Dagje Breda, tips gevraagd

17-08-2020 16:46 35 berichten
Binnenkort ga ik na een bezoek aan elders door naar Breda voor een nacht en dag in het centrum aldaar, samen met 1 van mijn dochters (volwassen). Ik ben er nog nooit geweest.
Als ik google, vind ik een heel aantal leuke dingen om te doen en/of te zien. Maarrrrrr...omdat we natuurlijk maar 1 avond en 1 dag hebben, vind ik het moeilijk kiezen.
Het miniaturenmuseum lijkt mij sowieso heel leuk.

Wat is nu een echte aanrader??
silent-witness schreef:
18-08-2020 09:26
Breda :heart:

Ik ben er geboren en getogen, maar inmiddels al een paar jaar uit weg. Dus ik hoop dat ik geen oude info geef :)

https://www.bootjevarenbreda.nl/varen-e ... -wandeling

Deze is leuk, vaartochtje van 1 of 2 uur en een historische wandeling.

Verder kun je er leuk winkelen, zowel grote ketens als kleine boetieks, in alle straatjes wel wat te vinden.

Lekker eten doen wij vaak bij Brasserie Pieter Aertsz. Maar genoeg andere leuke tentjes.

Andere tips zijn al genoemd, grote kerk, kasteel etc.

Veel plezier to!
Pieter Aertz is ter ziele helaas voor de tweede keer en nu definitief
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
18-08-2020 09:32
Ik dacht steeds te lezen dat dat varen met een gids en zo alleen voor groepen te boeken is?
We zijn maar met z'n twee :P
Dat kan met zijn 2en.
Heb ik een hele tijd geleden gedaan
Als het lekker weer is is Stadsstrand BAAI een hippe plek om een drankje te drinken, misschien leuk voor dochterlief. Ligt nét iets buiten de stad maar je bent er al lopend zo. Soms stoppen er ook rondvaartbootjes om even wat te drinken.

Verder is de Grote Markt 's avonds tot laat levendig en is er veel reuring op straat. Ook hebben veel terrassen een heater dus tot laat lekker aangenaam.
Yildizlar schreef:
18-08-2020 10:50
Oh hotel Nassau bij restaurant het liefdesgesticht ? Super locatie !
Yep :biggrin:
ToosTosti schreef:
18-08-2020 20:43
Als het lekker weer is is Stadsstrand BAAI een hippe plek om een drankje te drinken, misschien leuk voor dochterlief. Ligt nét iets buiten de stad maar je bent er al lopend zo. Soms stoppen er ook rondvaartbootjes om even wat te drinken.

Verder is de Grote Markt 's avonds tot laat levendig en is er veel reuring op straat. Ook hebben veel terrassen een heater dus tot laat lekker aangenaam.
Stadsstrand klinkt ook heel leuk! We zijn gek op het strand :thumbsup:
Hotel Nassau is in elk geval schitterend!!
Hoop dat je n superleuke dag had...avond hebt !!
Bimzarellio...what else
Na heerlijk geslapen te hebben in dat prachtige hotel hebben we vandaag door de stad gebanjerd! Goed voeten optillen, veelal loop je op keitjes.
Grote Kerk geweest, interessant en met de audiotour leuke informatie gehoord. Zo ongelovig als ik ben toch met een traan een kaarsje gebrand voor mijn jonge collega die afgelopen zaterdag werd neergeslagen in Enschede en daardoor afgelopen maandag overleed :cry: Als er een hemel is, is hij daar zeker!!

Kasteel en park gezien, Begijnhof is echt schattig en zo ook het Miniatuur- en poppenhuismuseum.
Grote Markt, Havermarkt, 't Sas en de Barones, heeeeel veeeel leuke en mooie winkels in de stad. Ontzettend gezellig met heeeeel veeeeel terrasjes en kroegen.
Ik zou Breda vooral zien als prima winkelstad met veel gezelligheid, zeker als het een beetje lekker weer is.
Klinkt als een fijn ontdekkingstochtje door Breda :cheer2:

(en wat verschrikkelijk van je collega).
Bimzarellio schreef:
26-08-2020 20:02
Hoop dat je n superleuke dag had...avond hebt !!
Oh dankje, dat is zeker gelukt! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven