IUI met donor
woensdag 2 september 2020 om 20:09
Lieve allemaal,
Al heel lang niet meer geschreven hier, maar nu dringend op zoek naar advies. Of misschien wel iemand die in het zelfde schuitje zit of zat.
Situatie in het kort:
Vriend en ik hebben na jaren proberen zwanger te worden gekozen om verder te gaan met donorsperma aangezien partner drager is van een erfelijke translocatie en de risico's die daarbij horen niet te flauw waren en we dit ook niet door wouden geven aan onze kinderen. Dus we hebben destijds 6 rietjes besteld. Inmiddels zijn er 4 gebruikt waaruit 2 gezonde kinderen zijn geboren. Je zou zeggen, wat zeur je nou, je hebt 2 kinderen, maar we hebben altijd de wens gehad voor een groot gezin, onze harten hebben nog heel veel liefde te geven (huis, financieel allemaal geen probleem). Nu heb ik onlangs weer een IUI gehad maar zonder gewenst resultaat. We staan inmiddels op de wachtlijst voor mochten er nog rietjes retour komen dat we daar een optie op hebben, maar dit is erg onzeker. De donor mag niet meer geven (regeltjes) en we willen het niet van een ander meer.
We hebben nu dus nog 2 rietjes in de vriezer, dus wat is wijsheid? Nog een IUI? Nog 2 IUI's? IVF?
Misschien kan iemand me raad geven, een hart onder de riem steken of ? Ik ben blij het even hier te kunnen delen en alvast dank je wel voor het lezen
Al heel lang niet meer geschreven hier, maar nu dringend op zoek naar advies. Of misschien wel iemand die in het zelfde schuitje zit of zat.
Situatie in het kort:
Vriend en ik hebben na jaren proberen zwanger te worden gekozen om verder te gaan met donorsperma aangezien partner drager is van een erfelijke translocatie en de risico's die daarbij horen niet te flauw waren en we dit ook niet door wouden geven aan onze kinderen. Dus we hebben destijds 6 rietjes besteld. Inmiddels zijn er 4 gebruikt waaruit 2 gezonde kinderen zijn geboren. Je zou zeggen, wat zeur je nou, je hebt 2 kinderen, maar we hebben altijd de wens gehad voor een groot gezin, onze harten hebben nog heel veel liefde te geven (huis, financieel allemaal geen probleem). Nu heb ik onlangs weer een IUI gehad maar zonder gewenst resultaat. We staan inmiddels op de wachtlijst voor mochten er nog rietjes retour komen dat we daar een optie op hebben, maar dit is erg onzeker. De donor mag niet meer geven (regeltjes) en we willen het niet van een ander meer.
We hebben nu dus nog 2 rietjes in de vriezer, dus wat is wijsheid? Nog een IUI? Nog 2 IUI's? IVF?
Misschien kan iemand me raad geven, een hart onder de riem steken of ? Ik ben blij het even hier te kunnen delen en alvast dank je wel voor het lezen

woensdag 2 september 2020 om 20:40
Hey, ik snap je situatie heel goed. Heb helaas weinig advies behalve dat er van cryos donoren (als je die hebt) facebookgroepen zijn met donornummers. Wellicht vind je mensen die ook nog rietjes over hebben van dezelfde donor en kan dit op jullie naam worden gezet. Ik weet dat het mogelijk is, maar weet niet wat de voorwaarden hiervoor zijn. Heel veel succes!
woensdag 2 september 2020 om 20:59
Dank je wel. Wat een goed advies.Mikla schreef: ↑02-09-2020 20:40Hey, ik snap je situatie heel goed. Heb helaas weinig advies behalve dat er van cryos donoren (als je die hebt) facebookgroepen zijn met donornummers. Wellicht vind je mensen die ook nog rietjes over hebben van dezelfde donor en kan dit op jullie naam worden gezet. Ik weet dat het mogelijk is, maar weet niet wat de voorwaarden hiervoor zijn. Heel veel succes!
Cryos is de bank in Nederland toch?
Onze komen van de ESB bank (Scandinavie). Dus ik weet niet of daar wat van te vinden is, maar ga eens googlen! Heb je in soortgelijke situatie gezeten? Mag ook per pb. X
woensdag 2 september 2020 om 21:05

woensdag 2 september 2020 om 21:20
Idd wat heartsxdaggers zegt zou ik ook doen. Maar mag je meteen naar ivf? Ik dacht dat dat alleen kon na meerdere mislukte pogingen iui.
Cryos is ook scandinavisch, vergelijkbaar met esb. Dus misschien zijn daar ook wel groepen van ja?
Mijn situatie is wel anders. Ik heb een vriendin en we zijn momenteel bezig voor ons eerste kindje met behulp van een donor. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een nederlandse donor via het ziekenhuis maar van te voren ook verdiept in de scandinavische donoren vandaar dat ik er wat van weet
Cryos is ook scandinavisch, vergelijkbaar met esb. Dus misschien zijn daar ook wel groepen van ja?
Mijn situatie is wel anders. Ik heb een vriendin en we zijn momenteel bezig voor ons eerste kindje met behulp van een donor. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een nederlandse donor via het ziekenhuis maar van te voren ook verdiept in de scandinavische donoren vandaar dat ik er wat van weet

woensdag 2 september 2020 om 21:25
Volgens mij zijn klinieken wel 'gevoelig' voor het argument dat de rietjes op zijn. Dat is ook de reden waarom veel lesbische koppels en alleenstaanden vrouwen wat sneller doorgaan naar IVF dan heterokoppels (vaak 2 jaar thuis proberen, soms dan nog ovulatie inductie, dan IUI en dan pas IVF).
woensdag 2 september 2020 om 21:37
Hee freexx, dat is lang geleden. Wat leuk om te lezen dat je inmiddels zelfs 2 kindjes hebt!
Hoe gaat het met jou/jullie?
Wb je vraag: ik zou zeker voor IVF gaan. Je kent het klappen van de zweep, als je heel graag een derde en misschien zelfs vierde (?) wil dan ga je zoveel mogelijk kansen nodig hebben meid.
Iig veel succes!
Wb je vraag: ik zou zeker voor IVF gaan. Je kent het klappen van de zweep, als je heel graag een derde en misschien zelfs vierde (?) wil dan ga je zoveel mogelijk kansen nodig hebben meid.
Iig veel succes!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

donderdag 3 september 2020 om 11:15
Hoi freexx, wat een lastige situatie en keuze zeg!
Hier nog een lesbische dame, die net zwanger is van de tweede. Misschien een stomme vraag, maar mag de donor echt niet meer doneren? Wat ik begrijp van de regels, is dat donoren per land een maximaal aantal gezinnen van 12 mogen 'helpen'. Dat was altijd 25 kinderen, maar is nu 12 gezinnen geworden. Zie bijvoorbeeld https://www.nvog.nl/wp-content/uploads/ ... l-2018.pdf.
Toen mijn vrouw zwanger was van de eerste, wilden we rietjes bijbestellen en zagen tot onze schrik dat we die niet meer konden kopen bij de ESB. Maar dat kwam doordat de donor al aan het maximaal aantal gezinnen zat; via de email konden we voor ons gezin wel rietjes kopen voor een eventuele tweede (waar ik nu dus zwanger van ben).
Ik weet niet hoe ver ze voor je willen gaan bij jullie spermabank, maar als de donor uit het 'programma' is (wat logisch is als hij aan zijn maximum zit), zouden ze volgens mij contact met hem kunnen opnemen om de situatie uit te leggen en alsnog te vragen speciaal voor jullie te doneren. Dat is natuurlijk nogal wat om te vragen aan iemand (ik gok dat dan aan strenge regels qua leefstijl moet voldoen), maar wie weet.
Anders klinkt aan je kliniek vragen of je in ieder geval met het laatste rietje IVF of ICSI zou mogen doen, wel als de meest 'zekere' optie (hoewel je natuurlijk nooit zekerheid hebt met dit soort dingen).
Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen!
Hier nog een lesbische dame, die net zwanger is van de tweede. Misschien een stomme vraag, maar mag de donor echt niet meer doneren? Wat ik begrijp van de regels, is dat donoren per land een maximaal aantal gezinnen van 12 mogen 'helpen'. Dat was altijd 25 kinderen, maar is nu 12 gezinnen geworden. Zie bijvoorbeeld https://www.nvog.nl/wp-content/uploads/ ... l-2018.pdf.
Toen mijn vrouw zwanger was van de eerste, wilden we rietjes bijbestellen en zagen tot onze schrik dat we die niet meer konden kopen bij de ESB. Maar dat kwam doordat de donor al aan het maximaal aantal gezinnen zat; via de email konden we voor ons gezin wel rietjes kopen voor een eventuele tweede (waar ik nu dus zwanger van ben).
Ik weet niet hoe ver ze voor je willen gaan bij jullie spermabank, maar als de donor uit het 'programma' is (wat logisch is als hij aan zijn maximum zit), zouden ze volgens mij contact met hem kunnen opnemen om de situatie uit te leggen en alsnog te vragen speciaal voor jullie te doneren. Dat is natuurlijk nogal wat om te vragen aan iemand (ik gok dat dan aan strenge regels qua leefstijl moet voldoen), maar wie weet.
Anders klinkt aan je kliniek vragen of je in ieder geval met het laatste rietje IVF of ICSI zou mogen doen, wel als de meest 'zekere' optie (hoewel je natuurlijk nooit zekerheid hebt met dit soort dingen).
donderdag 3 september 2020 om 14:08
Hey Lux!lux- schreef: ↑02-09-2020 21:37Hee freexx, dat is lang geleden. Wat leuk om te lezen dat je inmiddels zelfs 2 kindjes hebt!
Iig veel succes!
Indd lang geleden! In welk topic schreven wij ook alweer samen?
Hoe gaat het met jou?
X
donderdag 3 september 2020 om 14:15
Hey!sportygirl986 schreef: ↑03-09-2020 11:15Hoi freexx, wat een lastige situatie en keuze zeg!
Dank je wel voor je lieve en uitgebreide reactie. Het is indd zo dat de donor 12 gezinnen heeft geholpen en daarmee aan zijn tax zit. Ik heb Geertgen gevraagd of ze een speciaal verzoek willen doen, maar ik heb het idee dat ze weinig actie ondernemen. Misschien kan ik ESB rechtstreeks benaderen alleen dan moet ik meer gegevens van de donor zien te achterhalen. Ook gingen ze intern kijken of er gezinnen waren welke rietjes retour konen sturen. Ik hoop zo dat iets lukt.
We hebben besloten nu nog 1 keer IUI te doen, dat maar even afwachten en dan weer verder zien. Pfff het levert wel de nodige kopzorgen op zeg

Heb je voor mij wat advies/informatie over jullie mail destijds? Via pb mag ook natuurlijk!
En gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je? X
donderdag 3 september 2020 om 14:58
Het IVF/ICSI-topic! Mijn zoontje is van april 2017. Ja gaat goed hoor, zoon is een vrolijke, blije en energieke peuter, bijna uitgerekend van nr. 2, mag nie klagen

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 3 september 2020 om 21:55
Je hebt reactie!