Vriend zit op Tinder ?

06-09-2020 16:18 67 berichten
Hi iedereen, ik ben al 10 jaar samen met mijn vriend. We zijn al bij elkaar sinds we 16 & 17 jaar oud zijn, een hele poos dus. In het verleden, zo'n 8 jaar geleden ben ik eens vreemd gegaan. Dit heb ik de volgende dag persoonlijk aan mijn vriend opgebiecht. We gingen dus toen even voor een moeilijke tijd, maar na veel praten hebben we besloten dat we bij elkaar zouden blijven. Sindsdien ben ik altijd trouw gebleven.

In tussentijd zijn we gaan samenwonen (5 jaar geleden) en vorig jaar hebben we ons eerste huis gekocht. Het onderwerp kinderen hebben we al meerdere malen besproken. Vooral mijn vriend wil al lang vader worden, maar ik wilde altijd nog even wachten. Sinds een paar maanden ben ik gestopt met anti conceptie. Niet om er veel mee bezig te zijn, maar als ik zwanger wordt is dat leuk en als het wat langer duurt is dat ook helemaal prima.

Onze relatie is verder hartstikke leuk zonder echte problemen, zover ik kon inschatten. Alleen de seks mocht wel wat spannender. Maar goed, daarin zijn wij vast geen uitzondering met een relatie van 10 jaar.

Nu het volgende: mijn vriend liet gister iets op zijn telefoon aan mij lezen, wat natuurlijk wel vaker voorkomt. In plaats van echt te lezen wat hij mij liet zien, keek ik naar een symbooltje bovenin het scherm. Van een melding die hij had ontvangen. Ik herkende het symbooltje wel, maar wist even niet goed waar ik die van herkende. Tot ineens in mij opkwam: Zou dat Tinder zijn? Ik staarde naar het symbooltje en probeerde het zo goed mogelijk op te slaan in mijn hoofd. Vervolgens, toen mijn vriend weer weg ging, ging ik direct het logo van Tinder opzoeken. En ja hoor, ik kan er niet omheen. Het symbooltje wat ik zag staan was van Tinder.

Ik schrok er natuurlijk erg van, maar durfde hem niet te confronteren. Mede omdat het enigszins hypocriet aanvoelt omdat ik ook niet altijd heilig ben geweest in onze relatie.

Ik begrijp heel goed dat hij misschien wat spanning zoekt, of iets dergelijks. We hebben al een relatie sinds onze vroege puberteit en we hebben daarnaast nooit echt rondgescharreld, naast mijn slippertje dan. Ik kan mij best voorstellen dat hij soms behoefte heeft om contact op te zoeken met andere meiden omdat hij dat eerder nooit echt gedaan heeft. Toch blijft hij enthousiast als ik het over onze kinderwens heb, en heb ik niet echt het idee dat hij het uit wil maken bijvoorbeeld. Verder is hij niet extreem geheimzinnig met zijn telefoon, wat me dan wel weer verbaasd. Zijn telefoon legt hij gerust op tafel open en bloot en geeft soms zijn toestel aan mij zodat ik iets kan lezen bijvoorbeeld. Ook heb ik niet het idee dat hij al eens echt is vreemd gegaan. Dit denk ik omdat hij veel thuis is (thuiswerken) en ik weet eigenlijk altijd wel waar hij uitspookt. Als ik terugdenk, heeft hij nooit echt een moment gehad waarop hij vreemd kon gaan. Nouja, ik weet het natuurlijk nooit zeker, maar toch.

Nu ben ik behoorlijk in een dubio van wat ik moet doen. Hem confronteren? Hoe? Of niet? Het gekke is misschien ook wel dat ik niet eens echt heel boos op hem ben, want ik begrijp hem wel als hij het doet om de reden waarom ik denk dat hij het doet. Ik wil hem natuurlijk ook niet kwijt en als hij enkel op Tinder zit voor wat extra spanning, dan vind ik dat nog niet eens zo erg. Zolang hij maar niet achter mij rug om echt gaat afspreken en zolang hij maar van mij blijft houden ;) Is dat gek? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
06-09-2020 17:31
Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Ik reageer even algemeen. Natuurlijk had ik hem direct kunnen confronteren met het symbooltje. Echter heb ik dat niet gedaan. Het was een momentopname en op dat moment koos ik ervoor om eerst zelf uit te zoeken of mijn gedachte klopte. Ik kon het natuurlijk ook meteen vragen, maar dat heb ik gewoonweg niet gedaan.

Afijn, ik kan hem natuurlijk alsnog ernaar vragen. Hij hoeft het niet te ontkennen, ik ben niet boos. Ik ga er geen heisa van maken of wat dan ook. Ook zie ik dit niet als 'compensatie' voor mijn misdragingen jaren geleden. Ik vind dan wel dat als hij op Tinder zit, dat ik dan ook een beetje mag rondkloten. Anders niet. Maar dat is idd iets wat we moeten bespreken.

Okee, meervoud dus. Maar als je wil rondkloten, bespreek dat dan met hem. En vind je rondkloten echt passen bij zonder anticonteptie seksen omdat er een kind mag komen?
Bedankt voor alle reacties nogmaals. Ik heb goede tips ontvangen! Ik heb mijn vriend geconfronteerd en hij gaf het toe dat hij pas net is begonnen met Tinder. Of dat echt zo is of dat hij er al langer op zit, weet ik niet. Hij heeft inmiddels alles verwijderd. We hebben het er kort over gehad en we zoeken beiden ook wel meer spanning. Ik heb voorgesteld om naar een parenclub te gaan (top idee! lijkt mij heel leuk!). Mijn vriend kijkt hier iets meer tegenop omdat hij juist het onbekende niet fijn vindt, hij wil weten wat er op hem af komt. Ik vind dat juist heel erg leuk! En hij denkt dat er vooral 40 plussers zitten in zo'n parenclub. Zolang hij het nog niet echt ziet zitten gaan we dat dus ook niet doen.

Wat mijn vriend zou het wel leuk vinden om een stel te zoeken om te swingen. Je weet dan iets beter van te voren wat je te wachten staat, etc. Daarom heeft mijn vriend dit liever dan een parenclub waarbij je geen idee hebt wat je te wachten staat. We hebben het ook al eens gehad over trio's (met een man) maar hier keek ik wel een beetje tegenop, een stel lijkt mij echter wel leuk. We hebben vanavond lekker samen op internet gezocht en hebben al een leuk stel (denken we) gevonden. Wie weet volgt er een leuke date :)

Nog even terugkomen op eerdere reacties: het is niet per se dat ik wil 'rondkloten'. Ik zit er niet op te wachten om (al dan niet stiekem) met mannen af te spreken. Wel vind ik dat als hij online gaat flirten, dat ik dat ook mag. Dat zou ik overigens ook wel eerder doen dan echt afspreken. Maar goed, eind goed al goed zullen we maar zeggen. Met zijn 2en op zoek naar spanning is natuurlijk veel leuker dan alleen. Dat vind ik althans :) Ik heb dan ook geen behoefte om spanning te zoeken, en hij hopelijk ook niet.
Muurbloempje115 schreef:
06-09-2020 21:49
Bedankt voor alle reacties nogmaals. Ik heb goede tips ontvangen! Ik heb mijn vriend geconfronteerd en hij gaf het toe dat hij pas net is begonnen met Tinder. Of dat echt zo is of dat hij er al langer op zit, weet ik niet. Hij heeft inmiddels alles verwijderd. We hebben het er kort over gehad en we zoeken beiden ook wel meer spanning. Ik heb voorgesteld om naar een parenclub te gaan (top idee! lijkt mij heel leuk!). Mijn vriend kijkt hier iets meer tegenop omdat hij juist het onbekende niet fijn vindt, hij wil weten wat er op hem af komt. Ik vind dat juist heel erg leuk! En hij denkt dat er vooral 40 plussers zitten in zo'n parenclub. Zolang hij het nog niet echt ziet zitten gaan we dat dus ook niet doen.

Wat mijn vriend zou het wel leuk vinden om een stel te zoeken om te swingen. Je weet dan iets beter van te voren wat je te wachten staat, etc. Daarom heeft mijn vriend dit liever dan een parenclub waarbij je geen idee hebt wat je te wachten staat. We hebben het ook al eens gehad over trio's (met een man) maar hier keek ik wel een beetje tegenop, een stel lijkt mij echter wel leuk. We hebben vanavond lekker samen op internet gezocht en hebben al een leuk stel (denken we) gevonden. Wie weet volgt er een leuke date :)

Nog even terugkomen op eerdere reacties: het is niet per se dat ik wil 'rondkloten'. Ik zit er niet op te wachten om (al dan niet stiekem) met mannen af te spreken. Wel vind ik dat als hij online gaat flirten, dat ik dat ook mag. Dat zou ik overigens ook wel eerder doen dan echt afspreken. Maar goed, eind goed al goed zullen we maar zeggen. Met zijn 2en op zoek naar spanning is natuurlijk veel leuker dan alleen. Dat vind ik althans :) Ik heb dan ook geen behoefte om spanning te zoeken, en hij hopelijk ook niet.

Heb je echt het idee dat jij/jullie/jullie relatie klaar is voor een kind? Jullie missen nu al allebei spanning, willen rondkloten. Hoe denk je dat jullie relatie dat gaat trekken als je een jaar (of langer) slaaptekort hebt door een baby? Is ook spanning hoor, maar wel andere.
Ik wilde net reageren dat Pepper precies dat logo heeft maar gezien de update van TO is m’n reactie tamelijk overbodig:D
S-Groot schreef:
06-09-2020 22:03
Heb je echt het idee dat jij/jullie/jullie relatie klaar is voor een kind? Jullie missen nu al allebei spanning, willen rondkloten. Hoe denk je dat jullie relatie dat gaat trekken als je een jaar (of langer) slaaptekort hebt door een baby? Is ook spanning hoor, maar wel andere.
Is dat raar dan, spanning zoeken na 10 jaar? Ik denk dat er heel veel mensen meer spanning zouden willen, ook mensen met kinderen. Ik denk dat dit juist weer nieuw leven in onze seksleven brengt. En waarom zouden we niet kunnen swingen als er een kind is? Lijkt mij niets mis mee. Zolang we er allebei plezier in hebben. Overigens begrijp ik heel goed dat ik nu extra voorzichtig moet zijn omdat ik niet de pil slik. Maar dat is natuurijk vanzelfsprekend. Wellicht dat ik ook weer tijdelijk aan de anticonceptie ga, hier denken we nog over na.
Zo jullie maken grote sprongen in een paar uur tijd.
Muurbloempje115 schreef:
06-09-2020 22:07
Is dat raar dan, spanning zoeken na 10 jaar? Ik denk dat er heel veel mensen meer spanning zouden willen, ook mensen met kinderen. Ik denk dat dit juist weer nieuw leven in onze seksleven brengt. En waarom zouden we niet kunnen swingen als er een kind is? Lijkt mij niets mis mee. Zolang we er allebei plezier in hebben. Overigens begrijp ik heel goed dat ik nu extra voorzichtig moet zijn omdat ik niet de pil slik. Maar dat is natuurijk vanzelfsprekend. Wellicht dat ik ook weer tijdelijk aan de anticonceptie ga, hier denken we nog over na.

Het komt wat 'los-vast' en impulsief op me over allemaal. Eerst vriend die stiekem op tinder zit, jij die 'dan ook wil rondkloten', vervolgens bedenkt dat je wel naar een parenclub wil om dan vriend te confronteren en meteen samen een stel te vinden om te swingen.
Er is niets mis met samen dingen ontdekken, maar ik vind het zelf wel een aparte focus als je net je AC het raam uitgekieperd hebt. Niet dat je een dradentrekkende ovulatie-gekkie moet worden (alsjeblieft niet!), maar zowel het missen van spanning in de relatie en dan de ogen naar buiten richten (vriend) als het ontdekken wat jullie niet willen gaan doen gaan beide over best iets fundamenteels en kunnen nogal wat uitdagingen betekenen voor de relatie. Vind ik persoonlijk niet het juiste moment om voor een kind te gaan, maar ik lees dat jullie daar nu zelf ook over na gaan denken.
Muurbloempje115 schreef:
Nou, dat lijkt me toch het eerste wat je doet als jullie op zoek gaan naar een trio of een stel .
lolly-pop schreef:
06-09-2020 22:12
Zo jullie maken grote sprongen in een paar uur tijd.
Whahaha. Nou nogal. :popcorn:
-Geen pittige discussie
-Geen Ingepakte logeertas en een tijdje bij mam op de bank.
-Geen muziek van Acda en de Munnik- CD van jou CD van mij

Je reageert wel heel positief voor iemand die ontdekt dat haar partner op een datingsite zit terwijl je net met de anticonceptie bent gestopt. Het zou bij mij de roze wolk in ieder geval wel wegnemen. Het klinkt bijna alsof je er blij en opgelucht mee bent...
Maar als jullie er ieder mee tevreden zijn, prima toch!
Crazy74 schreef:
06-09-2020 22:54
-Geen pittige discussie
-Geen Ingepakte logeertas en een tijdje bij mam op de bank.
-Geen muziek van Acda en de Munnik- CD van jou CD van mij

Je reageert wel heel positief voor iemand die ontdekt dat haar partner op een datingsite zit terwijl je net met de anticonceptie bent gestopt. Het zou bij mij de roze wolk in ieder geval wel wegnemen. Het klinkt bijna alsof je er blij en opgelucht mee bent...
Dit. Ik vind het maar vreemd allemaal.
Muurbloempje115 schreef:
Ik denk dat er niks mis mee is. Mijn vriend en km swingen ook wel eens. Maar wij doen dat niet omdat we spanning zoeken. We hebben het samen ook heel spannend. Alleen soms os dat extraatje een keer leuk. Het draait ook niet om perse met een ander sexen ofzo. Wij hebben samen lol en soms is daar iemand bij. Als mijn vriend zich aan zou melden op Tinder kon ie zijn spullen pakken. Ik hou niet van stiekem gedoe. Zeg gewoon als je iets mist en anders doei.
Van alle stellen die ik ken die zijn gaan swingen omdat ze spanning mistten heeft volgens mij het niet een gered. Anderen die swingen als leuk extraatje zien wel. Ik denk niet dat swingen de oplossing is als je partner al dacht aan sex zonder jou erbij.
Muurbloempje115 schreef:
Is dat raar dan, spanning zoeken na 10 jaar? Ik denk dat er heel veel mensen meer spanning zouden willen, ook mensen met kinderen. Ik denk dat dit juist weer nieuw leven in onze seksleven brengt. En waarom zouden we niet kunnen swingen als er een kind is? Lijkt mij niets mis mee. Zolang we er allebei plezier in hebben.
Je maakt wel snel een stap naar swingen zeg!

Dat je vriend vreemd wil gaan betekent niet dat hij wil swingen. Sowieso is swingen iets wat je samen doet.
abracadabra schreef:
07-09-2020 00:31
Van alle stellen die ik ken die zijn gaan swingen omdat ze spanning mistten heeft volgens mij het niet een gered. Anderen die swingen als leuk extraatje zien wel. Ik denk niet dat swingen de oplossing is als je partner al dacht aan sex zonder jou erbij.
statistisch nog al onzin, die je nu verkondigt :)
Want swingers vertellen meestal niet dat ze swingen. irl weet niemand hoe mijn relatie eruit ziet.
Pas als het fout gaat, wordt ook de (vuile?) was buiten gehangen
Het klinkt alsof hij helemaal niet wil swingen, hij wil gewoon vreemd gaan.

En jij vond het eigenlijk best prima dat hij op tinder ging, want dan ' mocht jij ook weer es lekker vreemd gaan'
Muurbloempje115 schreef:
06-09-2020 21:49

Wel vind ik dat als hij online gaat flirten, dat ik dat ook mag.
Heb jij je voorschotje niet al een paar jaar geleden gehad? ;-)

Het is nogal een stap, jullie gaan je relatie een nieuwe vorm geven. Dat kan ook onzekerheden met zich meebrengen, vooral als blijkt dat achteraf de één het toch leuker heeft gehad dan de ander. Daarom zou ik zeker weer starten met ac.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven