Niet originele Apple lader?
zaterdag 29 augustus 2020 om 21:01

zaterdag 29 augustus 2020 om 21:02
Grappig. Ik heb er net een besteld.
De Belkin DuraTek. Mijn vorige is zo'n twee jaar meegegaan. Er zit 5 jaar garantie op dus dit keer het bonnetje beter bewaren.
https://www.amac.nl/belkin-duratek-plus ... sb-c-kabel
Maar ik heb 'm bij Xando besteld: goedkoper als je 'm op kunt halen.
De Belkin DuraTek. Mijn vorige is zo'n twee jaar meegegaan. Er zit 5 jaar garantie op dus dit keer het bonnetje beter bewaren.
https://www.amac.nl/belkin-duratek-plus ... sb-c-kabel
Maar ik heb 'm bij Xando besteld: goedkoper als je 'm op kunt halen.
zaterdag 29 augustus 2020 om 21:15
En hoe lang gaan ze dan mee? Wij hebben hier thuis allemaal een iphone en nog een paar ipads en kabels gaan er hier door aan het tempo van een brood bij wijze van spreken. De originele houden het niet veel langer vol dan die van de action/hema/flying tiger: kapot gaan ze allemaal en snel ook. De enige uitzondering daarop is de kabel die bij mijn auto (Audi) geleverd werd (ook gewoon met usb-poort). Dat is echt een superding: laadt razendsnel op en houdt het ondertussen ruim 2,5 jaar uit. Naar aanleiding van dit topic even gezocht en ontdekt dat ik ze ook zonder auto erbij kan kopen

zaterdag 29 augustus 2020 om 21:19
En welke is dat?the4ofus schreef: ↑29-08-2020 21:15En hoe lang gaan ze dan mee? Wij hebben hier thuis allemaal een iphone en nog een paar ipads en kabels gaan er hier door aan het tempo van een brood bij wijze van spreken. De originele houden het niet veel langer vol dan die van de action/hema/flying tiger: kapot gaan ze allemaal en snel ook. De enige uitzondering daarop is de kabel die bij mijn auto (Audi) geleverd werd (ook gewoon met usb-poort). Dat is echt een superding: laadt razendsnel op en houdt het ondertussen ruim 2,5 jaar uit. Naar aanleiding van dit topic even gezocht en ontdekt dat ik ze ook zonder auto erbij kan kopenGa er meteen nog eentje bestellen.
zaterdag 29 augustus 2020 om 21:22
Hier gaan ze zeker langer dan een jaar mee. Dat vind ik wel acceptabel voor die prijs. Wij hebben in de auto, ook Audi, een lader van belkin en die is ook super goed.the4ofus schreef: ↑29-08-2020 21:15En hoe lang gaan ze dan mee? Wij hebben hier thuis allemaal een iphone en nog een paar ipads en kabels gaan er hier door aan het tempo van een brood bij wijze van spreken. De originele houden het niet veel langer vol dan die van de action/hema/flying tiger: kapot gaan ze allemaal en snel ook. De enige uitzondering daarop is de kabel die bij mijn auto (Audi) geleverd werd (ook gewoon met usb-poort). Dat is echt een superding: laadt razendsnel op en houdt het ondertussen ruim 2,5 jaar uit. Naar aanleiding van dit topic even gezocht en ontdekt dat ik ze ook zonder auto erbij kan kopenGa er meteen nog eentje bestellen.
De kabel die in de auto gemonteerd zat bij aankoop had het al gauw begeven.

zaterdag 29 augustus 2020 om 21:34
Niet als ie dagelijks in je tas zit.
Dan zijn die DuraTek van Belkin echt een uitkomst.
zaterdag 29 augustus 2020 om 21:38
Deze: https://shop.audi.be/nl/Audi-AMI-kabels ... 1169/23653
De originele houden het bij ons max een maand of 2 uit. Nu zijn wij ook wel nogal nonchalant, hoor.
zaterdag 29 augustus 2020 om 21:41

zaterdag 29 augustus 2020 om 22:23
Bij de amac winkel een extra sterke oplaadkabel halen, bijvoorbeeld een belt cable. Wel wat duurder, maar niet kapot te krijgen.
https://www.amac.nl/catalogsearch/resul ... belt+cable
Veel steviger dan de normale kabel die je erbij krijgt.
https://www.amac.nl/catalogsearch/resul ... belt+cable
Veel steviger dan de normale kabel die je erbij krijgt.

zaterdag 29 augustus 2020 om 22:33
De lader zelf gaat nooit stuk hier. Kabels van de action stoppen er inderdaad mee. Zie hier meer info daarover : https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... -zelf-zijn
Ik koop dan gewoon weer een nieuwe, die doet het dan weer een half jaar ofzo. Ik heb altijd die 2 meter kabels.
Ik koop dan gewoon weer een nieuwe, die doet het dan weer een half jaar ofzo. Ik heb altijd die 2 meter kabels.
zaterdag 29 augustus 2020 om 23:08
Die heb ik ook. Echt heel fijn en goed.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑29-08-2020 21:34Niet als ie dagelijks in je tas zit.
Dan zijn die DuraTek van Belkin echt een uitkomst.
zaterdag 29 augustus 2020 om 23:48
Bij mij niet. Bij mijn McBook gaat nu de 3e oplader al stuk. Voor mijn iPhone heb ik nu een snellader van een ander merk, tot nu toe heel tevreden over.
zondag 30 augustus 2020 om 07:56
Bij elk nieuw apparaat krijg je een USB-transformator bijgeleverd en die doet het gewoon. Twee ervan worden voor klokken e.d. gebruikt. Scheelt weer 2,99. Ze zijn wel eleganter dan de andere.
Ik heb inderdaad weleens een dergelijke melding gehad, toen ik er een usb-verlengkabel tussenplaatste, wat betekende dat ik die kennelijk niet kon gebruiken; Apple "voelde" een verschil. Terwijl het vermoedelijk totaal niet nodig was geweest.
Dus in plaats van het USB-verlengkabeltje een wisselstroomverlengkabel ertussen gezet.
Ik heb inderdaad weleens een dergelijke melding gehad, toen ik er een usb-verlengkabel tussenplaatste, wat betekende dat ik die kennelijk niet kon gebruiken; Apple "voelde" een verschil. Terwijl het vermoedelijk totaal niet nodig was geweest.
Dus in plaats van het USB-verlengkabeltje een wisselstroomverlengkabel ertussen gezet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 30 augustus 2020 om 08:43
De kabels van de opladers gaan hier langer mee dan de apparaten. We hebben wel twee langeren kabels (orginele) gekocht omdat de kabels die je erbij krijgt zo kort zijn. We hebben nog de kabel liggen van onze eerste iPad (7 jaar oud) en die doet het nog. De aansluiting past niet meer op de huidige iPads, maar de kabel is nog goed.
Hoe krijg je het voor elkaar dat zo’n kabel stuk gaat? Ook de kabels in mijn handtas en laptoptas zijn na jaren nog prima.
Hoe krijg je het voor elkaar dat zo’n kabel stuk gaat? Ook de kabels in mijn handtas en laptoptas zijn na jaren nog prima.
zondag 30 augustus 2020 om 08:47
Ik vind het best wel dom als je niet snapt wat ze bedoelt. En jij lijkt het anders ook prima te begrijpenNosceTeIpsum schreef: ↑30-08-2020 07:33Ik weet niet wat ik gekker vind: de TO die een oplaadkabel een lader noemt, of alle forummers die haar begrijpen![]()

zondag 30 augustus 2020 om 17:51
En ik vind jou asociaal omdat je mensen dom noemt. Ma-nie-ren!