Gezondheid alle pijlers

Blaasontstekings kuur Cysticare Kruidvat

30-08-2020 15:57 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Het vorig weekend kreeg ik opeens in de nacht na een tijd lang mijn plas ophouden een heftige blaas ontsteking ( plaste constant bloed). Ik had de hele nacht niet geslapen, mijn moeder heeft toen bij de Kruidvat de kuur van Cysticare gehaald . Ik heb deze kuur van Cysticare volledig afgemaakt en netjes 2 x per dag geslikt.

Ik kan wel zeggen dat het de meest heftige blaasontsteking ooit was .Na de eerste nacht steeds kleine beetjes bloed te hebben geplast werd het duidelijk minder door o.a. cranberry sap en die kuur maar nu de kuur afgelopen is heb ik nog steeds een beetje een raar / branderig gevoel beneden ( geen pijn bij plassen).

Mijn gevoel zeg dus dat de bacterie nog niet helemaal weg is.. Kan ik het beste nog een paar dagen afwachten en dan toch even contact opnemen met de dokter ?
Waarom eerst zelf gaan dokteren i.p.v een plas inleveren bij de dokter?
derooiekater schreef:
30-08-2020 15:58
Omdat het weekend was en ik echt niet kon wachten tot maandag. Daarom die zaterdag gelijk de kuur bij het Kruidvat aangeschaft.
Je weet dat vragen om medisch advies niet helemaal is toegestaan op dit forum.

Het enige advies dat ik je kan geven, is luisteren naar je gevoel. Doe wat je denkt wat je moet doen.
linnylow schreef:
30-08-2020 15:59
Omdat het weekend was en ik echt niet kon wachten tot maandag. Daarom die zaterdag gelijk de kuur bij het Kruidvat aangeschaft.
Lang leven de Huisartsenpost --> weekend arts
Zo'n kuur neem ik wel eens bij de eerste tekenen van een blaasontsteking (ben er helaas erg vatbaar voor) maar als je al bloed plast snap ik niet dat je niet meteen de huisarts belt. Z.s.m. huisarts bellen dus.
derooiekater schreef:
Omdat de meeste dokters willen dat je eerst zelf doktert met dergelijke middelen en heel terughoudend zijn met antibiotica.
Bij het plassen van bloed had je naar de dokter moeten gaan.
Maar dat is achteraf.
Morgen even bellen. En voor de zekerheid vast wat ochtendurine opvangen. Kunnen ze dat nakijken als ze willen.

Heb je ook pijn in je rug/flanken?
tsja.....
derooiekater schreef:
Omdat de meeste dokters willen dat je eerst zelf doktert met dergelijke middelen en heel terughoudend zijn met antibiotica.
Inderdaad even naar de HAP gaan. Een heftige blaasontsteking is bij mij eens een nierbekkenontsteking geworden en dat wens je echt niemand toe.
trachemys schreef:
30-08-2020 16:01

Niet als je bloed plast hoor!
tsja.....
Trachemys. Bij een blaasontsteking allebei in het weekeind heb ik de HAP gebeld en mocht ik gelijk binnen een uur komen en zelfde dag nog antibiotica. Als je bloed plast dan ga je toch niet zelf dokteren straks krijg je nog een ontsteking van je nieren dan ben je echt veel verder van huis!
trachemys schreef:
30-08-2020 16:01
Bij een beginnende blaasontsteking misschien (al herken ik ook dat niet van mijn huisarts), maar niet als je bloed plast.
Alaynee schreef:
30-08-2020 16:04
Bij een blaasontsteking allebei in het weekeind heb ik de HAP gebeld en mocht ik gelijk binnen een uur komen en zelfde dag nog antibiotica. Als je bloed plast dan ga je toch niet zelf dokteren straks krijg je nog een ontsteking van je nieren dan ben je echt veel verder van huis!
Dat is toch of je een pleister plakt op een grote gapende wond.

Cysticare is op basis van Propolis, Hibiscus extract, gelatine en Xyloglucaan.
Met een acute blaasontsteking waarbij je bloed (en soms pus) plast bel je direct de HA en ga je niet aan de zelfzorgmiddelen.

Bij zo een acute ontsteking geven ze je meteen antibiotica. Een verwaarloosde ontsteking kan namelijk zorgen voor nare klachten zoals een delier of nierbekken ontsteking.

Zelfzorgmiddelen neem je alleen bij milde klachten. Antibiotica mag niet vrij verkocht worden dus zo een keur is niet vergelijkbaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bel nu nog even de dokterspost en maak een afspraak om een plas in te leveren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb verder nergens last van gelukkig.
Het was wel accuut ja want gelijk na het plassen trok de hele blaasontsteking op. Terwijl toen ik nog niet geplast had nog niks aan de hand was.
linnylow schreef:
30-08-2020 16:11
Ik heb verder nergens last van gelukkig.
Hoezo dan? ' heb ik nog steeds een beetje een raar / branderig gevoel beneden ( geen pijn bij plassen).'

Dan heb je toch last?
Morgen even bellen om te overleggen
Jezus wat dom zeg. Bij een blaasontsteking schakel je meteen een huisarts in. Je wil toch geen blijvende schade aan je blaas, of bijvoorbeeld een nierbekkenontsteking?
Je plaste 'constant bloed' en dan neem je een kuurtje van de Kruidvat?
Je bent niet wijs. Bel morgen je huisarts.
Bloed plassen is niet geschikt om zelf mee te dokteren.
nounou
lise1985 schreef:
30-08-2020 16:35
Jezus wat dom zeg. Bij een blaasontsteking schakel je meteen een huisarts in. Je wil toch geen blijvende schade aan je blaas, of bijvoorbeeld een nierbekkenontsteking?

Doe eens niet zo onaardig.
Je weet niet hoe oud TO is. Haar moeder heeft haar ook niet anders geadviseerd.
tsja.....
famke76 schreef:
30-08-2020 16:50
Doe eens niet zo onaardig.
Je weet niet hoe oud TO is. Haar moeder heeft haar ook niet anders geadviseerd.
To is oud zat ( midden 20 dacht ik) om wijzer te zijn.
Pfoe, als ik jou was zou ik echt naar de HA gaan hoor! Dit kan je niet oplossen met een Kruidvat kuurtje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven