Zwanger - Uitgerekend april 2021

20-07-2020 13:14 886 berichten
Dag dames!

Ik vroeg me af of er meer zwangere meiden zijn, uitgerekend april 2021, die het leuk vinden om mee te schrijven op dit topic.

Het lijkt me leuk om dingen te delen over de zwangerschap, echo's, verloskundigebezoekjes etc... 😍

Mocht je mee willen schrijven, laat een berichtje achter...

Liefs 😘😘😘

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekende datum Hartje BOY/GIRLGeplande echo's/bijzonderheden
Bloemmetje232 jaar3e29 maart 2021💗 GIRL✅ 20 weken echo
Ideetje8832 jaar2e29 maart 202112 november 20 weken echo
DEM8931 jaar2e1 april 2021💙 BOY✅ 20 weken echo
Es123430 jaar2e1 april 2021💙 BOY9 november 20 weken echo
Nagini30 jaar3e2 april 202120 weken echo
Allinclusive32 jaar2e2 april 2021💗 GIRL9 november 20 weken echo
Lucky202136 jaar2e5 april 2021💙 BOY13 november 20 weken echo
Tozie31 jaar3e6 april 2021💙 BOY10 november 20 weken echo
Lalameme25 jaar2e 11 april 2021💙 BOY16 november 20 weken echo
JayLee37 jaar5e19 april 2021💗 GIRL25 november 20 weken echo
Maison0630 jaar2e22 april 2021💗 GIRL26 november 20 weken echo
Maisnon336 jaar2e23 april 2021💙 BOY28 november 20 weken echo
Arielmermaid32 jaar2e 25 april 2021 20 weken echo

Grenade, Andijviestamppot, Favery & April 🥀 we hopen dat het jullie snel weer gegund is.

Alexa93 & Onzekermeisje25 als jullie weer mee willen schrijven laat het ons even weten, dan voeg ik jullie weer toe in de tabel.
anoniem_636bebce2e38c wijzigde dit bericht op 09-11-2020 19:04
79.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte april, echt naar om hier doorheen te moeten. :hug:
Ik dacht dat hier de heftige misselijkheid begonnen was zoals ik die van de zwangerschap van m’n dochter ken. Maar waarschijnlijk werkt het samen met vermoeidheid van werken. Ik had m’n eerste werkdagen gehad en moest vrijdagavond enorm veel overgeven. En dat ging zaterdagochtend nog even door. Maar nu valt de misselijkheid weer enorm mee. Je zou bijna denken dat ik dan nu zwanger ben van een jongen. Maar kan dus ook komen omdat ik nu niet fulltime werk. Geen idee. Over ongeveer 6 weken een geslachtsecho.

Wij zijn er denk al uit hoe ons zoontje of dochtertje gaat heten. Voor beide geslachten een eerste en tweede naam.
Kleren wacht ik mee tot na de geslachtsecho. En kamer doen we ook pas later omdat we het kantoortje van m’n vriend naar de zolder moeten verhuizen. Misschien dat we ook nog een muurtje op de zolder willen plaatsen zodat we daar ook een echte kamer hebben. M’n dochter gaan we dan naar de kamer verhuizen wat nu kantoor is. De babykamer blijft de babykamer en passen we alleen goed aan als het een jongen wordt. Hebben een oud roze lambriseren op 1 muur. Verder is het donkergroen en bomenbehang. Dus kan voor beide. We willen voor onze dochter een nieuw ledikantje. Zo’n meegroei ding waar de middelste spijlen uit kunnen, zodat ze tegen de tijd dat ik bol en rond ben er zelf uit kan klimmen.
Hier vandaag de eerste echo gehad.
Alles goed gelukkig.
Echt bijzonder om te zien 🥰
Hartje klopte en de baby was al aan het bewegen.
Uitgerekende datum is 2 dagen eerder dan mijn eigen berekening.
6 april.
Wat een heerlijk plannen DEM. En wat goed dat jullie de namen al hebben, hier word dat echt een 10 jaren plan denk ik!

Nou echt bloemetje! Verschrikkelijk dat zoveel in deze groep hun kindje al verloren zijn, en heel veel andere die al eerder miskramen hebben meegemaakt. Verschrikkelijk!

Wat super fijn dat je weer een goede echo had bloemmetje! Zo fijn dat je regelmatig mag kijken, ik moest nu 4 weken wachten en dat vind ik echt een enorme opgave. Van het weekend ook weer wat bloedverlies gehad.. dus misschien vraag ik toch nog een echo aan..

Hier ook ontzettend misselijk en moe. Wat een opgave met een drukke lieve dreumes! Ik vind het zo naar voor haar dat ik nu niet zoveel kan. Ik hang echt 3/4 van de dag boven de toillet. Ik heb toch nieuwe medicatie gekregen, hopelijk doet dat wat! Ik viel namelijk 800gr af per dag. Nou kan ik het hebben maar dan nog..

Verder zijn wij nog niet bezig met de naam, kamer en kleertjes. Ik ben nog veel te onzeker door het bloedverlies wat steeds weer terugkomt en ga echt tot na de termijn echo wachten inlcusief uitslag nipt en misschien zelfs tot na een hopelijk goede 20 weken echo, ik vind het allemaal mega spannend en vind echos zo eng na al die ellende tijdens mijn vorige zwangerschap. Kleertjes pas na de geslachtsecho tzt want alle unisex kleertje van de vorige keer zijn ongedragen gebleven. Die wil ik met 13 of 15 weken laten maken. Wel ga ik een plannetje maken voor dochter haar peuterkamer! Ze word bijna 2, en gaat naar de grotere kamer die ik heel leuk wil aankleden wanneer ik mij iets beter voel! Haar babykamer word dan ook weer de babykamer voor broertje/zusje.

Is jullie voorgevoel over het geslacht inmiddels veranderd? Ik heb dus echt geen idee haha.. dochter wil een meis "meisje" al heeft ze geen idee wat het inhoud haha.

Veel hebben al meerdere kindjes, wie weten leuke kadootjes voor een meisje van 2 jaar! Wij hebben drukke maanden met verjaardag, sint en kerst achter elkaar en ik ben compleet inspiratieloos :)
April, wat vervelend dat er nog meer dingen zijn gevonden. Hopelijk is het vloeien inmiddels gestopt. Sterkte!

DEM had je niet toevallig een virus onder de leden. Fijn dat de misselijkheid nu minder is dan de vorige keer. Ik heb door verschillen tussen vorige keer en nu ook het gevoel dat we nu een jongetje gaan krijgen. Vorige keer had ik bijvoorbeeld een hele onrustige huid en voelde ik me emotioneel heel labiel. Nu heb ik van beide gelukkig geen last. Kan natuurlijk ook gewoon per zwangerschap verschillen haha.

Namen denken we wel langzaam over na, maar we zijn er nog lang niet uit. Vriend en ik zitten qua namen ook niet op één lijn, dus dat maakt het ook ingewikkeld. Vorige keer hebben we ook pas net voor de bevalling de knoop doorgehakt. Klinkt handig zo’n ledikant!

Wij willen rond de 20 weken de logeerkamer om gaan bouwen tot een kamer voor dochter. Baby gaat dan straks naar de huidige babykamer. Die is neutraal in groen/grijs met uiltjes, omdat we vorige keer ook niet wisten wat het werd. We willen dochter wel ruim op tijd over doen, zodat ze niet het gevoel heeft weg te moeten voor de baby.

Onzekermeisje, gefeliciteerd wat fijn dat je een goede echo had!
Dag dames!

Onzekermeisje wat fijn dat je echo goed was!! Hoever ben je nu?

DEM wat fijn dat jullie voor beide geslachten al een naam hebben. Wij hebben eigenlijk alleen een naam voor een meisje.

Lalameme wat ontzettend shit zeg dat je je zo slecht voelt... En dat overgeven steeds, dat is echt geen feest he... Pff hopelijk gaat je medicatie wat helpen want 800 gram per dag afvallen is niet best!
En k snap heel goed dat het bloedverlies je onzeker maakt. En als je je onzeker voelt zou k zeker bellen voor een echo.
Ik herken t ook wel hoor, die onzekerheid. Is ook door alles wat je hebt meegemaakt....
Wij hebben het ook nog tegen bijna niemand verteld. Volgende week maandag de termijnecho. Als die goed is willen we het langzaam tegen vrienden en familie gaan vertellen.

Lalameme over cadeautips voor een 2 jarige... Kijk eens op vrolijke vriendjes het prinsessenkasteel en de magische eenhoorn, de boomhut van Zoefzoef. Dat valt hier erg goed in de smaak bij onze 2 jarige dochter (en zoon trouwens ook)

Mijn gevoel ten aanzien van het geslacht is nog niet veranderd. Ik denk nog altijd dat het een meisje is.... Geen idee waarom, mn voorgevoel zegt het.
Als het een jongetje is dan spring ik net zo goed aan het in de lucht. Ik ben ook wel heel nieuwsgierig. Na de termijnecho gaan we de geslachtsbepaling plannen denk ik. Zo leuk!!

Ideetje lastig lijkt me dat als je niet helemaal op één lijn zit qua namen. Maar uiteindelijk gaan jullie iets vinden was perfect bij jullie past!

Hier gaat het qua misselijkheid redelijk goed. Alleen nog erg moe... Ben eens benieuwd hoe dat straks gaat in het 2e trimester. Hopelijk voelen we ons dan allemaal wat beter. 😊😊
Hallo dames, ik lees al een poosje met jullie mee, maar durfde me niet aan melden omdat ik bijna zeker wist dat ik weer een miskraam zou krijgen. Had bijna geen symptomen.
Vandaag mocht ik komen voor een vroege echo en we hebben een hartje zien kloppen.. jemig, wist even niet wat is moest zeggen. Inmiddels is het geland en lijkt het me leuk om samen met jullie ervaringen uit te wisselen. Kan ik me toevoegen op de lijst? 37 jaar zwanger van 5de kindje.

Iedereen van harte met jullie zwangerschap en voor degene die een miskraam hebben gehad, dikke knuffel..
Hoi JayLee!

Gefeliciteerd!! Wat super dat je zo een mooie echo had! Natuurlijk ben je welkom om mee te schrijven.
Zet je jezelf even in de tabel?
En wauuwww je 5e kindje! Wat leuk zeg, hoe oud zijn je andere kindjes?
X
Bedankt voor je reactie Bloemetje. Jij ook al voor je derde kindje! Hoe oud zijn de andere 2 kinderen en jongens of meisjes?

Ik heb geprobeerd om mijn gegevens in tabel te zetten, maar dat lijkt nogal ingewikkeld. Ga ik morgen even uitvogelen achter de pc.

Dochter is 12 jaar, tweede dochter is 10 jaar en zoontje van 6 jaar.
2 jaar geleden ben ik met 22 weken bevallen van onze jongste zoon. Dat was heel verdrietig en vind ik nog steeds moeilijk..
April, wat naar dat er ook nog extra dingen gezien zijn die het zwanger zijn kunnen compliceren. Veel sterkte de komende tijd, neem de tijd die je nodig hebt. Ik duim voor snel een nieuwe positieve test!

Onzekermeisje: ja, wat fijn een goede echo! :cheer2:

Bloemmetje, weer een goede echo, super fijn!

JayLee: welkom! Wat een heftig verhaal, met 22 weken je zoontje verliezen. Ik snap dat je dan nu heel terughoudend bent, en het nog steeds moeilijk vindt. dat is ook helemaal niet gek toch? Ik duim voor een fijne, zo zorgeloos mogelijke zwangerschap!

Cadeau's voor een kind dat 2 jaar wordt: onze dochter kreeg een loopfiets, keukentje, herbruikbare raamstickers, bal en nog wat kleine dingen.
JayLee ik heb je toegevoegd in de tabel. Wil jij de missende informatie nog ffies doorgeven?
Wat heftig zeg, om met 22 weken te bevallen. Was er iets ernstigs uit de 20 weken echo gekomen? Enorm heftig. Hopelijk nu een gezonde zwangerschap met een gezond kindje in april.

Maisnon hoe is het met jou? Wanneer heb jij de volgende echo?

Vanmorgen met de kleintjes op pad geweest naar de kinderboerderij. Super leuk! Momenteel eventjes languit op de bank.... Dan slaat de vermoeidheid toch weer flink toe.
Bedankt bloemetje. 22 april is uitgerekende datum. 15 september termijn echo. Is volgens mij een beetje vroeger ivm mijn voorgeschiedenis.

De 20 weken echo was inderdaad niet goed. Er was een afwijking te zien bij het hartje en een nierafwijking. Daarom door naar het zh waar we een vruchtwaterpunctie hebben gehad en daaruit kwam dat ons zoontje een chromosoomafwijking had. We hebben de zwangerschap afgebroken.. moeilijkste beslissing ooit. Ik heb er nog en nu vooral ik weer zwanger ben veel verdriet van.
Gelukkig hebben we nog 3 hele leuke kinderen. Daar kan ik wel heel erg van genieten.

Nu ik weet dat ik toch echt zwanger ben begin ik me toch wel wat misselijk te voelen. Doe weer niks anders dan op die salmiakballen zuigen.. Dat helpt mij gelukkig wel een beetje. Die vieze smaak in je mond en dat gallige gevoel in je maag dat je steeds wilt eten zijn voor mij nu toch wel tekenen dat ik echt wel zwanger ben.

Bloemetje Zulke dingen zijn zo leuk, maar ook vermoeiend. Ik hoop dat je lekker hebt geslapen.
Welkom Jaylee en wat een heftig verhaal. Ik denk dat het verdriet altijd wel zal blijven. Wat verschrikkelijk om zo'n keuze te moeten maken. Dat wens je niemand toe.

Wij zijn nog niet bezig met namen, kamer, kleertjes, etc. Onze jongste maakt nu natuurlijk nog gebruik van de babykamer. Die moet tzt een kamertje op zolder krijgen, maar dan wil ik eerst verder in de zwangerschap zijn. Wij hebben alles nog bewaard van oudste dochter en dat gebruikt de jongste nu. Voor nummer 3 wil ik wel wat nieuwe dingen. Of het nou een jongen of een meisje wordt.

Verder voel ik me prima. Nergens last van. In de vorige 2 zwangerschappen was ik elke dag doodmoe en had ik snel last van benen, rug, bekken. Dat is tot nu toe nog niet.
Bloemmetje, maandag de eerste echo. Ik stel nog even mn kop in het zand tot maandag middag hoor. Vind het heel spannend. Symptomen wisselen erg, soms heel weinig, dan weer volop aanwezig. Voor nu kan ik er nog wel goed mee omgaan.
Hoi dames,

Volgens mij zijn wij best een groep waarin in een hoop van ons behoorlijk wat te verduren en verwerken heeft :( vind het erg verdrietig allemaal. Ik hoop voor ons allemaal op positieve ervaringen en gezonde kindjes in de toekomst.

Iedereen ook bedankt voor de goede tips over neutrale kleding! :D Moest erg lachten om die twee bestellijsten maken, dat lijkt mij nou echt zo'n bezigheid voor tijdens het verlof.

@april: Wat een verhaal :( heel vervelend dat ze er dan ook nog achter komen dat je meer narigheid is. Hopelijk gaat het inmiddels weer iets beter, heel veel sterkte! En je bent altijd welkom om hier je hart te luchten.

@jaylee: Welkom! Kan me nauwelijks voorstellen hoe moeilijk het geweest moet zijn om die keuze te maken in je vorige zwangerschap, dat wens je niemand toe :( Hopelijk lukt het je om samen met je kinderen toch ook weer een beetje te kunnen genieten van deze komende zwangerschap. Maar kan me goed indenken dat de rust pas terugkeert na een gunstige 20 weken echo.

@onzekermeisje: Wat fijn en bijzonder! <3 Was dit je termijnecho of staat die nog gepland?

Ik heb straks mijn echo om 12.00 uur en ik ben me toch een partij zenuwachtig! Ik kan het maar weinig geloven dat het ook goed kan gaan, komt ook omdat ik zoveel verhalen hoor van miskramen, missed abortions en was gisteren gaan googlen naar lege vruchtzakjes... Niet erg handig. Vannacht gelukkig wel goed geslapen en nu de komende (krap 2 uur) nog maar even doorkomen. Hopelijk kan ik jullie vanmiddag goed nieuws brengen. Ik denk zelf nu 7 weken en 5 dagen te zijn, dus dan zou je wel een hartje moeten kunnen zien kloppen volgens mij...
@Gigi en Lalabloem: Veel succes vandaag met jullie echo's!
Goed nieuws! :heart:

We hebben het hartje zien kloppen! Het zag er allemaal goed uit. Mijn zelf uitgerekende datum is iets bijgesteld, maar dat kan met de termijnecho ook zomaar weer bijgesteld worden. Wat een opluchting!
Alexa93 hoe was de echo??? Ik hoop dat alles goed was en jullie een mooi kloppend hartje hebben gezien. Laat je ons iets weten?

Maisnon zeker spannend de eerste echo! En eigenlijk blijven alle echo's spannend. Ik duim voor allemaal goede echo's!! 🍀🍀🍀
Hoelaat heb je de echo?

JayLee wat een enorm heftige beslissing om te moeten nemen. Dat moet vreselijk moeilijk voor jullie zijn en een enorm gemis.
Dikke knuffel 😘
Wat ik hoop is dat je overladen wordt met goede echobeelden en een goede zwangerschap met alleen maar positieve uitslagen.

Hier vandaag een iets rustiger dagje. Vanavond ga ik met 2 goede vriendinnen uiteten. Mijn beste vriendin weet al dat we zwanger zijn, mijn andere vriendinnetje nog niet. Dus ik ga het haar ook vanavond vertellen...
Verder ben k heeel moe... En nog eens moe... Ik kan me niet meer herinneren dat ik dat bij de vorige zwangerschap ook zo had....
Alexa93 schreef:
03-09-2020 13:41

We hebben het hartje zien kloppen! Het zag er allemaal goed uit. Mijn zelf uitgerekende datum is iets bijgesteld, maar dat kan met de termijnecho ook zomaar weer bijgesteld worden. Wat een opluchting!
Super!! 👍👍 wanneer ben je nu uitgerekend?
Alexa93 schreef:
03-09-2020 13:41

Wat fijn!! :cheer2:

Hoe laat mogen de andere dames?

Bloemmetje, mijn echo is maandag om 16:30. Fijn de hele dag wachten ;-) Maar dat was de enigste optie omdat dochter niet mee mag en ze dan op de opvang is.
Lala-bloem & Gigi234 jullie hebben vandaag ook de eerste echo toch?
Heel veel succes, ik duim! 🍀🍀
Jaaaaaaa over een klein uurtje. Zo zenuwachtig..
@bloemmetje: staat nu op 14 april, grote kans op een echte april baby dus!
Wat fijn Alexa93 ❤️

Hier nog 7 daagjes wachten :heart:

Lala-bloem & Gigi234 hoe is het met jullie echo gegaan?
anoniem_359093 wijzigde dit bericht op 03-09-2020 19:25
17.89% gewijzigd
Hier een kloppend hartje! Ongeveer 7+1 en dacht zelf 7+3 te zijn. Vind het wel enorm lang wachten tot ik weer een echo mag. Dus daar bij de intake nog even over hebben!
Fijn om te lezen dat er weer wat hartjes gespot zijn!

Ik blijf extreem moe en misselijk. Ben sinds gisteren ook ziekgemeld omdat het niet meer ging op mijn werk.

Wij zijn nog niet zo bezig met de babykamer maar ik heb vorige week wel wat kleertjes gekocht die ik echt niet kon laten liggen :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven