Gevoel of verstand volgen?

30-08-2020 18:09 27 berichten
In het kort; ik ben begin 30 en heb nu ruim 4 jaar een relatie, mijn eerste serieuze. Wij wonen (nog) niet samen en staan voor een keuze: gaan we samen verder of stoppen we onze relatie.

Mijn vriend is de állerliefste en wil niets liever dan samen met mij de toekomst tegemoet. Ik wéét dat wij het ook in de toekomst heel fijn zullen hebben maar ik voel 'het' niet. Ik had verwacht (of gehoopt?) in zo'n goede relatie een soort kriebel te voelen die vertrouwen geeft in onze toekomst. We hebben heus onze hobbels gehad, maar ik kan niks opnoemen wat anders zou moeten om onze relatie (nog) beter te maken.

Hoe kom je erachter of je oke bent met wéten dat je het heel goed hebt samen maar 'het' niet voelt? Eigenlijk vind ik dit geen keuze die je met je verstand moet maken, maar het voelt ook niet oke om zoiets goeds en moois te stoppen omdat ik een bepaalde kriebel verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je ermee moet stoppen. Als dit hem was geweest had je dit soort twijfels niet.
Wat zegt in dit geval je gevoel en wat zegt je verstand?
De voornaamste rede waarom je bij elkaar blijft is omdat je het leuk hebt met elkaar.
Dat is een gevoel, dus die kun je het beste volgen wat betreft dit onderwerp i.m.o.

Wees eerlijk tegenover jezelf of je het nog leuk vindt met hem.
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 30-08-2020 19:33
70.35% gewijzigd
eens met Zalm.
Altijd gevoel volgen.
Maakt je hart een sprongetje als hij binnen komt? Dat voel ik na 30 jaar nog steeds.
ik geef mn bek ook maar een douw
Kennelijk zit er toch iets waarvoor hij voor jou niet de ware is. Dat gaat je opbreken in zware tijden en het maakt je bevattelijk voor anderen. Een relatie doe je met je gevoel, daar moet in elk geval geen twijfel zitten.
Madeliefjees schreef:
30-08-2020 19:31
Altijd gevoel volgen.
Maakt je hart een sprongetje als hij binnen komt? Dat voel ik na 30 jaar nog steeds.
Dit
De chemie van verliefdheid houdt tussen de 1 en 2 jaar aan. Daarna zijn de stofjes op. Er komt houden van voor in de plaats of niet.

Het kan dus best zo zijn dan je bij de volgende na 2,5 - 3 jaar denkt: was dit het dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
hoe is de seks
boekenlegger0 schreef:
30-08-2020 19:24
Wat zegt in dit geval je gevoel en wat zegt je verstand?
Mijn gevoel zegt stoppen, die kriebel had er moeten zijn. Mijn verstand zegt vasthouden en nooit meer laten gaan, ben zuinig op wat je hebt.
R-Dunno schreef:
30-08-2020 20:30
Mijn gevoel zegt stoppen, die kriebel had er moeten zijn. Mijn verstand zegt vasthouden en nooit meer laten gaan, ben zuinig op wat je hebt.
Je kan natuurlijk stoppen en een nieuwe vriend zoeken. Maar er is geen enkele garantie dat je met een nieuwe vriend net zo'n goede relatie krijgt als met deze vriend. En er is ook geen enkele garantie dat je met een nieuwe vriend wel die kriebel krijgt.
Bij kriebel moet je telkens maar krabben. Wat heb je daar nou aan? Op een gegeven moment wil je eens wat anders doen dan beziggehouden worden door kriebel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
R-Dunno schreef:
30-08-2020 20:30
Dus als je nooit meer met een andere man kunt zijn, is dit goed genoeg voor de rest van je leven? Het lastige is dat wij niet kunnen inschatten wat jij mist. Ik ben na 13 jaar nog steeds bij tijd en wijle heel verliefd op mijn partner, en ik zou nooit iets doen waardoor ik onze relatie in gevaar breng. Dat heb ik bij eerdere (ook lange) relaties nooit gehad.
Volg je intuïtie.
Dit is hem niet. Anders zou je het wel weten.
Een relatie is geen afvinklijstje, er moet een klik zijn. Zo van : dit is mijn schatje.
Weet je vriend eigenlijk dat je overweegt om de relatie te stoppen en wat de reden daarvan is?

Verder wil ik je ook nog meegeven dat een bepaalde kriebel absoluut niet zaligmakend is. Er zijn ongetwijfeld massa's vrouwen die ooit een relatie begonnen met een man bij wie ze een kriebel voelden en waarbij de relatie uiteindelijk slecht eindigde.
WitteHaai schreef:
31-08-2020 19:54
Weet je vriend eigenlijk dat je overweegt om de relatie te stoppen en wat de reden daarvan is?
Dat weet hij. Hoewel ik het ontzettend lastig vind om het er met hem over te hebben (want: kwetsend) praten we er wel over. We zijn ook in relatietherapie geweest ondanks dat er dus geen grote problemen zijn.
WitteHaai schreef:
31-08-2020 19:54
Verder wil ik je ook nog meegeven dat een bepaalde kriebel absoluut niet zaligmakend is. Er zijn ongetwijfeld massa's vrouwen die ooit een relatie begonnen met een man bij wie ze een kriebel voelden en waarbij de relatie uiteindelijk slecht eindigde.
Je hebt gelijk; een kriebel of geen kriebel geeft geen garantie op een (on)gelukkige toekomst samen.
R-Dunno schreef:
31-08-2020 21:05
We zijn ook in relatietherapie geweest ondanks dat er dus geen grote problemen zijn.
En heeft dat iets opgeleverd? Wat zegt de relatietherapeut?
WitteHaai schreef:
31-08-2020 21:07
En heeft dat iets opgeleverd? Wat zegt de relatietherapeut?
De therapeut heeft ons nog wat beter aan het praten gekregen.
Ik ben de enige die kan bepalen of ik oke ben met wéten dat we het goed hebben, dat was wel zo'n beetje de conclusie.
Ik was iets minder dan 4 jaar samen met mijn vorige vriend maar bij de gedachte dat ik de rest van mijn leven niemand anders zou ervaren werd ik zenuwachtig. Ik dacht dat het eraan lag dat ik jong was maar ik ben vrij snel mijn huidige vriend tegengekomen (inmiddels bijna 5 jaar samen) en nu word ik pas echt zenuwachtig als ik eraan denk dat ik mogelijk niet de rest van mijn leven met hem samenblijf.

Het is geen garantie dat je iemand anders vindt als je deze relatie vaarwel zegt, maar als je nu al settled dan is de kans groot dat als er dalijk wel tegenslag is, je meteen je geluk wil zoeken bij iemand anders. Voelt je vriend 'het' wel, of is dat voor hem minder belangrijk?
vampierprinsesje wijzigde dit bericht op 31-08-2020 21:36
0.81% gewijzigd
Wat is ‘het’?

Zodra ‘het’ begint te lijken op Disneyprinsesjes die nog lang en gelukkig leven eeuwig jong en gelukkig zijn (na heuse echte hobbels zoals stiefmoeders enzo) dan zegt mijn gevoel dat je beter je verstand kunt gebruiken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vampierprinsesje schreef:
31-08-2020 21:19
Ik was iets minder dan 4 jaar samen met mijn vorige vriend maar bij de gedachte dat ik de rest van mijn leven niemand anders zou ervaren werd ik zenuwachtig. Ik dacht dat het eraan lag dat ik jong was maar ik ben vrij snel mijn huidige vriend tegengekomen (inmiddels bijna 5 jaar samen) en nu word ik pas echt zenuwachtig als ik eraan denk dat ik mogelijk niet de rest van mijn leven met hem samenblijf.
Wat omschrijf je dat mooi :)
vampierprinsesje schreef:
31-08-2020 21:19
Het is geen garantie dat je iemand anders vindt als je deze relatie vaarwel zegt, maar als je nu al settled dan is de kans groot dat als er dalijk wel tegenslag is, je meteen je geluk wil zoeken bij iemand anders. Voelt je vriend 'het' wel, of is dat voor hem minder belangrijk?
Hij voelt 'het' wel (nee feow, dat heeft niks met prinsessen, eeuwige jeugd en stiefmoeders te maken ;)), hij is zeker van zijn toekomst met mij.
clivia52 schreef:
30-08-2020 19:46
hoe is de seks

Ik vind dit geen onbelangrijke vraag.. Zitten jullie op een lijn op dit gebied? Anders zou ik er sowieso de stekker uit trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven