Uitgerekend eind april/begin mei 2021

22-08-2020 12:19 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik zag dat er nog geen topic is voor de maand mei en de april groep loopt inmiddels al lekker.

Ik zal me even voorstellen, ik ben 26 jaar, getrouwd, en heb een zoontje van 10,5 maand. Afgelopen week positief getest en ik zou tussen 29-4 en 2-5 ongeveer uitgerekend zijn. Heb voordat ik zwanger werd van mijn zoontje een miskraam gehad dus ben wel erg angstig dat het nog fout gaat.

Zijn er dames die zin hebben om aan te sluiten en mee te kletsen?

Bij deze de tabel:

Naam Leeftijd Hoeveelste kindje Uitgerekende datum Afspraken J/M
pinguin00 26 2e 29-04 18-09 1e echo
banaaana 30 1e 02-05 -
anjer30 31 4e 21-04 07-09 1e echo
Madeliefje227 28 1e 01-05 -
Bailey26 - 1e 01-05 21-09 1e echo
stuutje 41 3e 01-05 -
nutsaboutbeauty - 1e 23-04 11-09 1e echo
Mieremuis 40 3e (1*) 02-05 -
Mandarijnenpeller3 3e 02-05
pinguin00 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 20:00
29.35% gewijzigd
Spannend al die eerste echo's, die van ons is 11 september.
Wat vervelend, de misselijkheid.
In mijn vorige zwangerschap heb ik daar ook medicatie voor geslikt, heb toen beide keren tot 20weken dagelijks meerdere keren gespuugd
Nu (nog...?) geen last.
Wel van vermoeidheid, soms duizelig en pijnlijke borsten.

Vanmorgen de verloskundige gebeld, 24 september 1e afspraak met echo.
Wel 's avonds zodat mijn vriend ook mee kan. Dan lichten we dus voor die tijd een vriendin in die even komt oppassen.
Ouders en zussen lichtten we in na een goede echo
Vandaag begonnen met moeders voor moeders. Pfff wat stinken die flessen :purple:

Ook mijzelf niet aan mijn afspraak gehouden om niets te kopen tot we het hartje hebben gehoord bij de echo. Heb voor het eerst ooit een rompertje gekocht. Een hele leuke met giraffen.. :)
Even teruggelezen,
Banaaana, je verhaal over genetisch onderzoek is erg herkenbaar.
Ik kan me dus goed voorstellen hoeveel onzekerheid, doketersbezoeken etc het met zich mee brengt.

Hier hebben we ook een genetische afwijking in de familie, die ontdekt is na de geboorte van onze 1e. Hij is geboren met een aantal lichamelijke afwijkingen, hierop hebben we gekozen voor verder onderzoek en bleek dat zoon en mijn vriend dezelfde afwijking hebben.
Vriend heeft nergens last van, zoon wel, dochter heeft het ook en heeft nog nergens last van.

Het heeft hier voor een hoop gedoe met m'n schoonfamilie gezorgd, zij willen zich niet laten testen, zijn eigenlijk boos dat wij het wel hebben laten doen en verzwijgen het gewoon. Uiteindelijk heeft 1 schoonzus zich laten testen en zij heeft het ook. Dus wel bewezen dat het bij 1 van hun ouders vandaan komt. Allebei m'n schoonouders komen uit een groot gezin, maar niemand "mag" zich dus laten testen van ooms en tantes, omdat er eerst een familielid in 1e lijn drager moet zijn.
Dubbel
anoniem_6463b692a75b8 wijzigde dit bericht op 04-09-2020 08:46
Reden: dubbel geplaatst
99.03% gewijzigd
Oh wat naar Lisedor dat je schoonfamilie niet mee werkt. Kan mij voorstellen dat dat de relatie behoorlijk op spanning zet. En wel bijzonder dat bij jullie de afwijking bij jullie zoon wel tot uiting komt en bij je vriend en dochter (nog) niet. Ik weet dat dat bij sommige ziektes zo is maar vind het toch altijd bijzonder. Gaan jullie nu tijdens de huidige zwangerschap nog extra onderzoeken doen om te kijken of het kindje de afwijking mogelijk ook heeft of gebeurd dat na de geboorte?
Het zet de relatie idd op scherp.
Hun gedachte is "maar wij hoeven toch geen kinderen meer?".... lekker kortzichtig

Je ziet het bij vriend en dochter wel wat in het uiterlijk als je weet waar je op moet letten.
Wij hebben ervoor gekozen geen extra onderzoeken te doen tijdens de zwangerschap. Vorige keer hebben we daar erg over getwijfeld maar eenmaal zwanger moest iedereen uit m'n buurt blijven :nut:
Na de geboorte laten we het testen door bloedonderzoek.

En dan vandaag... licht bloedverlies....
ik weet dat ik er toch niks aan kan doen en dat het ook goed kan gaan, dus ik probeer me maar niet te druk te maken en een paar dagen afwachten
Ik kan me dan eigenlijk op zich wel voorstellen dat ze zich zelf niet willen laten testen, hun lijf, maar ze kunnen er toch moeilijk bezwaar tegen hebben dat anderen in de familie zich laten testen?
Is het een aandoening met ernstige gevolgen? Als jullie de baby laten testen neem ik aan dat er wel iets van een behandeling nodig en mogelijk is?
Balen van het bloedverlies! Altijd spannend... Hopelijk zet het niet door.

Hier echt suuuuper moe. Gisteravond om half 9 naar bed gegaan, sliep binnen 5 minuten. Vandaag overdag weer 2 uur geslapen, gelukkig heeft de kleine man nog een middagslaapje! O_O Misselijkheid slik ik inmiddels weer Emesafene voor, had ik nog liggen.
Het is een genetische afwijking, dat is niet te behandelen. Sommige gevolgen ervan wel. Behandeling is dus niet altijd nodig, soms wel. Zoon heeft bv skeletafwijkingen, 2 daarvan is hij al aan geopereerd, 1 moet mogelijk in de toekomst nog. Daarnaast heeft hij ADHD en ASS, dus de gevolgen kunnen heel breed voorkomen, zowel fysiek als mentaal.

Wat mij meer tegenstaat, is dat doordat zij zich niet laten testen, hun broers en zussen dat vanuit medici niet mogen, terwijl zij ook kinderen hebben die met gezinnen stichten bezig zijn.
En hun eigen kinderen, mijn schoonzussen, hebben ze tegen gezegd dat het onzin is en onnodig om te testen.
anoniem_6463b692a75b8 wijzigde dit bericht op 04-09-2020 19:49
Reden: schrijffout
0.16% gewijzigd
Dag allemaal,
Mag ik meeschrijven?

Heb vanmorgen een positieve test gehad!
Zou zo rond 10 mei uitgerekend zijn!

Gefeliciteerd allemaal, hopelijk allemaal een gezonde zwangerschap!
lisedor ik snap heel goed dat je het stom vind dat je schoonouders niet willen testen. Het kan voor de rest van de familie echt wel een belangrijke overweging zijn bij het krijgen van kinderen en of je nog voor een broertje of zusje gaat. Bij ons dachten de schoonouders dat het pas een issue zou worden en dus pas besproken moest worden op moment van voortplanten. Dat heb ik ze ook lang kwalijk genomen . Vooral ook omdat met kleine dieet aanpassingen de erfelijke ziekte minder snel gaat en dus veel beter voor mijn man is. Maar hij wist dus niet dat hij het had. Daarbij weten we al sinds onze eerste date , meer dan 10 jaar geleden , dat we allebei graag kinderen willen dus hadden we het medische traject veel eerder opgestart.
Wel stom dat met het niet meewerken van een schakel in de erfelijke keten de medici niet verder willen mee werken. Stomme protocollen

En klote van het bloedverlies, is het snel gestopt? Ik had ook bloedverlies, maar daarvoor seks gehad, was snel gestopt en volgens internet niet raar dus daar houd ik mij aan vast .

boterkaaseitje welkom en gefeliciteerd!

Hier zijn mijn boobies ineens een stuk groter.. man vind het fantastisch ik nog niet
Banaana, zo denken wij ook, we vinden dat iedereen een keus moet kunnen maken over de genetische afwijking, het is op zich goed te testen in de zwangerschap of via ivf zwanger worden, maar het zal niet naar voren komen in de standaard testen.
En verder voelt het alsof ze zeggen pech voor jullie maar voor ons bestaat het niet, voelt als een afwijzing.

Bloedverlies was gister helder rood, vanmorgen meer oud, bruin.
Nog steeds afwachten
Oh ik duim dat het goed gaat Lisedore.

Wij hadden gisteren trouwens ook iets grappigs. Gingen naar onze stamkroeg voor een drankje. Man bier, ik een mocktail. Komt de barman: "volgens mij is er iets aan de hand..." vrijdagavond en geen bier voor mij vond hij raar.. dus toen was het niet meer te ontkennen. Hebben rondje gratis gekregen, erg lief van hem!
Ik zou ook graag meeschrijven. Ik ben 37,
Ik heb ook vanochtend positief getest en zou dan rond 9 mei uitgerekend zijn van ons tweede kindje. We hebben een zoontje van 2
We hadden het totaal niet verwacht, zitten midden in een grote verbouwing, dus daar ligt nog wel een uitdaging ;-)

Iedereen gefeliciteerd en op naar een goede zwangerschap en gezonde kindjes :heart:
Boterkaaseitje en livingstone; gezellig en gefeliciteerd

Aahhh, geen bloedverlies meer... maar nog wel onzekerheid. En dan de echo pas de 24e.
Zou ik de verloskundige kunnen bellen en eerder langskomen? Ik weet dat ze er weinig over kunnen zeggen, echo blijft een momentopname enzo... maar als het mis is weet ik het liever nu als pas de 24e
Ik snap dat je je niet helemaal gerust voelt, bellen kan altijd. Ze zijn er om je te helpen of gerust te stellen of om dingen uit te sluiten/bevestigen. Liever een keer teveel dan te weinig bellen, herinner ik me van zwangerschap met zoontje, ik kon echt voor alles terecht!

Zijn jullie echo’s allemaal gepland rond de termijn echo?
Vorig jaar had ik al een vroege echo van zoon maar hoorde dat door Corona de 7/8 weken echo vaak niet ingepland wordt maar direct die van 12 weken.

Hoe zit het met kwaaltjes bij jullie?
Hier nog rustig. Terwijl ik bij zoon dood ziek was al in het begin (weet alleen niet of dat ook al was met de positieve test of 1/2 weken later
Welkom nieuwe dames!

De emesafene lijkt hier beter te helpen dan begin van de week. Wel wisselend, de ene dag weinig last en de andere dag hondsberoerd. Gelukkig nog geen relatie met het toilet :mrgreen:

Banaaaana, wat goed dat je meedoet aan Moeders voor Moeders!! Ja die lucht he.. ik heb het de eerste zwangerschap geprobeerd maar moest steeds overgeven van die stinkende flessen, haha.
Wat grappig in de kroeg :-D

Lisedor, wat naar zeg dat je schoonfamilie niet wil testen en dat het daardoor voor andere familieleden ook niet mogelijk is.
Met bloedverlies of onzekerheid zou ik morgen zeker even bellen of je eerder kunt komen hoor. Je kunt beter een keer teveel bellen dan te weinig, vinden ze echt geen probleem!

Livingstone, gefeliciteerd! Midden in een verbouwing dus ;-) gaat het een lange verbouwing worden? Dat wordt een extra drukke tijd dan!

Boterkaaseitje, ik heb morgen de eerste echo, ben dan ca. 7.5 week. Hier doen ze standaard een vroege echo om te kijken of het een intacte zwangerschap is, en dan rond 11 weken de termijnecho.

Morgen dus de echo! Spannend wel! Vind het nog heel onwerkelijk, dus als er morgen 'iets zit' gaat het nieuws misschien een keer landen ;-)
Succes Anjer morgen en gelukkig dat je niet met de wc knuffelt, hopelijk blijft dat zo en wordt de misselijkheid minder.

Liselotte, wat een nare situatie met je schoonfamilie
Ik zou vanwege het bloedverlies ook even bellen, ookal is het alleen maar om even te overleggen of gerust gesteld te worden.

Banaaana, dat had hij snel gespot, scherp! Meeste mannen hebben daar niet zoveel oog voor.
Volgend weekend gaan we met de vrienden een weekend weg. Ik ben benieuwd hoe snel ze het door hebben... Lust normaal wel een borrel of wijntje
Gelukkig verder nog geen kwaaltjes

De verbouwing is inderdaad nogal een project. We gaan van bungalow naar huis met bovenverdieping. Constructie staat er net op. We gaan binnen alles zelf doen, maar dit helpt wel om focus te hebben en prioriteit op slaapkamers.
livingstone wijzigde dit bericht op 06-09-2020 22:05
Reden: Toevoeging
16.59% gewijzigd
Echo was goed!

Klein mensje met al stompjes van armpjes en het bewoog zelfs al een klein beetje :heart:
Idd op 21-04 uitgerekend, nu 7+5.

28-09 termijnecho!
Ooooh Anjer, wat fijn! Het hartje knipperde ook al neem ik aan?

Sorry voor de afwezigheid, was druk met werk en ben heel erg moe. Heb ook wel wat last van misselijkheid bij teveel of te weinig eten, maar gelukkig niet extreem en ook niet overgeven :)

Wij zijn ook aan het verbouwen, de zolder. Nu moet de verbouwing wel opschieten, want we hebben de extra kamer nodig haha!

Ik heb volgende week donderdag een vroege echo, maar alleen omdat ik een tweeling heb en ze willen uitsluiten dat ik niet weer een meerling draag. En zo wel, dan zal ik waarschijnlijk direct door moeten naar de gynaecoloog omdat de vorige zwangerschap niet soepel is verlopen. Maar vriend mag wel mee, zelfs in corona tijd!

Ik kan trouwens de tijd wel vooruit kijken. Pas 6 weken, mijn darmen werken traag dus mijn buik is opgezet. Ik heb het idee dat iedereen het aan me kan zien. Nog even geduld!
Omdat er nog meer goede mandarijnenpellers zijn.
Wat fijn Anjer! Super, de eerste goede echo! :heart:

Wij mogen overmorgen, spannend... Ben echt kotsmisselijk nu, ondanks de Emesafene... Echt vervelend! Maar verder valt het mee en nog niet gespuugd.
Anjer wat fijn! Gefeliciteerd :cheer2: is toch altijd fijn om bevestiging te krijgen op beeld

Mandarijnenpeller, wat spannend, lijkt me druk met een tweeling, laat staan twee! Succes met de verbouwing

Hier vandaag ook een enorm opgeblazen gevoel en was vanavond met sporten helemaal buiten adem, kon bijna niet normaal praten ondertussen.
Vorige week was ik nog plat, vandaag lijk ik wel 3/4 maand zwanger :-o

Lisedor ( mijn spellingscontrole maakt er Liselotte van zag ik) nog contact gehad met de VK?
Mandarijnenpeller, ja het hartje klopte mooi.. zo bijzonder zo'n knipperlichtje :-)

Mieremuis, spannend, overmorgen de echo! Zal duimen dat jr net zo'n mooie echo hebt als ik vandaag!

Ja Lisedor, heb je de verloskundige nog gesproken? Bloedverlies weggebleven?

Hier gauw verder slapen nu :-D
Anjer wat fijn dat je een goede echo had en het hartje klopte.

Manderijnenpeller aftellen naar volgende week. Heb je de echo bij een verloskundige praktijk?
Succes met de verbouwing van de zolder! Wij starten in oktober met de zolder. Zijn net klaar met de benedenverdieping.

Mieremuis spannend hoor. Wel jammer dat de medicatie weinig doet tegen de misselijkheid.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Mieremuis spannend! Is het een idee om wat anders te nemen? Mijn huisarts raadde gaviscon aan, ik heb tijdens de zwangerschap van de tweeling omeprazol gekregen. Toen ik daar nu naar vroeg, reageerde de huisarts wat terughoudend, dus ik weet niet of dat advies is gewijzigd ten opzichte van drie jaar geleden..

Bailey ja, bij een verloskundige praktijk inderdaad. Vorige keer had ik geen vroege echo en hebben ze bij de termijnecho de tweeling ontdekt, wat betekende dat ik direct over ging naar een gynaecoloog. Ben daarom erg benieuwd hoeveel het er nu zijn :lol:
Omdat er nog meer goede mandarijnenpellers zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven