Boos en verdrietig [Geen OP]

03-09-2020 17:51 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
ducki wijzigde dit bericht op 06-09-2020 19:16
99.96% gewijzigd
Wat is BBD? Bordeline?
Luci_Morgenster schreef:
03-09-2020 17:53
Wat is BBD? Bordeline?
Body Dysmorphic Disorder
Fijn dat je al in therapie bent . Je moet je zelf nooit anders voordoen dan je bent. Bovendien houdt iemand van jou om hoe en wie je bent en dat is ook hoe je er in de ochtend uitziet of als je ziek bent enz.
Niemand is perfect ,dat hou je ook niet lang vol dat plaatje wat je hem voorhield.
Hij was dus verliefd op iemand die niet echt bestond in principe.
Sex : als jij iets niet wilt ,niet doen.
Je bent nog best jong denk ik ?
Sterkte met je leven op orde krijgen
Verhuisd naar ander forum, over vloggers,influencers reality series pb voor info.
Pfff wat zal dat veel energie gekost hebben die relatie

Energie die je nu vooral in je therapie moet stoppen. Het probleem is niet deze jongen, en uiterlijk is een beetje belangrijk, maar niet zo veel dat het slagen van een relatie afhangt hoe knap jij bent op de schoonheidsmeter.

Nu uithuilen en gooi je verdriet, boosheid, gekwetstheid er maar uit. En ga je daarna focussen op je therapie
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Rond eerst maar eens die therapie af voor je met jongens af gaat spreken.
Natuurlijk heeft dat je enorm veel energie gekost. Zo hou je een relatie nooit vol. Richt je op jezelf, de therapie. Beter leren omgaan met je stoornis, meer jezelf durven zijn, zonder perfecte make-up of haren. Jezelf zijn, helemaal, en dan lief hebben. Dat maakt het bijzonder. Iemand die je accepteert wanneer je niet perfect bent. Houden van perfectie kan iedereen.
Voor de volgende keer weet je dus wat je Niet moet doen.
Gewoon jezelf zijn en geen ruzie maken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Het is vervelend dat het zo gelopen is TO. Ik denk dat je zelf wel goed ziet hoe je problematiek de relatie voor jou zelf ook onwerkbaar maakte. Probeer contact met hem te vermijden en werk hard aan jezelf. Een relatie kan fantastisch zijn, maar wel alleen als je jezelf bent.
Houd die boosheid op hem nog even vast, dat gaat je helpen.

Niet boos zijn op jezelf hè, zorg goed voor jezelf. Zo te lezen heb je dat hard nodig. Eerst jezelf maar eens accepteren, zodat je dat niet bij een ander hoeft te halen.
Zo te lezen heb jij je handen al meer dan vol aan jezelf. Een relatie proberen te hebben is een project waar je op dit moment geen energie voor hebt.

Wordt beter. Zet je leven op poten. Wordt stabiel. En als je goed in je vel en je eigen woning met stabiel inkomen zit, dan is het tijd voor een relatie. Ook zo eerlijk voor je partner.
makiko schreef:
03-09-2020 17:58
Fijn dat je al in therapie bent . Je moet je zelf nooit anders voordoen dan je bent. Bovendien houdt iemand van jou om hoe en wie je bent en dat is ook hoe je er in de ochtend uitziet of als je ziek bent enz.
Niemand is perfect ,dat hou je ook niet lang vol dat plaatje wat je hem voorhield.
Hij was dus verliefd op iemand die niet echt bestond in principe.
Sex : als jij iets niet wilt ,niet doen.
Je bent nog best jong denk ik ?
Sterkte met je leven op orde krijgen
Ik heb dat plaatje inderdaad veel te lang proberen vol te houden, ik hield geen energie meer over. Dat was het enige wat opluchtte toen hij me dumpte; ik hoefde even niet meer perfect proberen te zijn

Ik denk inderdaad dat hij verliefd was op iemand die niet bestond

Ik ben net 20 ja

Bedankt voor je reactie!
hamerhaai schreef:
03-09-2020 18:02
Pfff wat zal dat veel energie gekost hebben die relatie

Energie die je nu vooral in je therapie moet stoppen. Het probleem is niet deze jongen, en uiterlijk is een beetje belangrijk, maar niet zo veel dat het slagen van een relatie afhangt hoe knap jij bent op de schoonheidsmeter.

Nu uithuilen en gooi je verdriet, boosheid, gekwetstheid er maar uit. En ga je daarna focussen op je therapie
Ik wordt als het goed is binnenkort ook doorgestuurd naar een wat "intensere" therapie dan ik nu heb, waar ik als het goed is ook lotgenoten ga ontmoeten en waar ik echt stappen kan maken hoop ik. Ik denk dat dat inderdaad is waar ik nu mijn meeste energie aan moet gaan besteden ipv daten (en beetje aan de studie ook nog uiteraard).

Bedankt voor je lieve reactie
Je hebt ongelofelijk veel energie in deze relatie gestoken. Waardoor je niet zag dat dit eigenlijk helemaal geen leuke jongen is en voorbij bent gerend aan al je signalen.
Ik zal je een verhaal vertellen:
Mijn beste vriendin was vroeger ook als jij. Haar vriend had haar nog nooit zonder make up gezien, ze zorgde er zelfs voor dat ze 's nachts al in de make up was (stond ze speciaal voor op), stond daarna weer op omdat hij ooit een keer had gezegd dat hij graag een ijverige vrouw had.
Dus zij deed alsof ze vroeg opstond en dan heel ijverig zijn huis opruimen, verzorgde hem helemaal en deed alsof dat haar 'karakter' was.
Ook hij ging vreemd en had ook altijd een reden waarom het haar schuld was.
Waardoor zij nog meer haar best hing doen etc.
Lang verhaal kort: we zijn nu bijna 50 en dit is voor haar een soort lollige anekdote, ze heeft een lieve man en banjert de hele dag rond in ouwe kleding en zonder make up in hun huis vol dieren.

Maak het jezelf niet te moeilijk, dit was geen leuke relatie en je mist er niks aan. Ik hoop dat je therapie wat oplevert!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven