Vriend zit op Tinder ?

06-09-2020 16:18 67 berichten
Hi iedereen, ik ben al 10 jaar samen met mijn vriend. We zijn al bij elkaar sinds we 16 & 17 jaar oud zijn, een hele poos dus. In het verleden, zo'n 8 jaar geleden ben ik eens vreemd gegaan. Dit heb ik de volgende dag persoonlijk aan mijn vriend opgebiecht. We gingen dus toen even voor een moeilijke tijd, maar na veel praten hebben we besloten dat we bij elkaar zouden blijven. Sindsdien ben ik altijd trouw gebleven.

In tussentijd zijn we gaan samenwonen (5 jaar geleden) en vorig jaar hebben we ons eerste huis gekocht. Het onderwerp kinderen hebben we al meerdere malen besproken. Vooral mijn vriend wil al lang vader worden, maar ik wilde altijd nog even wachten. Sinds een paar maanden ben ik gestopt met anti conceptie. Niet om er veel mee bezig te zijn, maar als ik zwanger wordt is dat leuk en als het wat langer duurt is dat ook helemaal prima.

Onze relatie is verder hartstikke leuk zonder echte problemen, zover ik kon inschatten. Alleen de seks mocht wel wat spannender. Maar goed, daarin zijn wij vast geen uitzondering met een relatie van 10 jaar.

Nu het volgende: mijn vriend liet gister iets op zijn telefoon aan mij lezen, wat natuurlijk wel vaker voorkomt. In plaats van echt te lezen wat hij mij liet zien, keek ik naar een symbooltje bovenin het scherm. Van een melding die hij had ontvangen. Ik herkende het symbooltje wel, maar wist even niet goed waar ik die van herkende. Tot ineens in mij opkwam: Zou dat Tinder zijn? Ik staarde naar het symbooltje en probeerde het zo goed mogelijk op te slaan in mijn hoofd. Vervolgens, toen mijn vriend weer weg ging, ging ik direct het logo van Tinder opzoeken. En ja hoor, ik kan er niet omheen. Het symbooltje wat ik zag staan was van Tinder.

Ik schrok er natuurlijk erg van, maar durfde hem niet te confronteren. Mede omdat het enigszins hypocriet aanvoelt omdat ik ook niet altijd heilig ben geweest in onze relatie.

Ik begrijp heel goed dat hij misschien wat spanning zoekt, of iets dergelijks. We hebben al een relatie sinds onze vroege puberteit en we hebben daarnaast nooit echt rondgescharreld, naast mijn slippertje dan. Ik kan mij best voorstellen dat hij soms behoefte heeft om contact op te zoeken met andere meiden omdat hij dat eerder nooit echt gedaan heeft. Toch blijft hij enthousiast als ik het over onze kinderwens heb, en heb ik niet echt het idee dat hij het uit wil maken bijvoorbeeld. Verder is hij niet extreem geheimzinnig met zijn telefoon, wat me dan wel weer verbaasd. Zijn telefoon legt hij gerust op tafel open en bloot en geeft soms zijn toestel aan mij zodat ik iets kan lezen bijvoorbeeld. Ook heb ik niet het idee dat hij al eens echt is vreemd gegaan. Dit denk ik omdat hij veel thuis is (thuiswerken) en ik weet eigenlijk altijd wel waar hij uitspookt. Als ik terugdenk, heeft hij nooit echt een moment gehad waarop hij vreemd kon gaan. Nouja, ik weet het natuurlijk nooit zeker, maar toch.

Nu ben ik behoorlijk in een dubio van wat ik moet doen. Hem confronteren? Hoe? Of niet? Het gekke is misschien ook wel dat ik niet eens echt heel boos op hem ben, want ik begrijp hem wel als hij het doet om de reden waarom ik denk dat hij het doet. Ik wil hem natuurlijk ook niet kwijt en als hij enkel op Tinder zit voor wat extra spanning, dan vind ik dat nog niet eens zo erg. Zolang hij maar niet achter mij rug om echt gaat afspreken en zolang hij maar van mij blijft houden ;) Is dat gek? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Lang verhaal, had een stuk ingekort kunnen worden door alleen de alinea te typen over dat je denkt dat je een tinder-icoon op telefoon van je vriend ziet staan.

Tsja, ik zou het hem vragen ipv de mensen hier...

Gaat allemaal stuk sneller ipv maandenlang monsters in je hoofd gaan creeeren.
En als je dat vragen/confronteren/bespreken niet meteen doet gaat hij het vast ontkennen en dan?
Luci_Morgenster schreef:
06-09-2020 17:16
En als je dat vragen/confronteren/bespreken niet meteen doet gaat hij het vast ontkennen en dan?
Vragen wat je dan wel hebt gezien lijkt me.
Geen prima, prima is geen goed.
VakantieNL15 schreef:
06-09-2020 17:18
Vragen wat je dan wel hebt gezien lijkt me.
Ja, maar als je het meteen doet hoef je die onzekere weg niet meer te bewandelen. Nu word het echt moeilijk gesprek voeren, zeker als je het goed gezien hebt. dan gaat de ander heus niet ineens zeggen dat je het goed gezien hebt.
Pak die telefoon en zeg, wat is dit voor symbool?
ik geef mn bek ook maar een douw
Luci_Morgenster schreef:
06-09-2020 17:24
Ja, maar als je het meteen doet hoef je die onzekere weg niet meer te bewandelen. Nu word het echt moeilijk gesprek voeren, zeker als je het goed gezien hebt. dan gaat de ander heus niet ineens zeggen dat je het goed gezien hebt.
Als je meteen wat doet?

Wat iemand anders aangaf, het kàn iets anders zijn geweest, dat logo van die bespaar app bijv lijkt er idd best veel op.

Vriend van TO geeft verder helemaal geen signalen af voor rode vlaggen, waarom niet gewoon vragen.

Neem aan dat ie zijn telefoon erbij pakt en samen gaat kijken omdat hij wil zien waar ze zich over vergist.

Een man die ruzie gaat maken en geheimzinnig gaat doen nav je vraag is niet zuiver op de graat.

Maar ik neem aan dat je je partner in eerste instantie vertrouwd en het gewoon kunt vragen?
vakantienl15 wijzigde dit bericht op 06-09-2020 17:32
0.41% gewijzigd
Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Ik reageer even algemeen. Natuurlijk had ik hem direct kunnen confronteren met het symbooltje. Echter heb ik dat niet gedaan. Het was een momentopname en op dat moment koos ik ervoor om eerst zelf uit te zoeken of mijn gedachte klopte. Ik kon het natuurlijk ook meteen vragen, maar dat heb ik gewoonweg niet gedaan.

Afijn, ik kan hem natuurlijk alsnog ernaar vragen. Hij hoeft het niet te ontkennen, ik ben niet boos. Ik ga er geen heisa van maken of wat dan ook. Ook zie ik dit niet als 'compensatie' voor mijn misdragingen jaren geleden. Ik vind dan wel dat als hij op Tinder zit, dat ik dan ook een beetje mag rondkloten. Anders niet. Maar dat is idd iets wat we moeten bespreken.
Als hij je weer iets op je telefoon zou laten zien zou ik zeggen 'huh, waarom heb jij tinder op je telefoon?'
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Steek dan je gesprek heel anders in. Gebruik dan de insteek, dat je zelf best meer openheid wil in je relatie
VakantieNL15 schreef:
06-09-2020 17:31
Als je meteen wat doet?

Wat iemand anders aangaf, het kàn iets anders zijn geweest, dat logo van die bespaar app bijv lijkt er idd best veel op.

Vriend van TO geeft verder helemaal geen signalen af voor rode vlaggen, waarom niet gewoon vragen.

Neem aan dat ie zijn telefoon erbij pakt en samen gaat kijken omdat hij wil zien waar ze zich over vergist.

Een man die ruzie gaat maken en geheimzinnig gaat doen nav je vraag is niet zuiver op de graat.

Maar ik neem aan dat je je partner in eerste instantie vertrouwd en het gewoon kunt vragen?
Het meteen vragen?

En inderdaad. Daarom snap ik het niet als je dat dus niet doet. Of was ik echt zo onduidelijk eerder?
Muurbloempje115 schreef:
Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Ik reageer even algemeen. Natuurlijk had ik hem direct kunnen confronteren met het symbooltje. Echter heb ik dat niet gedaan. Het was een momentopname en op dat moment koos ik ervoor om eerst zelf uit te zoeken of mijn gedachte klopte. Ik kon het natuurlijk ook meteen vragen, maar dat heb ik gewoonweg niet gedaan.

Afijn, ik kan hem natuurlijk alsnog ernaar vragen. Hij hoeft het niet te ontkennen, ik ben niet boos. Ik ga er geen heisa van maken of wat dan ook. Ook zie ik dit niet als 'compensatie' voor mijn misdragingen jaren geleden. Ik vind dan wel dat als hij op Tinder zit, dat ik dan ook een beetje mag rondkloten. Anders niet. Maar dat is idd iets wat we moeten bespreken.
Ow okay...
dus je wil jullie relatie opengooien?

Ik zou maar weer aan de pil gaan😬
VakantieNL15 schreef:
06-09-2020 17:36
Ow okay...

en dat. Tenzij je van de polygamie bent.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Luci_Morgenster schreef:
06-09-2020 17:34
Het meteen vragen?

En inderdaad. Daarom snap ik het niet als je dat dus niet doet. Of was ik echt zo onduidelijk eerder?
Nee volgens mij bedoelen we hetzelfde 😄
VakantieNL15 schreef:
06-09-2020 17:36
Ow okay...

Dat weet ik niet, dat beslis je niet van de een op de andere dag. Bovendien is dat ook iets wat je sámen beslist, vind ik.
Muurbloempje115 schreef:
06-09-2020 17:37
Dat weet ik niet, dat beslis je niet van de een op de andere dag. Bovendien is dat ook iets wat je sámen beslist, vind ik.
Maar als je dat wil, bespreek dat dan
Begin niet over zijn tinder.
lilalinda schreef:
06-09-2020 17:42
Maar als je dat wil, bespreek dat dan
Begin niet over zijn tinder.

Helemaal mee eens... ^^

Bespreek xat met je vriend en wacht daar niet te lang mee. Je reactie dat je zegt dan mag ik ook rondkijken wijst voor mij erop dat jij dat misschien wel wil. Goed moment om dat te bespreken nu voordat je zwanger bent...
Hoop je stiekem dat hij op tinder zit/ wil ‘rondkloten’ TO?
Dat meer vrijheid in je relatie eigenlijk iets is wat jij graag zou willen?
Muurbloempje115 schreef:
06-09-2020 17:37
Joh..wat gek dat je samen gaat beslissen over een open relatie.
Klinkt nu eerder dat jij eigenlijk wel wil rondkloten en dat je dat eigenlijk op tafel wil gooien, nu je een tindersymbooltje hebt gezien. Als een soort aanknopingspuntje om erover te beginnen. Dat is natuurlijk heel wat anders. In wat voor geval ook, je zult er toch over moeten praten met elkaar. En ik zou de pil ook maar weer slikken dan.
karzou schreef:
06-09-2020 16:35
Ik ben verbaasd dat je na een relatie van 10 jaar niet weet hoe je zoiets bespreekbaar zou moeten maken??
dit
Muurbloempje115 schreef:

Wil je wel een baby met deze man?
en wat makkelijk ben je, als het allemaal geen probleem is en hij lekker moet doen, waarom dan een topic openen?
Ik zou ook die baby even in de ijskast zetten. En als je inderdaad zelf wilt rondkloten en hij ook, stel dan een parenclub voor. Maar bespreek eerst wat hij echt wil.
Muurbloempje115 schreef:
06-09-2020 16:18

Ik schrok er natuurlijk erg van, maar durfde hem niet te confronteren.
:bonk:

Nee gelijk heb je, is ook een beetje prive.
Ik zou het eerst maar gewoon navragen of ie op tinder zit voor je gaat ‘rondkloten’.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven