Niet originele Apple lader?

29-08-2020 21:01 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop af en toe een Apple lader die niet origineel is omdat ik vind dat de originele heel snel stuk gaan.
Echter, de onoriginele zijn stoppen er binnen no time mee, van de een op de andere dag.

Wie heeft een tip welke ik kan kopen die het wel blijft doen?
Grappig. Ik heb er net een besteld.

De Belkin DuraTek. Mijn vorige is zo'n twee jaar meegegaan. Er zit 5 jaar garantie op dus dit keer het bonnetje beter bewaren.

https://www.amac.nl/belkin-duratek-plus ... sb-c-kabel

Maar ik heb 'm bij Xando besteld: goedkoper als je 'm op kunt halen.
Ik koop ze altijd bij action voor €8 er staat dan iets op van “certified for apple iPhone” of zoiets. Deze blijven het gewoon prima doen.
Tuinbank schreef:
29-08-2020 21:09
Ik koop ze altijd bij action voor €8 er staat dan iets op van “certified for apple iPhone” of zoiets. Deze blijven het gewoon prima doen.
En hoe lang gaan ze dan mee? Wij hebben hier thuis allemaal een iphone en nog een paar ipads en kabels gaan er hier door aan het tempo van een brood bij wijze van spreken. De originele houden het niet veel langer vol dan die van de action/hema/flying tiger: kapot gaan ze allemaal en snel ook. De enige uitzondering daarop is de kabel die bij mijn auto (Audi) geleverd werd (ook gewoon met usb-poort). Dat is echt een superding: laadt razendsnel op en houdt het ondertussen ruim 2,5 jaar uit. Naar aanleiding van dit topic even gezocht en ontdekt dat ik ze ook zonder auto erbij kan kopen :-D Ga er meteen nog eentje bestellen.
the4ofus schreef:
29-08-2020 21:15
En hoe lang gaan ze dan mee? Wij hebben hier thuis allemaal een iphone en nog een paar ipads en kabels gaan er hier door aan het tempo van een brood bij wijze van spreken. De originele houden het niet veel langer vol dan die van de action/hema/flying tiger: kapot gaan ze allemaal en snel ook. De enige uitzondering daarop is de kabel die bij mijn auto (Audi) geleverd werd (ook gewoon met usb-poort). Dat is echt een superding: laadt razendsnel op en houdt het ondertussen ruim 2,5 jaar uit. Naar aanleiding van dit topic even gezocht en ontdekt dat ik ze ook zonder auto erbij kan kopen :-D Ga er meteen nog eentje bestellen.
En welke is dat? 🙃
the4ofus schreef:
29-08-2020 21:15
Hier gaan ze zeker langer dan een jaar mee. Dat vind ik wel acceptabel voor die prijs. Wij hebben in de auto, ook Audi, een lader van belkin en die is ook super goed.
De kabel die in de auto gemonteerd zat bij aankoop had het al gauw begeven.
Investeren in de echte, gaat jaren mee
gizzmo-returns schreef:
29-08-2020 21:27

Niet als ie dagelijks in je tas zit.

Dan zijn die DuraTek van Belkin echt een uitkomst.
groenbankstel schreef:
29-08-2020 21:19
En welke is dat? 🙃
Deze: https://shop.audi.be/nl/Audi-AMI-kabels ... 1169/23653

De originele houden het bij ons max een maand of 2 uit. Nu zijn wij ook wel nogal nonchalant, hoor.
Ik zelf doe de hele levensduur van de telefoon (3-4 jaar) met de lader. Mijn kinderen hebben ieder jaar een nieuwe nodig, of soms nog sneller. Ik denk niet dat dat toeval is.
Onze ervaring is dat de laders van de Hema het best compatible blijven met Apple, en het langst meegaan.
Overigens, wij noemen het altijd opladers. Is lader de echte benaming?
KamilleT schreef:
29-08-2020 21:42
Overigens, wij noemen het altijd opladers. Is lader de echte benaming?
Geen idee. Officieel zal ik wel ‘laadsnoer’ bedoelen. Ofzo
Mijn kabeltje van de Kruidvat doet het al ruim 3 jaar en zit altijd in mijn werktas en krijgt daar het nodige te verduren.
TK Maxx heeft vaak kabels van allerlei merken maar wel met Apple approval voor minder dan een tientje. Daar heb ik wel een fijne vandaan, maar helaas geen idee meer welk merk. Die van Kruidvat zijn inderdaad ook goed.
Ik heb er nu eentje van Amazon Basics die ik erg fijn vindt en snel oplaadt. Was 8 euro of zo en de kabel is 2 meter.
¡Apagando las luces!
Bij de amac winkel een extra sterke oplaadkabel halen, bijvoorbeeld een belt cable. Wel wat duurder, maar niet kapot te krijgen.
https://www.amac.nl/catalogsearch/resul ... belt+cable
Veel steviger dan de normale kabel die je erbij krijgt.
De lader zelf gaat nooit stuk hier. Kabels van de action stoppen er inderdaad mee. Zie hier meer info daarover : https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... -zelf-zijn

Ik koop dan gewoon weer een nieuwe, die doet het dan weer een half jaar ofzo. Ik heb altijd die 2 meter kabels.
MarvelousMrsMaisel schreef:
29-08-2020 21:34
Niet als ie dagelijks in je tas zit.

Dan zijn die DuraTek van Belkin echt een uitkomst.
Die heb ik ook. Echt heel fijn en goed.
gizzmo-returns schreef:
29-08-2020 21:27

Bij mij niet. Bij mijn McBook gaat nu de 3e oplader al stuk. Voor mijn iPhone heb ik nu een snellader van een ander merk, tot nu toe heel tevreden over.
Ik weet niet wat ik gekker vind: de TO die een oplaadkabel een lader noemt, of alle forummers die haar begrijpen :bonk:
Bij elk nieuw apparaat krijg je een USB-transformator bijgeleverd en die doet het gewoon. Twee ervan worden voor klokken e.d. gebruikt. Scheelt weer 2,99. Ze zijn wel eleganter dan de andere.

Ik heb inderdaad weleens een dergelijke melding gehad, toen ik er een usb-verlengkabel tussenplaatste, wat betekende dat ik die kennelijk niet kon gebruiken; Apple "voelde" een verschil. Terwijl het vermoedelijk totaal niet nodig was geweest.

Dus in plaats van het USB-verlengkabeltje een wisselstroomverlengkabel ertussen gezet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De kabels van de opladers gaan hier langer mee dan de apparaten. We hebben wel twee langeren kabels (orginele) gekocht omdat de kabels die je erbij krijgt zo kort zijn. We hebben nog de kabel liggen van onze eerste iPad (7 jaar oud) en die doet het nog. De aansluiting past niet meer op de huidige iPads, maar de kabel is nog goed.

Hoe krijg je het voor elkaar dat zo’n kabel stuk gaat? Ook de kabels in mijn handtas en laptoptas zijn na jaren nog prima.
NosceTeIpsum schreef:
30-08-2020 07:33
Ik weet niet wat ik gekker vind: de TO die een oplaadkabel een lader noemt, of alle forummers die haar begrijpen :bonk:
Ik vind het best wel dom als je niet snapt wat ze bedoelt. En jij lijkt het anders ook prima te begrijpen :bonk:
pamelacourson schreef:
30-08-2020 08:47
Ik vind het best wel dom als je niet snapt wat ze bedoelt
En ik vind jou asociaal omdat je mensen dom noemt. Ma-nie-ren!
Jongens jongens. Ik wist werkelijk niet dat zo’n suf onderwerp al voor gezeur zou kunnen zorgen 😅

Ik zoek dus een laadsnoer voor een Apple product dat NIET door Apple zelf gemaakt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven