Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen

03-09-2020 13:42 1085 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:

Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?

Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden :-). Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.

Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan

[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.

In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).

Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
fashionvictim schreef:
06-09-2020 17:44
Huh? Hoe kom je daarbij? ik denk dat je me verwart met iemand anders. Ik denk dat als ik hier zou schrijven hoeveel mannen ik gehad heb jij zou schrikken.

Edit: en weer word je nogal persoonlijk waar dat in mijn ogen best wel een beetje ongepast is.

Hoe ik daarbij kom, dat schrijf je toch eerder?

fashionvictim
zondag 6 september 2020 om 16:00

Nogmaals, als bleu meisje van 15 of 16 heb je helemaal geen "houding naar mannen". Daar was ik helemaal niet mee bezig, joh. Ik zat gewoon op school, op het gymnasium, keek naar high school movies en zwijmelde over die knappe jongen uit 4 havo.

Je bent zelf steeds persoonlijk. Dan is het toch logisch dat je daar reacties op terugkrijgt? Nu schrijf je "Ik denk dat als ik hier zou schrijven hoeveel mannen ik gehad heb jij zou schrikken." Hoe persoonlijk/ongepast wil je het dan hebben.

Je neemt geen blad voor de mond. Als je niet zulke persoonlijke verhalen schrijft, krijg je ook geen vragen of reacties daarop terug. Of wil je hier alleen kunnen zenden? Kan hoor, zet het er dan even bij.
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 06-09-2020 18:05
0.44% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
06-09-2020 17:19
Denkfout:
Als een man onzeker is over hoe met een vrouw om te gaan (want nog groen), betekent het niet dat hij over alles in het leven onzeker is. Vaak zijn incels briljant slim. En dat is erg sexy.

Het probleem met veel incels is denk ik vooral dat ze zelf ontzettend onverzorgd zijn maar wel hun zinnen zetten op een leuke verzorgde vrouw.
Je kan mij niet vertellen dat ze werkelijk geen enkele vrouw kunnen krijgen. Ze leggen alleen de lat behoorlijk scheef.
Is wittehaai dan een incel?
Ellerlilalinne schreef:
06-09-2020 18:02

fashionvictim

Nogmaals, als bleu meisje van 15 of 16 heb je helemaal geen "houding naar mannen". Daar was ik helemaal niet mee bezig, joh. Ik zat gewoon op school, op het gymnasium, keek naar high school movies en zwijmelde over die knappe jongen uit 4 havo.

Je bent zelf steeds persoonlijk. Dan is het toch logisch dat je daar reacties op terugkrijgt? Nu schrijf je "Ik denk dat als ik hier zou schrijven hoeveel mannen ik gehad heb jij zou schrikken." Hoe persoonlijk/ongepast wil je het dan hebben.

Je neemt geen blad voor de mond. Als je niet zulke persoonlijke verhalen schrijft, krijg je ook geen vragen of reacties daarop terug. Of wil je hier alleen kunnen zenden? Kan hoor, zet het er dan even bij.
Maar ze schrijft toch niet dat ze geen sex had. Alleen dat ze niet bezig was met een mannenjacht. Of zelf actief mannen versierde.

En dat hoeft natuurlijk ook niet wanneer je actief versierd wordt door een bal gehakt van de golfclub. Wanneer je zo jong en bleu bent snap ik best dat je daar op die leeftijd op de een of andere manier door gevleid bent.
Pas jaren en veel ervaring later snap je dat het misschien toch een beetje anders zat en je gewoon gebruikt werd.
Ellerlilalinne schreef:
06-09-2020 17:19
Denkfout:
Als een man onzeker is over hoe met een vrouw om te gaan (want nog groen), betekent het niet dat hij over alles in het leven onzeker is. Vaak zijn incels briljant slim. En dat is erg sexy.

