Gezondheid alle pijlers

Vriend boert veel

24-08-2020 22:22 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel geeft het al aan...
Vriend moet áltijd, tijdens/vlak na bij eten of nee, boeren.

En nee, hij boert niet uit onbeschoftheid maar storend is het wel😬
Zodra hij iets heeft genuttigd zit er lucht dwars, hij moet dan van houding veranderen, wiebelt, gaat meer rechtop zitten, totdat het ‘loskomt’

Nu heb ik wat gegoogled en stuitte op ‘supragastrisch ofwel bovenmaags boeren‘ dit lijkt er heel erg op.

Is er hier iemand die dit herkent en wat helpt er voor jou/diegene?

Ik vind het ook vervelend om aan te geven dat ik het storend vind, het is namelijk vervelender voor hemzelf, hij heeft er echt last van...🤨
Geen prima, prima is geen goed.
Ik had er nog nooit van gehoord, dat bovenmaags boeren, maar behalve rustig eten en niet praten tijdens het eten lijkt mij dit ook wel een nuttige tip:
Het kan helpen om voordat je een hap of slok doorslikt, eerst de achterkant van je tong tegen uw gehemelte aan te drukken. Eventueel kan een logopedist je helpen een betere slikmethode aan te leren.
https://www.gezondheid.be/index.cfm?fus ... t_id=24567
Logopedie. Hij eet verkeerd. Man hier heeft er ook last van en moet echt opletten hoe hij eet. Logopedie heeft geholpen.
Oh, dankjulliewel!
Logopedie... ben benieuwd of hij er voor open zal staan
Geen prima, prima is geen goed.
Dat gebeurt iedereen weleens. Als je lucht op voelt komen omdat je teveel lucht hebt doorgeslikt wat er weer uit moet dan wend je je gezicht wat af en dan onopvallend en wat gereguleerd laat je dat gaan, zodanig dat de ander dat niet merkt. Doe je het beschaafd dan stoort niemand zich eraan zelfs mocht hij het merken. Dan zeg je: al die koolzuur hè in de limonade. Maar meestal is dat zelfs niet nodig.

Ga je keihard boeren dan wordt dat terecht als provocerend opgevat. Zo van: dit ben ik en zeg er eens wat van! Of haha wat ben ik leuk!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat een afknapper
Hm, interessant. Heeft hij ook dat hij vaak moet boeren als hij wat gedronken heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven