Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen
donderdag 3 september 2020 om 13:42
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden
. Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden

Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
donderdag 3 september 2020 om 21:30
Levensstijl maakt wel een groot verschil hoor. Ik geloof nooit dat hij er zonder dat sporten zo uit zou zien. In de winter krijgt hij soms wel iets love handles, maar voor zo’n enorme bierbuik moet je wel je best doen.
donderdag 3 september 2020 om 21:32
maar om te kunnen sporten (vooral boven de 50), moet je ook gezond zijn, geen versleten knieën etc. Echt, onderschat de dosis mazzel niet, die je moet hebben in het leven
donderdag 3 september 2020 om 21:37
donderdag 3 september 2020 om 21:39

donderdag 3 september 2020 om 21:40
Nee joh.
donderdag 3 september 2020 om 21:43
Ach nee
donderdag 3 september 2020 om 22:52
De meeste vijftigers zijn echt niet zo gammel dat ze niet kunnen sporten. Zwemmen of fitness kun je tot op hoge leeftijd doen. Blijven sporten scheelt ook. Toen ik (een blauwe maandag) schaatste, was er een groepje krasse knarren dat me ieder rondje voorbij zoefde.
Ik zou eigenlijk weer wat moeten gaan doen, maar geen enkele sport vind ik echt langdurig leuk.
donderdag 3 september 2020 om 23:18
Iedereen zegt dat je je best moet blijven doen in een relatie voor je uiterlijk. Dat klopt maar tot welke hoogte? je ziet elkaar gewoon ook altijd op de leuke en minder leuke momenten ... elke ochtend ,elke avond en dat zo nog 7272728 dagen door. Je kan er toch niet altijd op je knapst uitzien voor iemand dat houd niemand vol.
Je gaat er hoe dan ook gewoon vanuit dat iemand voor jou kiest om hoe je bent.
En die knappe vrouw die hij eenmalig in stad ziet wandelen tsja die kent hij verder niet op haar slechte dagen..
En die knappe vrouw die hij eenmalig in stad ziet wandelen tsja die kent hij verder niet op haar slechte dagen..

donderdag 3 september 2020 om 23:27
Je best voor elkaar blijven doen gaat natuurlijk veel verder dan uiterlijk. Anders zouden alleen maar knappe stelletjes echt gelukkig zijn. Terwijl er heus genoeg gelukkige stellen zijn met (al dan niet allebei) overgewicht, ondergewicht, haaruitval, haar op de rug, scheve tanden, stinkvoeten, een comb-over of een slechte adem.linnylow schreef: ↑03-09-2020 23:18Iedereen zegt dat je je best moet blijven doen in een relatie voor je uiterlijk. Dat klopt maar tot welke hoogte? je ziet elkaar gewoon ook altijd op de leuke en minder leuke momenten ... elke ochtend ,elke avond en dat zo nog 7272728 dagen door. Je kan er toch niet altijd op je knapst uitzien voor iemand dat houd niemand vol.
vrijdag 4 september 2020 om 06:35
Op waarheid gebaseerd.Metallover schreef: ↑04-09-2020 00:54In reactie op de OP:
Laat het een les zijn dat je je nóóit moet wegcijferen voor een man.
Ik ken die serie trouwens niet, is het op waarheid gebaseerd?
Betty zit sinds eind jaren 80/begin jaren 90 (?) nog steeds opgesloten in de gevangenis. Haar verzoek om vrijlating is al 3 keer afgewezen, haar kinderen willen niks meer met haar te maken hebben. Er was ooit een film over gemaakt (maar die was vanuit het perspectief van de familie van Dan gemaakt, dus zijn affaire en manipulaties waren weggelaten), een boek over geschreven en nu heeft Netflix een mini serie over haar (met Christian Slater als haar ex-man Dan).
vrijdag 4 september 2020 om 06:42
Ik begrijp wel dat ze furieus werd. Plotseling zat de minnares in haar huis, sliep in haar bed, kookte in haar keuken, alles wat van haar was werd van de een op andere dag van de minnares. Ze had geen toegang meer tot haar kinderen, minnares gooide haar lievelings servies kapot, de stem van de minnares op het antwoordapparaat, geen enkele zeggenschap meer over hun bezittingen, niks meer te zeggen over haar kinderen. Haar ex en zijn trophy wife gooiden haar niet alleen buiten, ze namen heel haar leven af. Inclusief pesterijen en vernedering.
(Dat zegt zij, haar kinderen ervaarden het anders)
hanaa wijzigde dit bericht op 04-09-2020 06:49
4.93% gewijzigd
vrijdag 4 september 2020 om 06:47
Er zijn genoeg vrouwen die hun best blijven doen, maar de gemiddelde succesvolle man verkiest toch vaker een jonge 25 jarige meid aan zijn arm, dan zijn 58 jarige vrouw die er alles aan deed om er zo goed mogelijk uit te blijven zien en 'leuk' te blijven.*Sally* schreef: ↑03-09-2020 23:27Je best voor elkaar blijven doen gaat natuurlijk veel verder dan uiterlijk. Anders zouden alleen maar knappe stelletjes echt gelukkig zijn. Terwijl er heus genoeg gelukkige stellen zijn met (al dan niet allebei) overgewicht, ondergewicht, haaruitval, haar op de rug, scheve tanden, stinkvoeten, een comb-over of een slechte adem.
Het feit dat die succesvolle man toch een jonge stoeipoes aan zijn arm kan krijgen verblindt hem volledig voor zijn eerste (oudere) vrouw.
vrijdag 4 september 2020 om 06:49
Dus nooit je leven in handen van een ander leggenHanaa schreef: ↑04-09-2020 06:42Ik begrijp wel dat ze furieus werd. De minnares zat in haar huis, sliep in haar bed, kookte in haar keuken, alles wat van haar was werd van de een op andere dag van de minnares. Ze had geen toegang meer tot haar kinderen, minnares gooide haar lievelings servies kapot, de stem van de minnares op het antwoordapparaat, geen enkele zeggenschap meer over hun bezittingen, niks meer te zeggen over haar kinderen. Haar ex en zijn trophy wife gooiden haar niet alleen buiten, ze namen heel haar leven af.

vrijdag 4 september 2020 om 07:00
Zijn er eigenlijk cijfers van hoe vaak dit gebeurt? Want dat het voorkomt geloof ik wel maar dat alle (of zelfs een groot deel van de) mannen zo zouden zijn is toch echt niet wat ik in mijn omgeving zie. Dat maakt het niet minder vervelend als het je overkomen is natuurlijk. Maar ik vind het wel denigrerend naar mannen toe om ervan uit te gaan dat er niet ook heel wat mannen zijn die andere dingen dan uiterlijk in een relatie belangrijk vinden, zoals wat je samen doet, de herinneringen die je hebt etc.Hanaa schreef: ↑04-09-2020 06:47Er zijn genoeg vrouwen die hun best blijven doen, maar de gemiddelde succesvolle man verkiest toch vaker een jonge 25 jarige meid aan zijn arm, dan zijn 58 jarige vrouw die er alles aan deed om er zo goed mogelijk uit te blijven zien en 'leuk' te blijven.
Het feit dat die succesvolle man toch een jonge stoeipoes aan zijn arm kan krijgen verblindt hem volledig voor zijn eerste (oudere) vrouw.

vrijdag 4 september 2020 om 07:04
vrijdag 4 september 2020 om 07:07
Ego inderdaad.
vrijdag 4 september 2020 om 07:15
Ik denk dat het bij haar ook vooral ging om de emotionele waarde ging. Het huis waar je je kinderen hebt opgevoed, de bank waar je diepe gesprekken had met je man, de keukentafel waar tranen werden gelaten etc etc.
Je kunt best opnieuw beginnen maar je hele geschiedenis laat je achter in handen van een minnares die zelfs je servies kapot wil maken.
Sommige ex vrouwen kunnen zich na een lange tijd overheen zetten en doorgaan, bij sommigen knakt er iets van binnen.
Ik ben trouwens voor het volledige los laten en doorgaan. Je kunt niet aan een dood paard blijven trekken. Je verspilt kostbare tijd daaraan.
vrijdag 4 september 2020 om 07:17
Ik denk niet dat je naar Jan Modaal moet kijken, maar naar mannen die echt van niks naar (multi) miljonair zijn gegaan.Anna2208 schreef: ↑04-09-2020 07:00Zijn er eigenlijk cijfers van hoe vaak dit gebeurt? Want dat het voorkomt geloof ik wel maar dat alle (of zelfs een groot deel van de) mannen zo zouden zijn is toch echt niet wat ik in mijn omgeving zie. Dat maakt het niet minder vervelend als het je overkomen is natuurlijk. Maar ik vind het wel denigrerend naar mannen toe om ervan uit te gaan dat er niet ook heel wat mannen zijn die andere dingen dan uiterlijk in een relatie belangrijk vinden, zoals wat je samen doet, de herinneringen die je hebt etc.
Dus die echt in een andere league zijn terecht gekomen.
(Van niks naar jetset. Zie weinig jetset mannen die nog met hun 1e Truus aan hun arm rondlopen, meestal is Truus al ingewisseld voor een modelletje van 25 jaar)
hanaa wijzigde dit bericht op 04-09-2020 07:27
13.63% gewijzigd
vrijdag 4 september 2020 om 07:22
Maar zou dit ooit een leuke man geweest zijn?Hanaa schreef: ↑04-09-2020 07:15Ik denk dat het bij haar ook vooral ging om de emotionele waarde ging. Het huis waar je je kinderen hebt opgevoed, de bank waar je diepe gesprekken had met je man, de keukentafel waar tranen werden gelaten etc etc.
Je kunt best opnieuw beginnen maar je hele geschiedenis laat je achter in handen van een minnares die zelfs je servies kapot wil maken.
Of een goede relatie?
vrijdag 4 september 2020 om 07:27
Ik ken ze zeker wel hoor. Dat zijn geen ‘jetset’mannen trouwens, wel zeer succesvolle mannen.Hanaa schreef: ↑04-09-2020 07:17Ik denk niet dat je naar Jan Modaal moet kijken, maar naar mannen die echt van niks naar multi miljonair zijn gegaan.
Dus die echt in een andere league zijn terecht gekomen.
(Van niks naar jetset. Zie weinig jetset mannen die nog met hun 1e Truus aan hun arm rondlopen, meestal is Truus al ingewisseld voor een modelletje van 25 jaar)
Jetset suggereert trouwens wel dat alles voor de show is en je hebt een heel andere succesvolle groep ernaast.