Het probleem met veel incels is denk ik vooral dat ze zelf ontzettend onverzorgd zijn maar wel hun zinnen zetten op een leuke verzorgde vrouw.
Je kan mij niet vertellen dat ze werkelijk geen enkele vrouw kunnen krijgen. Ze leggen alleen de lat behoorlijk scheef.
Ja dat klopt wel voor een groot deel. Komt ook weer uit geen ervaring hebben (waar je leert met wie je wel matcht). Techneuten zoals ik spreken echt veel te weinig vrouwen. Dat begon al in de opleiding maar ook in de vriendenkring was het niet anders.
FV, je schrijft dat je denkt dat het door je afkomst / exotische uiterlijk komt. Ik vraag het me af hoor. Ik had ook zulke rare (en ook wel nare) ervaringen met mannen toen ik jong was en ik lijk eerder een Scandinavische. Afkomst maakt niet veel uit denk ik. Ik was wel erg naïef toen.
Ellerlilalinne schreef:
06-09-2020 18:02

fashionvictim

Nee, je lijkt je er niet van bewust dat dit geen topic is waar ik om advies of gepsychologiseer vraag, maar een algemeen topic over succesvolle mannen en vreemdgaan en dat soort dingen. Het is dus echt nogal impertinent om dan van 1 iemand in het gesprek steeds haar gezin of haar ouderlijk gezin erbij te halen en allerlei psychologie van de kouwe grond erop lost te laten, gebaseerd op aannames ook nog eens. Zo nam je ten onrechte aan dat ik zonder vader ben opgegroeid, dat ik het vervelend vind om mannen niet te vertrouwen, dat ik getraumatiseerd ben of weet ik veel wat je allemaal bedenkt.

Als je iets wil vragen, vráág het dan. Maar wat jij doet is geen vragen, maar insinueren en zelf het antwoord op die insinuatie maar alvast geven.

Zoals je in de quote die je zelf quote kunt lezen, staat daar 15 of 16. In de anekdote waar jij vervolgens op reageert ben ik 17. (In realiteit was ik zelfs bijna 18, als in: in dezelfde maand waarin dat begon werd ik 18.)

Als je wilde weten hoe een meisje van 17 verzeild raakt met de vader van haar vriendin, had je dat gewoon kunnen vragen. In plaats daarvan insinueerde je dat ik (van jou kennelijk?) hulp nodig had om een patroon te doorgronden zodat ik mijn dochter kon opvoeden. Hoeveel impertinenter wil je het hebben zeg?
Am Yisrael Chai!
Rachmaninoff schreef:
06-09-2020 18:39
FV, je schrijft dat je denkt dat het door je afkomst / exotische uiterlijk komt. Ik vraag het me af hoor. Ik had ook zulke rare (en ook wel nare) ervaringen met mannen toen ik jong was en ik lijk eerder een Scandinavische. Afkomst maakt niet veel uit denk ik. Ik was wel erg naïef toen.
Ja, ik weet het ook niet hoor. Maar als je hier de reacties moet geloven is het heel uitzonderlijk om zulke ervaringen te hebben. In mijn omgeving hoor ik iets anders, ik ken juist erg weinig vrouwen die níet zulke ervaringen hebben. Maar goed, ik wil best aannemen dat de gemiddelde vrouw van mijn leeftijd nooit zulke ervaringen heeft en dat het uitzonderlijk is.
Ik was ook wel erg naïef, inderdaad. Maar heb ook wel vaak van het soort mannen waar ik nu op doel dingen gehoord die ik nu als racistisch zou omschrijven, dus het heeft volgens mij wel meegespeeld, ook in het duidelijk geseksualiseerde beeld dat de heren in kwestie van me hadden terwijl ik echt zo groen als gras was.
Am Yisrael Chai!
Brr, ik zou het als 17 jarige echt niet gekund hebben met zo'n oude 40 plusser.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
06-09-2020 19:38
Brr, ik zou het als 17 jarige echt niet gekund hebben met zo'n oude 40 plusser.
Nee, is toch ook afschuwelijk? Achteraf bekeken was het ook echt een gevalletje metoo hoor.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
06-09-2020 19:45
Nee, is toch ook afschuwelijk? Achteraf bekeken was het ook echt een gevalletje metoo hoor.
Maar waarom deed je het dan met hem? Zo'n oude lach je toch keihard uit?
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
06-09-2020 19:46
Maar waarom deed je het dan met hem? Zo'n oude lach je toch keihard uit?
Weet ik veel. Omdat ik geen nee durfde te zeggen, denk ik. (Ik had pas 1 vriendje gehad en was vlak daarvoor pas door dat vriendje ontmaagd).
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
06-09-2020 19:50
Weet ik veel. Omdat ik geen nee durfde te zeggen, denk ik.
Raar, dus dan ga je maar tegen je zin met de oude pa van je vriendin seksen. Omdat hij het wil.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
06-09-2020 19:52
Raar, dus dan ga je maar tegen je zin met de oude pa van je vriendin seksen. Omdat hij het wil.
Wat een bijzondere reactie.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
06-09-2020 19:53
Wat een bijzondere reactie.
Waarom?
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
06-09-2020 19:55
Waarom?
Omdat je de verantwoordelijkheid voor het hele gebeuren bij mij lijkt te leggen, terwijl ik zou denken dat een veertiger gewoon met zijn tengels van de vriendinnetjes van zijn dochter af moet blijven.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
06-09-2020 19:57
Omdat je de verantwoordelijkheid voor het hele gebeuren bij mij lijkt te leggen, terwijl ik zou denken dat een veertiger gewoon met zijn tengels van de vriendinnetjes van zijn dochter af moet blijven.
Ik heb het niet over verantwoordelijkheid, hij is een vieze man. Maar waarom ging jij erin mee?
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
06-09-2020 19:59
Ik heb het niet over verantwoordelijkheid, hij is een vieze man. Maar waarom ging jij erin mee?
Dat zei ik toch al? Ik durfde geen nee te zeggen, denk ik. Ik was net ontmaagd, had pas 2 keer seks gehad. Dus ik denk een combinatie van overrompeld zijn, onervaren zijn, angst, maar tegelijkertijd ook de daad zelf nieuw en spannend vinden. En na die eerste keer was ik bang dat hij het mijn ouders zou vertellen dus deed ik het maar om er vanaf te zijn.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
06-09-2020 19:16
Nee, je lijkt je er niet van bewust dat dit geen topic is waar ik om advies of gepsychologiseer vraag, maar een algemeen topic over succesvolle mannen en vreemdgaan en dat soort dingen. Het is dus echt nogal impertinent om dan van 1 iemand in het gesprek steeds haar gezin of haar ouderlijk gezin erbij te halen en allerlei psychologie van de kouwe grond erop lost te laten, gebaseerd op aannames ook nog eens. Zo nam je ten onrechte aan dat ik zonder vader ben opgegroeid, dat ik het vervelend vind om mannen niet te vertrouwen, dat ik getraumatiseerd ben of weet ik veel wat je allemaal bedenkt.

Als je iets wil vragen, vráág het dan. Maar wat jij doet is geen vragen, maar insinueren en zelf het antwoord op die insinuatie maar alvast geven.

Zoals je in de quote die je zelf quote kunt lezen, staat daar 15 of 16. In de anekdote waar jij vervolgens op reageert ben ik 17. (In realiteit was ik zelfs bijna 18, als in: in dezelfde maand waarin dat begon werd ik 18.)

Als je wilde weten hoe een meisje van 17 verzeild raakt met de vader van haar vriendin, had je dat gewoon kunnen vragen. In plaats daarvan insinueerde je dat ik (van jou kennelijk?) hulp nodig had om een patroon te doorgronden zodat ik mijn dochter kon opvoeden. Hoeveel impertinenter wil je het hebben zeg?

Typerend hoe je het weet te verdraaien. Je trekt het topic toch echt zelf naar je toe met heftige priveverhalen, die voor jou eigenlijk niet heftig zijn, geen trauma, maar toch ook wel metoo. Wat is het nou? En dan verbolgen reageren als mijn betrokken bedoelde reacties op wat je zelf deelt je niet aanstaan.

Wat wil je precies bereiken? Je gedachten ordenen, shockeren?
fashionvictim schreef:
06-09-2020 20:04
Dat zei ik toch al? Ik durfde geen nee te zeggen, denk ik. Ik was net ontmaagd, had pas 2 keer seks gehad. Dus ik denk een combinatie van overrompeld zijn, onervaren zijn, angst, maar tegelijkertijd ook de daad zelf nieuw en spannend vinden. En na die eerste keer was ik bang dat hij het mijn ouders zou vertellen dus deed ik het maar om er vanaf te zijn.
Het zal aan mij liggen, maar dit lijkt me toch echt traumatisch. Heb je hier met een professional over gesproken? Met je ouders? Zoek hulp. Dit is niet niks.

On topic nu maar weer!
Trien30 schreef:
06-09-2020 17:22
Als je de interviews van haar en haar kinderen bij oprah ziet dan ligt alles wel iets genuanceerder. Ze heeft uit wraak hele domme stappen gezet. Zoals de kinderen een voor een bij Dan dumpen.

Ze had het kunnen accepteren. Een goede deal sluiten wbt de alimentatie. En gelukkig zijn met de kinderen.
Maar een scheiding was toen natuurlijk nog veel meer gezichtverlies. Toen was het normaal dat je als vrouw je leven in het teken van de man plaatste. We zijn inmiddels 30 jaar verder.

Hij wist alleen precies op welke knoppen hij moest drukken om haar compleet door het lint te laten gaan. In plaats van een goede regeling treffen besloot hij om te porren. En haar wraakzucht heeft een hoop levens verwoest. Ze had beter zichzelf van kant kunnen maken. Dan hadden die kinderen in elk geval nog een ouder gehad die het gezin bij elkaar kon houden.
Wist niet dat die er waren. Ik ga zoeken.
Ellerlilalinne schreef:
06-09-2020 20:12
Typerend hoe je het weet te verdraaien. Je trekt het topic toch echt zelf naar je toe met heftige priveverhalen, die voor jou eigenlijk niet heftig zijn, geen trauma, maar toch ook wel metoo. Wat is het nou? En dan verbolgen reageren als mijn betrokken bedoelde reacties op wat je zelf deelt je niet aanstaan.

Joh, er werd - volgens mij door jou - gevraagd waarom ik denk dat mannen niet te vertrouwen zijn. Van daaruit dwaalden we af, onder andere omdat vooral jij steeds door blijft vragen.

Je kunt toch iets al lang verwerkt hebben maar tegelijkertijd nog steeds vinden dat het echt niet oké was? Het is al bijna 30 jaar geleden joh, ik ben daar normaal gesproken echt niet meer mee bezig maar in dit topic kwam het pagina's geleden al op dat mannen altijd wel seks met jonge, knappe meisjes willen. Die ervaring onderschrijf ik en zo dwaalde dat steeds verder af.

Van mij uit was het in ieder geval bedoeld als anekdote om die stelling te illustreren. Net zoals je bijvoorbeeld je afschuwelijkste dates met elkaar deelt.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
06-09-2020 20:04
Ik snap je helemaal hoor. Ik durfde ook geen nee te zeggen tegen een oudere man. Er hing ook een vreemd sfeertje. En ook wel enige manipulatie. Tegelijk vond ik het spannend. Maar zo werkt het ook gewoon.
Ellerlilalinne schreef:
06-09-2020 20:12

Toch ook wel metoo-achtig zaken kunnen prima niet-traumatiserend of niet heftig zijn. Ik denk dat een groot deel van de vrouwen zo een rits ervaringen kan neerplempen.
Mevrouw75 schreef:
06-09-2020 20:23
Toch ook wel metoo-achtig zaken kunnen prima niet-traumatiserend of niet heftig zijn. Ik denk dat een groot deel van de vrouwen zo een rits ervaringen kan neerplempen.
Ja, bij sommige reacties lijkt het wel alsof zij de hele #metoo gemist hebben. Het hele doel daarvan was toch om te laten zien welke ervaringen je als vrouw allemaal wel niet meemaakt die misschien niet erg genoeg zijn om van trauma te spreken of aangifte van te doen ofzo, maar die wel degelijk verkeerd zijn.
Am Yisrael Chai!
Mevrouw75 schreef:
06-09-2020 20:23

Volgens mij is dit niet metoo-achtig maar hardcore metoo. Verkrachting en chantage, manipulatie, inclusief machtsverhouding.

Anyhow, blijkbaar zit ik er meer mee dan nodig is. Ik pak nog een wijntje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven