Vriend van vriendin op datingsite

26-08-2020 16:21 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft zich aangemeld op een datingsite. Toen ik met haar samen mee aan het kijken was kwam ik ineens de vriend van een andere vriendin (mijn andere vriendin kent haar niet) van mij tegen o_o

Er stond niet zoveel bij zijn account. Alleen naam, leeftijd en een foto. Geen aanmeldingsdatum of verdere info. Ze zijn bijna 10 jaar samen, hebben een kind en hun relatie gaat met ups en downs. Moet ik dit aan haar vertellen of niet mee bemoeien? Wat vinden jullie? Als je zijn naam al bij Google intikt zie je bij afbeeldingen die foto gelijk en als je daar op klikt kom je al op die pagina terecht. Dus het is niet zo dat hij niet gevonden wil worden ofzo lijkt mij.
Star3 schreef:
26-08-2020 16:39
Ja joh zonder direct na te denken dat dat profiel misschien al wel tig jaar oud is aangezien er geen datum bij staat, meteen rellen!
Dat ja. Wel eerst even checken of je chips of popcorn in huis hebt.
Je zou ook die vriend kunnen aanspreken op Badoo, zovan jij hier ook?
guppekop schreef:
26-08-2020 16:25
welke datingsite heeft die gegevens zo openbaar dat je via google meteen een link krijgt???
Badoo
Badoo is een rare site, daar zou ik niet perse meteen van stressen. Kan idd prima een oud profiel zijn.
Hoe oud is hij op die foto? (Ongeveer dan)
guppekop schreef:
26-08-2020 16:25
welke datingsite heeft die gegevens zo openbaar dat je via google meteen een link krijgt???
Dit is inderdaad erg vaag. En hij staat dus op die datingsite met voor- en achternaam..
Kittenxx schreef:
26-08-2020 16:23
ik ben dan zo'n kreng: ik zou een screenshot ervan maken en deze naar je vriendin appen .
Welkom op viva kreng.
Wel bijzonder dat jouw 1e post op viva al binnen 2 minuten is goedgekeurd. Dat duurt meestal een eeuwigheid

Edit: je bent al ruim 15 jaar hier, maar dit is je eerste post... :idee:
anoniem_6409c20e18dd0 wijzigde dit bericht op 26-08-2020 18:38
33.93% gewijzigd
Een kennis vertelde mij en mijn exvriend tijdens een borrel dat ze zijn foto op een Tinderprofiel voorbij had zien komen. Er stond een andere naam bij en uit de reactie van mijn ex kon ik wel echt opmerken dat dat profiel echt niet van hem was.

Er zijn dus mensen die fake-accounts aanmaken met al dan niet correcte naam/leeftijd gegevens.
guppekop schreef:
26-08-2020 16:31
bedoel je nu te zeggen dat als ik een naam Google van iemand die toevallig op Tinder zit, ik een zoekresultaat krijg met een link naar Tinder? Dat lijkt me sterk.

Nee. Ik bedoel dat mensen vaak foto's van Facebook op Tinder gebruiken. En dat je op die manier dezelfde foto's tegenkomt op Tinder als op Google. Duh.
Is er geen GTST meer of zo?
Murrmurr schreef:
26-08-2020 19:04
Is er geen GTST meer of zo?
Is dat ook een datingsite?
Ik heb dit ook eens gehad. Getwijfeld maar toch mijn vriendin geappt, en wat bleek, het was vriendin zelf die voor de lol op vriend zijn account zat.
Sjiraf schreef:
26-08-2020 16:21
Als je zijn naam al bij Google intikt zie je bij afbeeldingen die foto gelijk en als je daar op klikt kom je al op die pagina terecht. Dus het is niet zo dat hij niet gevonden wil worden ofzo lijkt mij.
Ik google mezelf wel's gewoon om te zien wat er over me te vinden is. Ook wel's ex-vriendinnen, vroegere studievrienden etc. Kan me voorstellen dat iedereen dus ook bewuste vriend en z'n vriendin dat wel's doen,als check of uit nieuwsgierigheid.. Als hij zo snel en simpel gevonden wordt, lijkt me er weinig achter zitten. Dus ws een oud profiel?Badoo is gratis toch.Dan staat het er over 20 jaar mss nog steeds op...
Vraag blijft,why is the rum gone?
Het is een foto die in de schemering is gemaakt. Ik herken zijn gezicht maar kan niet goed zien of het bijvoorbeeld een foto is van 10 jaar terug. Ik denk dat ik gewoon eens een keer aan haar vraag of ze ook wel eens namen Googled ofzo. En ga in haar bijzijn mijn eigen vriend opzoeken. Misschien dat zij het dan ook doet. Dan ziet ze het vanzelf.
Wat een idiote manier van communiceren. Denk er eens over na hoe jij dit graag zou horen.
Sjiraf schreef:
26-08-2020 21:43
Het is een foto die in de schemering is gemaakt. Ik herken zijn gezicht maar kan niet goed zien of het bijvoorbeeld een foto is van 10 jaar terug. Ik denk dat ik gewoon eens een keer aan haar vraag of ze ook wel eens namen Googled ofzo. En ga in haar bijzijn mijn eigen vriend opzoeken. Misschien dat zij het dan ook doet. Dan ziet ze het vanzelf.
Man man man wat triest
Sjiraf schreef:
Dit meen je toch niet serieus?

Wat is de reden dat je het niet op een directe, respectvolle manier kan brengen?
Ik zou het dan nog liever niet vertellen, als het blijkbaar om 1 of andere reden niet op een normale manier kan.
Sjiraf schreef:
Als ik je vriendin was, prikte ik dwars door je verhaal heen.

Zeg gewoon precies zoals je je OP hebt geschreven. Klaar.
Doreia* schreef:
27-08-2020 15:29
Als ik je vriendin was, prikte ik dwars door je verhaal heen.

Zeg gewoon precies zoals je je OP hebt geschreven. Klaar.
Precies. Als een vriendin van mij zo'n toneelstukje zou opvoeren en ik zou dat opmerken of er later achterkomen, zou ik sterk aan de vriendschap gaan twijfelen.
Zoek een leuke hobby
Vraag die single vriendin om met hem aan te pappen op Badoo, en dan kijken hoe hij reageert.

Pas daarna je vriendin op de hoogte stellen, anders hoort hij het, en houdt ie zich rustig op Badoo
Of je zegt tegen de jongen: he, weet je dat jij (nog) op Badoo staat??
Hoezo triest? Er wordt hier gezegd dat Badoo niet veel voorstelt en het een grote kans is dat het een heel oud profiel is van voor hun tijd. En daarbij het is mijn vriendin sinds drie jaar. Met haar vriend heb ik misschien twee gesprekken gevoerd want het is best een gesloten boek. Ik wil gewoon niet diegene zijn waardoor ze met elkaar ruzie gaan maken om dit. Vooral omdat het profiel niet uitgebreid is met verdere info over dat hij echt naar iets opzoek is. En ik wil al helemaal niet dat ik mijn andere vriendin ga gebruiken om iets uit te lokken. Het is gewoon lastig. Als ik hem op Tinder zou zien met een aanmeldingsdatum van Januari 2020 met een uitgebreid verhaal dat hij een leuke meid zoekt was het anders en had ik het haar gelijk verteld. Ik vind gewoon dat ik hier voorzichtig mee moet zijn.
Zeg gewoon hoe je dat hebt gezien. En laat het er dan bij.

Of hou je mond er over. Maar dan ook echt. Geen opgevoerde toneelvoorstellingen.

Je zult moeten kiezen. Je hebt het gezien.
Sjiraf schreef:
27-08-2020 16:16
Hoezo triest? Er wordt hier gezegd dat Badoo niet veel voorstelt en het een grote kans is dat het een heel oud profiel is van voor hun tijd. En daarbij het is mijn vriendin sinds drie jaar. Met haar vriend heb ik misschien twee gesprekken gevoerd want het is best een gesloten boek. Ik wil gewoon niet diegene zijn waardoor ze met elkaar ruzie gaan maken om dit. Vooral omdat het profiel niet uitgebreid is met verdere info over dat hij echt naar iets opzoek is. En ik wil al helemaal niet dat ik mijn andere vriendin ga gebruiken om iets uit te lokken. Het is gewoon lastig. Als ik hem op Tinder zou zien met een aanmeldingsdatum van Januari 2020 met een uitgebreid verhaal dat hij een leuke meid zoekt was het anders en had ik het haar gelijk verteld. Ik vind gewoon dat ik hier voorzichtig mee moet zijn.
Maar zo'n toneelstukje over of je wel eens mensen googlet, dat is toch triest? Ik kan me niet voorstellen dat je dat zelf een fijne manier zou vinden als het jouw partner betreft.

En als je niet als de boeman gezien wilt worden, doe het dan gewoon niet. Iemand met een beetje (sociale) intelligentie prikt er sowieso doorheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven