Ervaring Cadac skottelbraai

04-09-2020 19:40 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemamd er een en hoe bevalt hij? Ik kan een splinternieuwe overnemen van een kennis. Nooit gebruikt. Maar is het wat en is het veilig? Ik heb het niet zo op gasflesjes als ik eerlijk ben maar vind zoiets wel makkelijk voor als we gaan kamperen
Ja dat is ook handig
Whomi schreef:
05-09-2020 07:06

Gebruikten hem al jaren, maar die ene keer zat denk ik de gasfles er niet goed op gedraaid. Het plastic deel bij de knop begon te smelten en drupte op het dorre gras wat vlam vatte. Gelukkig had ik een fles water erbij staan. Snel gedoofd en gasfles eraf gedraaid. Halve ding was gesmolten. Daar waren we wel van geschrokken. Maar is een ander systeem dan bij de skottel natuurlijk met zo’n klein gasflesje wat je erop moet draaien. Van die kleine flesjes ben ik geen fan.
Nog wel even opmerken: nooit blussen met water. Zorg dat je altijd een emmertje zand hebt staan.
Tiana_76 schreef:
05-09-2020 08:22
Nog wel even opmerken: nooit blussen met water. Zorg dat je altijd een emmertje zand hebt staan.
Weet ik, maar ik had niets klaar staan. Die fles stond er van dochter die ermee aan het spelen was :mrgreen: gelukkig maar, want die kwam toch van pas haha! Maar inderdaad, eigenlijk hoort een emmer zand er standaard te staan als je met zulke apparaten aan de slag gaat op de camping.
En een blusdeken
Kan je op de cadac safari 2 ook een eigen pannetje zettem voor bv eitjes of wat theewater of bv een fluitketel.

Of mag je alleen cadacspul gebruiken?
retrostar schreef:
04-09-2020 20:53
Oh het is een apparaat. Ik dacht een gerecht. Een stoofgerecht uit Scandinavië. :)
Zuid-Afrikaans: skottel= schotel, braai=bbq.
Eindelijkzwanger schreef:
05-09-2020 08:36
Kan je op de cadac safari 2 ook een eigen pannetje zettem voor bv eitjes of wat theewater of bv een fluitketel.

Of mag je alleen cadacspul gebruiken?
Pannenonderzetter (van Cadac) gebruiken.

Dat is dat draadgeval.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ja ok maar dan kan elke willekeurige pan erop toch? Kan je de paellapan dan ook vervangen door bv een goede tefal. Koekenpan
05-09-2020 10:19
Ja ok maar dan kan elke willekeurige pan erop toch? Kan je de paellapan dan ook vervangen door bv een goede tefal. Koekenpan
Ja, dat kan.
Whomi schreef:
05-09-2020 08:27
Weet ik, maar ik had niets klaar staan.
Dat begreep ik. Was meer voor meelezers bedoeld, niet iedereen weet dat blussen met water heel gevaarlijk is.
Maar de paellapan is fijner?
Ik ga geen investeringen doen in de Cadac omdat ik hoop volgend jaar weer "gewoon" naar Frankrijk te kunnen. Dan gaat dat ding echt niet mee.
Overigens hebben we hem niet zelf gekocht, mijn ouders hadden er geen ruimte meer voor nadat de caravan was verkocht.

Iedereen die ik met de paellapan zie koken, ziet er happy uit. Ik denk dat hij inderdaad goed bevalt en er past veel meer in dan in een "goede tefalpan".
05-09-2020 10:45
Maar de paellapan is fijner?
Ik vind de paëllapan echt ideaal! Lekker groot, goede opstaande rand zodat je er niet zo snel wat uit schept, antiaanbaklaag en hij is makkelijk schoon te maken. Ik vind hem fijner dan de skottel.
Snoesje waarop kook je dan in Frankrijk
05-09-2020 11:23
Snoesje waarop kook je dan in Frankrijk
Zo'n gevalletje.
Keer twee, omdat puber net zoveel eet als man en ik samen. Dus zakje pastaprut, blikje tonijn, halve pot groente. In de borden scheppen.

Herhalen met weer een zakje pasta, blikje tonijn en de andere helft van de pot groente.

Afbeelding
Maar waaom verkies je die dam boven bv een safari 2
05-09-2020 11:48
Maar waaom verkies je die dam boven bv een safari 2
Mijn auto is niet van elastiek. :biggrin:

Het gaat puur om ruimte/gewicht.
En we gaan graag uit eten.

Onze favoriet:

https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_R ... tanie.html
Ik vind de cadac safari chef veel fijner. Kleiner apparaat dus veel makkelijker in je bagage te passen. Je kunt er je eigen pan op gebruiken, ook wel een puntje voor jou, geloof ik. Een campingaz bistro deluxe achtig ding is trouwens ook handig.
O ik ga ff kijken!!!
Op interney staat dat de chef2 veel lichter is??????
05-09-2020 12:07
Op interney staat dat de chef2 veel lichter is??????
TO, vraag even welk type je kan overnemen. Cadac skottelbraai is er in mini voor 2 personen en maxi voor een heel gezin. Net afhankelijk van het type. Als je het exacte type weet vergelijkt het ook wat makkelijker.

Èn vraag dan ook even welk soort gas patroon erbij hoort. Ze zijn er met van die doorprik busjes (persoonlijk een onveilig gevoel bij) en met slang en apart gastankje.

Kortom, meer info helpt in het geven van adviezen.

Zelf net overgestapt van een 45cm doorsnede skottelbraai naar een Campinggaz party grill 400 van 30cm doorsnede.
Ga ik doen
Bestaan die dingen nog? Toen ze pas op de markt waren, hebben we er een gekocht die nu ergens staat te verstoffen. Gelukkig gaan we nooit meer kamperen, dus die skottel wordt ook nooit meer gebruikt.

Toen we wel gingen kamperen, vond ik hem wel handig. Vooral omdat je er makkelijk op kunt roerbakken. In no-time heb je zo een eenpansgerecht klaar. Een stuk handiger dan zo'n piepklein gasstelletje.
Bladiebladiebla2016 schreef:
04-09-2020 20:14
Wij hebben er een. Heel blij. Er is niets gevaarlijks aan als je er goed mee omgaat. Dus gasslang controleren, eventueel vervangen en alles goed aansluiten.

Wij hebben de paellapan erbij gekocht. Die vinden wij ideaal. De andere pannen gebruiken we niet. Dat inlegvel vonden wij niets. Erg onhandig en schoonmaken moet je toch wel. Het schoonmaken van de paellapan heb ik nooit als probleem gezien. Beetje gekookt water erin, afwasmiddel, schoonmaken en afspoelen. Zo schoon.
Dit!! Wij hebben al jaren heel veel plezier van de skottel met paellapan. Hij is zo schoon als je , als de pan nog een beetje warm is, direct met keukenpapier het ergste vuil weghaalt.
Ideaal, je kunt er van alles in klaar maken, ideaal voor op vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven