Zij is 50 en hij is 20.
maandag 24 augustus 2020 om 22:47
Vandaag had ik een discussie met een vriendin.
We hebben een gemeenschappenlijke kennis, een leuke vrouw (vinden wij) van 50.
Gescheiden en een beetje beetje type Heleen v Rooyen. Ze werkt in een GGZ instelling en sinds een jaar heeft ze een mannelijke collega van 20 waar ze nu ongeveer 2 maanden mee date.
Ze zegt dat ze verliefd zijn op elkaar en heel gelukkig.
Ze zijn beiden single, hij woont nog bij zijn ouders en haar kinderen studeren en zijn de deur uit.
Mijn vriendin vindt het echt niet kunnen en vindt dat ze op haar leeftijd beter zou moeten weten.
Zelf heb ik meer zo-iets van; leven en laten leven..
Er wordt over geroddeld en geoordeeld en ik vraag me af hoe het viva forum denkt over zo een situtatie.
Gewoon benieuwd.. Bedankt vast voor jullie mening en groetjes!
We hebben een gemeenschappenlijke kennis, een leuke vrouw (vinden wij) van 50.
Gescheiden en een beetje beetje type Heleen v Rooyen. Ze werkt in een GGZ instelling en sinds een jaar heeft ze een mannelijke collega van 20 waar ze nu ongeveer 2 maanden mee date.
Ze zegt dat ze verliefd zijn op elkaar en heel gelukkig.
Ze zijn beiden single, hij woont nog bij zijn ouders en haar kinderen studeren en zijn de deur uit.
Mijn vriendin vindt het echt niet kunnen en vindt dat ze op haar leeftijd beter zou moeten weten.
Zelf heb ik meer zo-iets van; leven en laten leven..
Er wordt over geroddeld en geoordeeld en ik vraag me af hoe het viva forum denkt over zo een situtatie.
Gewoon benieuwd.. Bedankt vast voor jullie mening en groetjes!
februari wijzigde dit bericht op 24-08-2020 22:49
0.44% gewijzigd
dinsdag 25 augustus 2020 om 12:44
Uiteindelijk wel. En dat kan je zelf bepalen. En je kan natuurlijk altijd afscheid nemen van elkaar als het niet werkt. Beetje jammer als je daar kinderen in meesleept. Aan de andere kant strandt iets van 40% van alle huwelijken tegenwoordig.DS1971 schreef: ↑25-08-2020 12:17Volgens mij draait het bij het stel waar het hierom gaat vooral om seks. Leuk voor nu.
Ik snap de stelling dat er sprake is van een scheve verhouding ook wel met iemand die zo jong is. 50 en 20, dan is de kans dat er een scheve verhouding is wel erg groot. Bij 60 en 30 is dat wezenlijk anders.
Dat ben ik absoluut met jou eens. Ik vind ook dat er een wezenlijk verschil is tussen een 20'er en een 30'er.
Wat ik heb meegemaakt is dat vanaf een jaar of 25, als iemand dus echt volwassen is, iemands karakter, waaronder de mate van meegaand zijn, wel redelijk stabiel wordt.
25 vind ik nog wel erg jong. Ergens tussen de 25 en de 30 zou ik zeggen.
Hoogstens groeit daarna nog je besef van wat je wel en niet zoekt in een relatie.
Mensen laten zich echter heel moeilijk vastleggen in getallen. Er zijn mensen die op hun 20e mentaal al zeer volwassen zijn en er zijn mensen die als ze 60 zijn dat niveau nog niet hebben bereikt.
Uiteindelijk draait het maar om 1 ding: heb je het samen leuk met elkaar.
Ik vraag me wel af of je het als 20 jarige echt leuk hebt tussen een clubje 50'ers en andersom. Ik ben dol op de vrienden van mijn kinderen. Vind ze ook echt gezellig. Maar voor een relatie of vriendschap met iemand van 50 toch veel en veel te jong.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

dinsdag 25 augustus 2020 om 12:54
Ik bedoelde meer dat het volgas, zo beledigend mogelijk hier wat van vinden vooral een uiting is van eigen trauma.

