Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen
donderdag 3 september 2020 om 13:42
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden
. Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden

Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd

vrijdag 4 september 2020 om 11:31
Nog even over de serie Betty uit Dirty John, heb je ook de laatste scenes gezien?
Daar gingen de gesprekken uit eerdere scenes wat humaner, Dan kwam in die scene er eerlijk vooruit verliefd te zijn ipv er een sadistisch narcistisch raadspelletje ervan te maken voor Betty.
Ik weet niet of die scenes bedoeld zijn als vergelijkingsmateriaal dat een scheiding heel wat normaler was verlopen als er eerlijke communicatie zou zijn geweest of dat Betty toen al de boel opblies in haar hoofd zoals in de scene toen ze zich realiseerde dat haar notitieblok gejat was door Linda.
In haar hoofd stelde ze zich 't gehoon van Dan en Linda voor.
Wat betreft Trophy wife, dat was Betty in het begin ook voor Dan en een Trophy wife is een narcistisch dingetje. Ik denk dat Dan dat wel was maar ik geloof ook dat Dan en Linda echt wel verliefd op elkaar waren.
Daar gingen de gesprekken uit eerdere scenes wat humaner, Dan kwam in die scene er eerlijk vooruit verliefd te zijn ipv er een sadistisch narcistisch raadspelletje ervan te maken voor Betty.
Ik weet niet of die scenes bedoeld zijn als vergelijkingsmateriaal dat een scheiding heel wat normaler was verlopen als er eerlijke communicatie zou zijn geweest of dat Betty toen al de boel opblies in haar hoofd zoals in de scene toen ze zich realiseerde dat haar notitieblok gejat was door Linda.
In haar hoofd stelde ze zich 't gehoon van Dan en Linda voor.
Wat betreft Trophy wife, dat was Betty in het begin ook voor Dan en een Trophy wife is een narcistisch dingetje. Ik denk dat Dan dat wel was maar ik geloof ook dat Dan en Linda echt wel verliefd op elkaar waren.
vrijdag 4 september 2020 om 11:32
ik bedoel het niet als grapje eerlijk gezegd. ik heb zelf best een 'stoere'baan in de ogen van mannen en merk dat dat ook bepaalde types aantrekt die het interessant vinden zo'n vrouw te scoren. een van die mannen noemde het een keer zo, een trophy wife. Maar dat is blijkbaar heel grappig

vrijdag 4 september 2020 om 11:33
Uiteraard jong en knap. Nadeel van vrouwen is dat als ze ouder worden aftakelen terwijl mannen opbloeien. Daarom past een oudere man met een jongere vrouw beter als een oudere vrouw met een jongere man.noorderlicht76 schreef: ↑04-09-2020 11:26Nog even wat anders: is een trophy wife altijd jong en knap? Of is bv ook een vrouw met een indrukwekkend CV een potentieel trophy wife?

vrijdag 4 september 2020 om 11:35
Nou nee, hoor. Mannen krijgen vaak een 40+ buikje en smalle slappe billetjes. Sommige mannen worden indd. interessant als ze ouder worden, uiterlijk gezien, maar lang niet alle.

vrijdag 4 september 2020 om 11:36
Alleen als je haar cv op haar rug mag spelden.noorderlicht76 schreef: ↑04-09-2020 11:26Nog even wat anders: is een trophy wife altijd jong en knap? Of is bv ook een vrouw met een indrukwekkend CV een potentieel trophy wife?

vrijdag 4 september 2020 om 11:37
je vergeet nog de inhammenHenk-en-Roelie schreef: ↑04-09-2020 11:35Nou nee, hoor. Mannen krijgen vaak een 40+ buikje en smalle slappe billetjes. Sommige mannen worden indd. interessant als ze ouder worden, uiterlijk gezien, maar lang niet alle.

vrijdag 4 september 2020 om 11:37
Een bepaald type fris, sportief en energiek kan ook wel voor trophy wife doorgaan denk ik.noorderlicht76 schreef: ↑04-09-2020 11:26Nog even wat anders: is een trophy wife altijd jong en knap? Of is bv ook een vrouw met een indrukwekkend CV een potentieel trophy wife?
Dan speelt er een soort tweede jeugd idee mee.

vrijdag 4 september 2020 om 11:39
En hun pielemoosje krimpt ook nog.Henk-en-Roelie schreef: ↑04-09-2020 11:35Nou nee, hoor. Mannen krijgen vaak een 40+ buikje en smalle slappe billetjes. Sommige mannen worden indd. interessant als ze ouder worden, uiterlijk gezien, maar lang niet alle.

vrijdag 4 september 2020 om 12:23
vrijdag 4 september 2020 om 13:04
Ik heb nog een ander verhaal, mijn buuf met haar echt heel goed uitziende man, beiden 45, gaan scheiden omdat zij jeuk aan haar k*t heeft. Ze doet het nu met een gebonden jongere man. Die gaat z’on spijt krijgen straks! Want uiteraard komt haar ex terug met een jong blaadje en die gebonden man wil niks met haar. Dom dom dom
vrijdag 4 september 2020 om 13:05
maar dat huwelijk was dus al niks meer, echt niet erg hoor, als je ex dan een ander vindtbeetjegek schreef: ↑04-09-2020 13:04Ik heb nog een ander verhaal, mijn buuf met haar echt heel goed uitziende man, beiden 45, gaan scheiden omdat zij jeuk aan haar k*t heeft. Ze doet het nu met een gebonden jongere man. Die gaat z’on spijt krijgen straks! Want uiteraard komt haar ex terug met een jong blaadje en die gebonden man wil niks met haar. Dom dom dom
vrijdag 4 september 2020 om 13:09
Ja zo clichéTimetraveler schreef: ↑04-09-2020 10:22Oh volgens mij wordt deze uitdrukking echt vaak gebruikt door mannen vanaf een jaar of 45 wanneer ze in contact willen komen met vrouwen die een heel stuk jonger zijn.
vrijdag 4 september 2020 om 13:13
Jawel, hij was alleen te saai in bed. Ze komt er nog wel op terug. Gebonden man is nl heel duidelijk tegen haar, niet verliefd, ga niet bij mijn gezin weg.
En wie wil er nou tegenwoordig nog een vrouw van 45 met 3 kinderen waarvan er 1 nog jong is.
vrijdag 4 september 2020 om 13:14
Als ik zo om me heen kijk zitten de mannen daar niet mee. De meeste mannen zijn ondanks hun hangbuikje en drilbillen vaak wel overtuigd dat ze nog jong en goddelijk zijn in tegenstelling tot veel vrouwen. Het is altijd echte liefde en een relatie zoals ze die nog nooit hebben gehad. Maar goed ik zie het als een goede overeenkomst tussen 2 partijen jeugdigheid voor geld, als beiden daar blij mee zijn....lilalinda schreef: ↑04-09-2020 08:30ik zou me alleen wel afvragen, of zij ook echt verliefd is op mij (als ik een oudere man (m/v) was, of dat ze eigenlijk vooral valt voor het gemak waarmee ze de lastige periode in haar leven (settelen, huis kopen (kan ik niet betalen) etc oversla
Dat een ouder mens verliefd wordt op een jonger, oh zeker, 100%. Maar andersom houd je toch het knagen: valt zij/hij op mij, of op wat ik meebreng
vrijdag 4 september 2020 om 13:20
Uhm, je gaat jezelf serieus vergelijken met het karakter Bettie uit de serie?
Ik zag, ook in de serie trouwens, een katholiek stel dat trouwden omdat het zo hoort. Ze kregen kinderen omdat het zo hoort. Ze waren meer een bedrijf dan dat er ooit sprake was van een liefdes relatie. Bettie heeft dat altijd anders gezien en is uiteindelijk doorgeslagen.
De man van Bettie kwam juist tot leven toen hij ging scheiden. Hij vond ware liefde, kon ineens een echte vader zijn voor zijn kinderen en werd lastiggevallen door zijn ex vrouw.
Nu heeft de man ook dingen gedaan die niet door de beugel kunnen, maar ook hier blijkt maar weer dat er altijd meer dan een verhaal is.
Ik zag, ook in de serie trouwens, een katholiek stel dat trouwden omdat het zo hoort. Ze kregen kinderen omdat het zo hoort. Ze waren meer een bedrijf dan dat er ooit sprake was van een liefdes relatie. Bettie heeft dat altijd anders gezien en is uiteindelijk doorgeslagen.
De man van Bettie kwam juist tot leven toen hij ging scheiden. Hij vond ware liefde, kon ineens een echte vader zijn voor zijn kinderen en werd lastiggevallen door zijn ex vrouw.
Nu heeft de man ook dingen gedaan die niet door de beugel kunnen, maar ook hier blijkt maar weer dat er altijd meer dan een verhaal is.

vrijdag 4 september 2020 om 15:52
OhDeer schreef: ↑04-09-2020 13:20Uhm, je gaat jezelf serieus vergelijken met het karakter Bettie uit de serie?
Of het zo in het echt ook zo is gegaan weet ik natuurlijk niet maar de manier hoe Dan Betty versierde was wel heel origineel en leuk, ik kan me voorstellen dat ze daarin is blijven hangen van' o maar toen was het/hij zo leuk, als ik goed mijn best doe dan doet hij weer net zo leuk als toen'.
Overigens ik heb een beetje gegoogled op de echte Betty maar die zag eruit als zo'n typische all American stay at home moeder, gewoontjes met jurken en blouses met enorme pofmouwen, brrr. In de interviews komt ze ook niet sympathiek op me over, ze was pas blij toen Dan en Linda dood waren. Die vrouw was gewoon knetter jaloers op Linda en haar drijfveer was dat kapot maken.
vrijdag 4 september 2020 om 16:06
Jahaa, mannen. Geef ze het idee dat er wat te scoren is...noorderlicht76 schreef: ↑04-09-2020 11:32ik bedoel het niet als grapje eerlijk gezegd. ik heb zelf best een 'stoere'baan in de ogen van mannen en merk dat dat ook bepaalde types aantrekt die het interessant vinden zo'n vrouw te scoren. een van die mannen noemde het een keer zo, een trophy wife. Maar dat is blijkbaar heel grappig![]()
Ik heb de associatie 'armcandy' bij 'trophy wife'. Jij niet?
vrijdag 4 september 2020 om 16:07
Doorgaans gaat de man er toch weer vandoor. Ik zeg altijd: 'Hoe je eraan komt, kom je er ook weer af'. En echt, heb het in mijn irl omgeving al verschillende keren gezien. Onlangs nog hoor, na meer dan 20 jaar huwelijk. Destijds ging hij vreemd met haar, maar uiteindelijk denk je, och was een foutje blijkbaar, jeugdige onwetenheid, maar opeens na 20 jaar ja hoor, gaat hij toch weer vreemd. Waren wel dezelfde leeftijd overigens. En laatst hoorde ik dat de ex van een vriendin haar 15 jaar jongere vervangster weer vervangen had. Hij ging destijds halverwege de jaren '90 vreemd met mijn vriendin, halverwege het decennium daarna met zijn recentste ex en nu 15 jaar later is hij dus weer vreemd gegaan. Neem dit spreekwoord dus ter harte als jij de nieuwe Trophy Wife bent, met wie hij vreemd gaat. Je weet nu al wat jouw voorland is.QueenArachnia schreef: ↑03-09-2020 18:33Gaat de jonge trophywife er meestal niet (uiteindelijk) weer vandoor met de lekkere poolboy en laat ze de grijze ouwe vent met hangzak, erectieproblemen en slechtzittend kunstgebit berooid en verward achter?