Wachten op bevruchting na ICSI
woensdag 2 september 2020 om 20:13
Twee maanden geleden heb ik IVF1 gedaan, 4 eicellen bij de punctie, 0 bevruchtingen. Na overleg met de arts besloten om de volgende keer ICSI te doen.
Vandaag was de punctie, dit keer 3 eicellen uit 4 follikels. Nu ben ik bang dat er weer 0 bevruchtingen gaan zijn en, als dat het geval is, wat dan het plan is. Eicelkwaliteit lijkt oké, zaadkwaliteit ook.
Hebben jullie tips hoe hiermee om te gaan? Ik wil zo graag positief blijven, maar heb tot nu toe alleen maar negatieve ervaringen.
Dank jullie wel
Vandaag was de punctie, dit keer 3 eicellen uit 4 follikels. Nu ben ik bang dat er weer 0 bevruchtingen gaan zijn en, als dat het geval is, wat dan het plan is. Eicelkwaliteit lijkt oké, zaadkwaliteit ook.
Hebben jullie tips hoe hiermee om te gaan? Ik wil zo graag positief blijven, maar heb tot nu toe alleen maar negatieve ervaringen.
Dank jullie wel
woensdag 2 september 2020 om 20:59
Ik weet niet in welke zh je word behandeld maar
Je kan altijd verder kijken zoals België en Duitseland. Daar wijken ze vaker af van het standaard protocol in Nederland voor wellicht betere resultaten.
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Maar hierbij slecht zaadkwiteit. Van icsi 1,7eicellen 1bevruchting geen zwangerschap
Icsi 2 13eiecellen 1bevruchting.
Icsi 3 15eicellen 1bevruchting helaas weer geen zwangerschap
Je kan altijd verder kijken zoals België en Duitseland. Daar wijken ze vaker af van het standaard protocol in Nederland voor wellicht betere resultaten.
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Maar hierbij slecht zaadkwiteit. Van icsi 1,7eicellen 1bevruchting geen zwangerschap
Icsi 2 13eiecellen 1bevruchting.
Icsi 3 15eicellen 1bevruchting helaas weer geen zwangerschap
woensdag 2 september 2020 om 21:14
donderdag 3 september 2020 om 17:38
Ik zat al aan de maximale dosering menopur (300ie), dus meer is geen optie.Rosie2020 schreef: ↑03-09-2020 14:30Wat ontzettend spannend!
Wij zitten zelf ook in een icsi traject,
icsi1 had ik 12 eicellen en 4 embryo’s.
Icsi2 had ik 22 eicellen en 8 embryo’s.
Nu net de eerst tp gehad zit op het wachtbankje.
Welke dosering medicatie moest jij gebruiken? Mogelijk zou je die een volgende keer nog op kunnen hogen voor meer follikels.
Hoop natuurlijk voor jou dat dat niet nodig zal zijn, je hebt echt maar 1 goede nodig!
Hoe gaan jullie om met het houden van hoop en je voorbereiden op het ergste? Ik kan dat niet zo goed namelijk en zit met mijn hoofd als bij allerlei slechte scenario's.
donderdag 3 september 2020 om 18:15
Dat zou een reden zijn om naar Duitsland te gaan: in Heinsberg gaan ze tot 500ie.Krullie-wullie schreef: ↑03-09-2020 17:38Ik zat al aan de maximale dosering menopur (300ie), dus meer is geen optie.
Hoe gaan jullie om met het houden van hoop en je voorbereiden op het ergste? Ik kan dat niet zo goed namelijk en zit met mijn hoofd als bij allerlei slechte scenario's.
donderdag 3 september 2020 om 18:27
krullie-wullie ik raak ook heel erg gestrest van het wachten op de uitslagen dit vind ik het allermoeilijkste van het hele traject. Ik weet ook echt niet hoe ik hier mee moet omgaan. Ik kan het ook niet laten om te bellen hoe het met dat ene embryo gaat als ik hoor dat er maar een bevrucht is. Liefst zou ik dagelijks een update krijgen, maar dat kan helaas niet overal. Er bestaan zelfs ivf klinieken waar je via je mobiel live kunt mee kijken in de embryoscope dat zou echt geweldig zijn..
In Duitseland krijg je zelfs een combinatie van menopur en gonal-F hogere doseringen. Je hebt in ieder geval een alternatief mischien geeft dat enigszins rust
In Duitseland krijg je zelfs een combinatie van menopur en gonal-F hogere doseringen. Je hebt in ieder geval een alternatief mischien geeft dat enigszins rust
donderdag 3 september 2020 om 18:51
De eicellen die gegenereerd worden dmv zulke hoge doseringen zijn vaak echt niet van goede kwaliteit..heartsxdaggers schreef: ↑03-09-2020 18:15Dat zou een reden zijn om naar Duitsland te gaan: in Heinsberg gaan ze tot 500ie.
donderdag 3 september 2020 om 20:20
.Krullie-wullie schreef: ↑02-09-2020 22:26Dank jullie wel, dat geeft wat moed. Vrijdagmiddag horen we de uitslag.
Duitsland of België is wel wat ver weg
Stap voor stap... nu eerst nig dit even afwachten (super moeilijk, weet ik!!), misschien heb je met ICSI nu wel goede bevruchtingen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
donderdag 3 september 2020 om 20:47
Tja, mijn eicellen waren (ondanks jonge leeftijd) al van de meest barre kwaliteit op 150 eenheden, maar ik ken mensen die met minder 500 eenheden serieus amper eicelgroei hadden. Dan is het wel de moeite waard
donderdag 3 september 2020 om 23:11
Heftig allemaal dames!
@krullie-wullie: ik lees dat jullie onder behandeling zijn in het umcg? Wat zijn jullie ervaringen daar?
Wij hebben net 6 IUI behandelingen achter de rug in het MCL. We zijn ons nu wat aan het verbreden aangezien het volgende IVF/ICSI zal zijn. In MCL doen ze bijv wel de punctie, maar niet de terugplaatsing. Ik heb liever alles op 1 plek.
@krullie-wullie: ik lees dat jullie onder behandeling zijn in het umcg? Wat zijn jullie ervaringen daar?
Wij hebben net 6 IUI behandelingen achter de rug in het MCL. We zijn ons nu wat aan het verbreden aangezien het volgende IVF/ICSI zal zijn. In MCL doen ze bijv wel de punctie, maar niet de terugplaatsing. Ik heb liever alles op 1 plek.
vrijdag 4 september 2020 om 13:42
[quote=Krullie-wullie post_id=31855973 time=1599147527 user_id=353041]
Ik zat al aan de maximale dosering menopur (300ie), dus meer is geen optie.
[/
Ik zat al aan de maximale dosering menopur (300ie), dus meer is geen optie.
[/
rosie2020 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 10:16
63.92% gewijzigd
vrijdag 4 september 2020 om 22:35
Hallo allemaal,
Het is gelukt! Het lab mocht niet zeggen hoeveel, maar genoeg voor een terugplaatsing en iets voor in de vriezer! Ik heb zo hard gehuild... ook al lukt deze poging niet, dan hebben we een kans met ICSI. Wat een opluchting
@MTBS86: het UMCG lijkt een groot ziekenhuis, maar de afdeling fertiliteit voelt niet heel anders dan bij het Martini waar we eerder liepen, een relatief klein team en fijne artsen. De hiërarchie is wel anders, hier hebben de gynaecologen het voor het zeggen in plaats van de fertiliteitsartsen, dus als je een ander schema wil dan moet dat via de gynaecoloog. Het fijne is dat er geen zwangere dames in de wachtkamer zitten. Ik snap dat je alles op één plek wil hebben, maar ik vind het persoonlijk wel heel fijn dat ik de echo's mooi dichtbij werk en thuis heb. Onderschat dat aspect niet, want zeker als het niet helemaal soepel gaat (ik heb 24 dagen decapeptyl moeten spuiten vanwege en cyste voordat ik mocht beginnen met stimuleren) moet je vrij vaak een echo laten maken, vrij invasief als je in de buurt van het MCL woont.
Morgen de terugplaatsing, weer een stapje verder. Hebben jullie hier nog tips voor?
Het is gelukt! Het lab mocht niet zeggen hoeveel, maar genoeg voor een terugplaatsing en iets voor in de vriezer! Ik heb zo hard gehuild... ook al lukt deze poging niet, dan hebben we een kans met ICSI. Wat een opluchting
@MTBS86: het UMCG lijkt een groot ziekenhuis, maar de afdeling fertiliteit voelt niet heel anders dan bij het Martini waar we eerder liepen, een relatief klein team en fijne artsen. De hiërarchie is wel anders, hier hebben de gynaecologen het voor het zeggen in plaats van de fertiliteitsartsen, dus als je een ander schema wil dan moet dat via de gynaecoloog. Het fijne is dat er geen zwangere dames in de wachtkamer zitten. Ik snap dat je alles op één plek wil hebben, maar ik vind het persoonlijk wel heel fijn dat ik de echo's mooi dichtbij werk en thuis heb. Onderschat dat aspect niet, want zeker als het niet helemaal soepel gaat (ik heb 24 dagen decapeptyl moeten spuiten vanwege en cyste voordat ik mocht beginnen met stimuleren) moet je vrij vaak een echo laten maken, vrij invasief als je in de buurt van het MCL woont.
Morgen de terugplaatsing, weer een stapje verder. Hebben jullie hier nog tips voor?