Lieve Belgen: E17 of E34?

woensdag 26 augustus 2020 om 13:03
Ha Belgen op VF
ik rijd binnenkort via jullie land en zoek advies welke snelweg kwalitatief beter is tussen (ongeveer) Tilburg en Kortrijk - E17 / A14 of E34 / A11?
Even los van de Ring Antwerpen en de eeuwige files daar, gaat me om het confort / kwaliteit van de weg. Ik herinner me een weg van een soort platen waar je kedeng’end overheen rijdt, maar weet niet meer welke dat was. Die weg zou ik liefst vermijden.
Mijn dank (en vooral die van mijn snel wagenzieke passagier) is groot!

Even los van de Ring Antwerpen en de eeuwige files daar, gaat me om het confort / kwaliteit van de weg. Ik herinner me een weg van een soort platen waar je kedeng’end overheen rijdt, maar weet niet meer welke dat was. Die weg zou ik liefst vermijden.
Mijn dank (en vooral die van mijn snel wagenzieke passagier) is groot!

woensdag 26 augustus 2020 om 19:45
De E34 ligt mijlen van Kortrijk af.
Leuk als je naar Knokke of Cadzand gaat, maar voor Kortrijk zou ik toch maar voor de E17 gaan.
En die E34 is van Antwerpen tot Brugge eigenlijk geen autostrade.
Te pas en te onpas duikt er ineens een kruising of een rood licht op en mag je je remmen dichtgooien.
Leuk als je naar Knokke of Cadzand gaat, maar voor Kortrijk zou ik toch maar voor de E17 gaan.
En die E34 is van Antwerpen tot Brugge eigenlijk geen autostrade.
Te pas en te onpas duikt er ineens een kruising of een rood licht op en mag je je remmen dichtgooien.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

woensdag 26 augustus 2020 om 22:56
We rijden west vanaf Antwerpen en is er in reistijd weinig verschil volgens Google. Ik had ook Tilburg - Brugge of Gent kunnen schrijven ipv Kortrijk (Is niet onze eindbestemming, ik houd het een beetje vaag).
Maar jullie zijn vrij duidelijk dat E17 niet slechter is dan de E34 (of eigenlijk dat geen van tweeën geweldig is), dus denk dat we die eerste nemen. Dank!
Maar jullie zijn vrij duidelijk dat E17 niet slechter is dan de E34 (of eigenlijk dat geen van tweeën geweldig is), dus denk dat we die eerste nemen. Dank!
woensdag 26 augustus 2020 om 23:20
Inderdaad, de E17 is een beter plan dan de E34. Zoals iemand al zei, is de E34 geen autosnelweg. En hoewel die er nu veel beter bijligt dan vroeger, ben je wel sneller aan de kust of richting Kortrijk via de E17.
Weet wel dat er veel wegenwerken zijn rond Antwerpen. En dat je vooral ook de terugrit aan Waze of GoogleMaps moet vragen. Want dat is een ander paar mouwen.
O ja, en op de E17 is er aan Gent trajectcontrole die werkt! Dus snelheid aanpassen.
Weet wel dat er veel wegenwerken zijn rond Antwerpen. En dat je vooral ook de terugrit aan Waze of GoogleMaps moet vragen. Want dat is een ander paar mouwen.
O ja, en op de E17 is er aan Gent trajectcontrole die werkt! Dus snelheid aanpassen.

Belgische
donderdag 27 augustus 2020 om 00:03
Je kan natuurlijk ook altijd via Terneuzen en de tunnel rijden.
Zit je op de Nederlandse asfalt tot vlak voor Zelzate (of zelfs tot Sluis)
.
En je moet de Antwerpse ring niet trotseren.
Je betaalt dacht ik alleen wel tol.
Maar als je co-driver écht zo misselijk wordt van onze Belgische wegen wil ze misschien wel de helft bijpassen.
Zit je op de Nederlandse asfalt tot vlak voor Zelzate (of zelfs tot Sluis)

En je moet de Antwerpse ring niet trotseren.
Je betaalt dacht ik alleen wel tol.
Maar als je co-driver écht zo misselijk wordt van onze Belgische wegen wil ze misschien wel de helft bijpassen.
Is dit nu later?
donderdag 27 augustus 2020 om 11:34
Dat was volgens mij de E313 tussen Antwerpen en Luik! Vreselijk inderdaad, maar die weg is voor zover ik weet inmiddels opgeknapt.puntillita schreef: ↑26-08-2020 13:03Ik herinner me een weg van een soort platen waar je kedeng’end overheen rijdt, maar weet niet meer welke dat was. Die weg zou ik liefst vermijden.