Zij is 50 en hij is 20.
maandag 24 augustus 2020 om 22:47
Vandaag had ik een discussie met een vriendin.
We hebben een gemeenschappenlijke kennis, een leuke vrouw (vinden wij) van 50.
Gescheiden en een beetje beetje type Heleen v Rooyen. Ze werkt in een GGZ instelling en sinds een jaar heeft ze een mannelijke collega van 20 waar ze nu ongeveer 2 maanden mee date.
Ze zegt dat ze verliefd zijn op elkaar en heel gelukkig.
Ze zijn beiden single, hij woont nog bij zijn ouders en haar kinderen studeren en zijn de deur uit.
Mijn vriendin vindt het echt niet kunnen en vindt dat ze op haar leeftijd beter zou moeten weten.
Zelf heb ik meer zo-iets van; leven en laten leven..
Er wordt over geroddeld en geoordeeld en ik vraag me af hoe het viva forum denkt over zo een situtatie.
Gewoon benieuwd.. Bedankt vast voor jullie mening en groetjes!
We hebben een gemeenschappenlijke kennis, een leuke vrouw (vinden wij) van 50.
Gescheiden en een beetje beetje type Heleen v Rooyen. Ze werkt in een GGZ instelling en sinds een jaar heeft ze een mannelijke collega van 20 waar ze nu ongeveer 2 maanden mee date.
Ze zegt dat ze verliefd zijn op elkaar en heel gelukkig.
Ze zijn beiden single, hij woont nog bij zijn ouders en haar kinderen studeren en zijn de deur uit.
Mijn vriendin vindt het echt niet kunnen en vindt dat ze op haar leeftijd beter zou moeten weten.
Zelf heb ik meer zo-iets van; leven en laten leven..
Er wordt over geroddeld en geoordeeld en ik vraag me af hoe het viva forum denkt over zo een situtatie.
Gewoon benieuwd.. Bedankt vast voor jullie mening en groetjes!
februari wijzigde dit bericht op 24-08-2020 22:49
0.44% gewijzigd

dinsdag 25 augustus 2020 om 09:31
GGD en GGZ zijn twee totaal verschillende dingen. Ik snap ook niet wat dat ermee te maken heeft

dinsdag 25 augustus 2020 om 09:32
Ja natuurlijk je kunt je kind het beste en dat beste is zeker niet een oudere partner

dinsdag 25 augustus 2020 om 09:36
Eens.
En stop met dat geroddel TO.

dinsdag 25 augustus 2020 om 09:46
Je kan je ook afvragen wat iemand beweegt om deze situatie alleen vanwege de leeftijd zo explosief af te branden. Wat zou iemands reden zijn om daar zo extreem fel op te reageren en daar zo buitensporig hard tegen in te gaan? Ik kan me alleen maar voorstellen dat je zo extreem reageert op de relatie van iemand die je niet kent, als je daarin een eigen trauma projecteert.
En gezien de grofheid van die extreme reacties lijkt het alsof je dan behoorlijk wat meer last hebt van je trauma dan degene in die relatie ooit last gaan hebben van hun eigen situatie.
En gezien de grofheid van die extreme reacties lijkt het alsof je dan behoorlijk wat meer last hebt van je trauma dan degene in die relatie ooit last gaan hebben van hun eigen situatie.
dinsdag 25 augustus 2020 om 10:07
Klopt hoor
je hebt veel factoren die bepalen hoe goed je in de markt licht. Met uiterlijk op nr 1
En daaronder komen voor mannen factoren als; geld (voor vrouwen blijft uiterlijk heel lang op nr1, voor hoe ze in de markt liggen) en Status.
Mannen kunnen meer compenseren dan vrouwen
Innerlijk staat lager dan we allemaal roepen.

dinsdag 25 augustus 2020 om 10:43
Leeftijd is ook een factor (voor mannen voordeliger dan voor vrouwen)
Je moet als oudere vrouw wel een stuk mooier zijn dan de 30er, om goed in de markt te liggen
Mannen compenseren ook dat weer met geld en status

dinsdag 25 augustus 2020 om 11:18
Het ging even om de suggestie dat mensen voor een veel jongere partner kiezen omdat ze iemand van hun eigen leeftijd niet meer kunnen krijgen.Hexopbezemsteel schreef: ↑25-08-2020 09:13Tja, status en geld zijn ook assets. Maar dat maakt het niet anders.
Het is vast erg leuk als je kan zeggen dat je mevrouw *bekende acteur* bent. Het is voor die bekende acteur vast ook heel leuk om een mooie jonge vrouw te hebben die de grond aanbidt waarop hij loopt.
Dat is gewoon een hele rare gedachte.

dinsdag 25 augustus 2020 om 11:28
Geweldig lied!strings-attached schreef: ↑25-08-2020 02:03Door dit topic komt Jaap Fischer omhoog![]()
Jaap Fischer - Om je geld
Zij was veertig, hij was de helft
Ze kochten een knaap van een villa in Delft
Van haar geld
En het was op hun eerste huwelijksnacht
Dat hij alleen op zijn kamer dacht
Het was niet uit liefde, het was om je geld
Je was niet mooi maar welgesteld
Na zeven dagen op de tocht en zeven in je bed
Kunnen de bloemen op je graf gezet
En je juwelen wel verkocht
Hij was veertig, zij nog gezond
Hij had haar nog steeds niet onder de duim
En de grond
En het was de achtduizendste huwelijksnacht
Dat zij alleen op haar kamer dacht
Het was niet uit liefde, het was om mijn geld
Ik was niet mooi maar welgesteld
Ik heb 'm twintig jaar weerstaan en ik gun 'm niet de lol
Dat ik eerder in de kist zal gaan
Nee, ik hou nog even vol
Zij was honderd, hij bijna dood
Zijn borst was klam en zijn hoofd was rood
Van de koorts
En 't was op zijn laatste levensnacht
Dat hij de waarheid sprak, zij 't zacht
Het was niet uit liefde, het was om je geld
Je was niet mooi maar welgesteld
Waarom trouwde ik ook met een vrouw die mijn moe had kunnen zijn
Ja, je beurs was dik en mijn hart was klein
En wat doe je dan in de kou
Mijn eerste ingeving/vooroordeel is trouwens meer dat het een seksuele fetisj is, bij zo'n enorm leeftijdsverschil.
dinsdag 25 augustus 2020 om 11:28
O, dat denk ik niet noodzakelijk. Maar soms gaat dat wel degelijk op. Er zijn bepaalde mannen (meer dan vrouwen) die graag iemand hebben die tegen ze opkijkt en ze gehoorzaamt en niet moeilijk doet als ze fratsen vertonen.
Die vind je op onze leeftijd niet zoveel meer, zeker niet bij dames die goed in de markt liggen.
Maar inderdaad, niet iedereen is zo. Soms wordt iemand gewoon verliefd. Maar heel eerlijk gezegd snap ik echt niet wat een 50 jarige moet met iemand van 20 (behalve seks).
Ik hoef het ook helemaal niet te snappen en ze mogen het lekker zelf weten en zo.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

dinsdag 25 augustus 2020 om 11:30
Het is wel waar. Ik krijg 60ers aan m'n fiets die op zoek zijn naar een verzorgd dak boven hun hoofd en stellen dat ze er nu aan toe zijn.
50ers moeten mij niet, ik ben te oud, die hebben liever een jonge blom, maar 30ers vinden me geweldig, sexy en interessant.
Je denkt toch zeker niet dat ik dan de fatsoensrakker uit ga lopen hangen hè.

anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 11:42
0.08% gewijzigd

dinsdag 25 augustus 2020 om 11:38
Ik ben ook wel eens verliefd geraakt op een veel jongere knul en vice versa. Ik schrijf expres geraakt omdat het niet de bedoeling was, wel veel pijn en liefdesverdriet daarna gehad en dacht daarmee een les te hebben geleerd. Maar nee, het is me nog eens overkomen en ik val niet specifiek op jongere mannen, integendeel zelfs.
Het is een gevalletje 'kan gebeuren '.

dinsdag 25 augustus 2020 om 11:43
Hexopbezemsteel schreef: ↑25-08-2020 11:28
Maar inderdaad, niet iedereen is zo. Soms wordt iemand gewoon verliefd. Maar heel eerlijk gezegd snap ik echt niet wat een 50 jarige moet met iemand van 20 (behalve seks).
Ik hoef het ook helemaal niet te snappen en ze mogen het lekker zelf weten en zo.
Helemaal eens. Ik denk dat zoiets gewoon kan ontstaan. Misschien dat vriendin van TO ook eerst dacht dat ze nooit op een 20 jarige zou vallen, maar dat het in het contact met elkaar toch is gebeurd.
Vriendin van TO is verder toch ook duidelijk over dat hem als FWB ziet, dus het gaat idd om de seks. So what (ook als ze wel een relatie zou willen)
@TO: Uiteindelijk kun je er van alles van vinden, maar dat verandert de situatie niet. Het enige dat je oordeel mogelijk doet veranderen, is de band met je vriendin
dinsdag 25 augustus 2020 om 11:57
Nooit verliefd, maar mijn huidige extraatje is 20 jaar jongerHenk-en-Roelie schreef: ↑25-08-2020 11:38Ik ben ook wel eens verliefd geraakt op een veel jongere knul en vice versa. Ik schrijf expres geraakt omdat het niet de bedoeling was, wel veel pijn en liefdesverdriet daarna gehad en dacht daarmee een les te hebben geleerd. Maar nee, het is me nog eens overkomen en ik val niet specifiek op jongere mannen, integendeel zelfs.
Het is een gevalletje 'kan gebeuren '.![]()
enkel voor de leuk

dinsdag 25 augustus 2020 om 12:17
Volgens mij draait het bij het stel waar het hierom gaat vooral om seks. Leuk voor nu.Hexopbezemsteel schreef: ↑25-08-2020 11:28O, dat denk ik niet noodzakelijk. Maar soms gaat dat wel degelijk op. Er zijn bepaalde mannen (meer dan vrouwen) die graag iemand hebben die tegen ze opkijkt en ze gehoorzaamt en niet moeilijk doet als ze fratsen vertonen.
Die vind je op onze leeftijd niet zoveel meer, zeker niet bij dames die goed in de markt liggen.
Ik snap de stelling dat er sprake is van een scheve verhouding ook wel met iemand die zo jong is. 50 en 20, dan is de kans dat er een scheve verhouding is wel erg groot. Bij 60 en 30 is dat wezenlijk anders.
Wat ik heb meegemaakt is dat vanaf een jaar of 25, als iemand dus echt volwassen is, iemands karakter, waaronder de mate van meegaand zijn, wel redelijk stabiel wordt. Hoogstens groeit daarna nog je besef van wat je wel en niet zoekt in een relatie.
Mensen laten zich echter heel moeilijk vastleggen in getallen. Er zijn mensen die op hun 20e mentaal al zeer volwassen zijn en er zijn mensen die als ze 60 zijn dat niveau nog niet hebben bereikt.
Uiteindelijk draait het maar om 1 ding: heb je het samen leuk met elkaar.

dinsdag 25 augustus 2020 om 12:22
Ik snap sowieso niet dat het aan fatsoen gehangen wordt en al helemaal niet dat sommigen het in extremen gaan trekken zoals met minderjarigen.Cateautje schreef: ↑25-08-2020 11:30Het is wel waar. Ik krijg 60ers aan m'n fiets die op zoek zijn naar een verzorgd dak boven hun hoofd en stellen dat ze er nu aan toe zijn.
50ers moeten mij niet, ik ben te oud, die hebben liever een jonge blom, maar 30ers vinden me geweldig, sexy en interessant.
Je denkt toch zeker niet dat ik dan de fatsoensrakker uit ga lopen hangen hè.![]()
Natuurlijk is er een grijs gebied. Het is niet zo dat omdat een 16 jarige volgens de wet niet meer beschermd wordt tegen het aangaan van een seksuele relatie met volwassenen dat die volwassenen niet meer hun gezond verstand hoeven te gebruiken. Maar boven een bepaalde leeftijd (en dat zal gemiddeld ergens rond de 25 jaar zijn) zijn beide partijen volwassen genoeg om hun eigen beslissingen te kunnen maken.

dinsdag 25 augustus 2020 om 12:25
Mijn idee.DS1971 schreef: ↑25-08-2020 12:22Ik snap sowieso niet dat het aan fatsoen gehangen wordt en al helemaal niet dat sommigen het in extremen gaan trekken zoals met minderjarigen.
Natuurlijk is er een grijs gebied. Het is niet zo dat omdat een 16 jarige volgens de wet niet meer beschermd wordt tegen het aangaan van een seksuele relatie met volwassenen dat die volwassenen niet meer hun gezond verstand hoeven te gebruiken. Maar boven een bepaalde leeftijd (en dat zal gemiddeld ergens rond de 25 jaar zijn) zijn beide partijen volwassen genoeg om hun eigen beslissingen te kunnen maken.
Ik gebruikte het woord fatsoensrakker ook naar aanleiding van een aantal zeer gefrustreerde posts hier.
Mijn leven, mijn zaak. Opzouten.

dinsdag 25 augustus 2020 om 12:27
Klopt. Je hebt er niet zo heel veel invloed op op wie je verliefd wordt. En daar kan dan ook wel eens iemand bijzitten dat je achteraf denkt: daar had ik even mijn gezonde verstand moeten gebruiken.Henk-en-Roelie schreef: ↑25-08-2020 11:38Ik ben ook wel eens verliefd geraakt op een veel jongere knul en vice versa. Ik schrijf expres geraakt omdat het niet de bedoeling was, wel veel pijn en liefdesverdriet daarna gehad en dacht daarmee een les te hebben geleerd. Maar nee, het is me nog eens overkomen en ik val niet specifiek op jongere mannen, integendeel zelfs.
Het is een gevalletje 'kan gebeuren '.![]()
Maar volgens mij doet deze vrouw dat grotendeels ook wel. Ze belast haar kinderen er niet mee en ze houdt het casual.

dinsdag 25 augustus 2020 om 12:32
dinsdag 25 augustus 2020 om 12:35
Dit ja.
Mijn nicht heeft al jarenlang een man van bijna 30 jaar ouder. Vond ook iedereen wat van.

dinsdag 25 augustus 2020 om 12:36
Maar dat is toch eigenlijk erg? Dan moet je je geluk wegstoppen omdat er zoveel geluld wordt... mensen moeten zich gewoon lekker met zichzelf bemoeien.

dinsdag 25 augustus 2020 om 12:37
dinsdag 25 augustus 2020 om 12:38
Volgens mij hebben jij en captain_hindsight hier een veel te sterke verbeelding bij. Lijkt mij logischer dat syntax18 bedoelt, : dat hij opmerkt dat als hij op iemand valt, diegene nooit jonger is dan de uitkomst van de rekensom. Ipv dat hij iemand ziet en denk : 'wacht eerst even rekenen hoor, oh chips...dat kan niet helaas'.