Find my family

03-09-2020 09:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie gebruikt er een app op de telefoon waarmee je via gps kunt zien waar de andere gezinsleden zijn? Welke gebruik je en is hij fijn? Ik zie dat er zoveel versies zijn, gratis, maar ook betalende. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Wij hebben allemaal android. Weet niet of daar nog verschil in zit met IOS.
Wij gebruiken de Zoek mijn vrienden app die standaard in iOS zit.
Tiana_76 schreef:
03-09-2020 09:03
Wij gebruiken de Zoek mijn vrienden app die standaard in iOS zit.
Wij hebben android, die hebben wij er niet standaard opzitten.
Heb je dit met je gezinsleden besproken? Ik zou er niet aan moeten denken dat wij precies van elkaar weten waar we zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
03-09-2020 09:30
Heb je dit met je gezinsleden besproken? Ik zou er niet aan moeten denken dat wij precies van elkaar weten waar we zijn.
Ga dit niet stiekem doen hoor. Waarschijnlijk is het tijdelijk. Door bepaalde omstandighedenijkt ons dit even fijn om te hebben.
Ik heb het alleen met mijn vriend, gewoon via de app op de iPhone. Mijn kinderen zouden hier echt niet mee akkoord gaan.
Met mijn vriend vind ik het ook soms lastig. Dan zeg ik dat ik onderweg ben, terwijl ik in werkelijkheid nog niet de deur uit ben. Hij zou dat kunnen controleren als hij zou willen :)
Door omstandigheden is het juist voor mijn kind even prettig. Vind kind ook. Maar dus nog op zoek naar tips voor een fijne app op een android telefoon.
Man en ik gebruiken Life360 (Android). We kunnen elkaar in theorie controleren idd, maar we gebruiken het vooral om aan het einde van de dag te kijken of de ander al vertrokken is van het werk ivm met het opzetten van het avondeten. Ja even bellen kan, maar daar zijn we allebei niet zo goed in.
Soms is het ook handig bv als ik thuis kom en man thuis had verwacht, maar hij is er niet. We hebben een afspraak. Ik kijk dan eerst even in de app, voordat ik hem bel. Meestal is hij dan even naar de supermarkt en dus zo thuis.

Als je de GPS op je telefoon uitzet (of de telefoon zelf) werkt het niet meer en zie je alleen de laatst bekende locatie. Zo zou ik het constante in de gaten houden kunnen omzeilen, maar daar heb ik geen behoefte aan.
Blueitis schreef:
03-09-2020 14:59
Man en ik gebruiken Life360 (Android). We kunnen elkaar in theorie controleren idd, maar we gebruiken het vooral om aan het einde van de dag te kijken of de ander al vertrokken is van het werk ivm met het opzetten van het avondeten. Ja even bellen kan, maar daar zijn we allebei niet zo goed in.
Soms is het ook handig bv als ik thuis kom en man thuis had verwacht, maar hij is er niet. We hebben een afspraak. Ik kijk dan eerst even in de app, voordat ik hem bel. Meestal is hij dan even naar de supermarkt en dus zo thuis.
Dit ook.

En voor de kinderen is het ook handig. Kunnen ze kijken of we bijna terug zijn van boodschappen doen. En vice versa: of ze wellicht bij een vriendje binnen zitten.
oh, ik haak even in, ik ken dit niet. Werkt dit ook met mijn oude vader? Die heeft een smartphone (android), ik heb een Iphone. Zou het ivm zijn gezondheid wel een fijn idee vinden dat ik in geval van nood kan zien waar hij is.
Tiana_76 schreef:
03-09-2020 15:08
Dit ook.

En voor de kinderen is het ook handig. Kunnen ze kijken of we bijna terug zijn van boodschappen doen. En vice versa: of ze wellicht bij een vriendje binnen zitten.
Hier is een gratis versie van en een betaalde meen ik? Mag ik vragen welke jullie gebruiken?
guppekop schreef:
03-09-2020 15:26
oh, ik haak even in, ik ken dit niet. Werkt dit ook met mijn oude vader? Die heeft een smartphone (android), ik heb een Iphone. Zou het ivm zijn gezondheid wel een fijn idee vinden dat ik in geval van nood kan zien waar hij is.
Zou niet weten waarom niet. Kwesfie van app installeren en met elkaar verbinden. Dat zou je voor je vader kunnen doen. Je vader hoeft niks te dien, jij opent de app om te kijken waar hij is. Geen idee of het werkt op een Iphone.

Wij gebruiken de gratis versie. Dat is voldoende, dus heb me nooit verdiept in de extra's van de betaakde.
Ik heb Family Link op mijn Android-telefoon. Was best ideaal toen mijn zoon laatst zijn telefoon kwijt was en deze nog bij een vriendje bleek te liggen....
bieslookje schreef:
03-09-2020 16:58
Hier is een gratis versie van en een betaalde meen ik? Mag ik vragen welke jullie gebruiken?
Zoals ik al schreef: ik gebruik de app die standaard in iOS zit, neem aan dat die niet in Android verkrijgbaar is.
O zie het nu, het is Blueitis die life360 gebruikt. Sorry haalde jullie doorelkaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven