Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen

03-09-2020 13:42 1085 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:

Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?

Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden :-). Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.

Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan

[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.

In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).

Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
valentinamaria schreef:
05-09-2020 16:42
ik zie idd geen verschillen tussen man en vrouw.
voor mij zijn beiden gewoon mensen, de ene gedraagt zich zus, de andere zo.

Dat mag natuurlijk, maar ontkennen dat er (biologische) verschillen zijn is misschien niet heel erg verstandig.
kantlijn schreef:
05-09-2020 16:39
Mannen en vrouwen zijn op seksueel gebied nu eenmaal enorm verschillend, daar is verder weinig aan te doen.
Maar dan komt natuurlijk de bekende nature-nurture discussie over de herkomst van die verschillen.

Wat dat betreft leven we in een interessante tijd. Door het wonen in grote steden, door onze mobiliteit en door moderne communicatiemiddelen (internet, mobiele telefoons) kunnen mensen zich nu op sexueel gebied gedragen zoals ze helemaal zelf willen zonder dat ze bang hoeven te zijn een slechte naam te krijgen.

Vroeger had je niet zo veel keuze in sexpartners. Als een vrouw met alle mannen uit de dorpskroeg het bed deelde, dan kreeg ze al gauw een bepaalde naam. Vrouwen die dat wilden, deden dat dus niet om te voorkomen dat ze een slechte naam kreeg.
Nu kan een vrouw op Tinder de ene na de andere sexdate scoren zonder dat mensen het hoeven te weten.
julius schreef:
05-09-2020 16:49
Dat mag natuurlijk, maar ontkennen dat er (biologische) verschillen zijn is misschien niet heel erg verstandig.
ik heb er nooit problemen door gehad.
volgens mij alleen maar voordelen.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
05-09-2020 16:51
ik heb er nooit problemen door gehad.
volgens mij alleen maar voordelen.

Er zitten ook voordelen aan het vrouw-zijn. Zoals er ook voordelen zitten aan het man-zijn.
Ik las hier iets over oudere mannen met gebreken en karige oude dag die vervolgens een succesvolle vrouw proberen te schaken. Dat is min of meer mijn tante overkomen. Dat gezegd hebbende, ze zijn tot aan zijn dood wel intens gelukkig geweest. Hij had geen rooie cent, trok vrij snel bij haar in, maar hij zorgde heel erg goed voor haar en hielp haar met haar bedrijf zonder dat hij daar echt iets voor terugvroeg. Ook hebben ze het altijd zakelijk goed geregeld dat hij nergens aanspraak op kon maken. Het was dan wel een klaploper, maar ze zijn wel 18 jaar heel gelukkig geweest :heart:
LauraRoar schreef:
05-09-2020 18:26
Ik las hier iets over oudere mannen met gebreken en karige oude dag die vervolgens een succesvolle vrouw proberen te schaken. Dat is min of meer mijn tante overkomen. Dat gezegd hebbende, ze zijn tot aan zijn dood wel intens gelukkig geweest. Hij had geen rooie cent, trok vrij snel bij haar in, maar hij zorgde heel erg goed voor haar en hielp haar met haar bedrijf zonder dat hij daar echt iets voor terugvroeg. Ook hebben ze het altijd zakelijk goed geregeld dat hij nergens aanspraak op kon maken. Het was dan wel een klaploper, maar ze zijn wel 18 jaar heel gelukkig geweest :heart:
Klinkt als een lieve, aardige, verzorgende man. Als het andersom was geweest (man met bedrijf, vrouw die overal mee helpt) had niemand die vrouw een klaploper genoemd.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
julius schreef:
05-09-2020 16:54
Er zitten ook voordelen aan het vrouw-zijn. Zoals er ook voordelen zitten aan het man-zijn.
Zonder de biologische verschillen tussen man en vrouw zou het leven heel saai zijn. Dus uiteindelijk hebben we er allemaal heel veel voordeel van.
Hexopbezemsteel schreef:
05-09-2020 18:31
Klinkt als een lieve, aardige, verzorgende man. Als het andersom was geweest (man met bedrijf, vrouw die overal mee helpt) had niemand die vrouw een klaploper genoemd.
Precies hex!

En los daarvan: Je kunt als buitenstaander op afstand eigenlijk niets zeggen over iemands motieven om in een relatie te zijn. Ik ga dan ook altijd maar uit van het goede in mensen en kan me niet echt voorstellen dat mensen keuzes maken puur en alleen op basis van iemands geld.

Bij mij werkt het meestal zo dat geld een resultante is van eigenschappen die ik aantrekkelijk vind bij een man; zoals bijv ondernemerschap, doorzettingsvermogen, rustig, nuchter, intelligentie en aanpassingsvermogen.
Sorry voor het offtopic gaan; maar ik zit midden in seizoen 2 van Dirty John (het seizoen over de Brodericks); wat moet het vreselijk zijn om zo bij het grofvuil te worden gezet door iemand wiens carrière je van de grond af hebt helpen opbouwen (niet dat het haar daad minder erg maakt). Ik word gewoon boos tijdens het kijken merk ik.
LauraRoar schreef:
05-09-2020 18:26
Dan is hij toch geen klaploper?
DS1971 schreef:
05-09-2020 19:32
Mee eens. Schijnbaar alleen omdat hij voor haar geen rooie cent had maar dat kan ook een levenskeuze zijn.
Timetraveler schreef:
05-09-2020 19:21
Sorry voor het offtopic gaan; maar ik zit midden in seizoen 2 van Dirty John (het seizoen over de Brodericks); wat moet het vreselijk zijn om zo bij het grofvuil te worden gezet door iemand wiens carrière je van de grond af hebt helpen opbouwen (niet dat het haar daad minder erg maakt). Ik word gewoon boos tijdens het kijken merk ik.
Wat mij echt boos maakte was het gaslighten van die man. Dat hij haar verliet en financieel een oor aan naaide was al erg, maar dat hij haar afschilderde als knettergek en ook nog de voogdij over haar kinderen afnam vind ik eigenlijk nog erger.
Hexopbezemsteel schreef:
05-09-2020 19:50
Wat mij echt boos maakte was het gaslighten van die man. Dat hij haar verliet en financieel een oor aan naaide was al erg, maar dat hij haar afschilderde als knettergek en ook nog de voogdij over haar kinderen afnam vind ik eigenlijk nog erger.
Ja!
Moord valt nooit goed te praten natuurlijk, maar ik kan wel begrijpen dat je hierdoor zelf echt psychische/mentale schade oploopt wanneer je zo behandeld en ingeruild wordt door je levenspartner en de vader van je kinderen.
Timetraveler schreef:
05-09-2020 19:21
Ik vind dit juist wel on-topic!
Dat gevoel kreeg ik ook tijdens het kijken! Mijn ex gebruikte ook dezelfde gaslight techniek. Ik was ook helemaal gestoord vlg hem.

Hij en Linda gingen zo ver dat er iets geknakt was bij haar.
Waarom niet gewoon toegeven dat hij verliefd was geworden op een ander en het op een nette manier wilde eindigen? Waarom het gaslighten, het manipuleren, toegang tot de kinderen ontzeggen en haar uit (ook) haar huis zetten?
Ik begrijp zulke mannen niet, een beetje respect voor de vrouw die jou bijstond en ook jouw kinderen heeft gebaard en opgevoed is toch niet veel gevraagd?
hanaa wijzigde dit bericht op 05-09-2020 20:16
35.01% gewijzigd
Timetraveler schreef:
05-09-2020 20:01
Ja!
Moord valt nooit goed te praten natuurlijk, maar ik kan wel begrijpen dat je hierdoor zelf echt psychische/mentale schade oploopt wanneer je zo behandeld en ingeruild wordt door je levenspartner en de vader van je kinderen.
Mijn ex man was niet zo erg als Dan. Maar het gaslighten herken ik zo goed. Ook het afschilderen van mij als gek, het prachtige acteerwerk van de ex man die zogenaamd zo van goede wil is (maar die ondertussen vooral op geen enkele manier geconfronteerd wenst te worden met de gevolgen van zijn gedrag, en die alleen maar zijn eigen straatje schoon veegt). Ik heb het niet allemaal in één keer kunnen kijken, zo chagrijnig werd ik ervan.
DS1971 schreef:
05-09-2020 19:32
Precies. Sommige mensen vinden geld niet zo'n issue. Ik ken ook een stel waarvan de man niet van werken houdt en nul inkomsten heeft.
Zijn vrouw vindt dat prima, hij is de hele dag druk met het huis veranderen in elk seizoen een thema, gratis spullen regelen, dingen opknappen.
Moeten ze toch zelf weten en ik vind zo iemand geen klaploper, die vrouw vindt geld gewoon niet zo belangrijk en haar werk erg leuk. Ze doen allebei waar ze gelukkig van worden.
Het-groepje schreef:
05-09-2020 20:40
Precies. Sommige mensen vinden geld niet zo'n issue. Ik ken ook een stel waarvan de man niet van werken houdt en nul inkomsten heeft.
Zijn vrouw vindt dat prima, hij is de hele dag druk met het huis veranderen in elk seizoen een thema, gratis spullen regelen, dingen opknappen.
Moeten ze toch zelf weten en ik vind zo iemand geen klaploper, die vrouw vindt geld gewoon niet zo belangrijk en haar werk erg leuk. Ze doen allebei waar ze gelukkig van worden.
Dat is volgens mij nog half in de taboesfeer; een man die geen cent (of heel klein centje) binnenbrengt en de vrouw die dat ook helemaal oké vindt en samen gelukkig. Andersom is een stuk geaccepteerder. Ken meerdere stellen waarvan de man kostwinner is en de vrouw thuis blijft.
Bij een man lijkt ondernemerschap etc toch een stuk aantrekkelijker gevonden te worden dan meer zorgzame eigenschappen (zoals de man van de tante van Laura Roar leek te hebben). Man die geen geld binnenbrengt moet zich veel meer verdedigen dan vrouw die geen geld binnenbrengt. Jammer eigenlijk.
Het-groepje schreef:
05-09-2020 20:40
:heart:
EHV1981 schreef:
04-09-2020 11:33
Uiteraard jong en knap. Nadeel van vrouwen is dat als ze ouder worden aftakelen terwijl mannen opbloeien. Daarom past een oudere man met een jongere vrouw beter als een oudere vrouw met een jongere man.
Nou nee hoor. Ik loop tegen de 50 en mijn levensfase, libido en seksuele energie past momenteel veel beter bij een eind twintiger/begin dertiger die nog wat wil spelen/ ervaring opdoen voor hij wil gaan settelen, dan bij een vijftiger met een co-ouderschap.

En ze bieden zich op dating sites echt bij bosjes aan.
Struikel er over.. De een nog mooier dan de ander.

Ik was na mijn scheiding op mijn 43ste echt verbaasd over de grote van de markt van jonge, knappe mannen die wel seks willen met een fors (20+) oudere vrouw.

Volgens mij hebben de gescheiden mannen van 40+ echt niet zoveel aanbod van jonge vrouwen die seks met ze willen als andersom!
februari wijzigde dit bericht op 06-09-2020 02:40
Reden: .
3.62% gewijzigd
februari schreef:
06-09-2020 00:41
Nou nee hoor. Ik loop tegen de 50 en mijn levensfase, libido en seksuele energie past momenteel veel beter bij een eind twintiger/begin dertiger die nog wat wil spelen/ervaring opdoen voor hij wil gaan settelen, dan bij een gescheiden vijftiger met een co-ouderschap.

Ik was na mijn scheiding op mijn 43ste echt verbaasd over de grote van de markt van jonge, knappe mannen die wel seks willen met een fors (20+) oudere vrouw.

Volgens mij hebben de gescheiden mannen van 40+ echt niet zoveel aanbod van jonge vrouwen die seks met ze willen als andersom!
februari schreef:
06-09-2020 00:41
Nou nee hoor. Ik loop tegen de 50 en mijn levensfase, libido en seksuele energie past momenteel veel beter bij een eind twintiger/begin dertiger die nog wat wil spelen voor hij wil gaan settelen.

Dat verbaast mij dan weer helemaal niks. Zolang je er als vrouw niet uitziet als een uitgedroogd theezakje staan de mannen voor je in de rij, zeker als het alleen om seks gaat. Leeftijd is daarbij minder van belang.

Ook bij deze stelling is leeftijd niet relevant..
fashionvictim schreef:
05-09-2020 11:17
Als die cijfers al kloppen dan lijken die me eerder ingegeven door het feit dat sommige mensen/mannen gewoon de gelegenheid niet hebben om onbetrouwbaar te zijn of vreemd te gaan, dan door hun moraal.
Dit ja.

Ik was ook altijd heel knap en aantrekkelijk. En ik ben vanaf dat ik seksueel actief was (16) nog nooit (!) afgewezen door een man voor seks.

Hoe bezet ze ook waren.

Dat kleurt wel je wereldbeeld.

Trouwe mannen hebben in mijn ogen gewoon geen aanbod.
februari schreef:
06-09-2020 02:01
Ik was ook altijd heel knap en aantrekkelijk. En ik ben vanaf dat ik seksueel actief was (16) nog nooit (!) afgewezen door een man voor seks.

Hoe bezet ze ook waren.
Moet ik hieruit begrijpen dat je het volop met bezette mannen gedaan hebt?
WitteHaai schreef:
05-09-2020 16:28
Jongere vrouwen die met een oudere man gaan stellen meestal eisen op het gebied van geld. Oudere vrouwen met een jongere man stellen misschien eerder eisen op het gebied van potentie, en dat is misschien ook een reden waarom ze een jongere man kiezen.
Jongere vrouwen die voor een oudere man gaan gaan juist ook vaak voor de seksuele ervaring van die man.

En oudere vrouwen die gaan voor een jongere man gaan vaak voor de seksuele energie.

Dit geldt in elk geval voor mij.
februari schreef:
06-09-2020 02:30
Jongere vrouwen die voor een oudere man gaan gaan juist ook vaak voor de seksuele ervaring van die man.

En oudere vrouwen die gaan voor een jongere man gaan vaak voor de seksuele energie.

Dit geldt in elk geval voor mij.
Toen je zelf jong was, vond je toen de sex met oudere mannen bevredigender dan met jongere mannen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven