wie heeft er ooit als 'consulente' gewerkt?

woensdag 19 augustus 2020 om 20:57
Mijn nichtje en tante doen Tom Du, maar als ik hun vaak zo hoor levert het geen zak op. Snap ook niet dat ze er niet gewoon mee stoppen en 6 uurtjes per week post gaan bezorgen ofzo.
Ik word ook elk jaar tig keer uitgenodigd voor de verkoop en sale dagen van Tom Du, maar vind het echt veel te duur.
Ben 1x bij een Oriflame party geweest en daarna ben ik bijna 1.5 jaar gestalkt door die mevrouw om ook een party te gaan geven bij mij thuis. Vreselijk, wat een afknapper.

Ik word ook elk jaar tig keer uitgenodigd voor de verkoop en sale dagen van Tom Du, maar vind het echt veel te duur.
Ben 1x bij een Oriflame party geweest en daarna ben ik bijna 1.5 jaar gestalkt door die mevrouw om ook een party te gaan geven bij mij thuis. Vreselijk, wat een afknapper.

donderdag 20 augustus 2020 om 13:27
Ik kende iemand die Oriflame mak-up verkocht. Dat ging ook wel goed, want ze hebben wel mooie producten en ook niet duur. En als het op is, kwam men vanzelf nieuwe bestellen. Je kunt het tegenwoordig alleen ook gewoon online bestellen, dus of het nog werkt/zin heeft...lemoos2 schreef: ↑18-08-2020 15:40Het lijkt mij verschrikkelijk steeds met je meuk en jezelf te moeten leuren in de kennissenkring. Ooit meegesleept door mijn schoonmoeder naar een Tupperware party van een of ander nichtje van haar. Afschuwelijk, steeds die druk om wat te kopen want ‘zo zielig voor consulent/gastvrouw’. Ben nog maanden door die vrouw lastiggevallen met uitnodigingen voor een volgende party en ‘aanlokkelijke uitnodigingen’ om zelf een party te hosten. Nee dank je.
In mijn wijk woont wel een consulente voor Mylène. Maar schijnbaar verkoopt dat merk zichzelf want mensen komen gewoon met ingevulde blaadjes met bestellingen bij haar aan de deur en een week later zie ik haar man de pakketjes rondbrengen. Dan is het wel leuk om ernaast te doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

donderdag 20 augustus 2020 om 14:03
Ik heb jaren geleden een blauwe maandag Tupperware verkocht.
Je moet de spullen zelf aanschaffen en er wordt flink druk uitgeoefend dat je ook alles dat nieuw uitkomt, koopt. En de prijzen zijn weliswaar lager voor consulentes, maar toch nog enorm hoog. Lang verhaal kort: je moet heel hard werken en een enthousiaste klantenkring hebben voor je een beetje uit de kosten bent. Ik heb al snel berekend dat ik veel uren en kilometers plus verdere investeringen (cadeautjes gastvrouw, ingrediënten als ik een keukending wilde demonstreren etc) kwijt was voor een klein bedrag dat na aftrek van de kosten en investeringen overbleef.
Lang verhaal kort: teveel werk en kosten voor iets dat onder de streep veel te weinig oplevert. En kwalitatief vind ik het ook geen topper.
Je moet de spullen zelf aanschaffen en er wordt flink druk uitgeoefend dat je ook alles dat nieuw uitkomt, koopt. En de prijzen zijn weliswaar lager voor consulentes, maar toch nog enorm hoog. Lang verhaal kort: je moet heel hard werken en een enthousiaste klantenkring hebben voor je een beetje uit de kosten bent. Ik heb al snel berekend dat ik veel uren en kilometers plus verdere investeringen (cadeautjes gastvrouw, ingrediënten als ik een keukending wilde demonstreren etc) kwijt was voor een klein bedrag dat na aftrek van de kosten en investeringen overbleef.
Lang verhaal kort: teveel werk en kosten voor iets dat onder de streep veel te weinig oplevert. En kwalitatief vind ik het ook geen topper.

donderdag 20 augustus 2020 om 14:06
Oh ja, lingerieparties!

Een vriendin organiseerde jaren geleden eens een "rubberware" party. Met allerlei seksspeeltjes. Women only. Het verkocht hartstikke goed! Geen idee of dat nog bestaat.

donderdag 20 augustus 2020 om 14:09
Bestaat Herbalife nog?SweetFirefly schreef: ↑19-08-2020 18:59Collega van mij is naast haar werk bij ons ook directeur van een "eigen bedrijf"; Herbalife.
Ik ben ooit eens gewoon op straat door een wildvreemde dame aangesproken. Bleek een Herbalife dealer te zijn die me van mijn overgewicht af wilde helpen

donderdag 20 augustus 2020 om 14:12
Het is zeker 20 jaar geleden dat ik door zo'n Herbalifemuts werd aangesproken (zie mijn vorige bericht) maar inderdaad, dat soort teksten gebruikte dat mens ook. Alsof ik als dik mens geen geluk zou kennendolfje schreef: ↑18-08-2020 13:23Lijkt me verschrikkelijk. Ik ben 100 jaar geleden eens op een lingerieparty en een Tupperwareparty geweest. Wat een mutserig gedoe was dat laatste zeg.
Ik heb nu iemand op Facebook die nogal enthousiast is over Herbalife en dat aan iedereen aan de man probeert te brengen. Want ze “gunnen ons ook dat geluk” etc staat er bij.

Ik heb begrepen dat zelfs Herbalife tegenwoordig niet meer dergelijke straatterreur toepassen, maar ik krijg nog steeds een braakneiging als ik de naam hoor

donderdag 20 augustus 2020 om 14:13
Ja dat soort bestaat ook nog. Ik gok zelfs dat die het meeste opleveren.quattro-stagioni schreef: ↑20-08-2020 14:06Oh ja, lingerieparties!![]()
Een vriendin organiseerde jaren geleden eens een "rubberware" party. Met allerlei seksspeeltjes. Women only. Het verkocht hartstikke goed! Geen idee of dat nog bestaat.

donderdag 20 augustus 2020 om 14:18
Betting on Zero is een interessante documentaire over de werkwijze van Herbalife, staat op Netflix.
OT: familielid van mij was consulente van make-up en huidverzorging, die heeft nog een kast vol met (over de datum) spul staan. Het ging haar ook enorm tegenstaan, dat proberen te verkopen aan kennissen enzo. Uiteindelijk heeft het haar geld gekost omdat ze lang niet alles verkocht kreeg.
OT: familielid van mij was consulente van make-up en huidverzorging, die heeft nog een kast vol met (over de datum) spul staan. Het ging haar ook enorm tegenstaan, dat proberen te verkopen aan kennissen enzo. Uiteindelijk heeft het haar geld gekost omdat ze lang niet alles verkocht kreeg.
donderdag 20 augustus 2020 om 15:13
Zelf niet als consulente gewerkt maar van de avondjes die ik heb gehad vond ik Jemako toch wel de leukste/beste.
Vrienden zijn ooit in het AmWay systeem gestapt. Hadden ze iedereen uitgenodigd voor een gezellige avond maar er niet bij verteld dat ze iemand uitgenodigd die kwam ‘ ronselen ‘ om ook in het AmWay gebeuren te stappen. Dat werd ze niet in dank afgenomen...
Vrienden zijn ooit in het AmWay systeem gestapt. Hadden ze iedereen uitgenodigd voor een gezellige avond maar er niet bij verteld dat ze iemand uitgenodigd die kwam ‘ ronselen ‘ om ook in het AmWay gebeuren te stappen. Dat werd ze niet in dank afgenomen...
donderdag 20 augustus 2020 om 15:29
En terecht. Zou ik ook niet leuk vinden.marjon1980 schreef: ↑20-08-2020 15:13Zelf niet als consulente gewerkt maar van de avondjes die ik heb gehad vond ik Jemako toch wel de leukste/beste.
donderdag 20 augustus 2020 om 15:32
Volgens mij doen ze het nu via een of andere sportclub. Ze geven een soort bootcamplessen oid en verkopen je dan die poeders etc. Tenminste zo zie ik het bij die kennis van mij gaan.quattro-stagioni schreef: ↑20-08-2020 14:12Het is zeker 20 jaar geleden dat ik door zo'n Herbalifemuts werd aangesproken (zie mijn vorige bericht) maar inderdaad, dat soort teksten gebruikte dat mens ook. Alsof ik als dik mens geen geluk zou kennen![]()
Ik heb begrepen dat zelfs Herbalife tegenwoordig niet meer dergelijke straatterreur toepassen, maar ik krijg nog steeds een braakneiging als ik de naam hoor![]()

donderdag 20 augustus 2020 om 18:51
Of nog erger, kennis heeft een huisarts wiens vrouw in herbalife doet. Hij probeert elke patient met overgewicht naar haar door te sluisen.quattro-stagioni schreef: ↑20-08-2020 14:12Het is zeker 20 jaar geleden dat ik door zo'n Herbalifemuts werd aangesproken (zie mijn vorige bericht) maar inderdaad, dat soort teksten gebruikte dat mens ook. Alsof ik als dik mens geen geluk zou kennen![]()
Ik heb begrepen dat zelfs Herbalife tegenwoordig niet meer dergelijke straatterreur toepassen, maar ik krijg nog steeds een braakneiging als ik de naam hoor![]()
vrijdag 21 augustus 2020 om 12:59
Klopt.
Ik werd eens via FB uitgenodigd voor ‘gratis’ bootcampen.
Klopt dat het gratis was, maar je moest dan wel Herbalife producten aanschaffen en die zijn natuurlijk niet gratis

vrijdag 21 augustus 2020 om 18:42
Die is echt erg...GinnyJones schreef: ↑20-08-2020 18:51Of nog erger, kennis heeft een huisarts wiens vrouw in herbalife doet. Hij probeert elke patient met overgewicht naar haar door te sluisen.
zaterdag 22 augustus 2020 om 23:39
hebben ze ook, maar met zo'n party zal er toch wel meer verkocht worden (leuk voor de gastvrouw als ik ook iets bestel)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zondag 23 augustus 2020 om 11:35
Dit soort party’s worden dan bijvoorbeeld via Facebook en Instagram georganiseerd. Van een Amerikaanse vriendin heb ik wel eens dat soort uitnodigingen gehad (ook voor corona).
De meeste mensen die dit doen verdienen er niets mee, en verliezen er alleen maar op. Of ze nu party’s thuis of online organiseren. Ik denk dat corona wat dat betreft dus weinig invloed zal hebben op de omzet.