Daten nieuwe/jonge generatie Tinder

25-08-2020 10:14 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal

Ik lees al vaker mee op dit forum, maar nu heb ik zelf een beetje een dilemma waarvan ik nu al weet dat sommigen het belachelijk gaan vinden, maar ik hoor toch graag jullie mening.

Zo'n twee weken geleden leerde ik iemand via Tinder kennen. Begin 20, net zoals ik. Ik weet dat hij studeert aan de universiteit, dat hij graag reist en dat hij een familieman is. Meer dan dat weet ik eigenlijk niet. Hij is geen apper en ook niet zoveel online. Wanneer hij appt is dit meestal heel kort en momenteel vaak 's nachts, want hij gaat momenteel nogal naar veel feestjes. Dit zijn trouwens geen rare berichten, gewoon normaal, maar wel dat hij dan met een langer antwoord reageert (mogelijk makkelijker omdat hij dan al een paar biertjes op heeft?)

Vorige week stelde hij voor om binnenkort ergens wat te gaan drinken. Hij woont niet naast de deur en dus besloten we om een tussenstad te kiezen. Hiervoor moet ik circa een halfuur reizen met de trein. En die dag dat we dus onze date hebben is vandaag/vanavond. Maar ik twijfel dus om te gaan...

Dit komt vooral omdat ik het 'gewend' ben om eerst wat intensiever te appen (met wat meer diepgang), als dat leuk is spreek ik met iemand af. En nu weet ik vrijwel niks van hem. Anderzijds kan dat ook wel weer beter zijn, want iemand (volledig) in het echt ontmoeten is eigenlijk veel leuker (maar ook spannender).
Daarnaast vroeg hij mij via app nauwelijks iets. Als ik hem iets vroeg, kaatste hij de vraag altijd weer terug. En als ik dan antwoorde, reageerde hij hier nauwelijks op en begon hij gelijk weer over zichzelf te praten.
Wel benadrukte hij dus nogmaals dat hij geen apper is en dat hij in het echt veel makkelijker praat en daarom wel zin had in dinsdag (vandaag dus). Ik heb wel eerlijk naar hem uitgesproken dat ik een beetje twijfel om het door te laten gaan (die twijfel komt vooral omdat hij al voor de vijfde nacht deze week is gaan stappen.. En ik niet echt een uitgaanstype/nachtbraker ben). Maar eenmaal ik dus vertelde over mijn twijfel zei hij dat hij het wel jammer zou vinden, maar hier wel begrip voor had. Anderzijds blijft hij me wel appen, al is het vrijwel niks en heel kort...

Ik weet gewoon even niet meer wat ik met mezelf en hiermee aan moet. Hoe zien jullie dit als ik vragen mag?
Gewoon gaan, als het niks is hoef je er niet mee door te gaan toch?
DonutMetChocolade schreef:
25-08-2020 14:24
Gewoon gaan, als het niks is hoef je er niet mee door te gaan toch?
Daar heb je inderdaad wel een punt. Het gaat vooralsnog wel door, maar ik heb nog niet zoveel zin😅.. Ik ben benieuwd...
Uitgebreid schriftelijk communiceren werkt minder goed dan elkaar in het echt zien. Dus ik zou zeggen, gaan. Je bent tot niks verplicht.
Oh ik vind 2 weken appen echt al heel lang met iemand die je nog nooit hebt ontmoet. Maar goed ik ben dan ook al lang niet meer de nieuwe generatie 😂

En to, ben je gegaan?
want hij gaat momenteel nogal naar veel feestjes
Niet mee afspreken dus. Zo onverantwoordelijk.
Ben je gegaan?
Ik ben wel gegaan en het viel me echt 100% mee gelukkig. We hebben de hele avond over van alles en nog wat gesproken en het was verder ook niet echt awkward. Her was echt best wel gezellig. Of er meer in zit, geen idee. Een eventuele tweede date zie ik wel zitten, maar stel dat we het hierbij laten of het eventueel vriendschappelijk houden ben ik daar ook prima mee. Het nadeel vind ik inderdaad vooral dat hij veel uit gaat. Hij heeft een gigantisch groot netwerk wat hij allemaal wil bijhouden. Leuk voor hem, maar ik wil wel een toekomstige partner die mij ook voldoende aandacht geeft. En geen partner die elke week op een zaterdag moet afspreken met vrienden om de traditie in stand te houden. Ook met oud en nieuw zou hij nooit weg willen (om eem voorbeeld te noemen), dat moet perse met dezelfde grote vriendengroep, allemaal om de traditie in stand te houden.
Ook kan hij er flink op drinken en heeft hij daar niet echt een rem in. Ik ben zelf niet vies van een drankje of een dolle avond, maar hier zit bij mij wel echt een grens aan.

Verder zag hij er wel leuk en goed vezorgd uit, komt uit een warm nest, is hij best wel slim en heeft hij best wel grappige verzamelingen en hobby's.

Het was dus al met al gewoon een leuke avond en daar ben ik vooral blij mee :)
Ohja, en hij appt dus nauwelijks. Dus het duurt wel lang voordat ik ergens antwoord op krijg (en dat vind ik best wel irritant). We hebben niet echt geëvalueerd over gisteravond. Geen tijd meer voor gehad, moesten allebei onze laatste trein redden. We zouden wel verder appen (hij heeft al wel weer het eerste berichtje gestuurd) en nu heb ik hem alsnog gevraagd wat hij van gisteravond vond. Nu is het weer afwachten...
En nu ga je twee weken in quarantaine?
Leuk dat het leuk was!

Ik snap zelf niet zo goed, als hij zo'n druk leven heeft en aan allerlei groepen en tradities vast zit, waarom hij dan een date zoekt buiten zijn woonplaats.

Als je de stap zet te gaan daten met iemand uit een andere stad, kies je er toch automatisch voor je oude feestjes en bezigheden een stukje terug te schroeven anders kan het toch niet?

Ben benieuwd hoe het verder gaat, succes!
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
26-08-2020 16:03
Leuk dat het leuk was!

Ik snap zelf niet zo goed, als hij zo'n druk leven heeft en aan allerlei groepen en tradities vast zit, waarom hij dan een date zoekt buiten zijn woonplaats.

Als je de stap zet te gaan daten met iemand uit een andere stad, kies je er toch automatisch voor je oude feestjes en bezigheden een stukje terug te schroeven anders kan het toch niet?

Ben benieuwd hoe het verder gaat, succes!
Ja inderdaad, dat vroeg ik ook al aan mijn vriendinnen. Zo'n groot netwerk! Waarom dan wel op Tinder zitten? Maar goed. Ik ben zelf ook benieuwd. Ik sta open voor eventueel meer contact, maar stel dat het uiteindelijk helemaal niks wordt, of meer vriendschappelijk is/wordt, vind ik dat ook prima.
Lijkt me geen goeie match om de redenen die je zelf al geeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven