Ervaring Cadac skottelbraai
vrijdag 4 september 2020 om 19:40
vrijdag 4 september 2020 om 19:46
Verdomd handig ding.
We hebben eentje van mijn ouders ter adoptie gekregen toen ze de caravan verkochten.
Dit jaar voor het eerst echt gebruikt omdat we niet ver van huis gingen kamperen. Gewoonlijk neemt hij teveel ruimte in (tentkamperen), nu konden we twee ritjes maken.
Koop wel een siliconen inlegvel erbij, dat vergemakkelijkt het afwassen.
We hebben eentje van mijn ouders ter adoptie gekregen toen ze de caravan verkochten.
Dit jaar voor het eerst echt gebruikt omdat we niet ver van huis gingen kamperen. Gewoonlijk neemt hij teveel ruimte in (tentkamperen), nu konden we twee ritjes maken.
Koop wel een siliconen inlegvel erbij, dat vergemakkelijkt het afwassen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

vrijdag 4 september 2020 om 19:57

vrijdag 4 september 2020 om 20:10
Wij ook
vrijdag 4 september 2020 om 20:14
Wij hebben er een. Heel blij. Er is niets gevaarlijks aan als je er goed mee omgaat. Dus gasslang controleren, eventueel vervangen en alles goed aansluiten.
Wij hebben de paellapan erbij gekocht. Die vinden wij ideaal. De andere pannen gebruiken we niet. Dat inlegvel vonden wij niets. Erg onhandig en schoonmaken moet je toch wel. Het schoonmaken van de paellapan heb ik nooit als probleem gezien. Beetje gekookt water erin, afwasmiddel, schoonmaken en afspoelen. Zo schoon.
Wij hebben de paellapan erbij gekocht. Die vinden wij ideaal. De andere pannen gebruiken we niet. Dat inlegvel vonden wij niets. Erg onhandig en schoonmaken moet je toch wel. Het schoonmaken van de paellapan heb ik nooit als probleem gezien. Beetje gekookt water erin, afwasmiddel, schoonmaken en afspoelen. Zo schoon.
vrijdag 4 september 2020 om 20:14
Ik ben er heel erg blij mee. Ik heb verschillende roosters en pannen voor erop, de paellapan is handig want groot en plat en het bbq-rooster gebruiken we ipv een echte bbq.
Ik ben trouwens ook bang voor gasflessen nadat ik lang geleden gezien heb dat er eentje ontplofte in een tent (bij het afkoppelen) en hoe megasnel een tent en alles wat erin lag verbrandde. Dus de gasfles komt bij mij niet in de tent.
Ik ben trouwens ook bang voor gasflessen nadat ik lang geleden gezien heb dat er eentje ontplofte in een tent (bij het afkoppelen) en hoe megasnel een tent en alles wat erin lag verbrandde. Dus de gasfles komt bij mij niet in de tent.
vrijdag 4 september 2020 om 20:16
Inlegvel en houten lepel gebruiken.watdachtjehiervan schreef: ↑04-09-2020 19:54Ik hoor altijd dat het veel werk is om zo'n ding schoon te maken. Daar zou ik weinhig zin in hebben op vakantie.
Inlegvel mee met de afwas, de schotel zelf vullen met scheutje water en een druppel afwasmiddel. Sponsje erdoor, afspoelen, klaar.
vrijdag 4 september 2020 om 20:19
Eindelijkzwanger schreef: ↑04-09-2020 19:48Welke heb jij?
Geen idee, minstens 10 jaar oud.
Waar kan je die inlegvellen kopen?
Kampeerwinkel.
Is dat gasgedeelte makkelijk te regelen? Geen gevaar voor ontplofte flesjes?
Supersimpel. Nooit iets ontploft.
Als vakantiewerk heb ik tientallen gasflessen geïnstalleerd voor Eurocamp. Gewoon even goed uitgelegd krijgen.
vrijdag 4 september 2020 om 20:22
Dat is het kleine broertje volgens mij, voor een gezin te klein.Eindelijkzwanger schreef: ↑04-09-2020 20:05Ja dat zal wel aan mij liggen die angst.
En de cadac safari 2?
vrijdag 4 september 2020 om 20:28
Een eenpansgerecht is al meer dan ons pannetje op een éénpitter. De skottelbraai voelt gewoon luxe voor simpele tentkrampeerders zoals wij.Eindelijkzwanger schreef: ↑04-09-2020 20:11Je kan natuurlijk in de pan wel alleen een eenpansgerecht maken
Niet bv aardappelen koken en vissticks bakken. Dat is wel n nadeel.

Ik denk dat 80% van de mensen op de camping waar wij waren een skottelbraai gebruikte.