Vriend zit op Tinder ?

06-09-2020 16:18 67 berichten
Hi iedereen, ik ben al 10 jaar samen met mijn vriend. We zijn al bij elkaar sinds we 16 & 17 jaar oud zijn, een hele poos dus. In het verleden, zo'n 8 jaar geleden ben ik eens vreemd gegaan. Dit heb ik de volgende dag persoonlijk aan mijn vriend opgebiecht. We gingen dus toen even voor een moeilijke tijd, maar na veel praten hebben we besloten dat we bij elkaar zouden blijven. Sindsdien ben ik altijd trouw gebleven.

In tussentijd zijn we gaan samenwonen (5 jaar geleden) en vorig jaar hebben we ons eerste huis gekocht. Het onderwerp kinderen hebben we al meerdere malen besproken. Vooral mijn vriend wil al lang vader worden, maar ik wilde altijd nog even wachten. Sinds een paar maanden ben ik gestopt met anti conceptie. Niet om er veel mee bezig te zijn, maar als ik zwanger wordt is dat leuk en als het wat langer duurt is dat ook helemaal prima.

Onze relatie is verder hartstikke leuk zonder echte problemen, zover ik kon inschatten. Alleen de seks mocht wel wat spannender. Maar goed, daarin zijn wij vast geen uitzondering met een relatie van 10 jaar.

Nu het volgende: mijn vriend liet gister iets op zijn telefoon aan mij lezen, wat natuurlijk wel vaker voorkomt. In plaats van echt te lezen wat hij mij liet zien, keek ik naar een symbooltje bovenin het scherm. Van een melding die hij had ontvangen. Ik herkende het symbooltje wel, maar wist even niet goed waar ik die van herkende. Tot ineens in mij opkwam: Zou dat Tinder zijn? Ik staarde naar het symbooltje en probeerde het zo goed mogelijk op te slaan in mijn hoofd. Vervolgens, toen mijn vriend weer weg ging, ging ik direct het logo van Tinder opzoeken. En ja hoor, ik kan er niet omheen. Het symbooltje wat ik zag staan was van Tinder.

Ik schrok er natuurlijk erg van, maar durfde hem niet te confronteren. Mede omdat het enigszins hypocriet aanvoelt omdat ik ook niet altijd heilig ben geweest in onze relatie.

Ik begrijp heel goed dat hij misschien wat spanning zoekt, of iets dergelijks. We hebben al een relatie sinds onze vroege puberteit en we hebben daarnaast nooit echt rondgescharreld, naast mijn slippertje dan. Ik kan mij best voorstellen dat hij soms behoefte heeft om contact op te zoeken met andere meiden omdat hij dat eerder nooit echt gedaan heeft. Toch blijft hij enthousiast als ik het over onze kinderwens heb, en heb ik niet echt het idee dat hij het uit wil maken bijvoorbeeld. Verder is hij niet extreem geheimzinnig met zijn telefoon, wat me dan wel weer verbaasd. Zijn telefoon legt hij gerust op tafel open en bloot en geeft soms zijn toestel aan mij zodat ik iets kan lezen bijvoorbeeld. Ook heb ik niet het idee dat hij al eens echt is vreemd gegaan. Dit denk ik omdat hij veel thuis is (thuiswerken) en ik weet eigenlijk altijd wel waar hij uitspookt. Als ik terugdenk, heeft hij nooit echt een moment gehad waarop hij vreemd kon gaan. Nouja, ik weet het natuurlijk nooit zeker, maar toch.

Nu ben ik behoorlijk in een dubio van wat ik moet doen. Hem confronteren? Hoe? Of niet? Het gekke is misschien ook wel dat ik niet eens echt heel boos op hem ben, want ik begrijp hem wel als hij het doet om de reden waarom ik denk dat hij het doet. Ik wil hem natuurlijk ook niet kwijt en als hij enkel op Tinder zit voor wat extra spanning, dan vind ik dat nog niet eens zo erg. Zolang hij maar niet achter mij rug om echt gaat afspreken en zolang hij maar van mij blijft houden ;) Is dat gek? Wat zouden jullie doen?
Ga op Tinder en like hem. Kijken wat er gebeurt.
Als het louter om (gezonde of ongezonde, invullen wat past) spanning gaat en het leidt effectief tot niks, dan zou ik niet weten waarom je het niet kan vragen en hij er niet eerlijk op kan antwoorden;
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-09-2020 16:22
Ga op Tinder en like hem. Kijken wat er gebeurt.
Ik heb iets dergelijks een keer gedaan met een nep-account. Hij hapte ook nog.
"Goh schat, je telefoon toonde gisteren een tinder-symbool. Misschien moeten we even bespreken hoe we met dit soort zaken om willen gaan"
Lady_Day schreef:
06-09-2020 16:26
Ik heb iets dergelijks een keer gedaan met een nep-account. Hij hapte ook nog.
Grappig. :D

Ik zou het wel doen met mijn eigen foto en naam.
Weet je zeker dat het Tinder is? Mijn collega pakte mijn telefoon paar weken geleden en riep ooh je zit op tinder, maar het icoontje wat zij zag was van pepper (niet de datingsite maar de bespaarsite). Schijnt erg te lijken.
Praten met elkaar hierover dat lijkt me het beste... eigenlijk de enige optie. Anders maak je het in je hoofd heel erg groot. Als je met elkaar kunt praten over het gemis aan een bepaalde spanning dan kun je er ook samen aan werken voordat je vriend daadwerkelijk nog verder gaat en afspreekt met een ander.

Je zult misschien versteld staan van hoe makkelijk het toch is daarover te praten met elkaar.
Ja, tijd voor een goed en eerlijk gesprek.
Brandnewme_inwording schreef:
06-09-2020 16:29
Weet je zeker dat het Tinder is? Mijn collega pakte mijn telefoon paar weken geleden en riep ooh je zit op tinder, maar het icoontje wat zij zag was van pepper (niet de datingsite maar de bespaarsite). Schijnt erg te lijken.
Lijkt idd op elkaar!

Verder, ik snap nooit zo waarom je niet meteen om verduidelijking vraagt wanneer je iets ziet/hoort/ruikt.

Ik zou meteen vragen/zeggen; “Huh, wat zie ik hier.. is dit een tindermelding?”
Geen prima, prima is geen goed.
Ik ben verbaasd dat je na een relatie van 10 jaar niet weet hoe je zoiets bespreekbaar zou moeten maken??
VakantieNL15 schreef:
06-09-2020 16:34
Lijkt idd op elkaar!

Verder, ik snap nooit zo waarom je niet meteen om verduidelijking vraagt wanneer je iets ziet/hoort/ruikt.

Dit dus....
Het is ook heel groot. Als je een monogame relatie hebt (anders zo TO geen topic hebben geopend denk ik dan maar).

Een leuke stabiele vent die jouw echt leuk vindt en normale waarden en normen heeft en een beetje kan nadenken gaat niet na 10 jaar relatie op Tinder zitten.
VakantieNL15 schreef:
Lijkt idd op elkaar!

Dat ook.

Is dat pure angst ofzo? Omdat je weet dat het dan wel eens klaar kan zijn?
ik vind het raar dat je dit niet meteen vraagt na 10 jaar relatie. Alsof je dat niet mag, omdat je zelf ook niet zuiver bent geweest in het verleden en je daarom het een soort van 'accepteert' dat hij op zoek gaat naar spanning. Compenseren en quite staan. Lijkt me geen fijne basis als je in de fase zit dat je ouders wil worden.
Als je vanaf je 17de maar één partner hebt gehad kan ik me voorstellen dat de wereld langzamerhand begint te lonken.
eerst eens gaan leven voordat je je settled met je jeugdliefje.
lilalinda schreef:
06-09-2020 16:26
"Goh schat, je telefoon toonde gisteren een tinder-symbool. Misschien moeten we even bespreken hoe we met dit soort zaken om willen gaan"
Dit.

Echt hoor, moeilijk gedoe.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom je hier verhaal doet ipv bij je vriend. Hij heeft uiteindelijk het antwoord.
En je bent echt niet hypocriet omdat je in het verleden, toen je nog heel jong was een fout heb begaan... :facepalm:
VakantieNL15 schreef:
Lijkt idd op elkaar!

Ik zou denk ik uit een soort angst blokkeren en het niet direct aankaarten. Maar wellicht reageer ik anders dan ik nu inschat als zo/n situatie zich voordoet.

TO: ik zou idd het gesprek aan gaan door te zeggen dat iets wat je gezien hebt, je dwarszit.
Still-i-Rise schreef:
06-09-2020 17:03
Ik zou denk ik uit een soort angst blokkeren en het niet direct aankaarten.
Hoezo angst?
Bij een onbekende/collega/kennis een drempel voelen om iets te zeggen snap ik.
Maar je partner, waar je je huis/leven/geld mee deelt, een angst voelen? Ik snap dat oprecht niet.
Maar TO, je hebt nu eenmaal niet meteen gereageerd 😊
Dan zou ik nu tijdens het koken/eten/afwassen het gewoon aansnijden.
“Zeg lief, weet je nog dat je me pas dit/dat liet zien op je telefoon? Ik meende toen het icoontje van tinder te zien.. was niet scherp genoeg om er meteen naar te vragen maar het zit wel in m’n hoofd. Klopt het wat ik zag?”

Beetje leuke vent pakt dan z’n telefoon en gaat samen met je kijken.
Beetje rare vent gaat meteen in de verdediging en/of ruziemaken.

Succes!
blokkeren? Angst? Niet durven vragen?

Het is je partner, je liefde, Deman.
Dan heb je echt de juiste niet hoor, als je zo met elkaar om gaat
VakantieNL15 schreef:
06-09-2020 17:07
Hoezo angst?
Maar je partner, waar je je huis/leven/geld mee deelt, een angst voelen? Ik snap dat oprecht niet.
Mijn referentiekader is denk ik niet zo rooskleurig als zou horen, ik heb een jarenlange relatie gehad waarin ik het vermoeden had dat hij van twee walletjes at. Tinder bestond toen nog niet maar ik heb het idee dat als deze situatie zich zou voordoen met mijn toenmalige vriend, die pop-up voor mij een bevestiging zou zijn van mijn vermoeden.
Dus angst voor het feit dat je vermoedens bevestigd gaan worden zodra je er over begint.

Ik denk dat ik in een gezonde relatie geen angst zou voelen maar verbazing/nieuwsgierigheid.
VakantieNL15 schreef:
06-09-2020 17:07
Hoezo angst?
Een angst om te horen dat hij/zij anders in de relatie staat dan jij is niet heel raar. Ik snap alleen niet waarom je liever in angst en onzekerheid leeft dan het meteen op de tafel gooien. En als het is wat je denkt dan heb ik persoonlijk liever geen relatie.

Maar zo staat ook niet iedereen erin. Dus ik snap het wel ergens . Maar ook weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven