Gevoel of verstand volgen?

zondag 30 augustus 2020 om 18:09
In het kort; ik ben begin 30 en heb nu ruim 4 jaar een relatie, mijn eerste serieuze. Wij wonen (nog) niet samen en staan voor een keuze: gaan we samen verder of stoppen we onze relatie.
Mijn vriend is de állerliefste en wil niets liever dan samen met mij de toekomst tegemoet. Ik wéét dat wij het ook in de toekomst heel fijn zullen hebben maar ik voel 'het' niet. Ik had verwacht (of gehoopt?) in zo'n goede relatie een soort kriebel te voelen die vertrouwen geeft in onze toekomst. We hebben heus onze hobbels gehad, maar ik kan niks opnoemen wat anders zou moeten om onze relatie (nog) beter te maken.
Hoe kom je erachter of je oke bent met wéten dat je het heel goed hebt samen maar 'het' niet voelt? Eigenlijk vind ik dit geen keuze die je met je verstand moet maken, maar het voelt ook niet oke om zoiets goeds en moois te stoppen omdat ik een bepaalde kriebel verwacht.
Mijn vriend is de állerliefste en wil niets liever dan samen met mij de toekomst tegemoet. Ik wéét dat wij het ook in de toekomst heel fijn zullen hebben maar ik voel 'het' niet. Ik had verwacht (of gehoopt?) in zo'n goede relatie een soort kriebel te voelen die vertrouwen geeft in onze toekomst. We hebben heus onze hobbels gehad, maar ik kan niks opnoemen wat anders zou moeten om onze relatie (nog) beter te maken.
Hoe kom je erachter of je oke bent met wéten dat je het heel goed hebt samen maar 'het' niet voelt? Eigenlijk vind ik dit geen keuze die je met je verstand moet maken, maar het voelt ook niet oke om zoiets goeds en moois te stoppen omdat ik een bepaalde kriebel verwacht.

zondag 30 augustus 2020 om 19:26
De voornaamste rede waarom je bij elkaar blijft is omdat je het leuk hebt met elkaar.
Dat is een gevoel, dus die kun je het beste volgen wat betreft dit onderwerp i.m.o.
Wees eerlijk tegenover jezelf of je het nog leuk vindt met hem.
Dat is een gevoel, dus die kun je het beste volgen wat betreft dit onderwerp i.m.o.
Wees eerlijk tegenover jezelf of je het nog leuk vindt met hem.
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 30-08-2020 19:33
70.35% gewijzigd

zondag 30 augustus 2020 om 19:35
DitMadeliefjees schreef: ↑30-08-2020 19:31Altijd gevoel volgen.
Maakt je hart een sprongetje als hij binnen komt? Dat voel ik na 30 jaar nog steeds.
zondag 30 augustus 2020 om 19:37
De chemie van verliefdheid houdt tussen de 1 en 2 jaar aan. Daarna zijn de stofjes op. Er komt houden van voor in de plaats of niet.
Het kan dus best zo zijn dan je bij de volgende na 2,5 - 3 jaar denkt: was dit het dan?
Het kan dus best zo zijn dan je bij de volgende na 2,5 - 3 jaar denkt: was dit het dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zondag 30 augustus 2020 om 20:30
Mijn gevoel zegt stoppen, die kriebel had er moeten zijn. Mijn verstand zegt vasthouden en nooit meer laten gaan, ben zuinig op wat je hebt.

zondag 30 augustus 2020 om 20:33
Je kan natuurlijk stoppen en een nieuwe vriend zoeken. Maar er is geen enkele garantie dat je met een nieuwe vriend net zo'n goede relatie krijgt als met deze vriend. En er is ook geen enkele garantie dat je met een nieuwe vriend wel die kriebel krijgt.
zondag 30 augustus 2020 om 21:39
Dus als je nooit meer met een andere man kunt zijn, is dit goed genoeg voor de rest van je leven? Het lastige is dat wij niet kunnen inschatten wat jij mist. Ik ben na 13 jaar nog steeds bij tijd en wijle heel verliefd op mijn partner, en ik zou nooit iets doen waardoor ik onze relatie in gevaar breng. Dat heb ik bij eerdere (ook lange) relaties nooit gehad.

