Billy_Mean schreef:
22-08-2020 10:38
Dank je, dit geeft me al een beetje rust. Dan ga ik meteen maandagmorgen bellen!
Precies! Ga eerst maar van je weekend genieten hoor, als je het niet zelf kan oplossen heeft het ook geen zin om er over te stressen :$
Alle reacties Link kopieren
Snoezelientje_ schreef:
22-08-2020 10:33
Dit had ik ook. Ik kon mezelf niet toevoegen aan mijn werk Teams, dat werd voor mij gedaan. Dus denk dat je goed zit bij de service desk.
Alle reacties Link kopieren
Er is een grote storing op de Microsoft servers.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven