Ah wat is daten toch stom!

vrijdag 28 augustus 2020 om 08:20
Ruim volwassen dertiger hier die haar ziel en zaligheid maar weer eens het vivaforum op slingert. Even tegen jullie aanpraten en checken of ik nou gek ben 
Twee weken geleden via een datingapp een man leren kennen. Vrij snel afgesproken en super leuke eerste date gehad. Toen binnen een week een tweede date gehad die volgens mij ook weer echt goed ging. We gingen iets doen (beetje vaag omschreven omdat viva nogal eens de nare gewoonte heeft door iedereen en zijn moeder gelezen te worden
), waren daarna niet uitgesproken dus gingen iets drinken, waren daarna niet uitgesproken dus gingen iets eten. Toen had het wat mij betreft nog wel langer mogen duren maar ik moest de volgende dag weer vroeg werken dus braaf naar huis.
Ik weet dat jullie dit nu allemaal willen weten: nee er is nog niet gezoend.
Dat was zondag.
Bij het afscheid nemen iets gezegd als ‘ja laten we opnieuw afspreken’ maar geen concrete afspraak. Nou ga ik overmorgen op vakantie dus ik had dinsdag een berichtje gestuurd of het hem leuk leek om voor ik weg ga nog een keer af te spreken. Ik dacht: dat wordt mega zoenen volgende keer, ik moet alvast benen gaan scheren en nieuwe lingerie gaan aanschaffen.
Maar nu lijkt ie ineens half van de radar verdwenen? Na 1,5 dag kreeg ik een reactie dat ie deze week alleen in het weekend kon, verder druk. Ok weekend geen probleem, ik vertrek zondag, dus ik m dat laten weten. En nu opnieuw... radiostilte.
Nou moe.
Ligt ie in de gracht of onder een boom? Zit ie in een zwart gat met amper bereik, of weet ie de code niet meer om zijn telefoon te ontgrendelen? Moet ik ziekenhuizen af gaan bellen of in zijn buurt onder een struik op de loer gaan liggen? Is ie zo onder de indruk van mijn oogverblindende schoonheid dat ie al dagen aan het piekeren is over exact het juiste bericht en moet ik gewoon afwachten tot ie morgen ineens met een luchtballon vol rode rozen op mijn balkon landt?
Of speelt deze schijnbaar zo leuke gozer rare hard to get spelletjes of word ik geghost? :/
Wat is daten toch frustrerend
Wat zouden jullie doen?

Twee weken geleden via een datingapp een man leren kennen. Vrij snel afgesproken en super leuke eerste date gehad. Toen binnen een week een tweede date gehad die volgens mij ook weer echt goed ging. We gingen iets doen (beetje vaag omschreven omdat viva nogal eens de nare gewoonte heeft door iedereen en zijn moeder gelezen te worden

Ik weet dat jullie dit nu allemaal willen weten: nee er is nog niet gezoend.
Dat was zondag.
Bij het afscheid nemen iets gezegd als ‘ja laten we opnieuw afspreken’ maar geen concrete afspraak. Nou ga ik overmorgen op vakantie dus ik had dinsdag een berichtje gestuurd of het hem leuk leek om voor ik weg ga nog een keer af te spreken. Ik dacht: dat wordt mega zoenen volgende keer, ik moet alvast benen gaan scheren en nieuwe lingerie gaan aanschaffen.
Maar nu lijkt ie ineens half van de radar verdwenen? Na 1,5 dag kreeg ik een reactie dat ie deze week alleen in het weekend kon, verder druk. Ok weekend geen probleem, ik vertrek zondag, dus ik m dat laten weten. En nu opnieuw... radiostilte.
Nou moe.

Ligt ie in de gracht of onder een boom? Zit ie in een zwart gat met amper bereik, of weet ie de code niet meer om zijn telefoon te ontgrendelen? Moet ik ziekenhuizen af gaan bellen of in zijn buurt onder een struik op de loer gaan liggen? Is ie zo onder de indruk van mijn oogverblindende schoonheid dat ie al dagen aan het piekeren is over exact het juiste bericht en moet ik gewoon afwachten tot ie morgen ineens met een luchtballon vol rode rozen op mijn balkon landt?
Of speelt deze schijnbaar zo leuke gozer rare hard to get spelletjes of word ik geghost? :/
Wat is daten toch frustrerend
Wat zouden jullie doen?
vrijdag 28 augustus 2020 om 13:50
Ik ben al weer jaren getrouwd.ClumsyNinja schreef: ↑28-08-2020 13:06Ok maar laat je dan niets meer weten? Zou je dan zo’n halve vervolgafspraak een beetje in het midden laten bungelen en hopen dat het gewoon maar over waait?
En date je nu ook? Ik bedoel ook al is er Corona zoen je dan nog steeds op de eerste date?
Zwijgen vind ik niet netjes, nee.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)

vrijdag 28 augustus 2020 om 13:57
Dat is niet wat ik bedoel.Metallover schreef: ↑28-08-2020 13:26Wat een onzin. Het zijn toch datingapps, niet per sé neukapps?
De praktijk is gewoon dat als je Tinder aanzet je binnen enkele dagen al heel kieskeurig moet zijn met wie je gesprekken levend houdt. Dus je hebt ruim voldoende keuze. Dan ga je niet veel tijd stoppen in dates met iemand als het niet geweldig klikt in het begin. Tijdens zo'n lange opstart haken er (terecht) velen af die op dat moment net zo leuk kunnen zijn.
Het tempo ligt dus gewoon hoger. Voor jou 10 anderen en dat is wederzijds.
vrijdag 28 augustus 2020 om 14:08
Ik snap best dat Tinder gebruikt wordt als opmaat voor seks en dan kun je als dat daar niet snel toe leidt het contact afkappen.
Wat ik om me heen hoor is dat die app zo gebruikt wordt door een percentage gebruikers en dat daar dan toch relaties uit voort vloeien.
Dat is iets anders dan zeggen dat die app door iedereen gebruikt wordt als relatie app en dat de manier van daten nou eenmaal snel tot seks moet leiden anders is er geen klikkerdeklik.
Zoveel mensen zoveel wensen. Ik zou dan een app of de modus operandi daar niet laten bepalen hoe je date.
Wat ik om me heen hoor is dat die app zo gebruikt wordt door een percentage gebruikers en dat daar dan toch relaties uit voort vloeien.
Dat is iets anders dan zeggen dat die app door iedereen gebruikt wordt als relatie app en dat de manier van daten nou eenmaal snel tot seks moet leiden anders is er geen klikkerdeklik.
Zoveel mensen zoveel wensen. Ik zou dan een app of de modus operandi daar niet laten bepalen hoe je date.

vrijdag 28 augustus 2020 om 14:54
Die had gewoon nog meer lijntjes lopen en een ander of nieuw lijntje werd leuker. En niks meer laten horen is gebruikelijk, niet ok, maar zal je aan moeten wennen bij online daten, zeker na 1 of 2 afspraakjes.
(Maar wat ik me vooral afvraag, is waarom er niet gezoend is als het zo geweldig was? Moet de eerste man nog tegenkomen die dat niet doet als hij je zo leuk vindt, dus misschien was het leuke gevoel niet zo wederzijds). Gelukkig zwemt er meer vis in de zee
(Maar wat ik me vooral afvraag, is waarom er niet gezoend is als het zo geweldig was? Moet de eerste man nog tegenkomen die dat niet doet als hij je zo leuk vindt, dus misschien was het leuke gevoel niet zo wederzijds). Gelukkig zwemt er meer vis in de zee

vrijdag 28 augustus 2020 om 14:57
Bestaat dat echt? Op straffe van wat? Ben wel benieuwd welke site dat dan is...ClumsyNinja schreef: ↑28-08-2020 13:08Dit contact was overigens via die datingsite waar je een pledge ondertekent waarin oa gesteld wordt dat je elkaar niet gaat ghosten. Maar dat is dan misschien ook niet echt veel waard.
En ghosten vind ik wel een hele zware term na 2 keer daten en wat appen. Is nou niet dat jullie in een serieuze lange relatie zaten waarbij hij ineens van de radar verdwijnt.

vrijdag 28 augustus 2020 om 15:13
Als je elkaar echt leuk vindt, maakt het echt niks uit allemaal.Sjaan88 schreef: ↑28-08-2020 09:48Helaas heel herkenbaar!
Ga je op date 1 met een man naar bed, vinden ze je veel te makkelijk en snel.
Wacht je een paar dates netjes met zoenen of meer dan haken ze af omdat het allemaal te lang duurt...
Helaas bij mij ook om die reden afgelopen maanden een paar mannen afgehaakt na 3 a 4 dates. Kwestie van de eer aan jezelf houden en ook niet te snel toegeven als dat niet zo voelt, maar leuk is het niet.
Ik zou inderdaad lekker verder swipen en verder zie je het allemaal wel;)
En wachten met zoenen is niet per se netjes hoor. Al die gekke regeltjes...

vrijdag 28 augustus 2020 om 15:48
Henk-en-Roelie schreef: ↑28-08-2020 12:41Hij heeft je waar hij je hebben wil namelijk ; doordat hij nu in alle toonaarden zwijgt denk je veel aan hem, eigenlijk héél veel.
Niets meer sturen, als hij graag wil dan moet het maar van zijn kant komen.
Soort van ego-streling..

vrijdag 28 augustus 2020 om 15:57
Een heel spoor van smachtende/smekende vrouwen achter hem aan creëren. En dan lekker met zijn neus in de lucht zeggen dat hij al andere plannen heeft

of gewoon niks meer zeggen en genieten..
vrijdag 28 augustus 2020 om 16:45
Jij vindt dit en normale gang van zaken, van iemand die je hebt leren kennen en al 2 keer hebt gezien?

vrijdag 28 augustus 2020 om 16:53
Ja dat!
Met dat opgebouwde ego straalt hij weer meer zelfvertrouwen uit en kan hij een level hoger gaan proberen.
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 16:54
15.95% gewijzigd

vrijdag 28 augustus 2020 om 19:29
Naast een soort van ego-streling is het een begin om een vrouw/meisje aan te binden al dan niet geobsedeerd laten raken. Daarna volgt de Pavlov reactie als zo'n vent weer eens wat van zich laat horen. O, verzucht de vrouw, daar is hij weer, ik heb zo aan hem gedacht, ik verlaaaaaang zo naar hem.

disclaimer: ik zeg hiermee niet dat de date van TO zo is.

vrijdag 28 augustus 2020 om 19:49
Hij is vast niet ziek want als een man ziek is heeft hij juist graag een vrouw aan zijn bed want niets is zo wereldschokkend als de manflu hebben voor een man.

vrijdag 28 augustus 2020 om 20:36
Metallover schreef: ↑28-08-2020 16:45Jij vindt dit en normale gang van zaken, van iemand die je hebt leren kennen en al 2 keer hebt gezien?
Neuh, het is netter om het even te zeggen, maar ik ben ook wel eens iemand gaan negeren na stomme dates en ze maar bleven appen/vragen om vervolgdates. Als iemand het niet aanvoelt, heb ik ook niet altijd zin in een moeilijk gesprek met ‘waarom dan en hoe dan’ als ik iemand maar 1 of 2 keer heb gezien.