
Corona voucher P&O ferries
zaterdag 22 augustus 2020 om 12:56
Afgelopen juni zouden wij van Rotterdam naar Hull reizen, maar uiteraard was dit ivm Corona niet mogelijk.
We kregen ruim voor vertrek bericht van P&O dat de afvaart niet doorging en dat we een voucher zouden krijgen.
Op zich vond ik dat prima, want dan zouden we in januari alsnog gebruik maken van de tickets.
Echter is het zo dat het evenement waar we naar toe zouden gaan, in januari ook niet doorgaat.
We kunnen nu geen gebruik maken van het voucher en willen ons geld terug. (het voucher is slechts 13 maanden geldig,) We hadden het voordeligste ticket geboekt, maar door het negatieve reisadvies is de afvaart geannuleerd (dus buiten onze schuld om)
Mag P&O dit doen en zijn wij ons geld kwijt? Of moeten zij het geld aan ons terug betalen?
Ik hoop dat er iemand is die hier verstand van heeft en het mij kan vertellen
We kregen ruim voor vertrek bericht van P&O dat de afvaart niet doorging en dat we een voucher zouden krijgen.
Op zich vond ik dat prima, want dan zouden we in januari alsnog gebruik maken van de tickets.
Echter is het zo dat het evenement waar we naar toe zouden gaan, in januari ook niet doorgaat.
We kunnen nu geen gebruik maken van het voucher en willen ons geld terug. (het voucher is slechts 13 maanden geldig,) We hadden het voordeligste ticket geboekt, maar door het negatieve reisadvies is de afvaart geannuleerd (dus buiten onze schuld om)
Mag P&O dit doen en zijn wij ons geld kwijt? Of moeten zij het geld aan ons terug betalen?
Ik hoop dat er iemand is die hier verstand van heeft en het mij kan vertellen


zaterdag 22 augustus 2020 om 16:57
Wij hadden de ferry van IJmuiden naar Newcastle geboekt bij DFDS en inderdaad, geen geld terug maar een voucher.
Daar heb je natuurlijk niks aan
Maar wil ff aangeven dat t niet ongebruikelijk is.
Het ligt uiteraard aan de (annulerings)voorwaarden van P&O.. wat deze zijn, dat kan niemand hier weten. Zou het nogmaals via P&O rechtstreeks proberen. Mocht het nog steeds een voucher blijven, dan je rechtsbijstand vragen voor hulp. Of evt (gratis) juridisch loket.
Daar heb je natuurlijk niks aan
Het ligt uiteraard aan de (annulerings)voorwaarden van P&O.. wat deze zijn, dat kan niemand hier weten. Zou het nogmaals via P&O rechtstreeks proberen. Mocht het nog steeds een voucher blijven, dan je rechtsbijstand vragen voor hulp. Of evt (gratis) juridisch loket.

zaterdag 22 augustus 2020 om 21:07
Onze reisverzekering dekt anders wel de vlucht die vanwege Corona geannuleerd is .


zondag 23 augustus 2020 om 09:41
Ja klopt idd reis en annuleringsverzekering in een .
zondag 23 augustus 2020 om 10:16

maandag 24 augustus 2020 om 19:24