dinsdag 25 augustus 2020 om 13:05
Nogmaals, dat vraag ik me af.
Niet iedereen met een vernietigende mening is ergens slachtoffer van, maar voelt zich graag beter, groter en fatsoenlijker dan haar/zijn medemens, met waarschijnlijk de achterliggende gedachte dat als je op iemands hoofd gaat staan dat je daar dan van groeit. Dat soort misverstanden zijn alom tegenwoordig.

dinsdag 25 augustus 2020 om 13:06
Die 25 jaar is een beetje een combi van wat ik ervaren heb en wat de wetenschap erover zegt (althans wat ik daarover vond en dat was 24 jaar). Maar uiteindelijk is het ook per persoon verschillend, dus je moet er gewoon je kop bijhouden.Hexopbezemsteel schreef: ↑25-08-2020 12:44Uiteindelijk wel. En dat kan je zelf bepalen. En je kan natuurlijk altijd afscheid nemen van elkaar als het niet werkt. Beetje jammer als je daar kinderen in meesleept. Aan de andere kant strandt iets van 40% van alle huwelijken tegenwoordig.
Ik vraag me wel af of je het als 20 jarige echt leuk hebt tussen een clubje 50'ers en andersom. Ik ben dol op de vrienden van mijn kinderen. Vind ze ook echt gezellig. Maar voor een relatie of vriendschap met iemand van 50 toch veel en veel te jong.
En 30 jaar verschil is extreem veel. Ik heb 25 jaar verschil meegemaakt en dat was echt teveel, maar ook al omdat zij begin 20 was. Achteraf bezien niet moeten doen, maar ik kon haar niet weerstaan toen. Bij kleinere verschillen, tussen de 10-20 jaar bleek het leeftijdsverschil geen probleem en konden we ook prima met elkaars vrienden opschieten. Maar ik denk eigenlijk dat het dan niet alleen het kleinere leeftijdsverschil is, maar ook dat ze dan alweer wat ouder waren. Als je 20 bent zit je in zo'n andere levensfase.
En mijn vriendin die ik had voor mijn huidige vriendin, daar scheelden we maar enkele jaren. Ik kon totaal niet met haar vriendenkring opschieten. Daar was voor mij het leven wel uit, alsof ze daar al aan het aftellen waren naar hun pensioen (ik kan het even niet beter omschrijven).
Dat zegt waarschijnlijk heel veel over mij: ik ben jong van geest. Of onvolwassen voor mijn leeftijd als je het liever negatief wil benaderen.

dinsdag 25 augustus 2020 om 13:08
Laat ik het zo zeggen: ik denk in ieder geval dat het veel fijner is om de discussie te voeren zonder die bagger.Cateautje schreef: ↑25-08-2020 13:05Nogmaals, dat vraag ik me af.
Niet iedereen met een vernietigende mening is ergens slachtoffer van, maar voelt zich graag beter, groter en fatsoenlijker dan haar/zijn medemens, met waarschijnlijk de achterliggende gedachte dat als je op iemands hoofd gaat staan dat je daar dan van groeit. Dat soort misverstanden zijn alom tegenwoordig.

dinsdag 25 augustus 2020 om 13:14
dinsdag 25 augustus 2020 om 13:15
dinsdag 25 augustus 2020 om 13:24
Of leeftijdsverschil veel is hangt af van veel dingen.DS1971 schreef: ↑25-08-2020 13:06Die 25 jaar is een beetje een combi van wat ik ervaren heb en wat de wetenschap erover zegt (althans wat ik daarover vond en dat was 24 jaar). Maar uiteindelijk is het ook per persoon verschillend, dus je moet er gewoon je kop bijhouden.
En 30 jaar verschil is extreem veel. Ik heb 25 jaar verschil meegemaakt en dat was echt teveel, maar ook al omdat zij begin 20 was. Achteraf bezien niet moeten doen, maar ik kon haar niet weerstaan toen. Bij kleinere verschillen, tussen de 10-20 jaar bleek het leeftijdsverschil geen probleem en konden we ook prima met elkaars vrienden opschieten. Maar ik denk eigenlijk dat het dan niet alleen het kleinere leeftijdsverschil is, maar ook dat ze dan alweer wat ouder waren. Als je 20 bent zit je in zo'n andere levensfase.
En mijn vriendin die ik had voor mijn huidige vriendin, daar scheelden we maar enkele jaren. Ik kon totaal niet met haar vriendenkring opschieten. Daar was voor mij het leven wel uit, alsof ze daar al aan het aftellen waren naar hun pensioen (ik kan het even niet beter omschrijven).
Dat zegt waarschijnlijk heel veel over mij: ik ben jong van geest. Of onvolwassen voor mijn leeftijd als je het liever negatief wil benaderen.![]()
Ik vind overigens veel dertigers echt oud en, heel begrijpelijk, vooral bezig met hun kinderen. Ook toen ik nog bij de poort van de school stond vond ik veel dames daar vroeg oud en ik vind mezelf niet bijzonder jeugdig.
Maar 30 jaar verschil vind ik erg veel, en zeker als de jongste van de 2 een twintiger is.

dinsdag 25 augustus 2020 om 13:39
Wat leuk, echt!!Snoesje666 schreef: ↑25-08-2020 13:15Mijn tante eas ver in de vijftig toen een twintiger verliefd op haar werd.
Tot het eind van haar leven samen geweest.
Leeftijd hoeft weinig te zeggen.
Ik leerde mijn man kennen toen ik 17 was en hij was net geen 30.
Iedereen keurde het af. "Moemoe, wat moet jij met zo'n oude man? Dat blijft NOOIT duren"!
Inmiddels ben ik 56, en we zijn nog steeds samen. Man is 69 jaar geworden.
Maar wij houden oprecht van elkaar, lopen nog steeds hand in hand over straat en ik kan me geen lievere
man / vader/ grootvader indenken!
Nooit zou ik hem inruilen voor een 'jonger' exemplaar.
Voor mezelf vind ik dat ik met hem het groot lot uit de loterij gewonnen heb.

dinsdag 25 augustus 2020 om 13:47
Zo waar. Als ik op het schoolplein rondkijk, dan heb ik toch het idee dat velen denken ik heb kinderen, dus nu is het klaar.Hexopbezemsteel schreef: ↑25-08-2020 13:24Of leeftijdsverschil veel is hangt af van veel dingen.
Ik vind overigens veel dertigers echt oud en, heel begrijpelijk, vooral bezig met hun kinderen. Ook toen ik nog bij de poort van de school stond vond ik veel dames daar vroeg oud en ik vind mezelf niet bijzonder jeugdig.
Maar 30 jaar verschil vind ik erg veel, en zeker als de jongste van de 2 een twintiger is.
Maar goed, met alles eens wel.

dinsdag 25 augustus 2020 om 13:48
Emanuel Macron kreeg op zijn 16e een relatie met zijn 41 jarige, getrouwde, lerares. Inmiddels is hij ruim volwassen en zijn ze nog steeds samen. Prachtig verhaal. Maar dat betekent niet dat je daarmee relaties tussen 41 jarige docenten en 16 jarigen moet stimuleren, of zelfs maar goed moet keuren.

dinsdag 25 augustus 2020 om 13:51
If you can't be good, be colourfulHexopbezemsteel schreef: ↑25-08-2020 13:48Emanuel Macron kreeg op zijn 16e een relatie met zijn 41 jarige, getrouwde, lerares. Inmiddels is hij ruim volwassen en zijn ze nog steeds samen. Prachtig verhaal. Maar dat betekent niet dat je daarmee relaties tussen 41 jarige docenten en 16 jarigen moet stimuleren, of zelfs maar goed moet keuren.

dinsdag 25 augustus 2020 om 13:55
In mijn schoolpleintijd (jongste is 15, dus weer paar jaar terug) zagen de meeste ouders er gewoon keurig uit, kind wegbrengen en door naar je werk.
Niemand in uitgezakte joggingbroek die daarna weer op de bank ging (nou ja, op een enkele hoogzwangere na)
dinsdag 25 augustus 2020 om 14:01
Ik was echt ouder dan de gemiddelde moeder daar. Maar zelfs mijn moeder zag er jonger uit. Had niets met jogging broeken te maken. Wel met gezapigheid.

dinsdag 25 augustus 2020 om 14:21
Mijn eerste neiging is ook deze gedachte (ondanks dat ik ook denk ‘wat ziet zij in hem!?’ maar prima als ze het beiden oké vinden.) alleen betrap ik mezelf erop dat ik er tóch een iets ander gevoel over zou hebben als het om een man van 50 met een meisje van 20 zou gaan. Waarom? Daar ben ik niet helemaal uit.

dinsdag 25 augustus 2020 om 14:30
En vrouwen van 50 zijn volgens jou dus allemaal oud. Zal dat ff tegenvallenHexopbezemsteel schreef: ↑25-08-2020 05:15Gezellig. Een avondje op stap met zijn vrienden. Als vrouw van 50 met een groepje jongetjes van 20 naar de kroeg of een festival (dat laatste nu dan even niet). Of gezellig uit met haar vrienden. Allemaal 50'ers met kinderen van zijn leeftijd.
Of hij kan gezellig zijn vrienden bij haar komen indrinken voordat ze gaan stappen. Kan ze er leuk bij komen zitten.
Zo lang je lekker samen in je bubbel zit zal het allemaal wel, maar als je samen buiten de deur komt wordt het praktisch gezien toch wat awkward en erg sneu. Maar hey, zelf weten he. Als dat is wat je leuk vindt...

dinsdag 25 augustus 2020 om 14:32
Indisch?Snoesje666 schreef: ↑25-08-2020 13:15Mijn tante eas ver in de vijftig toen een twintiger verliefd op haar werd.
Tot het eind van haar leven samen geweest.
Leeftijd hoeft weinig te zeggen.
Het valt me namelijk op dat Indische vrouwen er minder moeite mee hebben om een veel jongere vriend/lover te hebben, ze blijven er meestal ook nog op oudere leeftijd mooi en jong uitzien.
dinsdag 25 augustus 2020 om 14:37
Ja.Henk-en-Roelie schreef: ↑25-08-2020 14:32Indisch?
Het valt me namelijk op dat Indische vrouwen er minder moeite mee hebben om een veel jongere vriend/lover te hebben, ze blijven er meestal ook nog op oudere leeftijd mooi en jong uitzien.
Maar ze jokte wel over haar leeftijd, ze zei dat ze 40 was. Daar kon ze ook gemakkelijk voor doorgaan.

Mijn oma zag er op haar 80ste jonger uit dan mijn schoonmoeder van 55.
Mijn moeder, tante en mijn oma hadden/hebben ook geen grijze haren, gewoon diepzwart. Ik háát mijn blanda-genen en heb besloten om mijn verdiende grijze haren dan maar te koesteren. Uitgroei vind ik erger.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

dinsdag 25 augustus 2020 om 14:39
Hahahaha, ik ben ook Indisch maar dat is echt niet meer te zien aan mij eerder Hollands welvarenSnoesje666 schreef: ↑25-08-2020 14:37Ja.
Maar ze jokte wel over haar leeftijd, ze zei dat ze 40 was. Daar kon ze ook gemakkelijk voor doorgaan.
![]()
Mijn oma zag er op haar 80ste jonger uit dan mijn schoonmoeder van 55.
Mijn moeder, tante en mijn oma hadden/hebben ook geen grijze haren, gewoon diepzwart. Ik háát mijn blanda-genen en heb besloten om mijn verdiende grijze haren dan maar te koesteren. Uitgroei vind ik erger.

dinsdag 25 augustus 2020 om 14:40
Het gaat toch helemaal niet om hoe oud ze er uit zien?strings-attached schreef: ↑25-08-2020 14:30En vrouwen van 50 zijn volgens jou dus allemaal oud. Zal dat ff tegenvallenEr zijn namelijk vrouwen die als ze zeggen dat ze 30 zijn ook gewoon geloofd worden. En dan valt het allemaal wel weer mee.
Mijn kinderen hebben onlangs uitgebreid verslag gedaan van de vriendin van mijn ex, die compleet buiten de boot viel bij een etentje met vrienden van zijn leeftijd en uiteindelijk bij de kinderen is gaan zitten.
Andersom is het maar de vraag of het leuk is om als 50'er op stap te gaan met zulke jonge mensen. De vrienden van mijn kinderen verzamelen hier regelmatig voordat ze uit gaan. Reuze gezellig, maar niet iets waar je als 50'er de hele avond tussen wil zitten. Laat staan dat ik met zo'n groepje uit wil.
dinsdag 25 augustus 2020 om 14:46
dinsdag 25 augustus 2020 om 14:49
eind 40