Stelling

zondag 30 augustus 2020 om 13:43
Je vriend heeft helemaal gelijk. Jouw ex is niet in orde hoor, heb al meer van dit soort dingen van jou gelezen. Je hebt ook een keer gezegd dat je geen kinderen met hem hebt, dus...... super raar gedrag van je ex. Zou zijn gedrag als ik jouw vriend was ook heel irritant vinden & als ik jouw was ook. Maar dat vind je dus inmiddels ook als ik he bericht goed begrijp.
zondag 30 augustus 2020 om 19:05
Te lang voor perfect, maar zeker beter.PatatasBravas schreef: ↑29-08-2020 12:54Dat epistel van zojuist was nou een perfecte openingspost geweest, TO.
To, wat helpt onze antwoorden hier nu bij? Veranderd er dan iets voor je?
..

zondag 30 augustus 2020 om 23:01
Ex zonder gezamenlijke kinderen is exit. Dus gewoon normaal om niets te laten horen, maar ook niet onoverkomelijk als je het wel doet.
Als je samen kinderen hebt, lijkt me het een ander verhaal. Dan ben je nog verbonden en zou ik het normaal vinden om wel te feliciteren. (Al is het ook niet onoverkomelijk als je het niet doet.) Ik denk overigens wel dat ik dan meer zou zijn van tijdens het wisselen van de kinderen even 'gefeliciteerd' zeggen, ipv er speciaal voor te bellen ofzo. Verjaardagen zijn sowieso overrated.
Als je samen kinderen hebt, lijkt me het een ander verhaal. Dan ben je nog verbonden en zou ik het normaal vinden om wel te feliciteren. (Al is het ook niet onoverkomelijk als je het niet doet.) Ik denk overigens wel dat ik dan meer zou zijn van tijdens het wisselen van de kinderen even 'gefeliciteerd' zeggen, ipv er speciaal voor te bellen ofzo. Verjaardagen zijn sowieso overrated.

maandag 31 augustus 2020 om 17:13
Ex heeft inmiddels mijn vriend op sociale kanalen toegevoegd. Vriend wist niet wat hij hier mee moest. Hij uit beleefdheid de verzoeken geaccepteerd. Kort daarna krijg ik berichten van ex met de vraag of ik nog eens uit mijzelf ga voorstellen om iets te drinken en hij wacht tot wanneer ik iets voorstel. Ex stuurde ook nogmaals een verwijd dat ik niet aan hem vraag hoe het met hem gaat en dat ik alleen materiële vragen stel. Hem een beetje afgewimpeld. Vriend berichten van ex laten zien. Vriend noemt hem gek en verwijderd hem weer van de sociale kanalen. Ik begrijp dat vriend hem gek noemt en ook dat hij hem weer verwijderd. Vriend zei: ik hoef bij nader inzien geen pottenkijker. Verder heeft vriend er weinig woorden aan vuil gemaakt. Eind goed al goed al goed..
maar ergens ben ik bang dat ex niet stopt met dit gedrag. Vriend wil het er niet meer over hebben. Vriend is duidelijk richting mij: ex is verleden tijd, als ex en ik vrienden waren, zou ex niet zulke verwachtingen hebben dus ex is niet over mij heen en dan dus beter om geen contact te hebben. Deze mening deel ik ook. Gelukkig liggen vriend en ik op één lijn.
Ik vraag mezelf alleen af of ik niet iets moet zeggen tegen vrienden van hem (ex). Hij is echt obsessief bezig en verkondigd aan andere mensen hele andere verhalen. Dat hij gelukkig is met iemand en dat zij denken aan kinderen (dat zou dan binnen het jaar zijn). Het is mijn probleem (gelukkig) niet. Alleen een kind krijgen in deze omstandigheden lijkt mij geen veilige basis voor een kind. Moet ik daar als burger iets mee? Ik wil het eigenlijk echt niet, want wil dat mijn ex verdwijnt uit mijn leven. Hoogstens eens keer bijpraten als ik hem toevallig tref (beleefd) maar verder wil ik niets van hem. Als ik iets ga melden of wat dan ook over hun kinderwens, zit ik juist aan die irrtante gast vast denk ik. Maar heb wel dat burgerplicht gevoel. Dat kind.. is er gelukkig nog niet, maar wat als het wel gebeurt? In wat voor situatie gaat dat kind opgroeien. Met een vader die eigenlijk bij iemand anders wil zijn en zijn moeder gebruikt heeft als draagmoeder/payback. Ik zou zo graag een van zijn vrienden inlichten een oogje in het zeil te houden.
maar ergens ben ik bang dat ex niet stopt met dit gedrag. Vriend wil het er niet meer over hebben. Vriend is duidelijk richting mij: ex is verleden tijd, als ex en ik vrienden waren, zou ex niet zulke verwachtingen hebben dus ex is niet over mij heen en dan dus beter om geen contact te hebben. Deze mening deel ik ook. Gelukkig liggen vriend en ik op één lijn.
Ik vraag mezelf alleen af of ik niet iets moet zeggen tegen vrienden van hem (ex). Hij is echt obsessief bezig en verkondigd aan andere mensen hele andere verhalen. Dat hij gelukkig is met iemand en dat zij denken aan kinderen (dat zou dan binnen het jaar zijn). Het is mijn probleem (gelukkig) niet. Alleen een kind krijgen in deze omstandigheden lijkt mij geen veilige basis voor een kind. Moet ik daar als burger iets mee? Ik wil het eigenlijk echt niet, want wil dat mijn ex verdwijnt uit mijn leven. Hoogstens eens keer bijpraten als ik hem toevallig tref (beleefd) maar verder wil ik niets van hem. Als ik iets ga melden of wat dan ook over hun kinderwens, zit ik juist aan die irrtante gast vast denk ik. Maar heb wel dat burgerplicht gevoel. Dat kind.. is er gelukkig nog niet, maar wat als het wel gebeurt? In wat voor situatie gaat dat kind opgroeien. Met een vader die eigenlijk bij iemand anders wil zijn en zijn moeder gebruikt heeft als draagmoeder/payback. Ik zou zo graag een van zijn vrienden inlichten een oogje in het zeil te houden.

maandag 31 augustus 2020 om 17:40
Het lijkt er op alsof jij je ex ook niet kunt loslaten.
Wat moet je nog met zo'n veeleisend en bemoeial-contact?
En ook nog jouw vriend toevoegen op social media? terwijl ze niet eens vrienden zijn,
Dat is heus niet uit oprechte interesse hoor, hij wil gewoon kunnen blijven bemoeien en gluren.
Laat die vent toch in de stront zakken, en ga verder met je leven.
Wat moet je nog met zo'n veeleisend en bemoeial-contact?
En ook nog jouw vriend toevoegen op social media? terwijl ze niet eens vrienden zijn,
Dat is heus niet uit oprechte interesse hoor, hij wil gewoon kunnen blijven bemoeien en gluren.
Laat die vent toch in de stront zakken, en ga verder met je leven.
maandag 31 augustus 2020 om 19:08
Inderdaad zeg, láát hem.lolapaloeza schreef: ↑31-08-2020 17:32Nu wil je ex opeens liever bij jou zijn, en heb je medelijden met zijn nog niet verwekte kind?
Ik snap wel dat je vriend er een beetje klaar mee is. Laat die ex gewoon.
maandag 31 augustus 2020 om 19:25
Eens, laat los.lolapaloeza schreef: ↑31-08-2020 17:32Nu wil je ex opeens liever bij jou zijn, en heb je medelijden met zijn nog niet verwekte kind?
Ik snap wel dat je vriend er een beetje klaar mee is. Laat die ex gewoon.
Ik wilde eigenlijk antwoorden op je stelling maar het gaat inmiddels al veel verder zie ik.
Een ex niet feliciteren is niet asociaal.
dinsdag 1 september 2020 om 11:31
En dat zouden meer mensen moeten doen....Volhouder666 schreef: ↑26-08-2020 22:35Ik heb hier werkelijk nog nooit over nagedacht. Dat komt omdat ik mij niet zo bezig hou met mijn ex(en). E
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
(Pamela Druckerman)