Hekel aan gezelschapsspellen

zaterdag 22 augustus 2020 om 19:25
Wie doet er mee met een hekel aan gezelschapsspellen hebben?
Ik vind er geen reet aan. Als kind al niet. Kende ik eindelijk al die prutsregeltjes, bleek er zelfs mét kennis van de regeltjes geen fluit aan te zijn! En al dat zinloze geklets rondom die spelletjes zijn ook vermoeiend. Nee Gerda het is geen kwestie van geluk hebben, het is inschatten op basis van deductie
Als ik dan in gezelschap ben en na een tijdje borrelen komt er zo’n doos op tafel dan kan je mij al weer wegdragen. Maar zeggen "ik doe niet mee" kan ook weer niet want dat is niet gezellig.
En wat ik helemaal gruwelijk vind zijn die nieuwe spellen met Escape rooms! Zit je met een tafel kwetterende mensen naar van die kleine fuck plaatjes te kijken. Terwijl als iedereen gewoon even zijn klep houdt zijn we er zo uit! Maar nee, dat is niet gezellig genoeg.
Echt ik vind mensen best leuk maar ik kan ze bij spelletjes wel schieten
Ik moet er aan denken omdat ik een speurtocht door de wijk zie lopen en als kind vond ik die afgrijselijk. Ik hoopte alleen maar dat iedereen een beetje door zou lopen zodat we bij het eindpunt leuk dingen konden gaan doen. Maar nee dan stond er weer zo’n scoutingleider verkleed als zombie een snertverhaal af te steken (die we door het volume al van de groep voor ons hadden gehoord) en wij hem aan te horen om bij godsgratie weer een stukje van de puzzel te ontvangen. Wat uiteindelijk altijd het logo van de scoutingclub bleek te zijn!
Hou je ook niet van spelletjes? Uit het hier!
Ik vind er geen reet aan. Als kind al niet. Kende ik eindelijk al die prutsregeltjes, bleek er zelfs mét kennis van de regeltjes geen fluit aan te zijn! En al dat zinloze geklets rondom die spelletjes zijn ook vermoeiend. Nee Gerda het is geen kwestie van geluk hebben, het is inschatten op basis van deductie

Als ik dan in gezelschap ben en na een tijdje borrelen komt er zo’n doos op tafel dan kan je mij al weer wegdragen. Maar zeggen "ik doe niet mee" kan ook weer niet want dat is niet gezellig.
En wat ik helemaal gruwelijk vind zijn die nieuwe spellen met Escape rooms! Zit je met een tafel kwetterende mensen naar van die kleine fuck plaatjes te kijken. Terwijl als iedereen gewoon even zijn klep houdt zijn we er zo uit! Maar nee, dat is niet gezellig genoeg.
Echt ik vind mensen best leuk maar ik kan ze bij spelletjes wel schieten

Hou je ook niet van spelletjes? Uit het hier!

zaterdag 22 augustus 2020 om 22:11
Grappig dit. Ik hou heel erg van spellen. Met Risk, Monopoly en dat soort standaard zaken maak je me ook niet heel blij, maar ik speel bijvoorbeeld al jaren wekelijks Dungeons & Dragons, doe graag ingewikkelde bordspellen met een roleplay element, en hou ook van party games.
Voor mij is dan weer zo'n avond met vrienden waarin iedereen alleen maar in het luchtledige wil praten (als je mazzel hebt over iets filosofisch, als je pech hebt gaat het de hele avond over hypotheken, de kinderen, of -nog erger- "vroeger") moeilijk vol te houden. Een op een praat ik graag urenlang, maar in een groep zijn mensen al gauw zo voorspelbaar en zitten ze vast in hun eigen rol. Ik ga dan liever iets doen: een spel, of iets creatiefs...
Maar ja, ook ik heb vrienden waarmee dat niet kan (helaas).
Voor mij is dan weer zo'n avond met vrienden waarin iedereen alleen maar in het luchtledige wil praten (als je mazzel hebt over iets filosofisch, als je pech hebt gaat het de hele avond over hypotheken, de kinderen, of -nog erger- "vroeger") moeilijk vol te houden. Een op een praat ik graag urenlang, maar in een groep zijn mensen al gauw zo voorspelbaar en zitten ze vast in hun eigen rol. Ik ga dan liever iets doen: een spel, of iets creatiefs...
Maar ja, ook ik heb vrienden waarmee dat niet kan (helaas).
zaterdag 22 augustus 2020 om 22:18

zaterdag 22 augustus 2020 om 22:20
Geen zin in is toch een prima reden lijkt mij.
Echter, als de rest van het gezelschap het wil lijkt mij een keer aanpassen ook geen probleem.
zaterdag 22 augustus 2020 om 22:36
Risk, ook zo'n drama lijkt me dat. Ik had een vriend (zie hem nu nooit meer, niet vanwege risk overigens) die daar compleet bezeten van was en ook hele marathons organiseerde met vrienden, vrienden van vrienden, ouders van school die hij via zijn kind kende, collega's..... Met ook hele ruzies en toestanden waardoor er in het dagelijks leven hele ongemakkelijke situaties ontstonden. Echt, waarom?
Nothing happens for a reason
zaterdag 22 augustus 2020 om 22:38
Hahaha! Ja vreselijk inderdaad. Maar als totaal niet competitief iemand is dat denk ik ook niet te snappen.
Nothing happens for a reason
zaterdag 22 augustus 2020 om 22:44
Als het tegenzit wordt er dan met een diepe zucht 1 steentje of kaartje gelegd omdat in stap 23 het toch niet bleek te passen en alles weer terug moet naar de uitgangssituatie...
Maar... Als het meezit trekt iemand de hele rummicublegsels uit elkaar en is het spel klaar, want bordje leeg gespeeld. Het eindeloze wachten op mijn ex-vriend destijds maakte het plezier niet blijvend in elk geval. De relatie ook niet.
Maar... Als het meezit trekt iemand de hele rummicublegsels uit elkaar en is het spel klaar, want bordje leeg gespeeld. Het eindeloze wachten op mijn ex-vriend destijds maakte het plezier niet blijvend in elk geval. De relatie ook niet.
cha wijzigde dit bericht op 22-08-2020 22:48
Reden: Te snel getypt
Reden: Te snel getypt
3.98% gewijzigd
zaterdag 22 augustus 2020 om 22:49
Oja! Mijn oom is zo. Hij moet perse winnen en het lukt vaak nog ook. Bij Rummikub als hij nog 14 stenen op zijn plankje heeft staan en ik maar 1 meer. Dan gaat hij zo goochelen met alles wat op tafel ligt zodat hij nóg eerder uit is.

zaterdag 22 augustus 2020 om 23:23
Ruim dertig jaar geleden speelden we, mijn vader, mijn twee broers en ik en een vriend van mijn vader, regelmatig RISK. Op een gegeven moment ging dat een beetje over omdat mijn broers en ik gingen studeren en niet meer in de buurt woonden. Maar in 2006 kwam het er dan toch weer een keer van om in dezelfde samenstelling een potje RISK te spelen.
Mijn oudste broer stond op het punt om het spelletje uit te maken en begon een serie aanvallen. Op een gegeven moment zei mijn vader "er zit altijd wel een 6 bij". Daar werd mijn oudste broer een beetje boos om. Ondertussen zag hij dat het hem niet meer ging lukken om het spel uit te maken, en gooide het bord om. Hij was toen 40 jaar.
Mijn oudste broer stond op het punt om het spelletje uit te maken en begon een serie aanvallen. Op een gegeven moment zei mijn vader "er zit altijd wel een 6 bij". Daar werd mijn oudste broer een beetje boos om. Ondertussen zag hij dat het hem niet meer ging lukken om het spel uit te maken, en gooide het bord om. Hij was toen 40 jaar.
zondag 23 augustus 2020 om 00:27
Ohja schiet me wat te binnen. Mijn -inmiddels al jaren- ex speelde Dungeons en Dragons in zijn uppie. Dus tussendoor hij wisselde van stoel en ging nieuwe strategieën bedenken tegen de andere partij
Was zo dagen bezig.
Bizar en onbegrijpelijk, zeker voor iemand zoals ik die helemaal niet van gezelschap spelletjes houdt.

Bizar en onbegrijpelijk, zeker voor iemand zoals ik die helemaal niet van gezelschap spelletjes houdt.

zondag 23 augustus 2020 om 00:45
Behalve als ze allemaal ontzettend van bordspellen houden. Bij sommige vrienden komt het bord of de pokerset echt standaard op tafel. Ik doe altijd wel mee en klaag er ook nooit over, ik vind het ook niet heel erg maar ik zou het zelf niet uitkiezen om te doen. Ze zijn ook allemaal enorm fanatiek. In het begin lijkt het er best wel eens op dat ik ga winnen maar ik kan mijn concentratie echt niet zoooooooo lang bij zo'n spel houden, dus uiteindelijk verlies ik altijd.
zondag 23 augustus 2020 om 00:48
Bij ons op school (groep 7 en 8) was dat de La Bamba, omdat we het deden op het nummer Doin' La Bamba van Pussycat.hondenmens schreef: ↑22-08-2020 22:18Vroeger in groep 8 deden ze vaak de "suikerpot". Een variant op de kusjesdans. Er was 1 jongen en 1 meisje die nooit mee deden. Dat meisje was ik. Op het feestje van een vriendin deden ze dat spel ook, maar dan in plaats van een kus een omhelzing geven. Dat vond ik nog te doen.
Ik deed wel mee, maar kan me wel voorstellen dat er ook kinderen zijn die dat helemaal niks vinden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 23 augustus 2020 om 01:07
Ja precies! 30 seconds vind ik ook leuk, lekker vlot, niet te serieus en vooral veel lachen, en makkelijk te stoppen voor een hapje ertussen.juliet64 schreef: ↑22-08-2020 21:12Dat is ook het enige wat ik aankan. Een spelletje als 30 seconds vind ik leuk met vriendinnen en met flink wat wijn erbij, maar meer omdat we ons een ongeluk lachen om de omschrijvingen. Wie er uiteindelijk wint doet totaal niet ter zake. En inderdaad kun je dan een paar rondes doen, weer ff stoppen, kletsen , hapje op tafel zetten en weer door (of niet).

zondag 23 augustus 2020 om 01:29
Het-groepje schreef: ↑22-08-2020 19:48Ik heb nul competitiedang en ben voor sommige spelletjes te ongeïnteresseerd dus ik doe wel mee, maar niemand vind het echt leuk als ik meedoe.
Dus dat is een tip. Gewoon je zwakkere medespelers helpen of alles verkeerd doen omdat je de regels niet snapt.
Dit precies had ik kunnen schrijven.

zondag 23 augustus 2020 om 07:55
Heerlijk hoor al die gelijk hartigen
Als ik vroeger bij een nieuw vriendje of vriendinnetje kwam om te spelen en die liet dan de spelletjeskast zien dan kon ik wel door de grond zakken. Het gezelschap maakt mij ook niet echt uit, al is het met mijn schoonfamilie nog net iets erger. Die gaan elkaar zitten helpen
Er is één kaartspelletje dat mij niet gruwelijk irriteert: Lunch Money. Gaat over kinderen op een high school die elkaars lunchgeld afpakken op de meest fysieke manieren. Nu lijkt ik een psychopaat maar het was gewoon grappig om met vrienden aan tafel te zitten en dan droogjes te zeggen "nou dan poke ik je nu in je eye en draai ik een ketting om je nek" oid. Dat vond ik wel lachen omdat het niet zo strategisch en zoetsappig was.
Maar helaas kijken mensen mij verschrikt aan als ik over dat spel begin dus ligt het al jaren op zolder.

Als ik vroeger bij een nieuw vriendje of vriendinnetje kwam om te spelen en die liet dan de spelletjeskast zien dan kon ik wel door de grond zakken. Het gezelschap maakt mij ook niet echt uit, al is het met mijn schoonfamilie nog net iets erger. Die gaan elkaar zitten helpen

Er is één kaartspelletje dat mij niet gruwelijk irriteert: Lunch Money. Gaat over kinderen op een high school die elkaars lunchgeld afpakken op de meest fysieke manieren. Nu lijkt ik een psychopaat maar het was gewoon grappig om met vrienden aan tafel te zitten en dan droogjes te zeggen "nou dan poke ik je nu in je eye en draai ik een ketting om je nek" oid. Dat vond ik wel lachen omdat het niet zo strategisch en zoetsappig was.
Maar helaas kijken mensen mij verschrikt aan als ik over dat spel begin dus ligt het al jaren op zolder.
anoniem_394789 wijzigde dit bericht op 23-08-2020 08:01
0.34% gewijzigd

zondag 23 augustus 2020 om 08:05
Ik heb weleens een vriendje gehad die heel serieus beweerde dat je het echte karakter van mensen kon aflezen aan hoe ze spelletjes spelen en mij dan steeds ging zitten bestuderen. Echt verschrikkelijk.
Mijn man wordt ook heel serieus en zegt dan van niet.
Ik vind best wat spelletjes leuk, maar niet alle en al helemaal niet waar je een serieuze strategie moet bedenken of anderen moet gaan manipuleren. Risk of pokeren ofzo.
Puntentelling hou ik ook al niet van. Ik wil best op de camping badmintonnen of tennissen, maar dan niet gaan zitten tellen wie welk punt heeft.
Mijn man wordt ook heel serieus en zegt dan van niet.
Ik vind best wat spelletjes leuk, maar niet alle en al helemaal niet waar je een serieuze strategie moet bedenken of anderen moet gaan manipuleren. Risk of pokeren ofzo.
Puntentelling hou ik ook al niet van. Ik wil best op de camping badmintonnen of tennissen, maar dan niet gaan zitten tellen wie welk punt heeft.
zondag 23 augustus 2020 om 09:02
Potje badminton is wel leuk ja.
Enige spelletje dat ik vroeger met mijn kinderen speelde was Memory. Beetje rap die kaartjes omdraaien zonder moeilijk gedoe en gedenk en gewacht en onderlinge discussies.
Jaren geleden op vakantie met toenmalige zwager en schoonzus een spelletje Party en Go.
Nou nou, zwager fanatiek en steeds zijn vrouw afbekken. Was er zo klaar mee dus gezegd de party afgelopen was en goooooo de caravan uit.
Ging ie dan, helemaal over de zeikerd.
Nou, leuk een spelletje doen
Enige spelletje dat ik vroeger met mijn kinderen speelde was Memory. Beetje rap die kaartjes omdraaien zonder moeilijk gedoe en gedenk en gewacht en onderlinge discussies.
Jaren geleden op vakantie met toenmalige zwager en schoonzus een spelletje Party en Go.
Nou nou, zwager fanatiek en steeds zijn vrouw afbekken. Was er zo klaar mee dus gezegd de party afgelopen was en goooooo de caravan uit.
Ging ie dan, helemaal over de zeikerd.
Nou, leuk een spelletje doen

zondag 23 augustus 2020 om 09:04
Venusss schreef: ↑23-08-2020 00:27Ohja schiet me wat te binnen. Mijn -inmiddels al jaren- ex speelde Dungeons en Dragons in zijn uppie. Dus tussendoor hij wisselde van stoel en ging nieuwe strategieën bedenken tegen de andere partijWas zo dagen bezig.

zondag 23 augustus 2020 om 09:15
Niet zulke langdradige spelletjes waarbij je elkaar het leven zuur kunt maken vind ik wel leuk, zoals mens erger je niet, stap-op, barricade, enzo. Van valsspelen kan ik ook erg genieten, niet om er mee te winnen, maar om anderen, zonder dat ze het door hebben, om de tuin te leiden.
Love is the meaning of life