maandag 31 augustus 2020 om 19:54
Weet je vriend eigenlijk dat je overweegt om de relatie te stoppen en wat de reden daarvan is?
Verder wil ik je ook nog meegeven dat een bepaalde kriebel absoluut niet zaligmakend is. Er zijn ongetwijfeld massa's vrouwen die ooit een relatie begonnen met een man bij wie ze een kriebel voelden en waarbij de relatie uiteindelijk slecht eindigde.
Verder wil ik je ook nog meegeven dat een bepaalde kriebel absoluut niet zaligmakend is. Er zijn ongetwijfeld massa's vrouwen die ooit een relatie begonnen met een man bij wie ze een kriebel voelden en waarbij de relatie uiteindelijk slecht eindigde.

maandag 31 augustus 2020 om 21:05
Dat weet hij. Hoewel ik het ontzettend lastig vind om het er met hem over te hebben (want: kwetsend) praten we er wel over. We zijn ook in relatietherapie geweest ondanks dat er dus geen grote problemen zijn.
Je hebt gelijk; een kriebel of geen kriebel geeft geen garantie op een (on)gelukkige toekomst samen.

maandag 31 augustus 2020 om 21:16
maandag 31 augustus 2020 om 21:19
Ik was iets minder dan 4 jaar samen met mijn vorige vriend maar bij de gedachte dat ik de rest van mijn leven niemand anders zou ervaren werd ik zenuwachtig. Ik dacht dat het eraan lag dat ik jong was maar ik ben vrij snel mijn huidige vriend tegengekomen (inmiddels bijna 5 jaar samen) en nu word ik pas echt zenuwachtig als ik eraan denk dat ik mogelijk niet de rest van mijn leven met hem samenblijf.
Het is geen garantie dat je iemand anders vindt als je deze relatie vaarwel zegt, maar als je nu al settled dan is de kans groot dat als er dalijk wel tegenslag is, je meteen je geluk wil zoeken bij iemand anders. Voelt je vriend 'het' wel, of is dat voor hem minder belangrijk?
Het is geen garantie dat je iemand anders vindt als je deze relatie vaarwel zegt, maar als je nu al settled dan is de kans groot dat als er dalijk wel tegenslag is, je meteen je geluk wil zoeken bij iemand anders. Voelt je vriend 'het' wel, of is dat voor hem minder belangrijk?
vampierprinsesje wijzigde dit bericht op 31-08-2020 21:36
0.81% gewijzigd
maandag 31 augustus 2020 om 21:22
Wat is ‘het’?
Zodra ‘het’ begint te lijken op Disneyprinsesjes die nog lang en gelukkig leven eeuwig jong en gelukkig zijn (na heuse echte hobbels zoals stiefmoeders enzo) dan zegt mijn gevoel dat je beter je verstand kunt gebruiken.
Zodra ‘het’ begint te lijken op Disneyprinsesjes die nog lang en gelukkig leven eeuwig jong en gelukkig zijn (na heuse echte hobbels zoals stiefmoeders enzo) dan zegt mijn gevoel dat je beter je verstand kunt gebruiken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

woensdag 2 september 2020 om 10:10
Wat omschrijf je dat mooivampierprinsesje schreef: ↑31-08-2020 21:19Ik was iets minder dan 4 jaar samen met mijn vorige vriend maar bij de gedachte dat ik de rest van mijn leven niemand anders zou ervaren werd ik zenuwachtig. Ik dacht dat het eraan lag dat ik jong was maar ik ben vrij snel mijn huidige vriend tegengekomen (inmiddels bijna 5 jaar samen) en nu word ik pas echt zenuwachtig als ik eraan denk dat ik mogelijk niet de rest van mijn leven met hem samenblijf.

Hij voelt 'het' wel (nee feow, dat heeft niks met prinsessen, eeuwige jeugd en stiefmoeders te makenvampierprinsesje schreef: ↑31-08-2020 21:19Het is geen garantie dat je iemand anders vindt als je deze relatie vaarwel zegt, maar als je nu al settled dan is de kans groot dat als er dalijk wel tegenslag is, je meteen je geluk wil zoeken bij iemand anders. Voelt je vriend 'het' wel, of is dat voor hem minder belangrijk?