Ik ben date op.

29-08-2020 02:48 84 berichten
Hallo allemaal,

Was hier vroeger al lid, maar inloggegevens helemaal kwijt, dus even nieuw aangemaakt :).

Het is half 3, heb een date gehad is een uur weg, leuke avond gehad, mee drankje thuis, wilde nog een dagje met me weg.

En hij is thuis en ik krijg het appje, ik vind je echt een hele leuk meid, maar ik heb niet het bepaalde verlangende gevoel wat ik nodig heb, dan is het meer voor de leuk als je snapt wat Ik bedoel.

Nou we laten het hier dus bij, want ik vind hem wel leuk en kan dan niet scharrelen, dan speel ik met mijn eigen gevoelens en ga ik toch een hoop creeeren dat die toch wat gaat voelen.

En nu..? Ik voel me echt weer even shit en zit te janken, nee niet om hem als persoon, er zijn meer leuke mannen :)

Maar waarom wel? Ik ben al 5 jaar single, en niemand geen enkele man ( en ik date regelmatig), ben ik leuk genoeg voor.. of ze liegen en bedriegen, of het is voor seks of ze voelen het niet..

En ik kan die afwijzing niet meer aan, ik ben gewoon nooit leuk genoeg, interessant genoeg... en ik voel me er echt vreselijk door, waarom wil niemand mij? Is er iets mis met mij? Doe ik iets zo verkeerd?..

Ik twijfel zo aan mezelf, en ben bang dat ik gewoon nooit goed genoeg zal zijn, leuk..maar niet leuk genoeg.

Over mezelf, ik ben zeker niet lelijk, maar ook geen wauw, ik heb veel aandacht dat is het ook niet, maar zo oppervlakkig.. ik vind mezelf leuk, gezellig, loyaal lief en heb echt genoeg te bieden.

Waarom word ik dan toch aaaaaltijd afgewezen :(.

Ik was een tijd klaar met daten, dit is na maanden weer is een date gweest, wat ook echt vooraf al goed voelde..maar ik zie het meteen alweer niet meer zitten.
Timetraveler schreef:
29-08-2020 13:23
Dat ligt er denk ik ook een beetje aan wat je zelf graag wil in het leven/in een relatie. Ik heb zelf die wens niet, maar wanneer samen met iemand een gezin wil opbouwen en samen met iemand aan kinderen wil beginnen, dan is het wel een grotere wens dan "iets moois en fijns voor erbij". Dan gaat het denk ik wel om een stukje basisgeluk wat er wel aanwezig is in je leven of juist ontbreekt.

Ik vind het trouwens wel een gek iets dat het over het algemeen heel normaal wordt gevonden wanneer mensen in een fijne relatie aangeven zo blij te zijn met hun partner en hem/haar echt niet meer zouden willen missen, maar dat het wordt afgedaan als "afhankelijk" of "wanhopig" wanneer een vrijgezel iemand diezelfde behoefte uitspreekt.
Ik vind dat helemaal niet.
Ik snap de behoefte ook best maar het maakt het jezelf onnodig heel erg ongelukkig.
En wanhopig zal je mij niet horen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:

Ik vind het trouwens wel een gek iets dat het over het algemeen heel normaal wordt gevonden wanneer mensen in een fijne relatie aangeven zo blij te zijn met hun partner en hem/haar echt niet meer zouden willen missen, maar dat het wordt afgedaan als "afhankelijk" of "wanhopig" wanneer een vrijgezel iemand diezelfde behoefte uitspreekt.
Ik probeer het altijd te relativeren door het te vergelijken met de oproepjes die je hier wel eens ziet van vrouwen die graag een WhatsApp- groepje willen beginnen. Dat vind ik dan altijd zo raar, want ik zie een WhatsApp groepje als iets wat vanzelf moet ontstaan op het moment dat je mensen in je leven treft met wie je een bepaald contact wil onderhouden.

Het is een middel, geen doel. Ik wil geen mensen om mij heen enkel om een Whats-App groepje te kunnen hebben. En dus wil ik ook geen man om mij heen enkel om maar een relatie te kunnen hebben.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Cecilie schreef:
29-08-2020 11:02
Daten is tegenwoordig heel vluchtig he? De snoepwinkel is te groot geworden zodat men gemakkelijk wordt verleid te gaan kijken of er ergens anders ook nog iets smakelijks ligt.

In tegenstelling tot vroeger lijken mensen veel "perfecter": Perfecte tanden, perfect figuur, perfect haar, "ik heb alles goed voor elkaar" enzovoorts.
Vroeger was niet iedereen zo gemakkelijk bereikbaar, je was blij als je een leuke jongen of een leuk meisje in de disco ontmoette of op de sportclub.

Voor het massale internetdaten (en de plastische chirurgie, de extensions, transplantaties, neptanden enz. ) werd er anders naar mensen gekeken. Je werd eerder op je natuurlijke schoonheid en je karakter beoordeeld. Scheve tanden, muizig haar, puistjes, vetrolletjes vielen niet op, dat hoorde er gewoon bij. En bovendien was de snoepwinkel maar klein, je zag niet continu beelden nog veel aantrekkelijker types voorbij komen.

Met andere woorden: het ligt absoluut niet aan jou! Internetdaten voor het overgrote deel is op uiterlijk, oppervlakkigheden en seks gericht.
Het is te vergelijken met de Primark. Kwantiteit voor kwaliteit, inpakken, wegwezen en morgen weer opnieuw gaan shoppen.

Dit.

Als ik de verhalen lees hier op het forum over daten en hoeveel vragen het oplevert vind ik het altijd zo dapper dat de singles toch doorzetten met daten.
Henk-en-Roelie schreef:
29-08-2020 14:08
Dit.

Als ik de verhalen lees hier op het forum over daten en hoeveel vragen het oplevert vind ik het altijd zo dapper dat de singles toch doorzetten met daten.
Je moet wat, ze bellen nog steeds niet aan helaas... Maar ik heb het wel weer even opgegeven..
Maar je hoort het idd zoveel om je heen, en het is bijna overal hetzelfde..
Het zal best dat het ook succes oplevert maar je hebt er zo weinig aan om daar te horen als het jou niet lukt..
Timetraveler schreef:
Dat ligt er denk ik ook een beetje aan wat je zelf graag wil in het leven/in een relatie. Ik heb zelf die wens niet, maar wanneer samen met iemand een gezin wil opbouwen en samen met iemand aan kinderen wil beginnen, dan is het wel een grotere wens dan "iets moois en fijns voor erbij". Dan gaat het denk ik wel om een stukje basisgeluk wat er wel aanwezig is in je leven of juist ontbreekt.

Ja. Net als al die mensen die zeggen dat je eerst zelf compleet gelukkig met jezelf moet zijn voordat je ook maar aan een relatie denkt, terwijl dat voor hunzelf niet opging.
Mimali schreef:
29-08-2020 14:12
Je moet wat, ze bellen nog steeds niet aan helaas... Maar ik heb het wel weer even opgegeven..
Maar je hoort het idd zoveel om je heen, en het is bijna overal hetzelfde..
Het zal best dat het ook succes oplevert maar je hebt er zo weinig aan om daar te horen als het jou niet lukt..
Toevallig dat twee van mijn ex-en wel aan de deur kwamen :D

Ik zou het ook niet weten, hoor, met een druk werkschema en dan ook nog een partner zien te vinden. Via werk bloeien er ook nog wel eens romances op maar ook niet is niet altijd zo gewenst. Lastig. Vroeger deed je vriendjes op op feestje of het uitgaansleven maar via het uitgaansleven zijn het vaak dezelfde portretten als de mannelijke online daters van tegenwoordig heb ik het idee. Wel seks maar niet de lasten en dan ook nog kortdurend. Iets waar je ook niet op zit te wachten.
Heel herkenbaar dit, maar uiteindelijk was daar mijn vriend. Komt goed, blijf op jezelf vertrouwen. Bij kwam het trouwens pas toen ik wat meer rust in mezelf vond.
mick87 schreef:
29-08-2020 10:20
Had ik ook met mijn vriend. Ik kende hem al een jaar voordat we gingen daten. Hij wilde met me uit maar ik weer m steeds af. niet mijn type dacht ik. Op dat moment was ik date moe dus mede daarom wees ik m af. Jaar later vond ik hem toch wel leuk.
Hier hetzelfde, ik wees m'n vriend eerst af en nu heel gelukkig samen.
Pfoe dat gevoel ken ik heel goed van toen ik nog aan het daten was.

Maar weet je... Ik denk dat ik echt mibder leuk ben dan jij. Maar zelfs ik heb een kerel getroffen. En nog wel een hele leuke... of zelfs de allerleukste.

Mijn kerel heb ik niet ontmoet via online daten. Daar doet hij namelijk niet aan. En hij is ook niet super knap, net zoals ik. Tussen al die knappe mensen op zo een datingsite maken wij weinig kans denk ik. Maar wij vinden elkaar veel leuker dan al die mensen op een datingsite. We zijn nog ouderwets denk ik.

En ivoor jou komt er ook echt iemand.
Henk-en-Roelie schreef:
29-08-2020 14:19
Toevallig dat twee van mijn ex-en wel aan de deur kwamen :D

Ik zou het ook niet weten, hoor, met een druk werkschema en dan ook nog een partner zien te vinden. Via werk bloeien er ook nog wel eens romances op maar ook niet is niet altijd zo gewenst. Lastig. Vroeger deed je vriendjes op op feestje of het uitgaansleven maar via het uitgaansleven zijn het vaak dezelfde portretten als de mannelijke online daters van tegenwoordig heb ik het idee. Wel seks maar niet de lasten en dan ook nog kortdurend. Iets waar je ook niet op zit te wachten.
Nee dat idd.. Het is en blijft lastig.. Het aanbod is ook te groot op zo'n site heb ik het idee, en dan is er nog de afstand, kinderen, allebei een rugzak dat moet allemaal maar in elkaar passen.. Al denk ik wel dat dat weg valt als je elkaar echt leuk vind en dan is er voor de praktische problemen vast wel een oplossing maar toch het speelt wel mee..
En hoe vaak ik al berichtjes heb gestuurd via zo'n site, 9 van de 10 worden niet eens beantwoord.. Dus dan stop je daar ook wel mee..
Johh iedereen op die dating apps heeft al meerdere mislukte dates gehad hoor! Mss moet je een serieuzere app zoeken of selectiever daten
Ik denk dat deze date van TO haar vanaf het begin niet echt zag zitten, maar dat hij gewoon even wilde scoren.
WitteHaai schreef:
30-08-2020 00:27
Ik denk dat deze date van TO haar vanaf het begin niet echt zag zitten, maar dat hij gewoon even wilde scoren.
Zinloos gespeculeer.

Joh, DoryNemo, die man kom je nog wel tegen hoor. Of hij jou, jullie elkaar. Met de dingen die je over jezelf noemt, "ik vind mezelf leuk, gezellig, loyaal lief en heb echt genoeg te bieden." ben je zeker voor iemand de 'wauw'.
Een relatie moet je niet zien als een levensdoel!

Leuk als je er een hebt en er eeuwig mee door kan gaan, maar als je er geen hebt is ook zo slecht nog niet!

The single life bezorgd je minder hoofdpijn!
Kan me voorstellen hoe je je voelt het is ook lastig om er niet verzuurd door te raken..

Ik zelfs date zelden ik vind het allemaal maar erg vermoeiend en eng het kost me zoveel energie en op een of ander manier heb ik er ook geen zin in ik zit in een bepaald patroon van leven waar daten geen deel van uit maakt..

en jaaaa je hoeft niks geks te doen want inmiddels al weer bijna 3 jaar single ( letterlijk 1 x gedate in die 3 jaar tijd) en de tijd gaat zó ontzettend snel dus je hoeft ook niks gek te doen voor je het weet ben je 8 jaar single zeker als je zoals mij toch geen actie onderneemt😂 dus ik vind het wel heeel knap van je dat je toch steeds doorgaat.
DoryNemo91, Hoe gaat het nu? wel weer aan het daten of even niet?
Ik heb naast Lexa ,Tinder maar weer erbij genomen maar het heeft tot nu toe nog niks opgeleverd helaas..
Ik probeer zelf ook actief te zijn maar denk echt dat de vijver te groot is voor de mannen..
mimali wijzigde dit bericht op 14-09-2020 16:15
76.63% gewijzigd
Mimali schreef:
14-09-2020 13:35
Hoe gaat het nu? wel weer aan het daten of even niet?
Ik heb naast Lexa ,Tinder maar weer erbij genomen maar het heeft tot nu toe nog niks opgeleverd helaas..
Ik probeer zelf ook actief te zijn maar denk echt dat de vijver te groot is voor de mannen..
Benader je zelf mannen via die sites/apps?

P.s. OP quoten mag hier niet.
madamzonderm schreef:
14-09-2020 13:46
Benader je zelf mannen via die sites/apps?

P.s. OP quoten mag hier niet.
Oh ja even vergeten dat OP guoten niet mag, hoe kan ik dat ongedaan maken?

Ja ik like profielen en stuurde eerst veel berichtjes, maar 9 van de 10 keer bekijken ze mijn profiel niet eens en antwoord op berichtjes maar zelden.. het doet onbewust toch wel wat met je..
Er is gewoon teveel aanbod en makkelijk aan te komen. Gevalletje “ waarom investeren als ik morgen weer een nieuwe date kan hebben ?”
Mimali schreef:
14-09-2020 14:44
Oh ja even vergeten dat OP guoten niet mag, hoe kan ik dat ongedaan maken?

Ja ik like profielen en stuurde eerst veel berichtjes, maar 9 van de 10 keer bekijken ze mijn profiel niet eens en antwoord op berichtjes maar zelden.. het doet onbewust toch wel wat met je..
Boven je post staan allemaal symbooltjes. Een ervan is een vierkantje met een potlood erin. Als je daarop klikt kan je je post bewerken.

Ja, lijkt me lastig ook. Het helpt als je alle pogingen los van elkaar ziet, dat ze geen invloed hebben op elkaar. Maar dat lijkt me lastig vol te houden. Als ik date wil ik maar contact met een of misschien maximaal twee mensen tegelijk op die manier. En via een bekende?
madamzonderm schreef:
14-09-2020 14:59
Boven je post staan allemaal symbooltjes. Een ervan is een vierkantje met een potlood erin. Als je daarop klikt kan je je post bewerken.

Ja, lijkt me lastig ook. Het helpt als je alle pogingen los van elkaar ziet, dat ze geen invloed hebben op elkaar. Maar dat lijkt me lastig vol te houden. Als ik date wil ik maar contact met een of misschien maximaal twee mensen tegelijk op die manier. En via een bekende?
Gelukt, dank je,!

Iedereen weet inmiddels dat ik het alleen zijn zat ben, en "op zoek" ben maar ja dan nog moet je net de juiste tegenkomen..
Mimali schreef:
14-09-2020 13:35
DoryNemo91, Hoe gaat het nu? wel weer aan het daten of even niet?
Dat ligt er maar helemaal aan hoe je het concept 'vijver' wilt interpreteren, want vrouwen hebben op dating-apps doorgaans veel meer matches dan mannen. Een vriendin liet me laatst haar Bumble-app zien en minstens zeven van de tien mannen die ze naar rechts veegde waren een match. Aan de vrouw dan de taak om het kaf van het koren te scheiden, afhankelijk van wat ze wil.

En als ik voor mezelf spreek; mijn date-ervaringen zijn onder te verdelen in vrouwen die héél graag een relatie willen en vrouwen die het allemaal op z'n beloop laten en/of vrijblijvende seks/een neukmaatje willen. Maar het kost tegelijkertijd een hoop energie om iedere keer je riedeltje weer af te draaien – terwijl het aan de andere kant ook juist spannend is om een nieuw iemand te leren kennen. Die spanning kan ook wel een beetje verslavend zijn, want je kunt inderdaad door naar de volgende als het niet helemaal 'perfect' is. Toch denk ik dat je het nog niet moet opgeven TS, het zou ook zomaar kunnen dat je op een gegeven moment wel iemand treft die er ook helemaal voor wil gaan. Online of offline.
Eigenlijk zo jammer om te lezen hoeveel mensen hetzelfde hebben, en ik vraag me soms echt af of er wel op ieder potje een dekseltje past..

Ik heb echt bijna alles aan datingsites geprobeerd, lexa, bumble,tinder,pepper,parship.. noem het maar op.
Dus ik kijk wel in meerdere "vijvers" zeg maar..

Ik heb de week erna een date met iemand anders gehad, en die zei echt exact hetzelfde, heel leuk en gezellig maar niks meer....

Nu komende zaterdag weer een date, en mijn mindset is al wel heel anders er nu in.

Ik ben zelf van het, als er een klik is qua aantrekking, je hebt het gezellig en kan goed praten, ook al heb je het directe wauw gevoel niet, dan doe ik toch nog een date om uit te vinden of er echt iets ontbreekt.
Deze mannen dus niet, maarja ik kan ze niet dwingen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het een knauw heeft gegeven in mijn zelfvertrouwen, dat kan ik niet ontkennen..

Maarja, er niks aan doen..het komt ook inderdaad njet zomaar aanbellen.

En ik ben verder ook happy hoor en alles op de rit, en begin binnenkort aan een cursus etc. Maar het zou gewoon is zo fijn zijn, iemand om alles mee te delen..

Ps. Mijn ex moest wel even de fotoshoot van hun "nieuwe" gezinnetje met onze zoon even door mijn strot duwen haha
DoryNemo91 schreef:
14-09-2020 20:27
Ik heb de week erna een date met iemand anders gehad, en die zei echt exact hetzelfde, heel leuk en gezellig maar niks meer....

Nu komende zaterdag weer een date, en mijn mindset is al wel heel anders er nu in.

Ik ben zelf van het, als er een klik is qua aantrekking, je hebt het gezellig en kan goed praten, ook al heb je het directe wauw gevoel niet, dan doe ik toch nog een date om uit te vinden of er echt iets ontbreekt.
Kennelijk hebben die mannen genoeg aanbod dat ze het zich kunnen veroorloven om niet een tweede keer op date te gaan, ook al was de eerste date leuk en gezellig.

Als ik een date zou hebben met een vrouw en het is leuk en gezellig maar ik zie er geen relatie in, dan zou ik gewoon door blijven daten. Je kunt altijd nog van mening veranderen en anders kun je er ook gewoon vriendschappelijk contact aan overhouden.
Daten kan vreselijk zijn. Elke keer weer bloot geven met het risico afgewezen te worden. Het is niet niks.

Ik ben ruim 10 jaar single geweest en trof op mijn 36ste mijn (nu) verloofde. Het is geen kwestie van je doet teveel dit of dat. Voor een klik die blijft blijft plakken en uitgroeit tot een relatie is zoveel meer nodig dan je op een bepaalde manier opstellen of dingen wel of niet zeggen of doen. Was het maar zo simpel!

Volhouden, niet opgeven en jezelf blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven